Statistik for drab i Israel/Palæstina
Fra : Jesper

Dato : 27-08-05 17:37

Den israelske jødiske borgerretsgruppe Bt'Selem har indsamlet
oplysninger om de dræbte i Israel og Palæstina og den kan ses her:

http://www.btselem.org/English/Statistics/Casualties.asp

29.09.2000 - 15.08.2005

Dræbte israelere: 972 heraf børn: 117

Dræbte palæstinensere: 3303 heraf børn: 653

Palæstinensere myrdet ved attantat af israelerne: 296 heraf mål for
attentat: 187

Tallene taler for sig selv!

Fra : Tim

Dato : 27-08-05 18:45

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
[...]

-----

Ja.

Så må palæstinenserne jo lære at opføre sig ordentligt. Tallene viser jo
tydeligt, at det ikke betaler sig andet.

Tim

Fra : Poul Nielsen

Dato : 27-08-05 19:09

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så må palæstinenserne jo lære at opføre sig ordentligt. Tallene viser jo
> tydeligt, at det ikke betaler sig andet.

Jamen det er da også helt ok at skyde små børn, helt klart bare de altså er
arabere der modsat Jøderne er født i deres eget land. Så bliver der jo mere
jord til indvandrerne. Her er en taktik som Muhamededanerne på Nørrebro
kunne lære af så de ku udvide territoriet.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 27-08-05 22:37

Tim wrote:

> Så må palæstinenserne jo lære at opføre sig ordentligt. Tallene viser
> jo tydeligt, at det ikke betaler sig andet.

Hvad er den ordentlige opførsel, når ens børn bliver skudt?

Fra : Pinga.msn@gmail.com

Dato : 27-08-05 22:30

Er det virkelig iorden at skyde børn? Altså, vi er vel mennesker alle
sammen. Hvis børnene derimod kommer med våben, så er det i orden
fordi så er de en trussel..... Jeg forstår ikke dem som mener de alle
bare skal dø - det hjælper jo ikke noget at dø....

Fra : Jakob

Dato : 28-08-05 11:00

On 27 Aug 2005 09:37:15 -0700, "Jesper"
> [...]

>Dræbte palæstinensere: 3303 heraf børn: 653
>
>Palæstinensere myrdet ved attantat af israelerne: 296 heraf mål for

Det der taler for sig selv er, at Israel har igangsat en utrolig
løfterig proces med at rømme bosættelser. Al respekt til dette.

Imens har endnu en palestinensisk selvmordsterrorist gået amok

Det er kraftedemig heller ikke nemt at være Israel når selv deres
flotte fredsinitiativ møder nogle idiotiske selvmordsterrorister
handlinger.
Det er lige meget hvad Israel gør. Der vil altid være Hamas og andre
som vil se hele Israel dø. Det er det Israel kæmper imod hver dag.
Det skullle du tage at forholde dig til.

Fra : Allan Riise

Dato : 28-08-05 11:12

"Jakob" <sdsperj@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som vil se hele Israel dø. Det er det Israel kæmper imod hver dag.
> Det skullle du tage at forholde dig til.

Det er dælme ikke for at fremme fredsaftalen at Sharon har fjernet
bosætterne fra Gaza, men for at udbygge og sikre sig Vest-Bredden, der for
Jøder har en helt anden betydning historisk/religiøst, i forhold til det
stykke land nede ved havet.

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2005/08/27/AR2005082701113.html

--
Allan Riise

Fra : Jakob

Dato : 28-08-05 12:00

On Sun, 28 Aug 2005 12:11:51 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>Jøder har en helt anden betydning historisk/religiøst, i forhold til det

Uanset hvad Israel gør, vil det blive opfattet negativt kan jeg
forstå. Det er mig ufattelig at selv en rømning af det historiske Gaza
også bare skal bagatalliseres og gives en masse skjulte dagsordner.

Der er allerede sket nogle rømninger fra vestbredden og lur mig om der
ikke sker flere. Dog kan man ikke fortænke Israel i at forvente at
kunne beholde en smule af det erobrede land. Ikke mindst set i lyset
af at det blev erobret i en krig hvor næsten samtlige arabiske lande
gik imod landet. Det har nu engang konsekvenser at være væe aggresiv i
krig og så tilmed tabe

Fra : John Schmitt

Dato : 28-08-05 12:22

"Jakob" <perj@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af at det blev erobret i en krig hvor næsten samtlige arabiske lande
> gik imod landet. Det har nu engang konsekvenser at være væe aggresiv i

"det historiske Gaza" ? - Øh hvad for en historie, tænker du på noget før
1948?
JS

Fra : Croc®

Dato : 28-08-05 13:06

On Sun, 28 Aug 2005 13:22:14 +0200, "John Schmitt" <John
Schmitt@webpost.nl> wrote:

>"det historiske Gaza" ? - Øh hvad for en historie, tænker du på noget før
>1948?

Det fremgår tydeligt at han intet aner om mellemøstens historie.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 28-08-05 20:04

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Det fremgår tydeligt at han intet aner om mellemøstens historie.

Det fremgår tydeligt, at du intet aner om nogetsomhelst, men lever i din
egen lille teoretiske osteklokke

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 28-08-05 20:18

> "Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Det fremgår tydeligt, at du intet aner om nogetsomhelst, men lever i din
> egen lille teoretiske osteklokke

Hvad med at du forholder dig til dette..

"Ang. Gaza, så er al indkørsel/udkørsel kontrolleret af Israel, al
lufttrafik, hvis det nogensinde kommer tilbage, kontrolleres af Israel,
ligesom havnen kontrolleres af Israel, i alle tilfælde så har I.D.F.
magten."

Jeg har skrevet det før, men sjovt nok, så er der ikke en eneste af Jer der
holder med Israel i deres Politik overfor Palæstina, der har villet forholde
jer til denne problematik.
For hvad betyder det?

Palæstinensiske varer bliver opholdt ved hver checkpoint, med yderst langsom
logistik til følge, hvorimod de Israelske varer kører glat igennem alt.
Det er bare en lille del af den problematik der er i at I.D.F. har den
miltære magt i Gaza.

--
Allan Riise

Fra : Croc®

Dato : 28-08-05 22:51

On Sun, 28 Aug 2005 21:17:44 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Hvad med at du forholder dig til dette..

Lad dog barnet han har jo ikke andet indhold i tilværelsen.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 29-08-05 14:02

> Lad dog barnet han har jo ikke andet indhold i tilværelsen.

De eneste, der er enige med dig i det, er de andre venstreorienterede
tågehoveder

Hvordan var det nu Croc? Var det dig, der introducerede ordet "tågehovede"
til dk.politik? ))))

Hm?

LOL altså

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 28-08-05 15:58

> [...]
> af at det blev erobret i en krig hvor næsten samtlige arabiske lande
> gik imod landet. Det har nu engang konsekvenser at være væe aggresiv i

Det er *ikke* tilladt med landnam, heller ike efter en krig, medmindre at
det er en del af den fredsaftale der laves.
Derudover så har FN heller ikke godkendt landnam.

Fra : Tim

Dato : 28-08-05 20:07

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> "Jakob" <perj@it.dk> skrev i en meddelelse

> Det er *ikke* tilladt med landnam,

OK!!! Heller ikke, da Irak invaderede Kuwait??????????

> heller ike efter en krig, medmindre at det er en del af den fredsaftale
> der laves.

å den vestlige verden havde altså al ret, da de satte Irak på plads?

Det er sgu nyt at høre fra dig Allan, men godt, at du endelig indser det.

Fremskridt!

> Derudover så har FN heller ikke godkendt landnam.

Du behøver ikke understøtte din godkendelse af vestens indgriben overfor
Irak. Vi andre er allerede klar over det.

> [...]
> lufttrafik, hvis det nogensinde kommer tilbage, kontrolleres af Israel,
> ligesom havnen kontrolleres af Israel, i alle tilfælde så har I.D.F.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 28-08-05 20:12

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> OK!!! Heller ikke, da Irak invaderede Kuwait??????????

Nej, hvorfor skulle det være tilfældet?

> å den vestlige verden havde altså al ret, da de satte Irak på plads?

Nej, den havde ikke et mandat fra FN.

> Det er sgu nyt at høre fra dig Allan, men godt, at du endelig indser det.
>
> Fremskridt!

Retorik, fejlslutning.
Det hjælper dig altså ikke at du ligger mig ord i munden, jeg mener det jeg
mener, og det kan du læse sort på hvidt.

> Du behøver ikke understøtte din godkendelse af vestens indgriben overfor
> Irak. Vi andre er allerede klar over det.

At du vedbliver med din kortslutning, gør den ikke mere rigtig, men at det
ikke kan læse og forstå en tekst, det er ikke noget nyt.

> Tim

Det er sjovt som hver evig eneste en af Jer der holder med Israels ret til
at bosætte Palæstinensisk område, ikke forholder jer til netop den
ovenstående passus.

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 28-08-05 20:03

"Jakob" <perj@it.dk> wrote in message

> Uanset hvad Israel gør, vil det blive opfattet negativt kan jeg
> forstå.

I den herforsamling af palæstinenser-tro venstreorienterede
terroristapologister... ja da.

> Det er mig ufattelig at selv en rømning af det historiske Gaza
> også bare skal bagatalliseres og gives en masse skjulte dagsordner.

Sådan foregår det i dagens verden. De venstreorienterede basher Israel fordi
U.S.A. støtter dem. Så er den faktisk ikke længere.

> [...]
> af at det blev erobret i en krig hvor næsten samtlige arabiske lande
> gik imod landet. Det har nu engang konsekvenser at være væe aggresiv i

Sådan er det.

Tim

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-08-05 12:49

> [...]
> Jøder har en helt anden betydning historisk/religiøst, i forhold til det

52% af Israels befolkning er for, at man hurtigst muligt kommer ud af
Vestbredden.

Fra : Allan Riise

Dato : 28-08-05 15:59

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> 52% af Israels befolkning er for, at man hurtigst muligt kommer ud af
> Vestbredden.

Og?
Siden hvornår har den nuværende Israelske regering været populistisk?

--
Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-08-05 20:50

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og?
> Siden hvornår har den nuværende Israelske regering været populistisk?

Har intet med "populistisk" at gøre, slå evt. ordet op. Hvis flertallet
bliver repræsenteret i Knesset, så vil deres ønsker naturligvis blive fulgt
før eller siden.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-08-05 21:39

Knud Larsen wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> 52% af Israels befolkning er for, at man hurtigst muligt kommer ud af
> Vestbredden.

Flertallet af Israelske statsborgere eller flertallet af jødiske
israelske statsborgere?

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-08-05 00:34

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Flertallet af Israelske statsborgere eller flertallet af jødiske
> israelske statsborgere?

Ja, hvad tror du?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-08-05 01:00

Knud Larsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Ja, hvad tror du?

Ved du, hvilken befolkningsgruppe tallet dækker over - sådan mere
præcist?

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-08-05 09:20

> Ved du, hvilken befolkningsgruppe tallet dækker over - sådan mere
> præcist?

52% af israelerne er vel det samme som fx 52% af danskerne?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-08-05 09:45

Knud Larsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> 52% af israelerne er vel det samme som fx 52% af danskerne?

Nej, bestemt ikke

Har du et link til undersøgelsen - så kan vi måske sammen finde ud af,
hvad de der 52 procent dækker over.

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-08-05 09:56

> Nej, bestemt ikke
>
> Har du et link til undersøgelsen - så kan vi måske sammen finde ud af,
> hvad de der 52 procent dækker over.

Hvis du mener at araberne ikke var regnet med, så ville det jo betyde at
procenten, med dem, ville være meget højere. Jeg har ikke noget link, jeg
regner med at en sådan procent vil kunne ændre sig fra måned til måned,
afhængig af bomberegnen fra de palæstinensiske områder.

Fra : jodem

Dato : 29-08-05 10:21

> [...]
> regner med at en sådan procent vil kunne ændre sig fra måned til måned,
> afhængig af bomberegnen fra de palæstinensiske områder.

Ja, lad os forholde os til noget dejlig konkret som "bomberegnen" fra de
palæstinensiske områder og ikke til luftige sager som statistikken over
omkomne.

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-08-05 11:23

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> [...]

> Ja, lad os forholde os til noget dejlig konkret som "bomberegnen" fra de
> palæstinensiske områder og ikke til luftige sager som statistikken over

Nu var det jo ikke emnet her. Statistikkerne er der intet i vejen med, men
se også lige "D"s gennemgang af de forskellige typer dræbte.

"Bomberegnen" var lidt for at drille, men det er jo et faktum, at det er
væsentligt om palæstinenserne ser ud til at ville holde en aftale om at DE
skal få styr på militsgrupperne.
Vi *har* jo iøvrigt også set en selvmordsbomber efter tilbagetrækningen.

Hvis man ser på hvordan to attentater i England kan ændre landets politik
fuldstændig, så kan man måske forestille sig hvad der ville ske, hvis
restauranter og busser hele tiden blev bombet i London. Det er jo let for os
at sidde i lænestolene og kritisere israelere for at være hysteriske over
nogle få sprængte restauranter og andre småting.

Da Sharon blev valgt, var det jo iøvrigt fordi de fleste israelere havde
opgivet den milde vej, og han lovede, at hans metode kunne bringe den fred,
som de fleste er interesserede i, at det var langt fra sandheden er en anden
sag.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-08-05 10:32

Knud Larsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Hvis du mener at araberne ikke var regnet med, så ville det jo betyde
> at procenten, med dem, ville være meget højere.

Afgjort. Men hvis de på den anden side er talt med, så giver de der 52%
et meget skævt og meget forkert billede af jødernes holdning til
spørgsmålet, ikke sandt?

> Jeg har ikke noget
> link, jeg regner med at en sådan procent vil kunne ændre sig fra
> måned til måned, afhængig af bomberegnen fra de palæstinensiske
> områder.

Eller bomberegnen fra de jødiske områder - der kommer langt flere bomber
derfra; men det betyder måske ikke noget?

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-08-05 11:25

> Afgjort. Men hvis de på den anden side er talt med, så giver de der 52%
> et meget skævt og meget forkert billede af jødernes holdning til
> spørgsmålet, ikke sandt?

Jeg taler om "israelere".

> Eller bomberegnen fra de jødiske områder - der kommer langt flere bomber
> derfra; men det betyder måske ikke noget?

Gør der det? Så må de være meget ineffektive i den israelske hær.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-08-05 11:55

Knud Larsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Jeg taler om "israelere".

Hmm ... og hvad mener du så - sådan mere præcist - med "israelere", når
du nu sætter begrebet i anførselstegn? Er det kun jøder, der er
israelere i dine øjne, eller ligger du måske helt alternativt den
kristne udlægning af begrebet for dagen - du ved den, at alle der tror
på Jesus er israelere (det er hvad NT siger om den sag)? Kom med din
helt oprigtige og personlige holdning til, hvad "israelere" er for en
størrelse.

> Gør der det?

Jada.

> Så må de være meget ineffektive i den israelske hær.

Det kan du mene; men betyder det noget for dig, at bomberegnen fra
jødisk side mod palæstinensisk side er langt større end omvendt, eller
er det kun bomberne fra palæstinenserne, der betyder noget for dig/som
du har noget imod?

Fra : Mr. D

Dato : 28-08-05 22:04

> [...]
>Dræbte palæstinensere: 3303 heraf børn: 653
>Palæstinensere myrdet ved attantat af israelerne: 296 heraf mål for

Hvad mener du med, at tallene taler sig selv? Skal de udlignes, og så er
alting godt, eller hvad? Er der lighedstegn mellem størst tabstal og mest
retfærdige sag? Tallene er jo ganske forfærdelige uanset.

Al ære over for at det i Israel er muligt at have en sådan NGO, der kan
stille spørgsmål ved den siddende magts handlinger og tale palæstinenserens
sag. Det er langt fra alle steder i Mellemøsten, det kan lade sig gøre. Mens
Israel har B'Tselem (som det vel retteligt staves) så har
palæstinenserne... æh... 112 dræbte for mistanke om kollaboration med
Israel.

Jeg vil ikke sætte spørgsmålstegn ved størrelsesforholdene i tallene, men
det er dog tydeligt, at dette er en NGO med en politisk dagsorden.
Journalister har liden troværdighed i disse år, som det også er kommet frem
her i DK. Politikere har liden troværdighed. Men NGOer er troværdige, og har
derfor medietække. Det er bedre for medierne at referere en NGO end en
politiker, for det øger mediernes egen troværdighed.

B'Tselem er en NGO oprettet bl.a. af medlemmer af Knesset ud fra den
betragtning, at de nemmere får plads i medierne gennem NGO virksomhed, end
gennem politisk opposition i Knesset. Og derved er B'Tselem sammen med mange
andre NGOer - bl.a. vores egen Folkekirkens Nødhjælp - ved at udvande hele
NGO tanken og gøre hele NGO junglen politisk aktiv, og dermed utroværdig.

Og så til tallene. Der er ingen tvivl om størrelsesforholdene. Men der er
tvivl om andre ting. De mere end 3.000 dræbte palæstinensere - er de civile
eller soldater? Israelerne kan deles op i civile og militære tab, men det
lader sig ikke gøre for palæstinenserne.

Så skriver du, at der er dræbt 653 palæstinensiske børn og 117 israelske
børn. Når du skriver det på den måde, har jeg med det samme et billede inde
i hovedet af næsten 800 spædbørn eller mindre skolebørn. Men der er jo tale
om "minors", altså personer under 18 år. Med de 117 israelske børn ved vi så
meget, at alle israelske børn holdes bag fronterne. Ingen udstyres med
geværer og sættes frem i forreste linier. Altså kan de kun dræbes ved
bevidste planlagte aktioner rettet direkte mod dem ved stening,
knivoverfald, skud, bombeattentater eller ildspåsættelse. Det vil
forskellige israelske dødslister også bekræfte.

Med de store palæstinensiske tab af børn er det derimod ikke så enkelt. Det
kunne være godt om B'Tselem havde opgivet tabene inddelt i alder. Der er små
børn i dødstallet, og der er helt uskyldige større børn. Men tallet
indeholder også to andre grupper. Den ene er den store gruppe af børn, som
sendes ud i forreste linie med sten i hånden og den anden gruppe er de
bevæbnede børnesoldater, kaldet "fighters". En 15 årig fighter med et gevær
i hånden er akkurat lige så farlig som en 21 årig. Og en 17 årig
palæstinensisk fighter er lige så dødbringende som en 18 årig IDF soldat.
Han tæller blot som "barn" i statestikkerne.

Og så er der B'Tselems måde at nå frem til deres tal på. Jeg ved, at der
finder overgreb og overdreven brug af vold sted fra IDFs side. Jeg prøver
ikke at tegne et glansbillede af situationen. Men B'Tselem har en tendens
til at indhente vidnesbyrd direkte fra palæstinenserne og stemple dem som
troværdige uden yderligere kontrol. Som f.eks. når de for 2001 alene ud fra
palæstinensiske vidnesbyrd tæller omkring 24 overgreb fra IDFs side.

Jeg mener at man i vid udstrækning bør dobbeltchecke tallene - specielt fra
palæstinensiske aktivister - når man tager f.eks. ytringer om tabstal i
Jenin og påståede israelske giftangreb i betragtning.

Og så er der vel tilbage at tale om de112 dræbte kollaboratører og de 42
udlændinge, dræbt af palæstinensere.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/3694350.stm

Simon

Fra : Joakim von And

Dato : 29-08-05 18:49

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> NGO tanken og gøre hele NGO junglen politisk aktiv, og dermed utroværdig.

Ja, og i modsætning til de fleste andre Ngo'er lægger B'Tselem ikke skjul på
dens politiske dagsorden, hvilket læseren ved selvsyn kan konstatere på
organisationens webside.

At flere af de nuværende bestyrelsesmedlemmer spiller en aktiv rolle i
Israels Kommunistiske Parti og i Hadash; en arabisk koalition i Knesset, som
advokerer for den jødiske stats nedlæggelse, (noget som israelske arabere
har lov til i det israelske demokrati), understøtter opfattelsen af B'Tselem
som en utroværdig organisation.

[snip.. et fremragende indlæg]

Joakim

Fra : Malene P

Dato : 29-08-05 11:38

> [...]

Dræbte palæstinensere: 3303 heraf børn: 653

Palæstinensere myrdet ved attantat af israelerne: 296 heraf mål for

Ja, kva de israelske militære overlegenhed, siger tallene, at israelerne er
elendige skytter -ELLER at de ikke er besat af den sammen blodtørst som
palæstineserne.

Malene P

Fra : jodem

Dato : 29-08-05 11:53

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> er
> elendige skytter -ELLER at de ikke er besat af den sammen blodtørst som

Ja og sort er en slags hvidt

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-08-05 12:03

Malene P wrote:
> [...]
> attentat: 187

> Ja, kva de israelske militære overlegenhed, siger tallene, at

Hvis de tør og vil myrde alle palæstinensere, ja. Begge parter kan nemt
myrde langt flere af hinanden, hvis de tør og vil.

> -ELLER at de ikke er besat af den
> sammen blodtørst som palæstineserne.

Ja, den israelske hærs og bosætternes blodtørst er åbenbart mange gange
større. Men de har jo også den militære overlegenhed, og så tør man
ligesom lidt mere. Lidt meget mere i det her tilfælde.