Topskatten
Fra : Egon Stich

Dato : 26-08-05 14:50

Så kom professor Greves bog om, bla, topskatten.
Det bliver sandelig interessant, at se Thorkilds kommentarer til denne.
F.Ex hævder han, at det aldeles ikke er sikkert, at sænkning af skatten vil
give lyst til mere arbejde.
Slet ikke, netop og i særdeleshed, i danmark..
Tvært i mod vil en sådan blive anvendt til mere fritid.
Klart nok.
Mon Thorkild ved bedre end Greve?

MVH
Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 26-08-05 16:13

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
> [...]
> give lyst til mere arbejde.
> Slet ikke, netop og i særdeleshed, i danmark..
> Tvært i mod vil en sådan blive anvendt til mere fritid.

Han skulle måske holde sig til noget han ved noget om, når han som jurist
pludselig udtaler sig om topskatten er det klart for at hyppe sine røde
kartofler.

Jeg husker også du fandt Niels I Meyer saglig på det politiske område.

Der er såmænd empiriske studier på området, og INGEN er så naiv som hr.
Greve. Desuden har man resultaterne fra Storbritannien og USA.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 26-08-05 17:05

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der er såmænd empiriske studier på området, og INGEN er så naiv som hr.
> Greve. Desuden har man resultaterne fra Storbritannien og USA.

Du spurgte - Thorkild ved (sig at vide at han ved) mere end Greve

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 26-08-05 22:31

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> Du spurgte - Thorkild ved (sig at vide at han ved) mere end Greve

Mener du en rød professor i jura har specielle kvalifikationer udi at
vurdere om folk arbejder mere hvis topskatten sænkes ?

Hvor mange professorer skal der til for at forklare dig det modsatte, Greve
er på dette område bindegal.

Min egen nabo er såmænd professor, i økonomi på handelshøjskolen i
København, ganske vist mikroøkonomi. Men jeg mener nu ikke han har meget
mere at byde på når det gælder makroøkonomi og indsigt i empirien i Danmark
end jeg har. Men han er hamrende dygtig inden for sit felt. Desuden er vi jo
enige så ingen problemer der.

Thorkild

Fra : Peter Bang

Dato : 27-08-05 14:03

> [...]
>makroøkonomi og indsigt i empirien i Danmark
>end jeg har. Men han er hamrende
>dygtig inden for sit felt. Desuden er vi jo

.... og Morten Olsen er uddannet farvehandler ... hvad fanden ved
han om fodbold?

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 27-08-05 17:18

"Peter Bang (slet 6XHQI)" <peterbang@6XHQIprivat.dk> wrote in message

> ... og Morten Olsen er uddannet farvehandler ... hvad fanden ved
> han om fodbold?

Holberg kunne ikke have gjort det bedre.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 29-08-05 11:29

> [...]
>
> Der er såmænd empiriske studier på området, og INGEN er så naiv som hr.
> Greve. Desuden har man resultaterne fra Storbritannien og USA.

Så ved vi det.
Thorkild har det endegyldige argument, når han stilles overfor fagfolk, der
udtaler sig imod hans opfattelse af virkeligheden.
Så er de " Røde", og hermed idioter.
Indholdet af deres påstande, magter "Black Adder" ikke at udtale sig om.
Så der må virkelig være hold i hans "saglige argumenter"?

Egon