Renlighed = HAD
Fra : Bo Warming

Dato : 24-08-05 08:28

Renlighed = HAD

Er man sympatisk stemt for sine medmennesker, har man travlt med vigtigere
ting end at gøre rent. Da min far døde, var det klart, at min opvartende mor
ikke havde noget livsindhold, og let kunne dø. Mine søskende pressede på for
at hun skulle på plejehjem, og fik hende ind på en fornem ren
Holte-institution, hvor hun hurtigt døde. Personalet gjorde rent og rent,
men var uden følelser.

Når man ikke tør engagere sig, går man op i den ligegyldige fjernelse af alt
levende - som om der var skadevirkning ved mikrobevækst hist og pist. Det er
ikke bevist, at boligrengøring nogensinde har gavnet nogens sundhed. Det er
en flugt fra at tage de alvorligere medmenneskelige relationer alvorligt.

Fra : Kim Schulz

Dato : 24-08-05 16:17

On Wed, 24 Aug 2005 09:28:21 +0200
"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:
> [...]
> og pist. Det er ikke bevist, at boligrengøring nogensinde har gavnet
> nogens sundhed. Det er en flugt fra at tage de alvorligere

Vrøvl! Det er da bevist at f.eks. stor indtagelse af støvmider (med
stor menes som værende i et støvet hjem) øger risikoen for støv
allergi/astma drastisk. Er man først støv astmatiker så er der ingen
vej uden om daglig afstøvning og udluftning.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-08-05 16:45

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> wrote in message
> [...]

allergi/astma drastisk. Er man først støv astmatiker så er der ingen
vej uden om daglig afstøvning og udluftning.

Støvmider er der ikke flere af i ikke-rengjorte, ikke-afstøvede,
ikke-rengjorte hjem

De afhænger af fugtighed - om hysterisk overisolering er sket.

Om mn er hysteriker og dermed bliver allergiker, afhænger af hvor
hypokondrisk-ulykkesfugl-mor man havde

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-05 22:35

Bo Warming wrote:
> [...]
> en flugt fra at tage de alvorligere medmenneskelige relationer alvorligt.

Hvordan har den gang vrøvl hjemme i dk.videnskab og dk.politk ?

Fra : Bo Warming

Dato : 25-08-05 04:04

"Claus Albæk (Kbh.)" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

Det er
alvorligt.

> Hvordan har den gang vrøvl hjemme i dk.videnskab og dk.politk ?

I dk.politik beskyldes jeg for en overdreven "Alt er OK" indstilling.
Dette indlæg er om at lægevidenskabens påbud om renlighed er overdrevne, så
laden stå til kan være klogere.
Modsig præcist, hvis du kan
I dk.videnskab tror mange at universitetsforskernes regler er stor sandhed.
Se om nogen kan bevise fejl ved mit brainstormingsoplæg

Selvfølgelig mener ingen at alt er OK
Men staten skal koncentrere sig om effektiv stop vor vold,tyveri, bedrag -
ikke gå op i om huse bygges med normalt udseende eller om hjem er støvet af
eller om Hesselø, der ejes privat og ikke besøges af andre, er "smadret" ved
at en lillelandingsplads anlægges.
Der er stor lykke i "selvgjort er velgjort" og "markedsmekanismernes udbud
og efterspørgsel regulerer bedre end topstyret kommandoveje".

Imod muslimbander behøves nultolerance - ikke til kontrol af dit privatliv
eller om Grevevillaens grill har form af hagekors.Magtmennesker/smagsdommere
kan lide at styre alt og at straffe - stop dem.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-08-05 04:05

Fra : Kim Schulz

Dato : 25-08-05 22:05

On Thu, 25 Aug 2005 22:56:43 +0200
"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:
[snip]

> Seruminstituttet forklarer den extreme vækst i allergi ved at vi ikke
> vaccinerer os ved GOD GAMMELDAGS SVINSKHED, i mad, luft, tøj, bolig
> osv

ja det har folk derfra bl.a. udtalt på tv hvorefte det måtte dementeres
at det selvfølgelig ikke var noget folk skulle tage bogstavligt.

> Underbevidstheden er ofte snu, og når der opstår en lejlighed til at
> spille primadonna og få medlidenhed, så skuespilles ofte ubevidst.
> Støv episoden er argument til fordel for min tese, ikke for din, syns
> jeg

Sjovt. jeg synes det modsatte...men sådan her er det jo normalt altid
når noget fremviser noget der modsiger dine "hypoteser". Det ses hver
evigt eneste gang

> Støv på pulterrum har næppe at gøre med støvmider, der lever i
> fugtigt sengetøj, især

Han har ikke astma men støvmideallergi, der må derfor være støvmider
derinde. Vores kælder er ikke synderlig tør eller ventileret.

> Lev lidet kedeligt - pak dig ind i vat - men bland skatteydernes
> resourcer udenom.

skatteydernes penge går også til forskningen i den antihistamin osv som
du selv lige har skrevet at man bare skulle bruge hvis man var
"hysterisk"

Fra : Kim Schulz

Dato : 24-08-05 19:17

On Wed, 24 Aug 2005 17:45:18 +0200
> [...]
>
> De afhænger af fugtighed - om hysterisk overisolering er sket.
>
> Om mn er hysteriker og dermed bliver allergiker, afhænger af hvor

Du er sgu dum at høre på. Min ven er alt andet end hysterisk og han
har alligevel fået konstateret støvallergi efter at have boet på et
alt for støvet rum i nogen tid. Hans mor er ikke ikke anderledes om end
hun altid har sørget for at gøre rent.
Tag en stor nullermand (gætter på at du har disse overalt) og så se på
dem under mikroskop. Tag så en mind nullermand og gør det samme. Du vil
tydeligt se at mængden af støvmider følger mængden af støv.

Det lette bevis er jo f.eks. at lade ham gå ind i et rum hvor der er
meget støv. Hvad end han vil det eller ej så taber han pusten og bliver
nødt til at forlade rummet. Hans eget rum (som nu er mere rent) er der
ingen problemer med så længe han sørger for at skifte sengetøj en del
gange om ugen + støvsuge og tørre af mindst hver anden dag osv.

Fra : Kim Schulz

Dato : 25-08-05 20:35

On Thu, 25 Aug 2005 20:09:27 +0200
"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:
> BW: Jeg betvivler ikke at støvmideallergi eksisterer. Men at
> rengøring gavner, er tvivlsomt. Fugtighed afgør om disse i sig selv
> ligegyldige mikroskopiske mider kan formere sig.

Vi legede engang med nogle småsøskende, blindebuk, Det foregik i vores
kælder hvor der er beboelse i det meste, men enkelte rum er værksted,
pulterrum og tøj tørrerum. Han var bukken og fik bind for øjnene, vi
andre gemte os. på et tidspunkt er han forvildet sig ind i
pulterrummet hvor der er ret så støvet. Dette opdager vi ved at han
pludselig nyser helt vild, har vejrtrækningsproblemer og kort tid
efter hævede op i ansigtet.
Hvorfor skete dette? han kendte umiddelbart ikke rummet (det er
normalt aflukket og ikke et vi viser frem) og han havde jo bind for
øjnene så han kunne ikke se at der var meget støv.
Hvis det var hysteri ville har skulle vide det på forhånd og derved
påføre sig det selv - selvpineri, men dette var ikke tilfældet.

> Drop dømmesyge om hvem er dum. Jeg præsenterer et synspunkt, som
> mange har, men som sjældent fremføres - og som der endnu aldrig er
> leveret videnskabelig modargumentation til.Jeg er spændt på om du kan
> udelukke min hypotese.

Og din hypotese er: rengøring er spild af tid og gavner ikke i
forbindelse med sygdom?

> Brainstorming er om at gå efter bolden og ikke afslutte debat med
> skråsikre mudderkast om at "alle andre end du er dum"

Ingen har vist sagt du er dum (jo måske! men ikke jeg). Jeg sagde at
det du udtalte var noget vrøvl og dermed dumt at høre på.

> *Måske* din ven er hypokonder og hysterisk - fortæl nærmere. Hvad
> slags allergitest har han "bestået" ?

Ringede lige. han har fået tage 3 hudtests og 4 blodprøver. Et par af
dem var standard allergi tests hvor han testede positiv for
støvmideallergi i begge. De andre var nogle yderligere tests for at
fastslå behandling sagde han.