Demonstrationen uden for mit vindue
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 25-08-05 07:28

En større forsamling (5-10 personer) har forskanset sig med svært læselige
bannere uden for min vindue her på arbejdspladsen.

Nu er det i sandhedens tjeneste ikke en demonstration imod mit arbejde eller
mig som person (tro det eller ej.), men derimod imod genboen Novo. Det er et
eller andet med "Novo selvisk", så det er nok imod at skattefolk fra Schweiz
har været heroppe og har lokket Novo koncernen i fordærv, så de fremover
skal betale skat dernede.

Udover at de kære folk fra Enhedslisten måske lige skulle have været forbi
og have fået trykt nogle skilte med let læselige skriftfonte, så glemmer de
at miseren skyldes at deres politiker-kollegaer Europa over ikke vil
harmoniserer skattereglerne for selskaber.

Sålænge at bare et land vil dumpe sine skatteordninger for at tiltrække
arbejdskraft, er det kun et spørgsmål om tid, før at selskaberne bliver
lokket i fordærv.

Hvad med at finde sammen med ligesindede og starte påvirkningen der istedet.

Carsten Overgaard

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 25-08-05 07:55

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in message
> [...]
> Schweiz
> har været heroppe og har lokket Novo koncernen i fordærv, så de fremover

Jamen det er da en generel tendens indenfor industrien, navnlig
medicinalindustrien, at virksomhederne flygter fra Danmark. Årsag: Absurd
høje skatter, navnlig marginalskatter.

> Sålænge at bare et land vil dumpe sine skatteordninger for at tiltrække
> arbejdskraft, er det kun et spørgsmål om tid, før at selskaberne bliver
> lokket i fordærv.

Danmark er i fordærv. Skrot dog de høje skatter og giv folk frihed i stedet.
I Schweiz viser man eksemplet på vejen frem.

> Hvad med at finde sammen med ligesindede og starte påvirkningen der
> istedet.

Tiden for kommunisme er heldigvis strøget, lad os håbe Danmark følger
Schweiz og bliver en magnet på videntunge virksomheder.

Thorkild

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 25-08-05 08:12

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Tiden for kommunisme er heldigvis strøget, lad os håbe Danmark følger
> Schweiz og bliver en magnet på videntunge virksomheder.

Det var lige føde til AUC, for de forsker i den dybe tallerken og HCA, så
det er ikke videntung forskning der mangler, men en kunde................

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 25-08-05 17:23

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Danmark er i fordærv. Skrot dog de høje skatter og giv folk frihed i
> stedet. I Schweiz viser man eksemplet på vejen frem.

Så er det måske derfor man ikke finder overnævnte land på denne liste.
http://www.europa.admin.ch/eu/expl/staaten/e/

Jan Rasmussen

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 25-08-05 17:57

"Jan Rasmussen" <7@7.7> wrote in message
> [...]
> meddelelse news:430d6b46$0$18648$14726298@news.sunsite.dk...

> Så er det måske derfor man ikke finder overnævnte land på denne liste.

Næppe.

Thorkild

Fra : Jesper

Dato : 27-08-05 06:04

Jan Rasmussen <7@7.7> wrote:

> [...]
>
> Så er det måske derfor man ikke finder overnævnte land på denne liste.

Hvis du nu læser det der står med stort, så drejer den side sig om EU
medlemslande. Schweiz er ikke medlem af EU.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 25-08-05 22:22

> [...]

> medicinalindustrien, at virksomhederne flygter fra Danmark. Årsag:
> Absurd høje skatter, navnlig marginalskatter.

Øh? Det er ret irrellevant for en virksomhed. Virksomhedsbeskatningen i
DK hører til i den lavere ende i EU-sammenhæng.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : John Schmitt

Dato : 26-08-05 00:15

"Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse

> Øh? Det er ret irrellevant for en virksomhed. Virksomhedsbeskatningen i
> DK hører til i den lavere ende i EU-sammenhæng.

De flytter pga. af høje arbejdslønninger og et for fattigt forskningsmiljø.

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 26-08-05 03:11

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> "Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse

> De flytter pga. af høje arbejdslønninger og et for fattigt
> forskningsmiljø.

OG skatter.

Thorkild

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 26-08-05 03:10

"Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Øh? Det er ret irrellevant for en virksomhed. Virksomhedsbeskatningen i
> DK hører til i den lavere ende i EU-sammenhæng.

Det er da i aller højeste grad relevant for en virksomhed om de kan
rekruttere dygtige medarbejdere.

Thorkild

Fra : Jesper

Dato : 27-08-05 06:04

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> Øh? Det er ret irrellevant for en virksomhed. Virksomhedsbeskatningen i
> DK hører til i den lavere ende i EU-sammenhæng.

Så er der lige energiafgifterne, vandledningsafgift og alle de andre
afgifter.
I Danmark betaler virksomheder endda en afgift for at genbruge sin egen
overskudsvarme fra produktion via en varmeveksler!

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 26-08-05 09:50

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev:

> De flytter pga. af høje arbejdslønninger

Det danske lønniveau er ikke voldsomt over gennemsnittet i EU.

> og et for fattigt
> forskningsmiljø.

Ja forskningen i DK halter gevaldigt bagefter.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper

Dato : 27-08-05 06:04

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> Det danske lønniveau er ikke voldsomt over gennemsnittet i EU.

Det danske lønniveau ligger væsentligt over EU gennemsnittet.

> Ja forskningen i DK halter gevaldigt bagefter.

Faktisk tilføres dansk forskning mange flere midler end svensk ditto og
i regeringens finanslovsforslag for 2006 er der en ekstrabevilling på
580 min kr til forskning.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 26-08-05 09:51

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev:

> Det er da i aller højeste grad relevant for en virksomhed om de
> kan rekruttere dygtige medarbejdere.

Øh ja og det kan virksomhederne skam godt. Det er rent faktisk
akademikerne der slås med de største problemer med ledighed i DK.

Hvor mange højtuddannede mener du der flygter ud af DK pga. skatten?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 26-08-05 22:25

> Øh ja og det kan virksomhederne skam godt. Det er rent faktisk
> akademikerne der slås med de største problemer med ledighed i DK.

De dygtigste akademikere har da ingen problemer med ledighed. Og gå ind på
DI's hjemmeside og se Danisco's presentation på skattedagen.

> Hvor mange højtuddannede mener du der flygter ud af DK pga. skatten?

Fremgår også af ovennævnte præsentation.

Thorkild

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 29-08-05 22:34

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev:

> Det danske lønniveau ligger væsentligt over EU gennemsnittet.

Nej.
http://www.miljokemi.dk/Loen-Priser.htm (Kilden er desværre tildels
gået tabt men skulle have været
http://www.ks.dk/publikationer/2000/kr2000/Baggrundspapirer/Baggrund4.h
tm)

Gennemsnitslønnen i EU er indeks 142. I DK er den indeks 158 dvs. kun
godt 11% over gennemsnittet i EU.

> Faktisk tilføres dansk forskning mange flere midler end svensk
> ditto og i regeringens finanslovsforslag for 2006 er der en
> ekstrabevilling på 580 min kr til forskning.

Muligt men det ændrer ikke på, at den danske forskning udgør en mindre
del af bruttonationalproduktet end de lande vi normalt sammenligner os
med.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper

Dato : 30-08-05 12:26

> [...]

> tm)
>
> Gennemsnitslønnen i EU er indeks 142. I DK er den indeks 158 dvs. kun

Dvs mindst 5 år gl tal. Du er vel godt klar over at der i den periode
har været en større krise i Tyskland og Frankrig og stort opsving i
Danmark? De tal holder simpelthen ikke!

> Muligt men det ændrer ikke på, at den danske forskning udgør en mindre
> del af bruttonationalproduktet end de lande vi normalt sammenligner os
> med.

Forkert: Det tilføres væsentligt større midler til dansk forskning end
svensk ditto.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 29-08-05 22:35

> De dygtigste akademikere har da ingen problemer med ledighed.

Øh jo det har de. Tag et kig på ledighedstallene.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 30-08-05 01:01

> Øh jo det har de. Tag et kig på ledighedstallene.

Jeg sagde de dygtigste !

Thorkild

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 30-08-05 09:32

> Jeg sagde de dygtigste !

Og jeg sagde kig på ledighedstallene.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 30-08-05 12:07

> Og jeg sagde kig på ledighedstallene.

Har jeg gjort, arbejdsløsheden blandt kademikere er under 80 %

Thorkild

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 30-08-05 15:26

> [...]

> periode har været en større krise i Tyskland og Frankrig og stort
> opsving i Danmark? De tal holder simpelthen ikke!

Kan godt være. Har du evt. link til nyere tal.

> Forkert: Det tilføres væsentligt større midler til dansk forskning
> end svensk ditto.

Ja det kan godt være men det ændrer ikke på, at dansk forskning udgør
en mindre del af bruttonationalproduktet end de lande vi sammenligner
os med derunder sverige og finland. Vi kan sige, at DK har et efterslæb
der skal følges op på.

http://magister.dk/sw35581.asp
http://magister.dk/sw51055.asp
http://magister.dk/sw11985.asp
http://www.afsk.au.dk/ftp/Notater/Notat_2002_9.pdf (side 3)

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 30-08-05 15:27

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev:

> Har jeg gjort, arbejdsløsheden blandt kademikere er under 80 %

Og så mener du der ikke er et problem?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 31-08-05 02:25

> Og så mener du der ikke er et problem?

Påstanden var de dygtigste akademikere ikke har noget problem.

Thorkild

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 25-08-05 07:50

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> En større forsamling (5-10 personer) har forskanset sig med svært læselige
> bannere uden for min vindue her på arbejdspladsen.

Og gruppen fortrak ned til bodegaen.

Carsten Overgaard

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 25-08-05 09:04

> "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
>
> Og gruppen fortrak ned til bodegaen.

At dømme efter deres agenda kom de nok også derfra.

Thorkild

Fra : Jesper

Dato : 27-08-05 06:04

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote:

> "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
>
> Og gruppen fortrak ned til bodegaen.

...hvor de formentlig får demonstreret nogle fadbamser