Ingen ka forsvare boligkrav
Fra : Bo Warming

Dato : 25-08-05 21:31

Ondskabsfulde, misundelige debatører har hetzet mod millionærer, som
sandelig skal have deres hus revet ned, hvis de har slået et søm i uden at
indsende ansøgning og få kommunal tilladelse.
Jeg har igen og igen efterlyst BEGRUNDELSER for at vi skal have love om
krav - men INGEN PÅ USENET EVNER AT ANGIVE EN RETFÆRDIGGØRELSE for nuværende
krav.

Selvfølgelig skal min to etager høje murstensvæg imod nabobaggården ikke
have løse sten, så der er NEDSTYRTNINGSFARE.
Er der eksempel på at ulykker er sket, fordi en privat ejer har sjusket?
Jeg har selv interesse i at de sten, jeg har bekostet, ikke er løse, så vand
trænger ind
Selvfølgelig skal jeg ikke lade beskidt kloakvand løbe ud på fortovet -
kloakeringsregler har jeg selv en interesse i at følge, så ikke gæster
mærker lugt eller sygdomsrisiko opstår. Igen er alle ejere motiveret, også
uden regler.
At have straf-mulighed, hvis fare eller ubehag for naboer og
forbipasserende, er rigeligt. Lad omgivelserne klage ved privat søgsmål
(evt anonymt) -
- og drop krav om forhåndsgodkendelse.
Giv eksempel på risiko for nedsat trivsel i Danmark, hvis sådant
veldefineret og begrænset "anarki" indføres, please.
Kurt Nedergaard og mange andre har flygtet fra mine spørgsmål - kom igen

Generelt har vi for stor lovjungle. En lovbog på størrelse med Maos lille
røde, foreslog Glistrup - og i den bør alt hængsle om mindskelse af vold,
tyveri og bedrag.(injurier bør kunne kræves dementeret og økonomisk tab af
forkerte oplysninger, skal erstattes, men ellers? )
Love skal ikke lefle for misundelse eller for de offentlig ansattes
egoistiske jobskabelse.