Sørgeligt
Fra : Henri Gath

Dato : 25-08-05 19:19

Det er sgu sørgerligt at overvære alle slavenaturernes falden på halen for
det nye klippekort.
forstemmende, så autoritetstro et folk vi er....
skal jo lige nævne at jeg aldrig kører for stærkt i byområder, men om jeg
kører 100 på en skide øde landevej...det rager mig en skid. Men så skal jeg
have en bøde, skal jeg!
Sgu godt man ikke har en Ferrari i dette kommisærland

Fra : Allan Riise

Dato : 25-08-05 19:26

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal jo lige nævne at jeg aldrig kører for stærkt i byområder, men om jeg
> kører 100 på en skide øde landevej...det rager mig en skid. Men så skal

Hvad med Gert oh hans Hund Rollo, som du ser for sent der om aftenen, og
kører ned, fordi du ikke kan nå at stoppe, på grund af din, *din* alt for
høje fart!?

Forøvrigt handler det ikke om at være slave, eller have slave mentalitet at
ønske at traffiken i Danmark ar så hensigtsmæssigt som muligt, tværtimod så
er det *Dig* der opfører dig som et lillebarn, sæt dig ned og hold vejret i
en 10 minutters tid, det kan ske at det hjælper, ellers kan du passende tage
en tur forbi...

http://www.kinagrill.dk/

--
Allan Riise

Fra : Ulrich Valera

Dato : 25-08-05 19:39

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
> Hvad med Gert oh hans Hund Rollo, som du ser for sent der om aftenen, og
> kører ned, fordi du ikke kan nå at stoppe, på grund af din, *din* alt for
> høje fart!?

Der var den så igen! - den der med, at nogen kører nogen ned på grund af den
for høje fart-.
- Det er da ikke på grund af farten, nogen bliver kørt ned -,
men på grund af at køretøjet føres for dårligt, så det rammer nogen eller
noget, det ikke skulle.

Det kunne da også ske med 10 kilometer i timen, men dette kan desværre kun
få fatte -

Det er altså IKKE farten, der dræber -

Ulrich Valera
Stuntman
(It is not the fall, that kills. It is the sudden ending)

Fra : Alucard

Dato : 25-08-05 20:39

On Thu, 25 Aug 2005 20:38:51 +0200, "Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc>
wrote:

>Der var den så igen! - den der med, at nogen kører nogen ned på grund af den
>for høje fart-.
>- Det er da ikke på grund af farten, nogen bliver kørt ned -,

Åh nej... Er det igen fjolset med superbilen der har specialbremser
der, når man bare træder hårdt nok, kan bringe bilen fra 100 km/t til
standsning på 1/2 meter....))

>men på grund af at køretøjet føres for dårligt, så det rammer nogen eller
>noget, det ikke skulle.

Ja det føres med en højere hastighed end der er forsvarligt...

>Det kunne da også ske med 10 kilometer i timen, men dette kan desværre kun
>få fatte -
>
>Det er altså IKKE farten, der dræber -

Nej... Det er idioten bag rattet......

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 25-08-05 21:00

Alucard <alucard44@otmail.com> wrote in

> Åh nej... Er det igen fjolset med superbilen der har
> specialbremser der, når man bare træder hårdt nok, kan
> bringe bilen fra 100 km/t til standsning på 1/2
> meter....))

Måske du skulle læse "fjolsets" indlæg igen før du fejlcitere..

--
/Mikael

Fra : Alucard

Dato : 25-08-05 22:01

On 25 Aug 2005 20:00:04 GMT, Mikael Mortensen <bugs@danbbs.dk> wrote:

>Måske du skulle læse "fjolsets" indlæg igen før du fejlcitere..

Det har jeg da gjort...

Jeg henviser til den gamle diskussion om fart og bremselængder....
Jeg kan ikke huske om det var Ulrich der påstod at hans bil blev ved
med at bremse bedre jo hårdere han trådte på pedalen, men ovenstående
skriv tyder på det.....

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 25-08-05 22:10

> [...]
> påstod at hans bil blev ved med at bremse bedre jo hårdere
> han trådte på pedalen, men ovenstående skriv tyder på
Du tager fejl, Det handlede om at bremse bilen til 0 Km/t fra
57 km/t og 50 km/t altså en forskel på 7 km/t, ikke 100 til 0 på
1/2 meter.
- Stor forskel..

--
/Mikael

Fra : Alucard

Dato : 26-08-05 06:26

On 25 Aug 2005 21:09:30 GMT, Mikael Mortensen <bugs@danbbs.dk> wrote:

>Du tager fejl, Det handlede om at bremse bilen til 0 Km/t fra
>57 km/t og 50 km/t altså en forskel på 7 km/t, ikke 100 til 0 på
>1/2 meter.

Overdrivelse fremmer forståelsen...)

>- Stor forskel..

Nej... LILLE forskel... Resultatet er det samme.... Hvis du pludselig
ser en "hundelufter" foran dig og du lige præcis kan nå at stoppe hvis
du overholder fartbegrænsningen, så kører du ham ned hvis du kører for
stærkt.....

Problemet er alle de idioter der tror at de har fuldstændig styr på
hvor hurtigt det er forsvarligt at køre...... Når de så kører en
cykelist ned, så har hundredevis af undskyldninger om at det var
cyklistens egen skyld (for de har jo ikke gjort noget forkert).....

Fra : Sten Schou

Dato : 26-08-05 12:20

"Alucard" <alucard44@otmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ser en "hundelufter" foran dig og du lige præcis kan nå at stoppe hvis
> du overholder fartbegrænsningen, så kører du ham ned hvis du kører for

Jamen, hvis der er en hundelufter, så er vejen jo heller ikke øde?

Hilsen Sten

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 26-08-05 15:27

Alucard <alucard44@otmail.com> wrote in

> Overdrivelse fremmer forståelsen...)
Ikke i det her tilfælde.

> [...]
> kan nå at stoppe hvis du overholder fartbegrænsningen, så
> kører du ham ned hvis du kører for stærkt.....

Hvad laver hundelufteren ude på vejen?

> [...]
> så kører en cykelist ned, så har hundredevis af
> undskyldninger om at det var cyklistens egen skyld (for de

Når man tænker på hvordan cyklister de kører, så er det sikkert
deres egen skyld i de fleste tilfælde.

--
/Mikael

Fra : Alucard

Dato : 26-08-05 17:16

On 26 Aug 2005 14:26:33 GMT, Mikael Mortensen <bugs@danbbs.dk> wrote:

>Ikke i det her tilfælde.

Åbenbart ikke...)

>Hvad laver hundelufteren ude på vejen?

Lufter sin hund...? )))

Selvom han gik midt på vejen, så du sgu da ikke køre han ned
alligevel....

Men hvis eksemplet overgår din fatteevne, så kan jeg da godt bytte
"hundelufteren" ud med en cykelist der er væltet og er ved at rejse
sig op.....

>Når man tænker på hvordan cyklister de kører, så er det sikkert
>deres egen skyld i de fleste tilfælde.

Tja.... Jeg kendte dit svar på forhånd....))))

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-08-05 21:00

"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i en meddelelse
> [...]
> rammer nogen eller noget, det ikke skulle.
>
> Det kunne da også ske med 10 kilometer i timen, men dette

Vist er det da farten - hvad vil du helst rammes af: en bil
med 10 km/h eller med 100 km/h? og hvor tror du chancen for
at overleve er størst: ved 10 km/h eller ved 100 km/h?

Fart der dræber forudsætter naturligvis at man kører galt og
enten rammer en eller flere eller selv kommer til skade.

Ved for høj fart er risikoen for at miste herredømmet over
vognen ganske betragtelig i forhold til at man kører med en
hastighed, hvor man kan overskue vejen. Det betyder ikke at
man ikke kan støde ind i biler eller fodgængere ved fx 10
km/h, men det er dog begrænset hvilken skade man kan
forvolde ved den hastighed. Så jo, hr. Stuntmand -
naturligvis er det farten der dræber.
Men jeg ser dig da gerne falde ned ad en trappe med tre
almindelige trin og så falde ned fra en bygning på 10 meters
højde og så se, hvor du lider mest skade.

--
ahw

Fra : PerX ...

Dato : 25-08-05 22:06

In article <430e2366$0$170$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
detfaarduejatvide@invalid.dk says...

> Vist er det da farten

Nej, det er dårlige bilister. Og dem gør idiot politikerne ikke en brik
ved.

Fra : John Schmitt

Dato : 25-08-05 21:07

> [...]
> noget, det ikke skulle.
>
> Det kunne da også ske med 10 kilometer i timen, men dette kan desværre kun

Problemet er at vi ikke alle er stuntmen - de fleste trafikanter er, i
forhold til det krævede, ret middelmådige.
Der er båtnakker, blødhatter, dumme sækker, bestemor And, lede bitch,
idioter, Ali Babba, folk over 60, folk OVER 70, kvinder, og på cyklerne og i
fodgængerfelterne det værste af alt: børn og fulde folk.
Det forhold du ikke kan ændre er: DE skal allesammen være der!
Og så kommer konklusionen - farten dræber ikke (i sig selv) men farten gør
et hvert uheld værre; du skriver selv at uheld kan ske med 10 km/t, ja så
får man lidt knubs.
For hver gang man kører 10 km/t hurtigere stiger skaderne og senere
dødeligheden.
Altså har samfundet sat nogen begrænsninger, som er alment accepterede
- hvis man ikke holder spillereglerne vanker der.

Såre enkelt - det er bare svært at fatte for de få fuldendte, fejlfri
bilister, der har styr på det hele, som dig og Henrik Gath.
Var vi bare alle så fuldendte bilister, så kunne vi rigtig ræse (de max.
300-400 mennesker, der lever op til det i Danmark).

JS

Det er altså IKKE farten, der dræber, men bilister der tror at farten ikke
betyder noget for dem!

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 26-08-05 03:06

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> Det er altså IKKE farten, der dræber, men bilister der tror at farten ikke
> betyder noget for dem!

Naturligvis er farten en stor faktor når bilister møder bløde trafikanter,
de adskilles heldigvis i bedre omfang fra den øvrige trafik.

MEN er du enig i at på vejstrækninger med biltrafik, e.g. motorveje er det
vigtigere at sørge for lille spredning omkring MIDDELHASTIGHEDEN end at
fokusere på hastigheden som sådan ? (Jeg kan råde dig til at læse Solomons
skelsættende studie fra 1964 - tror jeg det var)

Er du enig i den bilister primært bruger deres sunde fornuft til at sætte
deres hastighed, et formynderisk vejskilt gør i mange tilfælde mere skade
end gavn.

Er du enig i at grunden til den borgerlige succes på området skyldes et
dogmeskifte, nu respekterer man bilisternes fornuft og indretter reglerne
derefter og fokuserer på en lille spredning i middelhastigheden (højere
hastigheder på motorveje, bedre kontrol) ?

Thorkild

Fra : Alucard

Dato : 26-08-05 07:14

On Fri, 26 Aug 2005 04:06:02 +0200, "Thorkild Poulsen"
<thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

>Er du enig i den bilister primært bruger deres sunde fornuft til at sætte
>deres hastighed, et formynderisk vejskilt gør i mange tilfælde mere skade
>end gavn.

Hvordan kan en hastighedsbegrænsning gøre mere skade...?

> [...]
>derefter og fokuserer på en lille spredning i middelhastigheden (højere
>hastigheder på motorveje, bedre kontrol) ?

Jo... Den rigtige vej er, at hvis en lov/regel er uhensigtsmæssig så
må man lave den om/fjerne den..... Alle kan jo ikke bare nøjes med at
overholde de love/regler som de selv synes er fornuftige.... (Hedder
det ikke anarki ???)

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 26-08-05 07:38

"Alucard" <alucard44@otmail.com> wrote in message

> Hvordan kan en hastighedsbegrænsning gøre mere skade...?

Fordi den er i modstrid med den fornuft der sidder i bilistens vurdering af
forholdene og derfor er medvirkende til bilisterne ikke respekterer de
formynderiske myndigheder.

> [...]
> må man lave den om/fjerne den..... Alle kan jo ikke bare nøjes med at
> overholde de love/regler som de selv synes er fornuftige.... (Hedder

Det er vel egentlig bare et spørgsmål om at man laver love der giver mening
for befolkningen. Er det anarki ?

Thorkild

Fra : Alucard

Dato : 26-08-05 11:49

On Fri, 26 Aug 2005 08:38:04 +0200, "Thorkild Poulsen"

>Det er vel egentlig bare et spørgsmål om at man laver love der giver mening
>for befolkningen. Er det anarki ?

Så må du jo begynde at påvirke de relevante politikere til at ændre
dem..... Hvis det ikke kan lade sig gøre må du jo prøve at ændre dem
selv..... Det er da latterligt at argumentere for at bryde loven fordi
man ikke selv kan se fornuften i den.....

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 26-08-05 16:20

> [...]
> selv..... Det er da latterligt at argumentere for at bryde loven fordi
> man ikke selv kan se fornuften i den.....

Jeg argumenterer såmænd ikke for at bryde loven, jeg konstaterer blot
hvordan befolkningen reagerer.

Og jo, jeg påvirker såmænd politikerne og ministerierne. Efter at have
foreslået overhalingsforbud for lastbiler på visse motorvejsstrækninger, fik
jeg efter 6 mdr. pludselig brev fra ministeriet som havde forelagt forslaget
for politiet, som bestemt ikke var afvisende. Forslaget blev senere ført ud
i livet.

Det kan lade sig gøre.

Thorkild

Fra : PerX ...

Dato : 25-08-05 21:45

In article <430e100e$0$1228$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
ulrich@valera.cc says...
> [...]
> - Det er da ikke på grund af farten, nogen bliver kørt ned -,
> men på grund af at køretøjet føres for dårligt, så det rammer nogen eller

Yep, fart dræber ikke - dårlige bilister gør. Og så knægte, de burde
først kunne få kørekort ved 25 års alderen.

Fra : Tim

Dato : 25-08-05 19:40

> [...]
> kører ned, fordi du ikke kan nå at stoppe, på grund af din, *din* alt for

Man kører sgu' da efter omstændighederne Allan. D.v.s, at man sætter farten
ned på steder med dårlig oversigt, bakketoppe, ud/indkørsler o.s.v.

Jeg kan da nævne mange steder, hvor 50km/t fartgrænsen er dybt tåbelig, og
mange steder, hvor det er vanvittigt at køre 50. Selvom grænsen er sat til
50, skal man jo (også ifølge loven, hvad angår maks-hastigheder) køre efter
omstændighederne.

Hvis du imidlertid kører 180 på motorvejen, når der ikke er en bil at se de
næste 500-600m, er det ikke til skade eller fare for en skid.

Hvis du, til gengæld, konsekvent kører 90 i overhalingsbanen, overhaler
indenom eller kører helt op i røven på de andre bilister, så siger det sig
selv, at du skal ha' et klip.

[snip person-pladder]

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 25-08-05 19:50

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Man kører sgu' da efter omstændighederne Allan. D.v.s, at man sætter
> farten ned på steder med dårlig oversigt, bakketoppe, ud/indkørsler o.s.v.

Ja, man følger loven.

> [...]
> mange steder, hvor det er vanvittigt at køre 50. Selvom grænsen er sat til
> 50, skal man jo (også ifølge loven, hvad angår maks-hastigheder) køre

Dog Maks. 50 km/t i bymæssig bebyggelse, og hvor der ellers er skiltet for
det.
Der er jo ting man ikke ved noget om, medmindre man nøjes med altid at køre
rundt om sin egen andedam, hvad jeg godt kan have dig mistænkt for, f.eks.
kan en ellers øde udseende vejstrækning, 1½ eller 2 sporet hver vej, godt
virke som om at her kan man da sagtens køre 100 km/t hvis det skulle være,
men hvad man ikke ved, det er at denne kommunes skoler, daginst. og videre
udd. inst. alle ligger på denne vejstrækning, og pludselihgt, sent om
aftenen, på vej til et måde efter en hård arb. dag, så myldrer der lige 15
20 personer frem, som har været på AOF kursus eller et møde af en slags.

> Hvis du imidlertid kører 180 på motorvejen, når der ikke er en bil at se
> de næste 500-600m, er det ikke til skade eller fare for en skid.

Jo, dig selv og dine evt. passagerer, mange dødsulykker på motorvejen og
landevejen skyldes netop høj fart og ene ulykke.

Dør du, fint nok, så koster du ikke staten andet end oprydningen og lidt
papir arb. dør du *ikke* så skal *alle* vi andre betale for din dumhed.

> Hvis du, til gengæld, konsekvent kører 90 i overhalingsbanen, overhaler
> indenom eller kører helt op i røven på de andre bilister, så siger det sig
> selv, at du skal ha' et klip.

Også.

> [snip person-pladder]

Du er altså ultraliberalistisk racefikseret anarkist.

Lov er lov, og lov skal holdes, det burde især Du gøre, du ved, "walk the
talk".
Du har jo meget travlt med at lovovertrædere for alt for lidt i straf, for
ikke at tale om dine meninger om hvorfor man skal gå i krig, und so
weiter...

--
Allan Riise

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 25-08-05 21:09

> [...]

> - Det er da ikke på grund af farten, nogen bliver kørt ned -,
> men på grund af at køretøjet føres for dårligt, så det rammer

Ikke nødvendigvis.

> Det kunne da også ske med 10 kilometer i timen, men dette kan
> desværre kun få fatte -

Du har meget længere tid til at reagere med lav fart end høj fart.
Det er rent faktisk en af de ting kørelærerne bruger relativt mange
kræfter på at banke ind i hovederne på eleverne, men det sidder
åbenbart ikke fast.

> Det er altså IKKE farten, der dræber -

Hvad enten du vil det eller ej er det en medvirkende faktor.
Bla. giver højere fart alvorlige problemer med at kunne nå at reagere
på uforudsete hændelser.

Det er rigtigt nok, at det er uproblematisk at køre 200 km/t på en
egnet vej men det er det ikke når hjorten springer ud foran eller der
er en anden forhindring på vejen.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 25-08-05 22:19

PerX ... <hyp1999@_hotmail_remove_this_.com> skrev:

> Yep, fart dræber ikke

Jo det gør fart.

> - dårlige bilister gør.

Og så skal vi lige huske på hvem den dårlige bilist rent faktisk er -
det er nemlig ikke som mange tror den nyudklækkede bilist. Næh derimod
er de farligste bilister de såkaldt "rutinerede" bilister.

> Og så knægte, de
> burde først kunne få kørekort ved 25 års alderen.

Det er der intet statistisk belæg for.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Henri Gath

Dato : 25-08-05 23:01

"Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det er nemlig ikke som mange tror den nyudklækkede bilist. Næh derimod
> er de farligste bilister de såkaldt "rutinerede" bilister.

Jaja...og min røv er en vandflyver......

Fra : GB

Dato : 26-08-05 00:08

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i meddelelsen news:430e3f77$0$43530
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Jaja...og min røv er en vandflyver......

Nu skal du lige passe på, for Morten har nemlig en akademisk grad i
miljøkemi, så det har han meget mere forstand på end alle os andre. Det
er et karaktertræk han deler med cand.scient.admin Christian René Larsen,
som på et tidspunkt havde en hjemmeside, som gik ud på at bevise, at alle
andre end ham er dumsnottere, som bare ikke har fattet en skid af det,
hans marxistiske lektorer har indoktrineret ham med.

Suk... hvor ville alting dog være lettere, hvis man ikke kunne tænke
selv...

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : please-answer-here

Dato : 26-08-05 00:18

GB wrote:
> Suk... hvor ville alting dog være lettere, hvis man ikke kunne tænke
> selv...

Keep up the good work, you're close

Fra : GB

Dato : 26-08-05 00:27

"please-answer-here" <noone@nohost.nodomain.invalid> skrev i meddelelsen

> Keep up the good work, you're close

En af mine bekendtes bekendte, en gammel, tibetansk rimpoche, sagde en gang
efter at have fået forelæst Jesu Bjergprædiken:

"Whoever said this, can not be far from enlightenment."

Fra : John Schmitt

Dato : 26-08-05 00:11

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse

> Jaja...og min røv er en vandflyver......

I hvert fald i vandskorpen

Fra : Snurrberget

Dato : 26-08-05 02:34

Allan Riise wrote:
> [...]

<CUT>

gath mener vist at når han har betalt diverse afgifter og skatter er
vejen hans næsten personlige domæne hvor kun jungleloven skal gælde.

- cep

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 26-08-05 08:22

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev:

> Jaja...og min røv er en vandflyver......

Rart at se, at seriøsiteten er kommet op på et fornuftigt niveau!

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 26-08-05 15:45

Mikael Mortensen <bugs@danbbs.dk> skrev:

> Hvad laver hundelufteren ude på vejen?

Der er ikke noget fortov? Han skal over vejen?

> Når man tænker på hvordan cyklister de kører, så er det sikkert
> deres egen skyld i de fleste tilfælde.

Åh nej skal vi nu til den igen. Problemet er desværre, at mange
bilister tror, at en cyklist handling er ulovlig selvom den er fuldt ud
i overensstemmelse med færdselsloven.

Hvordan tror du eksempelvis en cyklist ved ligeudkørsel må placere sig
i en ren højresvingsbane når cyklisten skal lige ud?

Hvordan tror du en cyklist må køre i et lysreguleret kryds ved
venstresving?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 26-08-05 16:17

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in

> Der er ikke noget fortov? Han skal over vejen?
Hvis han går inde til siden bliver han nok ikke kørt over.
Hvis han ser sig for, før han krydser vejen bliver han nok heller
ikke kørt over.

> Åh nej skal vi nu til den igen. Problemet er desværre, at
> mange bilister tror, at en cyklist handling er ulovlig
> selvom den er fuldt ud i overensstemmelse med færdselsloven.

Jeg ved ikke om det har været oppe før.
Men jeg har set hvordan cyklister tager chancer.

> Hvordan tror du eksempelvis en cyklist ved ligeudkørsel må
> placere sig i en ren højresvingsbane når cyklisten skal lige
> ud?
Til venstre for bilen der skal dreje.

> Hvordan tror du en cyklist må køre i et lysreguleret kryds
> ved venstresving?
Fortsætte til modsatte side, og vente til der kan drejes uden at
være til ulempe.

--
/Mikael

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 26-08-05 16:23

> Hvis han går inde til siden bliver han nok ikke kørt over.
> Hvis han ser sig for, før han krydser vejen bliver han nok heller
> ikke kørt over.

Du kører jo for hurtigt så eh....

> Jeg ved ikke om det har været oppe før.
> Men jeg har set hvordan cyklister tager chancer.

Og jeg har set bilister gøre det så ergo er det bilisters egen skyld i
de fleste tilfælde at det går galt.

> Til venstre for bilen der skal dreje.

Korrekt.

> Fortsætte til modsatte side, og vente til der kan drejes uden at
> være til ulempe.

Korrekt. Jeg er positivt overrasket.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Ulrich Valera

Dato : 25-08-05 19:30

Alle stramninger i samfundet hilses velkommen til enhver tid.

Folk er fuldstændig ligeglade med personlig frihed og muligheden for selv at
kunne udøve et skøn.

- og ligeglade med om hverdagen forpestes med en masse reguleringer af alt.

Det overses fuldstændigt, at de galninge, som opfører sig til fare for
andre, altid vil være uden for fornuftens rækkevidde, uden kørekort, i
stjålen bil og på udflugt fra fængslet.

Stramningerne vil derfor kun genere de, der i forvejen er ansvarsbevidste og
det er jo alligevel dem, der aldrig brokker sig. Det er også dem, der i
forvejen følger reglerne.

Hvem kører forøvrigt venstre om i helleanlæg eller modsat retningen? - det
må da vel være et kvindemenneske med under 80 timer i køreskolen.
- Og skulle hun så virkelig gøre det anderledes, fordi det giver et
klip?????

Så det mest nærliggende er jo så at komme med forslag til nye stramninger,
der alle vil blive hilst velkommen.

Forinden skal der lige laves bump på ALLE veje -.

Lad mig derefter foreslå følgende til den næste klippekortliste:

Alle personer og dyr i biler skal være iført godkendt, statsautoriseret
hjelm - også under parkering.

Ved kørsel på Himmelbjerget, Ejer Bavnehøj og lignende lokaliteter skal alle
i bilen tillige være iført godkendt faldskærm.

Ingen bagage eller fødevarer inde i biler.- må kun medføres på godkendte
trailere med gult, godkendt roterende blink.

Hastighed i byzoner højst 8 km/timen, så manden, der skal gå foran med rødt
flag kan følge med.(Her kan anvendes os arbejdsløse, der vil være glade for
motion efter 19 år i sofaen foran fjernsynet)

På landevej højst 40 km/time.

Håndbremsen skal altid være trukket under kørsel ( så svage sjæle påmindes
om fartens djævelskab.)

Vejbump må ikke undviges. Alle støddæmperne skal helt i bund på hvert enkelt
bump.

Der skal altid bruges horn før vejkryds passeres, - også om natten.

Højst 5 liter benzin i tanken. ( - mere er for vildt - skidtet kan
eksplodere!)

Mindst 250 meter til forankørende og til de mange legende børn på
motorvejen.

Hvis man overhales, skal man straks standse og vente til den overhalende
ikke længere er synlig i horisonten.

Se, det skal blive rart at være en af de få tilbageblevne med kørekort!
Vi bliver garanteret ikke mange, der så kan køre rundt og grine til de
mange, der må hænge udenpå de overfyldte busser i regnvejr -
- Men sådan er det jo, når man ikke kunne finde ud af at følge
reglerne! -HA!

Velbekomme!

Ulrich Valera
En af de go'e

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-08-05 20:24

> [...]
> må da vel være et kvindemenneske med under 80 timer i køreskolen.
> - Og skulle hun så virkelig gøre det anderledes, fordi det giver et

Idioter som jer der ikke kan få ræs nok på andre menneskers liv og
førligheds bekostning.

I København er det blevet meget normalt at biler kører bevidst i den
forkerte retning i ensrettede gader og det bliver med større og større
frækhed og ligeledes større og større fart.

Jeg er mere end henrykt for klip på kørekortet. Nu kan vi få afmonteret
mange af idioterne i trafikken.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Henri Gath

Dato : 25-08-05 21:14

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> frækhed og ligeledes større og større fart.
>
> Jeg er mere end henrykt for klip på kørekortet. Nu kan vi få afmonteret

Kan vi ikke få afmonteret dig? Du er både en slavenatur og har for lang en
signatur

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-08-05 23:20

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Kan vi ikke få afmonteret dig? Du er både en slavenatur og har for lang en
> signatur

Kom nu, skulle du ikke lave en anmeldelse, mide ?

Fra : Henri Gath

Dato : 25-08-05 23:28

> Kom nu, skulle du ikke lave en anmeldelse, mide ?

Det hedder "Hr. Mide", din usle slave........

Fra : GB

Dato : 26-08-05 00:10

> Det hedder "Hr. Mide", din usle slave........

Hvad lever du i grunden af, Henri? Ja, jeg kører jo kun med gaffeltruck, så
jeg ved selvfølgelig ingenting.

Fra : John Schmitt

Dato : 26-08-05 00:11

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Det hedder "Hr. Mide", din usle slave........

Godt du indrømmer dit genetiske ophav!

Fra : Egon Stich

Dato : 26-08-05 10:08

> [...]
> frækhed og ligeledes større og større fart.
>
> Jeg er mere end henrykt for klip på kørekortet. Nu kan vi få afmonteret

Javel.
Men: Det er da lidt skørt, at tilrettelægge alting efter færdselsforholdene
i København?
Der bor jo også mennesker udenfor?
Under andre forhold.

MVH
Egon

Fra : GB

Dato : 26-08-05 12:01

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i meddelelsen

> Men: Det er da lidt skørt, at tilrettelægge alting efter
> færdselsforholdene i København?

Gør man da det?

> Der bor jo også mennesker udenfor?

Det' da løgn - ikk'?

> Under andre forhold.

Nånånånå.

Fra : Tim

Dato : 26-08-05 12:38

"GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i meddelelsen

> Gør man da det?

Jada... vi har lige fået en afkørsel til Jyllingevej her i Sønderborg

> Det' da løgn - ikk'?

Det kan være han oprigtigt er i tvivl

> Nånånånå.

ROTFL )

Tim

Fra : Alucard

Dato : 25-08-05 20:47

On Thu, 25 Aug 2005 20:29:48 +0200, "Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc>
wrote:

>Stramningerne vil derfor kun genere de, der i forvejen er ansvarsbevidste og
>det er jo alligevel dem, der aldrig brokker sig. Det er også dem, der i
>forvejen følger reglerne.

Hvordan kan det genere nogen der overhovedet ikke bliver berørt...???

>Hvem kører forøvrigt venstre om i helleanlæg eller modsat retningen? - det
>må da vel være et kvindemenneske med under 80 timer i køreskolen.

Det er unge tåber der tror at det er skide smart at være "farlig"....

Fra : Henri Gath

Dato : 25-08-05 21:13

> [...]
> at
> kunne udøve et skøn.
>
> - og ligeglade med om hverdagen forpestes med en masse reguleringer af

Danskerne er et folk af slavenaturer.......men vi stammer jo også fra
fæstebønder, der blev sparket rundt fra morgen til aften........det mærkes

Fra : John Schmitt

Dato : 25-08-05 21:21

> [...]
>
> Danskerne er et folk af slavenaturer.......men vi stammer jo også fra
> fæstebønder, der blev sparket rundt fra morgen til aften........det mærkes

Og du og Ulrich stammer fra herrefolket, ridefogeder, grever og baroner?
Eller har i blåt blod i årerne?

JS

Fra : Henri Gath

Dato : 25-08-05 21:27

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse
> "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Og du og Ulrich stammer fra herrefolket, ridefogeder, grever og baroner?
> Eller har i blåt blod i årerne?

Sådan føles det faktisk tit ............du må da indrømme, at danskerne
er et underkuet folkefærd....sæt skatterne op, ingen protesterer osv osv...

Fra : John Schmitt

Dato : 25-08-05 21:38

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse

> Sådan føles det faktisk tit

Tænkte jeg nok!

JS

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 25-08-05 21:13

Alucard <alucard44@otmail.com> skrev:

> Det er unge tåber der tror at det er skide smart at være
> "farlig"....

Tja et godt gæt er, at det nærmere er de såkaldt "rutinerede" bilister
der vil få sig en overordentligt grim overraskelse, hvis politiet rent
faktisk kommer til at gøre brug af reglerne.

Se bare EBs test, hvor kun 1 af 10 var i stand til at bestå
teoriprøven. Det at kende sin teori er alt andet lige afgørende for at
kunne færdes korrekt og efter reglerne i trafikken.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Alucard

Dato : 26-08-05 07:18

On 25 Aug 2005 20:13:18 GMT, "Morten Bjergstrøm"

>Tja et godt gæt er, at det nærmere er de såkaldt "rutinerede" bilister
>der vil få sig en overordentligt grim overraskelse, hvis politiet rent
>faktisk kommer til at gøre brug af reglerne.

Jeg tvivler stærkt på at ret mange "rutinerede" bilister kunne finde
på det......

>Se bare EBs test, hvor kun 1 af 10 var i stand til at bestå
>teoriprøven. Det at kende sin teori er alt andet lige afgørende for at
>kunne færdes korrekt og efter reglerne i trafikken.

Nu har det at køre venstre om et helleanlæg jo ikke ret meget med
teori at gøre... Og dem der dumpede gjorde det nok heller ikke
fordi de ikke vidste hvad et byzone-skilt betød.....

Fra : Croc®

Dato : 26-08-05 20:29

>Tja et godt gæt er, at det nærmere er de såkaldt "rutinerede" bilister
>der vil få sig en overordentligt grim overraskelse, hvis politiet rent
>faktisk kommer til at gøre brug af reglerne.

Hvorfor tror du de rutinerede bilister slipper billigst i forsikring?

>Se bare EBs test, hvor kun 1 af 10 var i stand til at bestå
>teoriprøven. Det at kende sin teori er alt andet lige afgørende for at
>kunne færdes korrekt og efter reglerne i trafikken.

Teoriparatviden gør dig ikke til en bedre bilist, det er alene
antallet af kørte kilometer der giver den rutine der redder dig fra
uheld.

Regards Croc®

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 01-09-05 14:35

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev:

> Få lidt styr på proportionerne !

Det samme kan siges til dig!

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : GB

Dato : 01-09-05 20:53

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i meddelelsen

> Det samme kan siges til dig!

Morten, børnehaveklasse 1a: "Min far kan bare banke din far, ja han kan. Og
ellers kan han bare banke din far tuuusind gange mere end du siger, at din
far kan banke din far."

Husk din akademiske ed (hvis man da stadig bruger den slags) - specielt, da
du ikke sender en eneste msg uden at henvise til, at du har taget en skod-
uddannelse på RUC.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 02-09-05 09:09

GB <nonono@nospam.invalid> skrev:

> Hvad så med cyklister, som kommer ræsende på fortovet, fordi de
> ikke gider stå af og trække?

Ja hvad med dem? Dem er der nogen af men sammenholdt med det samlede
antal af cyklister er det forsvindende få.
Hvad med de biler der parkerer på cykelstien? Eller spærer fortovet?
Ikke overholder deres vigepligt?

Så alt i alt stop det enøjede bavl.

> Du ved jo godt, hvis du ellers har øjne i hovedet, og ikke bor på
> Mors eller i Holme-Olstrup, at Thorkild har ret.

Hvis du havde øjne i hovedet så ville du vide, at Thorkild ikke har
ret.

> Så er der vist dømt ad hominem. Du aner jo rent faktisk ikke en
> skid om, hvordan Thorkild kører,

Thorkild har ellers lige indrømmet, at han kører råddent på cykel!

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 30-08-05 15:16

Croc® <sbm@pc.dk> skrev:

> Det er ikke vrøvl men simpel logik. Skal en ulykkesfrekvens have
> nogen mening overhovedet, skal den korrelere med antal kørte
> kilometer. Hvis en ung mand med 8 tusind kørte kilometer har 2
> uheld, er han en ganske farligere bilist end den middelaldrende
> med 2 uheld over 600.000 kørte kilometer. Nu burde det være
> tydeligt hvem der vrøvler.

Tja. Det afgørende er ikke så meget antallet af kørte km men antallet
af uheld og det er skam det tal forsikringsselskaberne bruger. Men det
afhænger af hvad du vil diskutere.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Croc®

Dato : 30-08-05 23:33

On 30 Aug 2005 14:16:25 GMT, "Morten Bjergstrøm"

Jeg giver op.

Regards Croc®

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 31-08-05 02:23

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Jeg giver op.

Mod dumhed kæmper selv guder forgæves.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 31-08-05 11:14

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> "Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Mod dumhed kæmper selv guder forgæves.
> Thorkild

Der når du alligevel ikke op Superthorkild - du er en almindelig dødelig,
har din mor ikke fortalt dig det?

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 01-09-05 01:50

> [...]
> meddelelse news:43150698$0$18645$14726298@news.sunsite.dk...

> Der når du alligevel ikke op Superthorkild - du er en almindelig dødelig,

Jo da, men jeg mener nu ikke jeg har påstået jeg var gud, jo forresten, i
udlandet bruger jeg navnet Thor (det er fuldstændig umuligt at forklare mit
navn over telefonen) og underskriver mig med

Thor - God of Thunder !

Fra : Alucard

Dato : 31-08-05 10:58

On Wed, 31 Aug 2005 00:33:00 +0200, Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

>Jeg giver op.

Det gjorde jeg for lang tid siden...

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 30-08-05 15:18

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev:

> Ja, men det er jo helt usandsynligt at den unge gruppe har flere
> km på bagen end den ældre. Når Morten trods dette kommer frem til
> en højere frekvens blandt unge modbeviser det udenfor enhver tvivl
> en tese om, at rutine er uden betydning.

Nej men rutine er ikke uden betydning men ren rutine er noget af det
farligste, da det giver uopmærksomhed.

> Hvordan han kommer frem
> til en faktor 1,5 eller 2, aner jeg ikke.

Danmarks Statistik såmænd.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : jodem

Dato : 30-08-05 16:51

> Nej men rutine er ikke uden betydning men ren rutine er noget af det
> farligste, da det giver uopmærksomhed.

Rutine sløver måske, men øvelse gør mester.
Din egen beregning, som er forkert, viser at mangel på rutine er farligere
end rutine.
Tag nu og læs det link til FDM, jeg gav dig. Regner man på deres angivelse,
heri også gruppernes antal kørte kilometer, når man frem til den mulige
tolkning, at grønskollinger i trafikken er ca.6 gange farligere end de
rutinerede. Derfor bør deres forsikring vel være seks gange så dyr, hvilket
vist passer meget godt med forsikringsselskabernes praksis.

Skal man give dig en lille smule medvind, kan det anføres, at FDM mener, det
kun er 5% af de unge, som kører virkelig råddent, og at den farligste
kombination er at tro, man er verdensmester, når man i virkeligheden er
urutineret. Det er i øvrigt i reglen de medpassagerer, som de søger at
imponere, der bliver slået ihjel.

Inddrager man nogle overvejelser vedrørende de to gruppers kendskab til
teori og færdselsregler, må man gå ud fra, at den yngre gruppes kendskab er
langt størst, fordi de gennemgående senest har været til køreprøve. Det
forhindrer dem ikke i at lave flere ulykker.

Teori er udmærket, men der er en gammel tegning fra Radiserne, hvor Nuser
står og venter ved en lysregulering. Den bliver rød og grøn og rød og grøn
og rød og grøn og så kunner Trine fisende over gaden: "Man skal osse bruge
futterne", siger hun i forbifarten.

> Danmarks Statistik såmænd.

Kunne du ikke være lidt mere spcifik. Jeg har også været inde på deres sider

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 02-09-05 11:21

spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) skrev:

> Og hvorfor dog ikke?

Kvaliteten står mål med prisen, og jeg gider ikke de mange ærgelser og
konstante reparationer.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 02-09-05 15:51

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> Kvaliteten står mål med prisen, og jeg gider ikke de mange ærgelser og
> konstante reparationer.

Reparationer? Risikoen for at få den stjålet er faktisk betydeligt
større.
--
Per Erik Rønne

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 31-08-05 12:39

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev:

> Din egen beregning, som er forkert,

Det var dog imponerende.

Jeg finder det i øvrigt ualmindeligt interessant, at det er de bilister
der opfatter sig selv som "rutinerede" der er så meget imod
klippekortsordningen. Det er faktisk meget sigende. Men det bliver
faktisk rart at slippe for jer i trafikken!

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : jodem

Dato : 31-08-05 13:16

> [...]
> klippekortsordningen. Det er faktisk meget sigende. Men det bliver
> faktisk rart at slippe for jer i trafikken!

Nu gider jeg heller ikke mere.

Blot så meget: Der er korrekt, at jeg er rutineret billist (mere end 1/2
mio. km uden uheld og uden bøder (7-9-13) de sidste 35 år, heraf 10 i
Københavnsk trafik).
Jeg er tilhænger af klippekortsystemet, netop fordi jeg er sikker på, det
vil ramme spritbilister, unge brushaner og oversmarte erhvervschauffører.
Det er formentlig de sidste, der især er bange for at miste erhvervsevnen.
Deres adfærd forudsætter naturligvis, at de er rutinerede, men den er
forårsaget af, at der skal tjenes skillinger, og det er dette forhold, og
ikke manglende teorikendskab der gør dem til en trafikrisiko og får dem til
at protestere.

Men som sagt dette er ingen diskussion. Dit standpunkt er forudindtaget, du
underbygger ikke yderligere, og du forholder dig ikke til det, som
fremkommer. Derfor E.O.D.

Fra : Tim

Dato : 01-09-05 00:01

"Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg finder det i øvrigt ualmindeligt interessant, at det er de bilister
> der opfatter sig selv som "rutinerede" der er så meget imod

Med noget der ligner omkring 750.000 km kørt, mener jeg absolut, at
klippekortsordningen er OK, så den tror jeg ikke du kan bruge.

Jeg kører klart for stærkt på motorvejen, når jeg kan se der er plads til
det, men hyler sgu' heller ikke over det, hvis jeg bliver taget.

Jeg kører, ligeså klart, under hastighedsgrænsen, hvis jeg mener skiltningen
er forkert.

Igen: Teori kan ikke gøre det godt for erfaringi trafikken. _Selvfølgelig_
kan den ikke det!

> Men det bliver faktisk rart at slippe for jer i trafikken!

Det skal du nok ikke regne med at du gør Morten.

Tim

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 01-09-05 01:52

> [...]
> klippekortsordningen. Det er faktisk meget sigende. Men det bliver
> faktisk rart at slippe for jer i trafikken!

Burde vi ikke også få et klippekort for cyklister ?

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 01-09-05 05:58

> "Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Burde vi ikke også få et klippekort for cyklister ?

Hvorfor det?

Grunden til klippene, er for at nedbringe ulykker der koster personskader
hos især "bløde trafikanter", og eftersom en cyklist pr. def. er en blød
trafikant, sååeee...

--
Allan Riise

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 01-09-05 07:20

> [...]
> hos især "bløde trafikanter", og eftersom en cyklist pr. def. er en blød

.... ville det måske være på sin plads at gribe ind over for cyklisters rådne
adfærd.

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 01-09-05 07:42

> ... ville det måske være på sin plads at gribe ind over for cyklisters
> rådne adfærd.

Hvad vil du fjerne efter 3 klip?

Hvor mange mennesker, udover muligvis sig selv, slår cyklister ihjel med
"deres rådne kørsel" ?

--
Allan Riise

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 01-09-05 08:28

> Hvad vil du fjerne efter 3 klip?

Cyklen !

Nu er det kun et tankeeksperiment der tjener det formål at gøre opmærksom på
cyklisternes rådne adfærd i traffikken.

> Hvor mange mennesker, udover muligvis sig selv, slår cyklister ihjel med
> "deres rådne kørsel" ?

Det er et spørgsmål om hvor skylden for en ulykke ligger.

Fra : John Schmitt

Dato : 01-09-05 07:43

> [...]
>
> ... ville det måske være på sin plads at gribe ind over for cyklisters

Ja, hvad ligner det at ligge der og stinke, bare fordi man er kørt ned af en
højresvingende lastbil

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 01-09-05 08:29

> Ja, hvad ligner det at ligge der og stinke, bare fordi man er kørt ned af
> en højresvingende lastbil

Så er det da vist på tide at finde økseskaftet frem.

Thorkild

Fra : Tim

Dato : 01-09-05 14:58

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en
> meddelelse news:431650a6$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvorfor det?

Det er vel indlysende. Selv for dig?

> Grunden til klippene, er for at nedbringe ulykker der koster personskader
> hos især "bløde trafikanter", og eftersom en cyklist pr. def. er en blød
> trafikant, sååeee...

Hvis nu cycklisterne lærte, ikke at køre over for rødt, kunne man
sandsynligvis undgå langt flere dødsulykker med dem.

såådeeee......

Tim

Fra : jodem

Dato : 01-09-05 08:50

> [...]
>
> "Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message
>>
> Burde vi ikke også få et klippekort for cyklister ?

Burde færdselsloven ikke afskaffes? Skader den ikke det frie initiativ og er
et paradeeksempel på statens utidige indblanding. Eller skal den bere
privatiseres?

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 01-09-05 09:12

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> [...]
> er et paradeeksempel på statens utidige indblanding. Eller skal den bere

Frem med økseskaftet.

Thorkild

Fra : Tim

Dato : 01-09-05 15:00

> [...]
> er et paradeeksempel på statens utidige indblanding. Eller skal den bere

LOL... så kammer den over for jodem igen )

Der skal ikke meget til.

Tim

Fra : GB

Dato : 01-09-05 20:46

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> LOL... så kammer den over for jodem igen )
> Der skal ikke meget til.

Han vil da bare provokere. Så dum kan man ikke være.

Fra : jodem

Dato : 01-09-05 22:23

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Han vil da bare provokere. Så dum kan man ikke være.

Jeg burde have vidst, at funktionelle analfabeter ikke kan læse sig frem
til, at jeg stillede Thorkild et simpelt spørgsmål.

Pludselig ser man ham i rollen som statslig kommissær med krav om så
omfattende begrænsninger i borgernes udfoldelsesmuligheder, at det også
omfatter klippekort til cyklister.

Man må herefter tvivle på hans liberale indstilling, og derfor stillede jeg
ham det simple spørgsmål om færdselsloven efter hans mening og ideologiske
indstilling ikke snarere skulle afskaffes eller i det mindste privatiseres.
Der er særdeles gode penge i bødeopkrævning. Hvis den effektiviseres vil jeg
tro, det er en ren pengemaskine, så det skulle der ikke være problemer i,
men ak nej efter at have ønsket klippekort til cyklister, bliver det næste
vel, at liberalisten vil have klippekort til fumlegængere, måske endda
gåkort i stil med kørekortet til alle fodgængere med krav om statsligt
godkendte pandelygter og rødt lys i røven efter solnedgang. Det klæ'r ham
givetvis ikke.

For nu at bøje det i neon for tumberne: Jeg har ikke sådanne ønsker. Mit
undrende spørgsmål er alene afstedkommet af, at Thorkild har afsløret sig
som skabssocialist.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 02-09-05 16:00

> Reparationer?

Ja de billigste cykler kræver en del mere vedligeholdelse end de dyrere
hvis man skal tro bla. dk.sport.cykling

> Risikoen for at få den stjålet er faktisk betydeligt
> større.

Tja...
Jeg har fået stjålet én cykel og det var fra et aflåst kælderrum på det
kollegie jeg boede på i sin tid.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 02-09-05 16:33

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> Ja de billigste cykler kræver en del mere vedligeholdelse end de dyrere
> hvis man skal tro bla. dk.sport.cykling

Det er så ikke min erfaring.

> Tja...
> Jeg har fået stjålet én cykel og det var fra et aflåst kælderrum på det
> kollegie jeg boede på i sin tid.

Jeg ved ikke hvor mange cykler jeg efterhånden har fået stjålet; i dag
er min cykel låst fast til en afløbsrør til regnvand fra taget, med en
to cm tyk jernkæde. Når jeg ikke kan spænde den fast, hvor jeg sætter
den, så er jernkæden spændt fast om forhjulet, mens den almindelige lås
er låst om baghjulet.
--
Per Erik Rønne

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 01-09-05 08:54

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev:

> ... ville det måske være på sin plads at gribe ind over for
> cyklisters rådne adfærd.

Åh ja cyklisterne kører jo meget mere råddent end bilisterne.

Se nu lidt nuanceret på tingene. Cyklisterne kører hverken værre eller
bedre end bilisterne.

Faktisk kunne fordommen om cyklisterne rådne kørsel hurtigt manes i
jorden, hvis de bilister der aldrig cykler tog sig en tur på cyklen og
i øvrigt omvendt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 01-09-05 09:15

> Åh ja cyklisterne kører jo meget mere råddent end bilisterne.

Ja.

> Se nu lidt nuanceret på tingene. Cyklisterne kører hverken værre eller
> bedre end bilisterne.

Jo, de kører meget dårligere.

> Faktisk kunne fordommen om cyklisterne rådne kørsel hurtigt manes i
> jorden, hvis de bilister der aldrig cykler tog sig en tur på cyklen og
> i øvrigt omvendt.

Jamen jeg har da cyklet og kørte meget mere råddent end jeg ville drømme om
som bilist. Faktisk erindrer jeg ikke at have kørt over for rødt som bilist.
Stil dig ind i et trafikeret lyskryds i København og se hvor mange
cyklister der kører over for rødt.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 01-09-05 08:56

> Cyklen !

Godt så skal bilen da også ryge efter tre klip.

> Nu er det kun et tankeeksperiment der tjener det formål at gøre
> opmærksom på cyklisternes rådne adfærd i traffikken.

Du har ikke overvejet at bilisterne kører ligeså råddent og de slår
trods alt folk ihjel med deres rådne kørsel. Hvad er der mest behov for
at gribe ind over for?

> Det er et spørgsmål om hvor skylden for en ulykke ligger.

Det gør den hos bilisten.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 01-09-05 09:16

Fra : N/A

Dato : 01-09-05 16:26

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 01-09-05 16:26

"Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Det samme kan siges til dig!

Ærlig talt Morten, prøv lige at efterrationaliser en smule på ovennævnte.

Thorkild

Fra : N/A

Dato : 01-09-05 09:33

Fra : John Schmitt

Dato : 01-09-05 09:33

> "Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Få lidt styr på proportionerne !
>
> Thorkild

Av den ramte - Thorkild vil gerne op til ny køreprøve, det er jo ikke så
slemt, et greb i lommen og en halv eftermiddag, så er den skid slået, bøder
ligeså - endnu et greb i lommen, men ram ham på hans bil, AV!

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 01-09-05 16:28

> [...]
> slemt, et greb i lommen og en halv eftermiddag, så er den skid slået,
> bøder ligeså - endnu et greb i lommen, men ram ham på hans bil, AV!

Jamen du skal da også lige have et par sekunder til at tænke sagen igennem.
Mage til idiotisk svar skal man lede længe efter.

Jeg har såmænd ikke noget mod man konfiskerer karierrespritbilisters biler,
men her taler vi om noget ganske andet.

Thorkild

Fra : Tim

Dato : 01-09-05 16:37

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> Jamen du skal da også lige have et par sekunder til at tænke sagen
> igennem. Mage til idiotisk svar skal man lede længe efter.

Ikke hvis du leder blandt hans indlæg. De ligger stort set alle på det samme
teenie-niveau.

> Jeg har såmænd ikke noget mod man konfiskerer karierrespritbilisters
> biler, men her taler vi om noget ganske andet.

Selvfølgelig er der det, men jeg tror John Schmitt ser det som sin opgave,
at komme med hjernedøde svar.

Tim

Fra : John Schmitt

Dato : 01-09-05 16:54

Hello, Tim!
You wrote on Thu, 1 Sep 2005 17:36:40 +0200:

[...]
??>>>
??>> Jamen du skal da også lige have et par sekunder til at tænke sagen
??>> igennem. Mage til idiotisk svar skal man lede længe efter.
??>>
> [...]

??>> Jeg har såmænd ikke noget mod man konfiskerer karierrespritbilisters
??>> biler, men her taler vi om noget ganske andet.

Nemlig konfiskation af en cykel for småforseelser.

T> Selvfølgelig er der det, men jeg tror John Schmitt ser det som sin
T> opgave, at komme med hjernedøde svar.

Godt at I begge har en så fremragende humoristisk sans - til lykke med det.
Tænk at tage alt så alvorligt.

With best regards, John Schmitt. E-mail: John Schmitt@webpost.nl

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 01-09-05 18:00

> Nemlig konfiskation af en cykel for småforseelser.

Er forseelsen for at køre over for rødt mindre for cyklister end bilister ?

Fra : John Schmitt

Dato : 01-09-05 18:18

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> Er forseelsen for at køre over for rødt mindre for cyklister end bilister
> ?

Hvorfor så ikke også konfiskere biler - du argumenterer jo for mig nu?

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 01-09-05 19:44

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> Hvorfor så ikke også konfiskere biler - du argumenterer jo for mig nu?

En Cykel koster 1500 Kr.

En bil koster 150.000 Kr.

Man skal lide voldsomt af proportionsforvrængning for ikke at kunne se det,
men det undrer mig ikke.

Los primitivos in action.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 01-09-05 21:56

> En Cykel koster 1500 Kr.
>
> En bil koster 150.000 Kr.
>
> Man skal lide voldsomt af proportionsforvrængning for ikke at kunne se
> det, men det undrer mig ikke.
>
> Los primitivos in action.
>
> Thorkild

Animerer det ikke bare til at bilisten kører mere forsigtigt?
Min cykel koster 11.000 kr, jeg har haft biler der kostede mindre.

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 02-09-05 02:21

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> Animerer det ikke bare til at bilisten kører mere forsigtigt?
> Min cykel koster 11.000 kr, jeg har haft biler der kostede mindre.

Så sæt bilistens bøde for 3. gangs overtrædelse op til 11.000

Thorkild

Fra : N/A

Dato : 02-09-05 09:30

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 01-09-05 14:43

> Ja.

Forkert.

> Jo, de kører meget dårligere.

Nej.

> Jamen jeg har da cyklet og kørte meget mere råddent end jeg ville
> drømme om som bilist.

Kunne du så ikke erkende, at fordi du kører råddent så betyder det ikke
at alle andre gør det.

> [...]

Cyklisterne må køre i et kryds som en bil. De fleste af de cyklister du
ser køre over for rødt kører ikke overfor rødt men fortsætter derimod

Færdselsloven
§ 49.

Stk. 3. Før vejkryds skal cyklist, der skal lige ud eller svinge til
venstre, uanset § 16, stk. 1 og 3, fortsat holde til højre på vejen.
Såfremt en eller flere vognbaner ved afmærkning er forbeholdt de
kørende, der skal svinge til højre, er det dog tilladt cyklisten at
placere sig ved linjen mellem den nærmeste vognbane, som ikke er
forbeholdt de højresvingende, og højresvingsbanen. Cyklist, der ønsker
at svinge til venstre, skal fortsætte gennem krydset til dets modsatte
side og må først foretage svingningen, når det kan ske uden ulempe for
den øvrige færdsel. Dette gælder uanset afmærkning, medmindre det
fremgår af denne, at den gælder for cyklister. 1.- 4. pkt. gælder også
ved kørsel over eller bort fra kørebanen uden for vejkryds.

Hvad man derimod meget ofte ser i København er bilister der mener de
lige kan nå over krydset efter det for længst er skiftet til gul (man
skal rent faktisk stoppe for gult lys!) (og det ses oftere og oftere at
der køres over for rødt) og ender ude i krydset når det skifter til
grønt for den tværgående trafik.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 01-09-05 17:55

> [...]
> skal rent faktisk stoppe for gult lys!) (og det ses oftere og oftere at
> der køres over for rødt) og ender ude i krydset når det skifter til

Tjah, døm selv.

Mon ikke den dømmekraft også gør sig gældende indenfor miljøkemi.

Thorkild

Fra : GB

Dato : 01-09-05 20:49

> [...]

> Nej du gør!

Så er der vist dømt ad hominem. Du aner jo rent faktisk ikke en skid om,
hvordan Thorkild kører, med mindre dette var på pensum i din omnolog-
uddannelse.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 26-08-05 08:25

> Jeg tvivler stærkt på at ret mange "rutinerede" bilister kunne
> finde på det......

Sikkert ikke bevidst for de flestes vedkommende men problemet er, at de
kører på "rutinen" og bla. ikke ser sig for. Kører oftere for hurtigt.
Kører ofte spritkørsel osv.

> Nu har det at køre venstre om et helleanlæg jo ikke ret meget med
> teori at gøre...

Tjo det har det skam også. Teori=færdselslovens regler.

> Og dem der dumpede gjorde det nok heller ikke
> fordi de ikke vidste hvad et byzone-skilt betød.....

Næh de dumpede fordi de ikke var bekendt med færdselslovens regler.
Hvis man ikke er bekendt med dem ja så må man ikke færdes i trafikken.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Alucard

Dato : 26-08-05 11:53

On 26 Aug 2005 07:25:03 GMT, "Morten Bjergstrøm"

>Tjo det har det skam også. Teori=færdselslovens regler.

Arggggghhhhhhh.... Alle ved da godt at man IKKE må køre venstre om et
helleanlæg.....

Har du kørekort...?

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 26-08-05 12:40

> Arggggghhhhhhh.... Alle ved da godt at man IKKE må køre venstre om
> et helleanlæg.....

Gør de? Alle ved vel også, at man skal stoppe for fodgængere i eller på
vej ud i et fodgængerfelt? (Vi ser lige bort fra undtagelsen hvor der
er en helle i midten af feltet)

> Har du kørekort...?

Ja endda til både B og C, og jeg ville også kunne bestå teoriprøven nu.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Tim

Dato : 26-08-05 12:48

> Gør de?

Den må man formode... og dog.

.... har faktisk et par gange oplevet gamle folk, der kører den forkerte vej
rundt i en rundkørsel, så alt kan sgu' lade sig gøre.

> Alle ved vel også, at man skal stoppe for fodgængere i eller på
> vej ud i et fodgængerfelt? (Vi ser lige bort fra undtagelsen hvor der
> er en helle i midten af feltet)

Skræmmende få overholder den regel.

Fra : Alucard

Dato : 26-08-05 17:24

On Fri, 26 Aug 2005 13:47:57 +0200, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

>... har faktisk et par gange oplevet gamle folk, der kører den forkerte vej
>rundt i en rundkørsel, så alt kan sgu' lade sig gøre.

Måske har de glemt at de er ude at køre bil...?

>Skræmmende få overholder den regel.

Ja, desværre....

Jeg har ridset et par biler ved at sparke på siden af dem når jeg er
tæt på at blive ramt i et fodgængerfelt....

Pudsigt nok stoppede ingen af dem for at brokke sig...

Fra : John Schmitt

Dato : 26-08-05 18:03

> [...]
> tæt på at blive ramt i et fodgængerfelt....
>
> Pudsigt nok stoppede ingen af dem for at brokke sig...

Man forstuver let en tå - En rå kartoffel kastet på døren mens tossen
passerer, og så stå let foroverbøjet og tag dig til knæet, gerne med et
forvredet ansigt!
De stopper ikke, men resten af dagen venter de på at betjentene ringer på

(Jeg har boet på Østerbro og skulle til fods over Trianglen hver dag flere
gange, så jeg gik altid med et par rå kartofler i lommen)

JS

Fra : Alucard

Dato : 26-08-05 18:59

Sikkerhedstræsko er også gode

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 26-08-05 21:04

> Man forstuver let en tå - En rå kartoffel kastet på døren
> mens tossen passerer, og så stå let foroverbøjet og tag dig
> til knæet, gerne med et forvredet ansigt!

Prøv at gøre det på en BMW (eller Mercedes) med nogle arabere i.

--
/Mikael

Fra : Tim

Dato : 26-08-05 23:02

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> wrote in message
> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in

> Prøv at gøre det på en BMW (eller Mercedes) med nogle arabere i.

Ja, det ville sikkert være morsomt

Min kone og jeg var i Harzen for et par uger siden. Vi holdt i et T-kryds i
Claustahl-Zellerfeld og jeg blinkede til venstre, kiggede selvfølgelig nogle
gange til højre og venstre, men da jeg skulle til at svinge til venstre, var
en eller anden båtnakke kørt op på min _venstre_ side. Jeg nåede dog at
stoppe før det gik galt. Tågehovedet gav mig fingeren, og jeg tilbage.

Det skulle jeg aldrig have gjort. Han og makkeren gik _fuldstændig_ amok, og
fór råbende og skrigende ud af bilen, føreren med et
aluminiums-baseball-bat. Det var selvfølgelig først dér jeg så, at de var et
par rocker-typer ))

Dem skulle jeg sgu'itte have fingrene i maskinen hos, så vi kørte ud, og
stille og roligt (faktisk ned ad vejen. De løb tilbage ind i bilen, og
kom brølende forbi os med nok 150km/t, og forsvandt så ellers efter et par
ekstra sindsyge overhalinger.

Hvem fanden ligger og kører rundt med baseball-bats (eller det der er værre)
i bilen?

Tim

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 27-08-05 14:09

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in

> [...]
> overhalinger.
>
> Hvem fanden ligger og kører rundt med baseball-bats (eller

Noget lignede har jeg også prøvet, på en parkeringsplads hvor en
dame bakkede ud fra en bås da jeg kørte forbi, jeg fik klemt mig
forbi men hun troede hun havde ramt mig (det var hendes kærstes
bil, fandt jeg ud af senere, en stor amerikanerøse). Jeg kørte
tilbage for at se om der var sket noget (hvilket der ikke var),
og hun mente bestemt at en ridse var ny. Der var en del råben, og
hun tog min nummerplade (altså skrev den ned).
Om aften dukkede 2 rockertyper op på min addresse og truede mig.
Det blev ved truslerne, men jeg ved stadig ikke hvor de har fået
min addresse fra - jeg gætter på politiet.

Men det er mest almindelig at jeg bliver truet af udlændninge.
de kan finde på at standse BMW'en lige foran een og komme ud og
råbe og skrige.
Engang blev jeg forfulgt 20km af nogle arabere.

--
/Mikael

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 26-08-05 12:59

> [...]

> ... har faktisk et par gange oplevet gamle folk, der kører den
> forkerte vej rundt i en rundkørsel, så alt kan sgu' lade sig gøre.

Ja og som vi kan se har det kostet rigtigt mange menneskeliv. Hvad
værre er jeg har set folk, der skulle svinge til højre, der har dyttet
af fodgængere der gik overfor grønt i et lysreguleret fodgængerfelt.
Hvordan man kan misforstå færdselsreglerne så grundigt er for mig
komplet uforklarligt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Tim

Dato : 26-08-05 13:21

> [...]
> af fodgængere der gik overfor grønt i et lysreguleret fodgængerfelt.
> Hvordan man kan misforstå færdselsreglerne så grundigt er for mig

Jeg tror det er en blanding af ignorans og ligegyldighed og "her kommer jeg,
bare flyt dig" uden nogen form for hensyntagen.

Jeg har sgu' set idioter der dytter af gamle folk, der er på vej over en
fodgængerovergang med rollator. Arme mennesker.

Lavere kan man næsten ikke synke.

Tim

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 26-08-05 14:11

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev:

> Jeg tror det er en blanding af ignorans og ligegyldighed og "her
> kommer jeg, bare flyt dig" uden nogen form for hensyntagen.

Ja folk er blevet for meget egoister når de færdes.

> Jeg har sgu' set idioter der dytter af gamle folk, der er på vej
> over en fodgængerovergang med rollator. Arme mennesker.

Ja i det tilfælde, men netop ældre gangbesværede har jeg forholdsvist
ofte set gå over efter, at lyssignalet er skiftet til rødt.
Selvfølgelig skal der holdes tilbage for dem osv. og jeg kunne ikke
selv finde på at dytte eller på cykel ringe ad dem, men det er for mig
at se nærmest vanvittigt, at de gør det.

> Lavere kan man næsten ikke synke.

Lidt det samme som dem der hidser sig voldsomt op overfor børn i
trafikken.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Tim

Dato : 26-08-05 22:42

> [...]
> selv finde på at dytte eller på cykel ringe ad dem, men det er for mig
> at se nærmest vanvittigt, at de gør det.

Problemet er jo bare, at de nogle steder faktisk ikke kan nå at komme over
for grønt.

> Lidt det samme som dem der hidser sig voldsomt op overfor børn i
> trafikken.

Ja.

Tim

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 29-08-05 11:30

Croc® <sbm@pc.dk> skrev:

> Hvorfor tror du de rutinerede bilister slipper billigst i
> forsikring?

Det kan man i mange tilfælde også undre sig over.

> Teoriparatviden gør dig ikke til en bedre bilist, det er alene
> antallet af kørte kilometer der giver den rutine der redder dig
> fra uheld.

Ja det hjælper bare ikke noget når den "rutinerede" bilist forårsager
utallige farlige situationer som kun undgår at blive til uheld pga.
opmærksomme bløde trafikanter samt andre bilister.

Det er alt afgørende, at man kender sin teori når man færdes i
trafikken eftersom det *ER* spillereglerne.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Croc®

Dato : 29-08-05 12:01

On 29 Aug 2005 10:30:11 GMT, "Morten Bjergstrøm"

>Det kan man i mange tilfælde også undre sig over.

Nej overhovedet ikke da de har den laveste uheldsfrekvens pr. kørt
kilometer.

> [...]
>
>Det er alt afgørende, at man kender sin teori når man færdes i
>trafikken eftersom det *ER* spillereglerne.

Jeg har mine tvivl om hvor mange kilometer du kører i bil om året. Der
er forskel på teoretisk viden og praktisk erfaring som i alle andre
aspekter i dette liv.

Regards Croc®

Fra : jodem

Dato : 29-08-05 12:02

> Det kan man i mange tilfælde også undre sig over.

Det er der ingen grund til. I den altovervejende del af de alvorlige
trafikulykker (og vi snakker om 80-90 % af disse ulykker, jeg kender ikke
det eksakte tal) sidder der en ung mand bag rattet.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 02-09-05 09:06

GB <nonono@nospam.invalid> skrev:

> Husk din akademiske ed (hvis man da stadig bruger den slags) -
> specielt, da du ikke sender en eneste msg uden at henvise til, at
> du har taget en skod- uddannelse på RUC.

RUC? Øh?

Du fatter som sædvanligt minus Borchwurst.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 02-09-05 09:30

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> RUC? Øh?

Ja, det var da vist også Københavns Universitet, du fik din
cand.scient.-grad fra, ikke?

> Du fatter som sædvanligt minus Borchwurst.

Lidt spil på efternavnet - han er dog ikke en pølse.
--
Per Erik Rønne

Fra : GB

Dato : 02-09-05 18:32

> RUC? Øh?
> Du fatter som sædvanligt minus Borchwurst.

Jeg tænker mest på din ideologi - den lugter af RUC.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 01-09-05 17:05

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev:

> Ærlig talt Morten, prøv lige at efterrationaliser en smule på
> ovennævnte.

Det synes jeg egentligt du skulle gøre. Om køretøjet koster 10.000
eller 200.000 er i og for sig irrellevant.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 01-09-05 17:58

> Det synes jeg egentligt du skulle gøre. Om køretøjet koster 10.000
> eller 200.000 er i og for sig irrellevant.

Skal vi ikke bare lade den stå

Fra : GB

Dato : 01-09-05 20:54

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i meddelelsen

> Skal vi ikke bare lade den stå

Kan den ikke starte, da?

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 29-08-05 14:14

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev:

> Det er der ingen grund til. I den altovervejende del af de
> alvorlige trafikulykker (og vi snakker om 80-90 % af disse
> ulykker, jeg kender ikke det eksakte tal) sidder der en ung mand
> bag rattet.

Det er så ikke just de tal man finder hos DST.
Det eneste korrekte er, at de 25-34 årige mænd ligger med flest uheld
som førere med ca. 1000 uheld årligt fra 2001-2004. De 35-44 årige
ligger lige efter 7-800 uheld om året. I forhold til kørekortets alder
er det desværre sværere at udtrække god statistik, da der er for få
tids-inddelinger.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : jodem

Dato : 29-08-05 15:12

> [...]
> ligger lige efter 7-800 uheld om året. I forhold til kørekortets alder
> er det desværre sværere at udtrække god statistik, da der er for få

Du har ret i, at min formulering er misforstået og forkert. Det, jeg har
hørt om, er formentlig, at en ung mand med kørekort med langt større
sandsynlighed smadrer bilen end en ældre, og det er noget andet.

Fra : jodem

Dato : 29-08-05 16:25

> [...]
> ligger lige efter 7-800 uheld om året. I forhold til kørekortets alder
> er det desværre sværere at udtrække god statistik, da der er for få

Jeg fandt denne link, som angiver, at ulykkesrisikoen er 3-4 gange større
for 18-24 årige end for resten af befolkningen:

www.fdm.dk/public/omfdm/presse/pres_vis.asp?ID=156

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 02-09-05 09:43

> Ja, det var da vist også Københavns Universitet, du fik din
> cand.scient.-grad fra, ikke?

Jo.

> Lidt spil på efternavnet - han er dog ikke en pølse.

Nej desværre eller heldigvis alt efter temperament

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 05-09-05 12:23

> Jeg tænker mest på din ideologi - den lugter af RUC.

Min ideologi??

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 29-08-05 16:40

> [...]
> ligger lige efter 7-800 uheld om året. I forhold til kørekortets alder
> er det desværre sværere at udtrække god statistik, da der er for få

Hvordan er det nu Morten, har du kørekort ? Bil ?

Hvordan gik det med din forudsigelse om konsekvenserne øget hastighedsgrænse
på motorvejene. Du ved den diskussion vi havde hvor jeg mente en højere
hastighedsgrænse sat omkring middelhastigheden og strammere kontrol og fokus
på mindre udsving omkring middelhastigheden, ville føre til færre døde i
trafikken.

Thorkild

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 29-08-05 14:16

Croc® <sbm@pc.dk> skrev:

> Nej overhovedet ikke da de har den laveste uheldsfrekvens pr. kørt
> kilometer.

Har de? Prøv at kig lidt på statistikkerne. Du bør blive lettere
overrasket.

> Jeg har mine tvivl om hvor mange kilometer du kører i bil om året.
> Der er forskel på teoretisk viden og praktisk erfaring som i alle
> andre aspekter i dette liv.

Du er pr. definition en farlig bilist, hvis du ikke kender til
færdselslovens regler. Det er så åbentlyst indlysende, at det er
decideret foruroligende, at du forsøger at argumentere mod dette.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Croc®

Dato : 29-08-05 23:20

On 29 Aug 2005 13:16:01 GMT, "Morten Bjergstrøm"

>Har de? Prøv at kig lidt på statistikkerne. Du bør blive lettere
>overrasket.

Du er utrolig, det er forsikringsselskabernes egne statistikker de
bruger til at fastsætte præmien.

>Du er pr. definition en farlig bilist, hvis du ikke kender til
>færdselslovens regler. Det er så åbentlyst indlysende, at det er
>decideret foruroligende, at du forsøger at argumentere mod dette.

Med tæt på en million kilometer kørt, tror jeg at rutine opvejer
ganske meget ukendskab til mærkværdig skiltning.

Regards Croc®

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 29-08-05 19:34

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev:

> Hvordan er det nu Morten, har du kørekort ? Bil ?
>
> Hvordan gik det med din forudsigelse om konsekvenserne øget
> hastighedsgrænse på motorvejene.

Der må jeg medgive, at jeg tog fejl sammen med flere trafikeksperter -
og det er skam kun positivt.
Det er så ikke den øgede hastighed på visse motorvejsstrækninger der
har givet færre ulykker men den øgede politikontrol specielt i starten
og muligvis hårdere konsekvenser ved overtrædelse af grænserne.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Croc®

Dato : 29-08-05 23:26

On 29 Aug 2005 18:33:44 GMT, "Morten Bjergstrøm"

> [...]
>har givet færre ulykker men den øgede politikontrol specielt i starten
>og muligvis hårdere konsekvenser ved overtrædelse af grænserne.

Nej det har intet med øget politikontrolat gøre, enhver bilist ved at
en reduktion i hastighedsspredningen øger trafiksikkerheden, så bliv
lige bilist inden du taler om dette emne.

Regards Croc®

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 29-08-05 19:37

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev:

> Jeg fandt denne link, som angiver, at ulykkesrisikoen er 3-4 gange
> større for 18-24 årige end for resten af befolkningen:
>
> www.fdm.dk/public/omfdm/presse/pres_vis.asp?ID=156

Det skal nok passe - jeg har ikke regnet på tallene fra Danmarks
Statistik. Men hvis vi kun kigger på mændene ser det ikke helt så grelt
til så er vi nede omkring 1,5-2 gange højere risiko end alle andre
aldersgrupper.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Croc®

Dato : 29-08-05 23:24

On 29 Aug 2005 18:37:26 GMT, "Morten Bjergstrøm"

> [...]
>Statistik. Men hvis vi kun kigger på mændene ser det ikke helt så grelt
>til så er vi nede omkring 1,5-2 gange højere risiko end alle andre

Man skulle da tro at en akademiker ville forstå hvad der kan uddrages
af en statistik. En statistik over hvor mange uheld en gruppe har uden
samtidig at fastslå antal kørte kilometer, er såmænd ikke engang værd
at tørre sin bagdel i.

Regards Croc®

Fra : jodem

Dato : 30-08-05 08:00

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af en statistik. En statistik over hvor mange uheld en gruppe har uden
> samtidig at fastslå antal kørte kilometer, er såmænd ikke engang værd

Det startede jo faktisk som en diskussion om forholdet mellem rutinerede og
urutinerede bilister mht. ulykkesfrekvens, og vi må rent faktisk gå ud fra,
at jo yngre, en gruppe er, jo mindre rutine har den. Så det er noget vrøvl,
du kommer med som indvending.

Fra : Croc®

Dato : 30-08-05 11:33

Fra : jodem

Dato : 30-08-05 12:40

> [...]

end den ældre. Når Morten trods dette kommer frem til en højere frekvens
blandt unge modbeviser det udenfor enhver tvivl en tese om, at rutine er
uden betydning. Hvordan han kommer frem til en faktor 1,5 eller 2, aner jeg
ikke.
Hvis man vil vide præcis, hvor meget farligere en ung mand er, har du ret.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 02-09-05 09:44

Fra : Per Rønne

Dato : 02-09-05 09:53

> [...]

> Ja ok der kan man vist gøre gode fund. Jeg tænkte mere på, at hvis man
> køber hos en cykelhandler (personligt vil jeg ikke køre på en Bilka-

Og hvorfor dog ikke?
--
Per Erik Rønne

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 02-09-05 09:10

> [...]

Du får ikke megen cykel for 1500,-

> En bil koster 150.000 Kr.
>
> Man skal lide voldsomt af proportionsforvrængning for ikke at

Det er ikke et argument at der er en prisforskel.

> Los primitivos in action.

Ja og det er dig selv!

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 02-09-05 09:30

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 02-09-05 11:50

> Du får ikke megen cykel for 1500,-

> Det er ikke et argument at der er en prisforskel.

Nej det ligger vel noget over din fatteevne.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 02-09-05 12:48

> "Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Nej det ligger vel noget over din fatteevne.
>
> Thorkild

Skal vi gætte på at Thorkild har fået flere fartbøder (liberal tankegang,
individets ubegrænsede frihed) og at blot tanken om at hans bil kan blive
konfiskeret af disse gode grunde får hans pis voldsomt i kog?
Han har det jo selv med at konkludere personlige ting om andre på et luftigt
grundlag, derfor gør jeg det gerne om ham.

JS

Fra : Tim

Dato : 05-09-05 19:52

> [...]
> Han har det jo selv med at konkludere personlige ting om andre på et
> luftigt grundlag, derfor gør jeg det gerne om ham.

Hvad hulen?

Én af teenie-udtryk-drengene, der ikke kaldte ham Sorte Thorkild?

Det må være en forglemmelse.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 05-09-05 19:56

> Hvad hulen?
>
> Én af teenie-udtryk-drengene, der ikke kaldte ham Sorte Thorkild?
>
> Det må være en forglemmelse.

Og du hæver debat niveauet med dette indlæg, på hvilken måde?

Hvad mener du slev om emnet i tråden?
Er du med på at cyklister også skal have klippekort, what the hell, nu vi er
igang, skal vi så ikke også give det til gående?

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 05-09-05 20:17

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og du hæver debat niveauet med dette indlæg, på hvilken måde?

At det ikke kunne komme længere ned (ret meget) med John's personlige
indlæg, forpligtiger mig vel ikke til at hæve det, vel?

Netop personlige indlæg, er jo ellers din stærke side, ikke? Manden, ikke
bolden, og alt det der.

Lad nu bare være med dit arrogante tuderi, og kom videre, din nar.

> Hvad mener du slev om emnet i tråden?

Selv.

> Er du med på at cyklister også skal have klippekort,

Njaahh... egentlig ikke. At de skal lære at opføre sig bedre i trafikken, er
jeg ikke et øjeblik i tvivl om. Hvis de ikke kan finde ud af, at gebærde
sig, må det sgu' da ha' konsekvenser.... ikke?

Skal de bare fredes totalt?

> what the hell, nu vi er igang, skal vi så ikke også give det til gående?

Skal de så også have gå-kort som der kan klippes i, eller hvad fabler du om?
Hvis de imidlertid fiser frem og tilbage over for rødt lys, skal det da ha'
konsekvenser for dem også. Naturligvis.

Tim

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 05-09-05 21:29

> [...]

> Er du med på at cyklister også skal have klippekort, what
> the hell, nu vi er igang, skal vi så ikke også give det til
Cyklister er nogle af de værste i trafikken.

Hvis bilister skulle køre som cyklister så skulle de:
- køre på fortorvet.
- køre mod ensretningen.
- køre over for rødt.
- aldrig vise af ved sving.
- fjerne kontakten til bremselyset.
- køre uden lys.
m.m.

Så måske det ville være smart med et kørekort til cyklister, så
der var noget at klippe i.

--
/Mikael

Fra : Tim

Dato : 06-09-05 03:42

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in

> Cyklister er nogle af de værste i trafikken.
>
> Hvis bilister skulle køre som cyklister så skulle de:
> [...]

Kun ifølge Allan o.l. anit-regeringer.

> Så måske det ville være smart med et kørekort til cyklister, så
> der var noget at klippe i.

Enig.

Tim

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 30-08-05 07:15

Croc® <sbm@pc.dk> skrev:

> Du er utrolig, det er forsikringsselskabernes egne statistikker de
> bruger til at fastsætte præmien.

Ja og? De bedste statistikker kommer jo nok ikke lige fra den kant.
Kig nu hos DST. Der kan du lave alskens udtræk af deres databaser.

> Med tæt på en million kilometer kørt, tror jeg at rutine opvejer
> ganske meget ukendskab til mærkværdig skiltning.

Hvis du trods din "rutine" ikke kører i overenstemmelse med
færdselsloven så er du pr. definition farlig.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Tim

Dato : 30-08-05 08:33

> Ja og? De bedste statistikker kommer jo nok ikke lige fra den kant.
> Kig nu hos DST. Der kan du lave alskens udtræk af deres databaser.

Arhh... jeg tror nu at forsikringsselskaberne udmærket ved, hvem det er der
koster dem penge, og det er altså ikke de 40-50 årige rutinerede bilister,
men de unge drenge (ikke piger), der lige har fået Brian-bil med stor motor.

.... og det, selvom de unge knægte burde have bedre styr på teorien. De har
jo lige haft den.

> Hvis du trods din "rutine" ikke kører i overenstemmelse med
> færdselsloven så er du pr. definition farlig.

Det er naturligvis erfaringen der tæller. Teorien er en biting.

Da min kone og jeg bankede ind i en postbil (der groft overtrådte en
ubetinget vigepligt), var det min erfaring der gjorde, at jeg var særligt
opmærksom på hende (føreren af postbilen). Med andre ord, kørte jeg under
den tilladte hastighed, og havde foden halvvejs ovre på bremsen.

Havde jeg ikke haft det, var postdamen sandsynligvis ikke i live idag, og
jeg ved ikke hvordan vi ville se ud. (7-9-13).

Det kan du ikke skilte dig ud af. Her hjælper teori _intet_. KUN erfaring.

Tim

Fra : Alucard

Dato : 30-08-05 10:22

On 30 Aug 2005 06:14:47 GMT, "Morten Bjergstrøm"

> [...]
>
>Hvis du trods din "rutine" ikke kører i overenstemmelse med
>færdselsloven så er du pr. definition farlig.

At man f.eks. ikke ved om et skilt om max vægt betyder pr. aksel eller
pr. hjul, betyder da ikke at man "pr definition" er farlig.... Det
samme gælder tidsparkering og meget mere....

Fra : Croc®

Dato : 30-08-05 11:28

On Tue, 30 Aug 2005 11:21:52 +0200, Alucard <alucard44@otmail.com>
wrote:

>At man f.eks. ikke ved om et skilt om max vægt betyder pr. aksel eller
>pr. hjul, betyder da ikke at man "pr definition" er farlig.... Det
>samme gælder tidsparkering og meget mere....

Det er omsonst at forklare en buspassager hvad rutine betyder.

Regards Croc®

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 30-08-05 07:16

Croc® <sbm@pc.dk> skrev:

> [...]
> gruppe har uden samtidig at fastslå antal kørte kilometer, er
> såmænd ikke engang værd at tørre sin bagdel i.

Ja så er den ikke det? Prøv nu at overvej hvorfor det du siger ikke er
korrekt når vi laver en risikovurdering.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 30-08-05 07:17

Croc® <sbm@pc.dk> skrev:

> Nej det har intet med øget politikontrolat gøre,

Øh jo.

> enhver bilist ved
> at en reduktion i hastighedsspredningen øger trafiksikkerheden,

Så hvis alle kørte 450 km/t så ville der ikke være noget problem?
Prøv dog at tænk dig om bare et lille øjeblik.

> så
> bliv lige bilist inden du taler om dette emne.

Hmmm mon ikke du skulle blive tør bag ørerne før du udtaler dig om
noget du ikke aner en flyvende fis om.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 30-08-05 09:12

> Hmmm mon ikke du skulle blive tør bag ørerne før du udtaler dig om
> noget du ikke aner en flyvende fis om.

Du har stadig ikke svaret på mine spørgsmål mht. din erfaring som bilist.

Personligt ved jeg godt jeg kørte som røv og nøgler da jeg var ung, jeg
kender også værdien af erfaring. Det er lidt svært for mig at forestille sig
hvordan en ikke bilist kan undsige den erfaring bilister har, det svarer
nogenlunde til at en kirurg ikke lærer noget ved at føre kniven, men kun ved
at læse bøger.

Thorkild

Fra : Croc®

Dato : 30-08-05 11:37

On 30 Aug 2005 06:17:06 GMT, "Morten Bjergstrøm"

>Øh jo.

Øh nej.

>Så hvis alle kørte 450 km/t så ville der ikke være noget problem?
>Prøv dog at tænk dig om bare et lille øjeblik.

Nu har vi jo altså ikke en bilpark kapabel til disse hastigheder, så
skal vi ikke nøjes med de hastigheder der er realistiske, eller er det
for meget forlangt.

>Hmmm mon ikke du skulle blive tør bag ørerne før du udtaler dig om
>noget du ikke aner en flyvende fis om.

Jeg er ganske sikker på at jeg var tør bag ørerne inden du startede i
skolen, og jeg er også sikker på at jeg har kørt minimum tyve gange så
mange kilometer på landevejen.

Udtalelser om emner du ikke ved noget om, har vi jo legio eksempler på
bare her i gruppen.

Regards Croc®

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 26-08-05 06:21

> [...]
jeg
> have en bøde, skal jeg!
> Sgu godt man ikke har en Ferrari i dette kommisærland

Tag konsekvensen - drop karrieren, sælg huset og gem dig nede på Lolland.

Jeg overvejer seriøst denne løsning. Når den ekstraordinære indsats, som
hurtigt kørsel i tjenesten ikke længere belønnes, så er der snart ikke flere
motivationsfaktorer tilstede for at arbejde i det hele taget.

Når man har fået lov til at tjene i en virksomhed og den påskønnelse, samt
respekt som vitterlig har været givet i mange år ved at køre for stærkt, vil
blive for svært og for risikabel at opnå, så er der kun tilbage at køre
rundt med en skam over ikke at tjene med sin fulde indsats.

Og hvad er for stærkt? Vejingeniørerne har bygget langt de fleste veje i en
tid, hvor hastighedsgrænsen var 60 km/t i byerne, hvilket de selvfølgelig
har medtaget i deres beregninger, da de anlagde vejen.

Carsten Overgaard

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 26-08-05 08:28

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev:

> [...]
> indsats, som hurtigt kørsel i tjenesten ikke længere belønnes, så
> er der snart ikke flere motivationsfaktorer tilstede for at

Belønne overtrædelse af færdselsloven?

> [...]
> veje i en tid, hvor hastighedsgrænsen var 60 km/t i byerne,
> hvilket de selvfølgelig har medtaget i deres beregninger, da de

Du glemmer bare lige en "lille" ting, der er kommet meget mere trafik.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : John Schmitt

Dato : 26-08-05 12:10

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> busede ud med i en meddelelse
>Når den ekstraordinære indsats, som hurtigt kørsel i tjenesten ikke længere
>belønnes, så er der snart ikke flere
motivationsfaktorer tilstede for at arbejde i det hele taget.<

Er hurtig kørsel i tjenesten en motivationsfaktor for at arbejde?

Så er det vist godt du holder op. Andre mennesker har mange andre langt
vigtigere motivationer for at arbejde, og gøre en ekstra indsats, end
landevejsræs.

JS

Fra : Bo Nielsen

Dato : 27-08-05 09:27

> [...]
> motivationsfaktorer tilstede for at arbejde i det hele taget.<
>
> Er hurtig kørsel i tjenesten en motivationsfaktor for at arbejde?

Han er vel brandmand, du ved,-- ba bu ba bu, flyt jer, ba bu.

Boni

Fra : Egon Stich

Dato : 26-08-05 10:00

> [...]
jeg
> have en bøde, skal jeg!
> Sgu godt man ikke har en Ferrari i dette kommisærland

Fejlen er jo, at færdselsloven er indrettet til byer.
Den faste hastighedsgrænse er aldeles tåbelig på landet.
Den nedbryder enhver respekt for begrænsninger.
Også hvor den de er fornuftige.
Det "gamle" system med realistiske lokale hastighedsbegrænsninger var langt
at foretrække.
Så man et skilt, vidste man, det stod der af en årsag.
Og respekterede det.
Nu kører man efter forholdene, som man bør, men må ofte betale for det..

MVH
Egon

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 26-08-05 12:43

> Fejlen er jo, at færdselsloven er indrettet til byer.
> Den faste hastighedsgrænse er aldeles tåbelig på landet.

Næh for det er faktisk her ulykkerne sker. Værst i Nordjyllands amt!

> [...]
> var langt at foretrække.
> Så man et skilt, vidste man, det stod der af en årsag.

Der er sørme også en grund til, at der er skiltet som der er overalt i
landet.

> Nu kører man efter forholdene, som man bør, men må ofte betale for
> det..

For min og andres sikkerheds skyld så går du ned til politiet og
afleverer dit kørekort og forklarer, at du ikke er i stand til at
færdes i henhold til gældende lovgivning.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 26-08-05 15:45

> Næh for det er faktisk her ulykkerne sker. Værst i Nordjyllands amt!

Det vil sige, at i ikke har forstand til at færdes på alle jeres fine
motorveje?

> Der er sørme også en grund til, at der er skiltet som der er overalt i
> landet.

Du forstår ikke argumentet.
Det er jo netop fordi der skiltes utallige overflødige steder, at respekten
forsvinder.
Ligesom den generelle hastighedsgrænse mange steder ikke giver mening.
Og derfor ikke respekteres.
Heller ikke, hvor den burde.
Men sådan går det, når man vedtager love ud fra devisen:
"Naboen er sikkert dum... Jeg må hellere hjælpe ham.."

MVH
egon
Fri fart for frie borgere..

Fra : Croc®

Dato : 26-08-05 20:32

On 26 Aug 2005 11:42:43 GMT, "Morten Bjergstrøm"

>Næh for det er faktisk her ulykkerne sker. Værst i Nordjyllands amt!

Du burde læse forsikringsselskabernes statistik. Det absolut farligste
sted at køre er på parkeringspladser.

Regards Croc®

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 26-08-05 16:26

> Det vil sige, at i ikke har forstand til at færdes på alle jeres
> fine motorveje?

Jeg bor ikke i Nordjylland, så det aner jeg ikke det fjerneste om.

> Du forstår ikke argumentet.

Jo og jeg synes det er dårligt.

> Det er jo netop fordi der skiltes utallige overflødige steder, at
> respekten forsvinder.

Problemet er at du som enkeltperson ikke bare kan vurdere at der
skiltes overflødige steder.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 29-08-05 11:31

Croc® <sbm@pc.dk> skrev:

> Du burde læse forsikringsselskabernes statistik. Det absolut
> farligste sted at køre er på parkeringspladser.

Du snakker material skade - jeg snakker personskade.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Croc®

Dato : 29-08-05 12:02

On 29 Aug 2005 10:31:01 GMT, "Morten Bjergstrøm"

>Du snakker material skade - jeg snakker personskade.

Du skrev ulykker, kommunikation er ulig nemmere hvis man skriver det
man ønsker at få frem.

Regards Croc®

Fra : Peter Bang

Dato : 27-08-05 14:24

Henri Gath <gath@mail.dk> skrev:
>Det er sgu sørgerligt at overvære
>alle slavenaturernes falden på halen for
> [...]

Ja, frygteligt at man skal overholde færdselsloven.

>skal jo lige nævne at jeg aldrig
>kører for stærkt i byområder, men om jeg
>kører 100 på en skide øde
>landevej...det rager mig en skid. Men så skal jeg
>have en bøde, skal jeg!

Sådan har det altid været. Det har intet med klippekortet at gøre.
Men da det joo ikke rager dig en skid er det jo komplet
ligegyldigt.

>Sgu godt man ikke har en Ferrari i
>dette kommisærland

Jeg bliver sgu lidt i tvivl om, hvor det er fedt at være ejer af
en Ferrari. Kan ikke lige komme på et land, hvor infrastrukturen
er indrettet til 340 km/t ...

Fra : Jesper

Dato : 30-08-05 12:35

Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> [...]
> have en bøde, skal jeg!
> Sgu godt man ikke har en Ferrari i dette kommisærland

Sådan et pattebarn at høre på!
Nu er det åbenbart slut med at køre råddent. Hvorfor skal vi høre på
dine jerimiader? Det er livet da for kort til.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 30-08-05 15:20

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev:

> Sådan et pattebarn at høre på!
> Nu er det åbenbart slut med at køre råddent. Hvorfor skal vi høre
> på dine jerimiader? Det er livet da for kort til.

Det er jo alle de såkaldt "rutinerede" bilister der føler staten træder
dem over tæerne fordi de nu har en større risiko for at få frataget
kørekortet ved diverse færdselsforseelser og konfiskeret bilen ved
spirituskørsel.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : jodem

Dato : 30-08-05 16:54

> [...]
> dem over tæerne fordi de nu har en større risiko for at få frataget
> kørekortet ved diverse færdselsforseelser og konfiskeret bilen ved

Hvis du læser pjecen, er det tydeligt, at de som vil blive ramt er
spritbilister og unge "verdensmestre".

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 31-08-05 12:41

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev:

> Hvis du læser pjecen, er det tydeligt, at de som vil blive ramt er
> spritbilister og unge "verdensmestre".

Nej det gør de mange såkaldt "rutinerede" bilister der oftest ikke har
begreb skabt om færdselsloven, hvilket vi tydeligt har set her i
gruppen.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 31-08-05 13:26

"Morten" == Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> writes:

> Nej det gør de mange såkaldt "rutinerede" bilister der oftest ikke
> har begreb skabt om færdselsloven, hvilket vi tydeligt har set her i
> gruppen.

Det at man ikke kan redegøre for alle detaljer i færdselsloven gør
ikke automatisk en til en dårlig billist. Det modsatte gør sig iøvrigt
også gældende, folk der kan færdselsloven udenad er ikke nødvendigvis
superbillister.

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>

Fra : Tim

Dato : 01-09-05 00:03

> Nej det gør de mange såkaldt "rutinerede" bilister der oftest ikke har
> begreb skabt om færdselsloven, hvilket vi tydeligt har set her i
> gruppen.

Arrhh, Morten. Nå må du sgu' stoppe.

Hvorfor tror du der er specielle regler for dem der kun har haft kørekort i
< 3 år??

Alene det.

Er det mon for hyggens skyld?

Tim

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 01-09-05 08:58

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev:

> "Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Arrhh, Morten. Nå må du sgu' stoppe.

Næh se bare jodem der gør sig til talsmand for at afskaffe
færdselsloven og dig der indrømmer bevidst at køre for hurtigt på
motorvejen fordi *du* mener forholdene er til det.
Problemet er bare, at I glemmer, at I aldrig kan have det fulde
overblik og den fulde kontrol over, hvad der sker.

> Hvorfor tror du der er specielle regler for dem der kun har haft
> kørekort i < 3 år??
>
> Alene det.
>
> Er det mon for hyggens skyld?

Næh det er for at få ryddet op i de virkeligt elendige trafikanter på
et tidligt tidspunkt.

--
Morten http://miljokemi.dk