Realister mht løgn hylder vor fælles sinds~
Fra : Bo Warming

Dato : 24-08-05 18:59

Jeg har samlet tusind citater om begrebet løgn, og stort set er det kun de
her indledende 6 , især af Kant, der tager kategorisk afstand fra bevidst
misinformation. Resten er realister og indser at løgn er normalitet.
Man kan hævde at samfundet er sindsygt, ved ikke at stile efter ærlighed. Og
måske de afvigere, der diagnosticeres som sindsyge er typer som Glistrup og
drengen i kejserens ny klær, der idealistisk prioriterer sandhed unormalt
højt.
"Sindsyge har sund reaktion på et sygt samfund" siger man - og ved at vi
normale bøjer nakken og accepterer løgnen, er det måske os der gør samfundet
sygt, og de modige, højtravende , idealistiske "sandhedsriddere" er de
psykisk sunde, udfra en langsigtet målestok

Have patience awhile; slanders are not long-lived. Truth is
the child of time; where long she shall appear to vindicate thee Immanuel
Kant

Hellere et ærligt nej end et falsk ja. -Russisk ordsprog

Husk: en løgn koster dig ikke én sandhed, med sandheden. Friedrich
Hebbel

Lad os betragte vores liv som en barneleg, hvor intet er alvorligt undtagen
ærligheden Immanuel Kant

Man holder bedst sit ord ved aldrig at give det. Napoleon

It is not necessary that whilst I live I live happily; but it is necessary
that so long as I live I should live honourably Immanuel Kant

Fra : Pjensen73

Dato : 24-08-05 19:00

Trænger du ikke til en lille ferie Bo?
Jeg syntes du skriver døgnet rundt herinde.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-08-05 19:08