Israel III: Bosættere på Vestbredden overv~
Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 26-08-05 11:18

Vestbredden:

Citat:

- "Hver fjerde bosætter vil gerne flytte med det samme

- En række undersøgelser bakker Benny Raz' udtalelser op med tørre tal. En
af dem, foretaget af det israelske firma Geocartographia viser, at op imod
25 procent på nuværende tidspunkt er villige til at tage mod erstatning fra
regeringen til gengæld for at forlade Vestbredden.

- Opførelsen af den såkaldte israelske sikkerhedsmur vil medføre, at omkring
80.000 af Vestbreddens bosættere vil komme til at bo på den palæstinensiske
side af muren. I takt med, at stadig flere israelere støtter tanken om, at
muren skal udgøre den fremtidige grænse mellem Israel og en palæstinensisk
stat, vil der måske i sidste ende kun blive tale om en rømning af 80.000
bosættere og ikke 250.000.

-Israels premierminister, Ariel Sharon, slår da næsten også dagligt fast, at
rømningen af Gazas 21 bosættelser og fire af Vestbreddens nordlige
bosættelser er de absolut sidste israelske rømninger."

Citat slut.

Men selv Sharon kan naturligvis ikke forhindre folk i at flytte frivilligt.
Så mon ikke minimum de 80000 der kommer til at bo på den helt "forkerte"
side af sikkerhedsmuren (det rent palæstinensiske område) vil være nogen af
de første der flytter.

Dermed kommer Sharon også selv nærmere sit egengtlige mål: at skabe en
israelsk stat med en større andel af jøder end der er i dag. Det er blandt
andet i lyset af dette man også skal se flytningen af de op mod 10000 jøder
fra Gaza til det egentlige Israel.

Som sagt hvad mere forlanger I efterhånden så nu, udover i lighed med
araberne, nemlig selve udslettelsen af staten Israel?

Artikel:

Bosættere vil flytte fra Vestbredden
Israels roste rømning af Gazas bosættelser har skabt international appetit
på tilsvarende initiativer på Vestbredden. Hver fjerde bosætter vil gerne
flytte med det samme

Israels premierminister, Ariel Sharon, slår næsten dagligt fast, at
rømningen af Gazas 21 bosættelser og fire af Vestbreddens nordlige
bosættelser er de absolut sidste israelske rømninger.

Meget tyder dog på, at premierministeren uden de store forhindringer ville
være i stand til at overtale helt op mod halvdelen af bosætterne til at
flytte frivilligt, hvis de fik økonomisk kompensation for det. Og
sideløbende med dette har en lille gruppe af de 250.000 bosættere i området
påbegyndt en kampagne for deres egen rømning.

- Det er ikke alle bosættere, der ser situationen med samme briller, siger
Benny Raz fra bosættelsen Karnei Shomron på Vestbredden.

Sammen med en række venner har han dannet organisationen Beit Ahad (Et
Hjem), som forsøger at få vedtaget en lov om erstatning til de bosættere,
der forlader Vestbredden.

- Hvis vores lovforslag bliver accepteret, vil de fleste af Vestbreddens
250.000 bosættere flytte, siger Benny Raz, der selv flyttede til Vestbredden
for syv år siden på grund af økonomiske fordele.

[...]

Omkring halvdelen af Vestbreddens bosættere bor i områderne af økonomiske
hensyn. Skiftende israelske regeringer har siden opførelsen af Vestbreddens
bosættelser giver skattelempelser til dem, der valgte at flytte ud i de
områder, Israel besatte i krigen i 1967.

Den anden halvdel bor på Vestbredden af ideologiske årsager og opfatter,
ligesom en del af Gazas nyligt rømmede bosættere, Vestbredden som en
uadskillelig del af det bibelske Israel.

Mange af Vestbreddens bosættere har, ligesom Benny Raz, ikke råd til at
forlade Vestbredden uden kompensation. Værdien af deres huse er faldet
voldsomt under intifadaen, og mange af bosætterne er gået konkurs med
fabrikker eller selvstændige foretagender.

[...]

Den palæstinensiske præsident, Mahmoud Abbas, har lykønsket den israelske
ledelse med rømningen af Gaza, men lægger ikke skjul på, at palæstinenserne
også håber på en snarlig tilbagetrækning fra Vestbreddens bosættelser.

Den amerikanske udenrigsminister, Condoleeza Rice, og en række europæiske
udenrigsministre har ligeledes udtrykt håb om, at Israel vil fortsætte
rømningen af Vestbredden for at skabe grobund for en palæstinensisk stat.

I løbet af torsdag angreb væbnede palæstinensiske grupper for første gang
siden rømningen af Gazas bosættelser den israelske by Sderot med
Kasssam-raketter. Ariel Sharon har lovet at svare meget hårdt igen på alle
palæstinensiske angreb efter rømningen.

Artikel: http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/artikel:aid=262694

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : John Schmitt

Dato : 26-08-05 12:06

<eastrup_news@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Vestbredden:
>

> Som sagt hvad mere forlanger I efterhånden så nu, udover i lighed med
> araberne, nemlig selve udslettelsen af staten Israel?

Dine retoriske spørgsmål er latterlige i retning af "slår du stadig din
kone?"
Ingen (eller meget få) har forlangt staten Israels udslettelse.
Hva de fleste kræver, danskere, verdenssamfundet, USA, EU m.fl., er at
Israel trækker sig tilbage til grænserne før 1967, jvf
sihherhedsrådsvedtalgelse 242.
Bag disse grænser ville Israel vinde det samlede verdenssamfunds sympati -
det er også grænser der er anerkendt af de fleste arabiske/mellemøstlige
lande, bl.a. Egypten, Libanon og Jordan.
Din skingre og meget omfattende retorik er noget kedsommelig i længden.

JS

Fra : please-answer-here

Dato : 26-08-05 12:27

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse

> det er også grænser der er anerkendt af de fleste arabiske/mellemøstlige
> lande, bl.a. Egypten, Libanon og Jordan.

Bortset lige fra Hamas, men dem tillægger du måske kun en minimal
indflydelse?

Fra : Tim

Dato : 26-08-05 12:39

"please-answer-here" <noone@nohost.nodomain.invalid> wrote in message

> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse

> Bortset lige fra Hamas, men dem tillægger du måske kun en minimal
> indflydelse?

Og siden hvornår hedder du Torben Østrup?

Tim

Fra : John Schmitt

Dato : 26-08-05 13:05

"please-answer-here" <noone@nohost.nodomain.invalid> skrev i en meddelelse

> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse

> Bortset lige fra Hamas, men dem tillægger du måske kun en minimal
> indflydelse?

Hamas er ikke et land . . .

Fra : GB

Dato : 26-08-05 13:16

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i meddelelsen

> Hamas er ikke et land . . .

Orv, du er sørme ikke let at narre, hvad?

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Tim

Dato : 26-08-05 13:23

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> "please-answer-here" <noone@nohost.nodomain.invalid> skrev i en meddelelse

> Hamas er ikke et land . . .

Plejer du at sige "dem lande"? Tilbage på skolebænken med dig.

Tim

Fra : John Schmitt

Dato : 26-08-05 14:04

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Plejer du at sige "dem lande"? Tilbage på skolebænken med dig.
>
> Tim

Øhhh?
Nej - jeg skrev bare: Hamas er ikke et land.
"please-answer-here" skrev: "Bortset lige fra Hamas, men dem tillægger du .
.."
Hamas er en gruppe - derfor kan "please-answer-here" kalde dem "dem" !!!

Hvem skal på skolebænken? = Tim!

Fra : Tim

Dato : 26-08-05 22:29

> Øhhh?
> Nej - jeg skrev bare: Hamas er ikke et land.

Det betyder jo, at du mener "please-answer-here" kalder Hamas for et land.
Eftersom han skriver "dem", mener jeg ikke der burde være tvivl om den sag,
men det gjorde du åbenbart.

> "please-answer-here" skrev: "Bortset lige fra Hamas, men dem tillægger du
> . ."
> Hamas er en gruppe - derfor kan "please-answer-here" kalde dem "dem" !!!

Hvilket han jo tydeligvis er klar over, hvorfor din kommentar "Hamas er et
land", mildest talt er ligegyldig, og dermed ganske i tråd med resten af
dine indlæg.

> Hvem skal på skolebænken? = Tim!

At du ikke fatter en så simpel sammenhæng, kan ikke være mit problem.

Tim

Fra : John Schmitt

Dato : 26-08-05 23:20

Hello, Tim!
You wrote on Fri, 26 Aug 2005 23:28:39 +0200:

T> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message
??>>
??>> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
??>> news:430f0995$0$43542$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
??>>> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message
??>>> news:430f0569$0$43501$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
??>>>>
??>>>> "please-answer-here" <noone@nohost.nodomain.invalid> skrev i en
??>>>> meddelelse news:430efc7e$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
??>>>>>
[...]
??>>>
> [...]
T> den sag, men det gjorde du åbenbart.

??>> "please-answer-here" skrev: "Bortset lige fra Hamas, men dem tillægger
??>> . ."
??>> Hamas er en gruppe - derfor kan "please-answer-here" kalde dem "dem"
??>> !!!
??>>
> [...]

??>> Hvem skal på skolebænken? = Tim!
??>>
T> At du ikke fatter en så simpel sammenhæng, kan ikke være mit problem.

Dit problem er et ganske andet, det er gået op for os. . .

With best regards, John Schmitt. E-mail: John Schmitt@webpost.nl

Fra : Tim

Dato : 26-08-05 23:42

> [...]
>
> ??>> Hvem skal på skolebænken? = Tim!
> ??>>
>
> Dit problem er et ganske andet, det er gået op for os. . .

Muligt, men du fatter det åbenbart stadig ikke.

Tim

Fra : John Schmitt

Dato : 27-08-05 15:05

> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> Muligt, men du fatter det åbenbart stadig ikke.
>
> Tim

Det er muligt at jeg ikke fatter alle dine problemer, men jeg har dog fattet
at du har en stor samling!

JS

Fra : John Hilt

Dato : 27-08-05 18:28

On Sat, 27 Aug 2005 16:05:12 +0200 "John Schmitt" <John
Schmitt@webpost.nl>
wrote in news:no.samfunn.politikk.diverse

> [...]
>
>JS

>Det er muligt at jeg ikke fatter alle dine problemer, men jeg har dog fattet

Hæh ...?

http://www.uwasa.fi/~ts/http/quote.html

"The number one rule of quoting is quote judiciously. Quote only what
is essential to make it possible for the reader to understand what your
posting or email message is about. As a rule avoid quoting an entire
message (signatures and all). It is not judicious to quote a hundred
lines of discussion just to input a single line of one's own."

http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

--

-= jh =-

- On the other hand you have different fingers ...

Fra : John Schmitt

Dato : 27-08-05 19:08

"John Hilt" <n.n@c2i.net> skrev i en meddelelse
> On Sat, 27 Aug 2005 16:05:12 +0200 "John Schmitt" <John

John Hilt! Du har selv pastet debatteksten ind TO gange,
derved blev det ekstra langt, du glemte at skære citaterne ned

- tak fordi du blandede dig, synd at dit indlæg ikke handler om emnet.

JS

Fra : please-answer-here

Dato : 26-08-05 13:22

John Schmitt wrote:
> "please-answer-here" <noone@nohost.nodomain.invalid> skrev i en
> meddelelse news:430efc7e$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Hamas er ikke et land . . .

Og?

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 26-08-05 13:09

> Dine retoriske spørgsmål er latterlige i retning af "slår du stadig din
> kone?"
> Ingen (eller meget få) har forlangt staten Israels udslettelse.

Palæstinenserne vil i hver tilfælde forlange udslettelsen af Israel uanset
hvor mange indrømmelser de får. Dette jævnfør bla.Benny Morris, israelske
historiker og socialdemokrat der udtaler det følgende:

Citat

"Det gør mig bedrøvet. I 1990erne troede jeg på, at der var en mulighed for
en historisk genforening og et kompromis. Måske laver de skinkompromiser,
men i deres hjerter ønsker de stadig at destruere den jødiske stat.«

Ifølge Benny Morris gælder det også flertallet af palæstinenserne, ikke bare
Hamas og Islamisk Jihad. Selv i Fatah-bevægelsen gælder det om at fjerne den
jødiske stat, bid for bid."

Vedrørende de som forsvarer dette synspunkt hos palæstinensernes og
araberne siger han det følgende:

"Der er så mange, som forsøger at bagatellisere de udmeldinger. De siger, at
araberne dybest set mener det godt, men fordi de er forfulgt, fordi de ikke
havde nok mad, da de voksede op, og jøderne var onde ved dem, er det i
orden, at de siger og gør lige, hvad de vil."

IFølge Benny Morris kan en mulig løsning derfor på sigt meget vel blive at
de arabere som bor inden for det gamle Israels grænser må fordrives. Han
forsvarer dette synspunk med det følgende:

[...]

"At redde sig selv for et folkemord ved at flytte folk fra et område af
Palæstina til et andet og ødelægge nogle byer er for mig moralsk
acceptabelt."

Ovenstående citater er taget fra følgende artikel:
http://www.weekendavisen.dk/apps/pbcs.dll/articleAID=/20050819/KULTUR/508180328

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : please-answer-here

Dato : 26-08-05 13:34

eastrup_news@hotmail.com wrote:
> [...]
> uanset hvor mange indrømmelser de får. Dette jævnfør bla.Benny
> Morris, israelske historiker og socialdemokrat der udtaler det

Nu har Benny Morris jo ikke nødvendigvis patent på sandheden, selvom der er
ganske mange interessante betragtninger.
Der er for mig at se INGEN tvivl om at meget store grupper i det
palæstinensiske område, stadig drømmer om at smide Israel i havet. Den
eneste farbare måde er ved massivt fra International side at støtte
"genopbygningen" af Gaza, for dermed at støtte de progressive realpolitikere
til det nødvendige opgør med de militante grupperinger.

> Ovenstående citater er taget fra følgende artikel:
> http://www.weekendavisen.dk/apps/pbcs.dll/articleAID=/20050819/KULTUR/508180328

Ved ikke om det kun er mig der ikke kan åbne linket, men interviewet findes
bl.a. også her:
http://www.logosjournal.com/morris.htm

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 26-08-05 13:54

> [...]
> realpolitikere til det nødvendige opgør med de militante grupperinger.

> Ved ikke om det kun er mig der ikke kan åbne linket, men interviewet

Mange gange sorry vedrørende linket. Dette her skulle så til gengæld gerne
fungere:

Fra : John Schmitt

Dato : 26-08-05 13:40

> [...]
> hvor mange indrømmelser de får. Dette jævnfør bla.Benny Morris, israelske
> historiker og socialdemokrat der udtaler det følgende:

Du citerer én israelsk historiker som støtte for påstand, Hmmm.

Meningsmålinger blandt palestinensere i Gaza og på Vestbredden viser at
langt de fleste palestinesere vil betragte det som en tilfredsstillinde
løsning hvis 'køreplan for fred' gennemføres - man er simpelthen alt for
træt af konflikt efter snart 60 års strid, flygtningestatus og besættelse.
At delvist udefra støttede militante grupper som Hamas og Jihad, vil fortsat
kamp er ikke overraskende, det er der også grupper i Israel der vil - så
skal vi bare have USA til at lægge pres på Saudierne, så de ikke støtter
terror alle steder i verden.

JS

Fra : please-answer-here

Dato : 26-08-05 14:06

John Schmitt wrote:
> [...]
> tilfredsstillinde løsning hvis 'køreplan for fred' gennemføres - man
> er simpelthen alt for træt af konflikt efter snart 60 års strid,

Lyder interessant (overhovedet ikke ironisk ment).
Har du evt. nogle links eller lignende?

Fra : John Schmitt

Dato : 26-08-05 14:21

> Lyder interessant (overhovedet ikke ironisk ment).
> Har du evt. nogle links eller lignende?

Min hukommelse er udmærket, jeg bed bare mærke i det fra udsendelser fra
Sky-News, BBC og CNN, har sikkert også hørt det på Deutsche Welle (OK jeg
er nyhedsnarkoman).
Vil gerne lede efter det, men det er ikke sikkert jeg finder kilden.

JS

Fra : Mr. D

Dato : 26-08-05 19:40

> Meningsmålinger blandt palestinensere i Gaza og på Vestbredden viser at
> langt de fleste palestinesere vil betragte det som en tilfredsstillinde
> løsning hvis 'køreplan for fred' gennemføres

Jeg husker at der for år tilbage var undersøgelser, der sagde at flertallet
blandt palæstinenserne gik ind for køreplanen - Jeg husker ikke noget om
"langt de fleste". Måske er det en nyere undersøgelse, du henviser til?
Kunne vi ikke få en kilde?

Din påstand er interessant, fordi den er lodret modsat valgresultaterne i
2005 i Gaza og på Vestbredden, hvor Hamas (med sin udslettelsespolitik)
vandt stort. Hvordan kan "langt de fleste" ønske en fred med landet Israel,
samtidig med at langt de fleste rent faktisk har stemt på Hamas´ politiske
linie over for Israel?

.... en undersøgelse blandt palæstinensere i 2004 viste også, at mere end 75%
støttede fortsatte selvmordsbomber på israelske civile.

> At delvist udefra støttede militante grupper som Hamas og Jihad, vil
> fortsat kamp er ikke overraskende, det er der også grupper i Israel der
> vil

Med sådan et "sippel-sprogbrug" kunne det virke som om, du vil give et
billede af, at Hamas og Jihad har sine spejlbilleder i det israelske
samfund. Hvilke grupper er det, du hentyder til?

> - så skal vi bare have USA til at lægge pres på Saudierne, så de ikke
> støtter terror alle steder i verden.

Enig - men hvis Europa og Asien støttede op om dette, ville det måske have
en større gennemslagskraft

Simon

Fra : Rom

Dato : 26-08-05 19:56

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i melding

> [...]

| Hvordan kan "langt de fleste" ønske en fred med landet Israel,
| samtidig med at langt de fleste rent faktisk har stemt på Hamas´ politiske

Hva Hamas scorer stort på at sitt sosial program
for å hjelpe palestinerne. Palestinere i Gaza assosierer
vel "udslettelsespolitik" med IDF og israelske settlere.
Denne politkken er så konkret at alle bygninger som ligger
på skuddhold av IDF ser ut som sveitserost av skuddhull.

Bulldozing av 1000'vis av hjem hørte med til politikken,
samt rakettangrep på bolighus. Jeg forstår deg at du mener
at alt dette var "lovlig" for å forsvare ulovlige bosettingen
midt i Gaza, og at IDF gjør helt rett i å si at alt IDF gjør
ikke er terrorisme, og omvendt at alt så høres ut som
et skudd fra palestinere er terrorisme (slik som definert
på IDF's hjemmside)

Kjell

Fra : Mr. D

Dato : 26-08-05 20:15

"Rom" <nospam@please.com> skrev i en meddelelse

> "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i melding
>
> Hva Hamas scorer stort på at sitt sosial program
> for å hjelpe palestinerne.

Ja, jeg ved at Hamas virkelig har skudt papegøjen (samt en del bosætterbørn)
i deres sociale program. Og derfor er de selvfølgelig populære i forhold til
PLO med hele sit korruptionsproblem.

Ikke desto mindre er det ikke kun Hamas´ sociale arbejde, der støttes af
langt størstedelen af palæstinenserne. Det *er* Hamas´ krig mod Israel.

> Palestinere i Gaza assosierer
> vel "udslettelsespolitik" med IDF og israelske settlere.

Så gør du dem vel dummere end de er.

Jeg forstår ikke at arabere generelt ikke bliver sure over disse velmenende
og beskyttende europæere, der bliver ved med at påstå at araberne på den ene
eller anden måde er dumme, og derfor ikke forstår konsekvenserne af deres
egne handlinger, og ikke i virkeligheden mener det, de siger.

> [...]
> ikke er terrorisme, og omvendt at alt så høres ut som
> et skudd fra palestinere er terrorisme (slik som definert

Nej, jeg mener ikke det, du skriver her. Og ja, jeg mener at IDF ind imellem
er gået for hårdt til værks, og har gjort ting, der ikke er acceptable. Men
det, du skrev herover, ændrer ikke ved, at de "grupper" i Israel, der blev
nævnt, er ikke-eksisterende.

Simon

Fra : Rom

Dato : 26-08-05 20:26

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i melding

| Så gør du dem vel dummere end de er.

Ca. statistikk:
Hamas/palestinerne har 1000-1500 israelske
liv på samvittigheten under intifadaen
IDF det dobbelte++
(da ser jeg selvfølgelig bor fra 1000+ døde
i ventekø til sykehus på checkpoint) -

Kjell

Fra : Mr. D

Dato : 28-08-05 22:06

> [...]
> liv på samvittigheten under intifadaen
> IDF det dobbelte++
> (da ser jeg selvfølgelig bor fra 1000+ døde

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med 1000+ døde i kø ved chekpoints
mv. Folkekirkens Nødhjælp har kun omkring 40, hvoraf 2 er inden for det
sidste år. Hvor er dine tal fra?

Simon

Fra : Konrad

Dato : 27-08-05 12:05

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ikke desto mindre er det ikke kun Hamas´ sociale arbejde, der støttes af
> langt størstedelen af palæstinenserne. Det *er* Hamas´ krig mod Israel.

Tilslutningen til Hamas er proportional med israelsk undertrykkelse og
apartheid. Så f.eks en statistik fra en lille by i et grænseområde mellem
Israel og Palæstina : Inden muren blev opført og delte alt fra familier,
huse, jord osv, var tilslutningen til Hamas stort set umålelig - under 1%,
for de havde det sådan set fint nok, og kunne køre deres varer ind i Israel
etc - efter murens opførelse gennem deres by var tilslutningen steget til
60%.

Den slags mekanismer er du og andre tydeligvis ikke i stand til at
gennemskue, men det er den israelske regering heldigvis.

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 26-08-05 19:59

> [...]
> vandt stort. Hvordan kan "langt de fleste" ønske en fred med landet
> Israel, samtidig med at langt de fleste rent faktisk har stemt på Hamas´

Det du fremfører her er også i fin overensstemmelse med det følgende udsagn
fra histokeren Benny Morris:

> [...]

> billede af, at Hamas og Jihad har sine spejlbilleder i det israelske
> samfund. Hvilke grupper er det, du hentyder til?

Det "John Schimdt ønsker at gøre er det følgende også fint beskrevet af
samme Benny Morris nemlig at:

Citat:

Fra : John Schmitt

Dato : 26-08-05 20:01

> [...]
> vandt stort. Hvordan kan "langt de fleste" ønske en fred med landet
> Israel, samtidig med at langt de fleste rent faktisk har stemt på Hamas´

Mon ikke de har støttet Hamas for det sociale arbejde de gør, hospitaler og
skoler?

> ... en undersøgelse blandt palæstinensere i 2004 viste også, at mere end
> 75% støttede fortsatte selvmordsbomber på israelske civile.

Har du en kilde? Palestinenserne som helhed, beboerne på Vestbredden,
beboerne i Gaza?

> Med sådan et "sippel-sprogbrug" kunne det virke som om, du vil give et
> billede af, at Hamas og Jihad har sine spejlbilleder i det israelske
> samfund. Hvilke grupper er det, du hentyder til?

Ikke spejlbilleder, selv om der er grupper der vil bruge terror og drab på
uskyldige palestinesere i deres kamp for Stor-Israel - to skudepisoder med
drab på uskyldige indenfor 14 dage . . .

Enig!

Fra : Mr. D

Dato : 26-08-05 20:22

> Har du en kilde? Palestinenserne som helhed, beboerne på Vestbredden,
> beboerne i Gaza?

He! Man skal lade være med at bede andre om dokumentation. Den vil vende
tilbage til én selv.

Jeg skal prøve at se, hvad jeg kan finde

Simon

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-08-05 10:24

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote in message

> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse

> He! Man skal lade være med at bede andre om dokumentation. Den vil vende
> tilbage til én selv.
>
> Jeg skal prøve at se, hvad jeg kan finde

Langt de fleste muslimer i verden støtter selvmordsbombere i Israel, deri er
inkluderet de allerstørste autoriteter inden for islam, som fx lederen af al
Ahram i Cairo, og den "moderate" sheikh Quradawi, - som borgmesteren i
London, David Livingstone nu vil sagsøge regeringen for ikke at ville lade
komme ind i UK.
Så palæstinenserne skulle altså være undtagelsen hvis de ikke selv støttede
selvmordsbombere, - det ER jo ellers helt officielt at "martyrerne" hyldes
overalt i P.A. og i Libanon og Jordan.
P.A.-TV sender udsendelser hvor martyrer loves 72 jomfruer i paradis, hvis
de dræber nogle civile jøder.

Fra : hyggesen

Dato : 26-08-05 13:41

> [...]
> fra så mange ting som muligt."
> Sean O' Casey
>

> Deter sjovt for israelerne minder mig om det man hører om nazisterne, de
Og ja det mener jøderne også at de er.De skalter og valter med araberne,som
det passer dem,og dræber dem for sjovt.og når de får svar tilbage så hyler
de som de svin de er,for at folk skal få sympati med dem
Men det viser bare hvor svinene i en grisestald har det fra>

Fra : please-answer-here

Dato : 26-08-05 14:14

hyggesen wrote:
> [...]
> svar tilbage så hyler de som de svin de er,for at folk skal få
> sympati med dem Men det viser bare hvor svinene i en grisestald har det

Er ovenstående dit normale debatniveau , eller har du blot en god dag?

Fra : John Schmitt

Dato : 26-08-05 14:26

> Er ovenstående dit normale debatniveau , eller har du blot en god dag?

hyggesen er en uhyggelig fætter.

Fra : GB

Dato : 26-08-05 15:57

"please-answer-here" <noone@nohost.nodomain.invalid> skrev i meddelelsen

> Er ovenstående dit normale debatniveau , eller har du blot en god dag?

Det er "manse"s normale niveau.

Fra : Mr. D

Dato : 26-08-05 19:43

"hyggesen" <manse@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilbage så hyler de som de svin de er,for at folk skal få sympati med dem
> Men det viser bare hvor svinene i en grisestald har det fra>

Nå, "hyggesen" siger da i det mindste tingene ligeud. Så ved vi, hvad vi har
med at gøre

Simon

Fra : John Schmitt

Dato : 26-08-05 19:56

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "hyggesen" <manse@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nå, "hyggesen" siger da i det mindste tingene ligeud. Så ved vi, hvad vi
> har med at gøre

Ja da! en uhyggelig fætter . . .

JS

Fra : Mr. D

Dato : 26-08-05 19:16

> [...]
> det er også grænser der er anerkendt af de fleste arabiske/mellemøstlige
> lande, bl.a. Egypten, Libanon og Jordan.

Hvilke arabiske / mellemøstlige lande kan du ellers nævne, der har
accepteret Israels eksistens?

Simon

Fra : John Schmitt

Dato : 26-08-05 19:27

> [...]
>
> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse

> Hvilke arabiske / mellemøstlige lande kan du ellers nævne, der har

Nu kan jeg ikke huske om Syrien har lavet en betinget godkendelse af Israel,
på betingelse af tilbagetrækning fra Golan - men igen, jeg vil prøve at
indhente dokumentation.
I øvrigt er de tre nævnte da de vigtigste!

JS

Fra : John Schmitt

Dato : 26-08-05 19:54

> Nu kan jeg ikke huske om Syrien har lavet en betinget godkendelse af
> Israel, på betingelse af tilbagetrækning fra Golan - men igen, jeg vil
> prøve at indhente dokumentation.
> I øvrigt er de tre nævnte da de vigtigste!

Libanon har ikke en fredstraktat endnu - men den kommer indefor kort tid.

Israel-Jordan fredstraktat:
http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Peace/isrjor.html
Israel-Egypten fredstraktat:
http://makeashorterlink.com/?R49452FAB
Mon ikke udkastet til fredstraktat med Libanon kan realiseres, når nu Syrien
er smidt ud af Libanon?
http://www.mideastweb.org/lebanonpeace.htm
Fred med Syrien kommer så sikkert - også fordi ufreden rammer Syrien hårdt
på økonomien - en væsentlig tilbagetrækning fra Golan er forudsætningen:
http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Peace/syrdraft.html

I alle nabolandene er der en udbredt træthed over konflikten - man ønsker
normale tilstande og økonomisk udvikling. Alle indenfor politik er lysende
klar over, at konflikten er medvirkende til at holde landene i stampe
økonomisk - bare se på Libanon, som blomstrer nu da fredeligere tilstande
råder igen.
Så hvis USA kan holde Saudierne fra at financiere terrorister i Israel og
Palestina (og i resten af verden), så har det en chance.

JS

Fra : Mr. D

Dato : 26-08-05 20:17

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse

> [...]

Jamen så er det jo også sagt.

> [...]
> klar over, at konflikten er medvirkende til at holde landene i stampe
> økonomisk - bare se på Libanon, som blomstrer nu da fredeligere tilstande

Jeg håber, du har ret. Jeg tror bare man skal have meget lyserøde briller på
for at tro på, at dette er de reelle tilstande.

> Så hvis USA kan holde Saudierne fra at financiere terrorister i Israel og
> Palestina (og i resten af verden), så har det en chance.

Jeps

simon

Fra : Mr. D

Dato : 26-08-05 20:04

> [...]
>

> Nu kan jeg ikke huske om Syrien har lavet en betinget godkendelse af
> Israel, på betingelse af tilbagetrækning fra Golan - men igen, jeg vil

Det behøver du ikke. Hvis godkendelsen af Israel er betinget af
tilbagetrækning fra Golan, så er der jo ingen godkendelse. Og mig bekendt
har Syrien intet ønske om fredssnak med Israel.

> I øvrigt er de tre nævnte da de vigtigste!

.... og de eneste - - - ud af 21 (eller 22) arabiske nationer.

Først skrev du:
"Bag disse grænser (1967) ville Israel vinde det samlede verdenssamfunds
sympati -
det er også grænser der er anerkendt af de fleste arabiske/mellemøstlige
lande bl.a. Egypten, Libanon og Jordan"

Konfronteret med din påstand skriver du, at de tre da ihvertfald er de
vigtigste - stadig foregivende, at der må være mange arabiske /
mellemøstlige lande, der accepterer Israel med 1948 grænserne.

Er sandheden ikke, at ud af 21 arabiske nationer, er der kun tre (+1?), der
på papiret har accepteret Israels ret til at eksistere og jøders ret til at
leve i Mellemøsten? Og har alle tre ikke skrevet under med kniven på
struben?

Står der så ikke tilbage, at Israel reelt ligger midt i et 13 mio.
kvadratkilometer stort "araberland", der strækker sig 650 gange større end
Israel (Mere end 99% af det samlede landareal) med 50 gange flere arabere
end derlevende jøder - arabere, der for de flestes vedkommende lever i
lande, der ikke accepterer Israels ret til eksistens.

Simon

Fra : Mr. D

Dato : 26-08-05 20:24

> [...]
>
> Er sandheden ikke, at ud af 21 arabiske nationer, er der kun tre (+1?),
> der på papiret har accepteret Israels ret til at eksistere og jøders ret

Undskyld - Jeg mente (-1?)

Simon

Fra : fribytteren

Dato : 28-08-05 02:22

De problemer israelerne (jøderne) har haft og vil få fremover, kan de
da kun takke deres religion og gud for. De har jo blot fået et land,
som deres nu afdøde religiøse fanatikere fik verdenssamfundet til at
acceptere, at det skete.

Jeg selv kan ikke se det fornuftige i den handling der skete dengang.
Det skulle aldrig have været sket, men nu er det sket og lige siden
1948 har området sat verdenssamfundet på en stor prøve, som
verdenssamfundet endnu ikke har kunnet magte.

Jeg kan da kun ønske alle de mennesker der lever i området held og
lykke med livet fremover og håbe at de kan få et nogenlunde normalt
og tilfredsstillende liv.

Det er blot synd for alle disse mennesker, at de har ladet sig føre
ved næsen af deres politiske og religiøse ledere og deres
håndlangere, både dengang og nu.

Det bedste der kunne ske for befolkningerne i området er, at de smed
alle de politiske, religiøse og militante folk ud af området og i
stedet fik mulighed til at skabe sig en tålelig tilværelse uden
politiske, religiøse og militante idioters indblanding.

Jeg ved udmærket at det er utænkeligt, men det er det eneste der vil
kunne virke. Måske skulle de gøre det mest underlige og fuldstændig
usandsynlige. Smide deres tøj og gå nøgne rundt, ligesom Adam og
Eva, så vil de kunne se at de er brødre og søstre og kommer af samme
familie, den menneskelige familie.

Vi ved at klæder skaber folk eller rettere sagt, kulturfolk
(religiøse, politiske, økonomiske og militante folk), men klæder kan
ikke skaber mennesker, for det er vi før vi får klæder på.

Det er først når vi ser hinanden som mennesker, at ufred stopper og
vi vil kunne leve i fordragelighed side om side. Her skal vi ikke se
bort fra den ufred der kan være mellem familiemedlemmer, for deres
ufred er faktisk også skabt gennem de politiske, religiøse,
økonomiske og militante forhold og ophører først, når de igen ser
hinanden an som de mennesker de er.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen