Forherligelse af had
Fra : GB

Dato : 23-08-05 11:18

Af KÅRE BLUITGEN

DET ER EN guds lykke, at så godt som ingen muslim lever efter Koranens
forskrifter.

Danmark ville være et forfærdeligt sted, hvis vers 187 i kapitel 2 om de
vantro: »Dræb dem, hvor som helst I finder dem,« blev efterlevet af mine
naboer. Men vi ved, at enkelte galninge, i Madrid, London og andre
steder, tager Koranens ord helt bogstaveligt.

Vækstmuligheder
Opklaringen i London viste, at flere af selvmordsbombemændene var født
og opvokset i Storbritannien. Er vækstmulighederne de samme i Danmark? I
islam fremstår Muhammed som den ypperste og sidste af alle profeter, og
i århundrederne efter hans død opstod en helgenlitteratur om ham.
Biografier samt beretninger fortalt gennem generationer om, hvad
Muhammed havde sagt og gjort, blev skrevet ned. Disse ord og gerninger
bliver betragtet som efterlevelsesværdige for alle muslimer.

Sidste år udgav Det Islamiske Trossamfund en bog om profeten Muhammed
ibn Abdullahs liv beregnet for muslimer med dansk som modersmål: »Den
Forseglede Nektar. Biografi af Den Noble Profet«.

Jødehad
I bogen, der har fået en førstepris af World Muslim League, kan unge
danske muslimer finde et jødehad, vi ikke har set i Europa i flere
generationer. Religiøst bestod Arabien på Muhammeds tid fortrinsvis af
jøder, kristne og hedninge. Men »jødedommen ændrede sig til et uhyrligt
hykleri i slægt med hegemoni (overherredømme, KB),« ifølge bogen. Hele
vejen igennem beskrives jøderne som nogle, der »nærede onde hensigter og
med deres »skændige opførsel (...) altid tørstede efter at se
muslimernes blod og undergrave islams sag«. Og de gik for langt i deres
»uforskammede opførsel og hæmningsløse handlinger«. Derfor måtte de
udryddes. Bogen beskriver, hvordan profeten samlede mellem seks og syv
hundrede jøder, der havde overgivet sig, og lod dem halshugge.
»Grundlaget for intriger og forræderi var dermed udslettet en gang for
alle«.

Og dog. Vi ved fra Europas historie i det forrige århundrede, at dette
tema skulle tages op igen.

Danske muslimer indføres i islams vigtigste skikkelse gennem denne bog.
Og selvmorderiske aktioner glorificeres. Bogen omtaler i beundrende
vendinger, hvordan en dreng (der gøres tydeligt opmærksom på, at han kun
var 16 år), valgte martyrdøden. Profeten mindede ham om Paradis, og det
fik drengen til at smide de dadler fra sig, han sad og spiste, og kaste
sig ud i hellig krig. Selv om han »kæmpede bravt«, var der tale om en
selvmorderisk aktion mod en overlegen fjende, men hans »unikke
tapperhedsgerninger blev udført (...) og fuld lydighed over for Profeten
blev opretholdt«.

Er det virkelig sådan, den fromme muslim opfører sig ifølge Det
Islamiske Trossamfund? Ifølge de ældste muslimske kilder er Muhammeds
had til jøderne, hans forfølgelse og fordrivelse af dem og til sidst det
store holocaust i Medina ganske vist historisk korrekt. Det samme er
beskrivelsen af den unge drengs religiøse iver og voldsomme død.

Men er det, i lyset af bomberne i Europas tog og busser, handlinger, det
er værd at forherlige?

Forfølgelse
Åbenbart. Efter at have beskrevet et slag mod de vantro bringer bogen et
citat fra Koranen: »Og bliv ikke slappe i forfølgelsen af det (vantro)
folk. Hvis I lider smerte, så lider de smerte, ligesom I lider smerte«.
Hvis ikke Det Islamiske Trossamfund i Danmark er indstillet på at lære
dets unge tilhængere lidt mindre had og lidt mere tolerance, må vi vist
alle fremover indstille os på smerten.

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Knud Larsen

Dato : 23-08-05 14:22

"GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> [...]
> hundrede jøder, der havde overgivet sig, og lod dem halshugge.
> »Grundlaget for intriger og forræderi var dermed udslettet en gang for

Det er interessant at hele denne historie om jøders forfølgelse af muslimer
jo bygger på ren og skær projektion, præcis hvad muslimer har gjort mod
jøder de sidste 1425 år, beskylder man jøderne for.

Også jammeren over islamofobi er jo en ren projektion over muslimers had og
modstand mod vantro. Som to fremtrædende muslimer i BBC-udsendelsen
"Panorama" sagde, så lærer man overalt i det muslimske samfund, at muslimer
står over de vantro, og man bruger hele tiden ordet "kufr" - vantro, når man
er sammen med kun muslimer.
Imamen i Stormoskeen i Leeds prædiker om hvordan alle vestens værdier er
falske og rådne, og hævder naturligvis at muslimer bliver forfulgt alle
steder i verden, mens det jo altså er DEM der hele tiden prædiker, at VI er
forkerte og ryger lige i helvede.

Læs udskriften af BBC-udsendelsen, den er god at lære af.

Jeg så forresten en som brugte begrebet "kritikofobi" om muslimers rædsel
ved kritik af deres religion, - han gennemgik en bog som den store engelske
paraplyorganisation - som var genstand for undersøgelse i programmet på
BBC - har udsendt og hvor man kan se at enhver som stiller spørgsmålstegn
ved noget som helt islamisk/muslimsk bliver betegnet "sindsyg", mens enhver
som æder det hele råt kaldes "sund".

Iøvrigt sagde adelsmanden Iqbal Sacranie i BBC-udsendelsen på spørgsmål om
hvad han i dag mente, der skulle være sket med Salman Rushdies bog, at han
stolede på at den nye lov mod for kritiske udtalelser om islam - især om
profeten - ville kunne stoppe sådan en bog.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-08-05 16:09

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

Mange kloge mennesker (se nedenfor) har forherliget had - evt af
oppositionslyst, fordi kærlighed er overdrevent plusord, og had ofte gøres
djævelsk.

Men vi hader ofte, og vi bør forstå drivkræfterne - ikke fortrænge. Muslimer
bør ikke dæmoniseres som om deres religions udryddelsesønsker vedr jøder og
kristne er fundamentalt forskellige fra vor racisme i kolonitiden.
Vi bør blot undgå at der bor muslimer i Danmark - det er for farligt

"Jeg foretrækker nordisk , frostklar fornuft frem for tropiske lidenskaber
som had og fornærmelse."Peter Neerup Buhl, DDF

ha Had er foragtelse for de forhadtes magt. Hans
Kudszus

ha Had har ingen plads hos mennesker, som tænker universelt.
Youssuf Karsch

ha Had, den mest bekvemme form for oprør. Rudolf
Rolfs

Ha Always give your best; never get discouraged, never be petty;
always remember others may hate you. But those who hate you don't win,
unless you hate them Richard M. Nixon

Ha Den, der forstår, hader ikke. Selma Lagerlöf

ha Den, der ikke elsker sig selv, elsker ikke godt, og den, der
ikke hader sig selv, hader ikke godt. Oscar Wilde

Ha Den, som ikke kan hade, kan heller ikke elske. Voltaire

Ha Der vor ikke kjærligheten og hatet spiller noen rolle, spiller
kvinnene sin rolle dårlig. Nietzsche

ha Det er kun had, som gør folk intelligente. Albert Camus

Ha Had er altid selvhad. Man hader sin afmagt.
Walter Hilsbecher

Ha Had er der L Æ N G S T fornøjelser ved - man elsker i hast, men
afsky lever man med. Lord Byron

ha Hadet giver geniblik, ligesom kærlighed.
Poul Martin Møller

Ha Hatred is active, and envy passive dislike; there is but one
step from envy to hate. Johann W. von Goethe (1749-1832)German
Poet, Dramatist, Novelist, and Scientist

ha Hatred is something peculiar. You will always find it
strongest and most violent where there is the lowest degree of culture.
Goethe

ha Jeg har levet tilstrækkelig længe til at have opdaget, et
forskelle avler had. Stendhal

Ha Jeg tror, at en af årsagerne til, at folk stædigt klynger sig
til deres had, er, at de føler, at når først hadet er borte, så vil de blive
tvunget til at beskæftige sig med smerten. James Baldwin

ha Kvinder lærer at hade i det omfang at kunne bedåre er gået
dem - tabt. Nietzsche

Ha Kvinnene lærer å hate i samme grad som de - glemmer å
fortrylle.Nietzsche

Ha Man hader ikke, sålænge man stadig ringeagter, men først når
man sætter nogen lige højt eller højere. Nietzsche

Ha Man hater ikke så lenge man fremdeles ringeakter, men først når
man vurderer personen som likemann eller høyere enn en selvNietzsche

ha Og vogt dig for de gode og retfærdige! De korsfæster gerne
dem, der har fundet sig deres egen dyd - de hader den ensomme.. Nietzsche

ha Prisen for at hade andre menneskelige væsener er at elske sig
selv mindre. Elridge Cleaver

Ha Slægtninges had er det voldsomste. Tacitus

ha Vi vænner os af med at elske andre og slutter med at finde
intet elskeligt i os selv. Nietzsche

Ha We ought to fear a man who hate himself. For we are liable to
become the victims of his anger and revenge. Then let us try to tempt him
into self-love. Nietzsche

Had At hade er at straffe sig
.. -Hosea Ballou

had Foragt verden, foragt dig selv, foragt at foragte dig. Goethe
ifølge Lilhav bog om hans Ideverden

Hadet giver geniblik, ligesom kærlighed.
Poul Martin Møller

HADFAfb Had er der L Æ N G S T fornøjelser ved - man elsker i
hast, men afsky lever man med. Lord Byron

HADFAfb Hvad vi behøver er had. Herfra fødes vore ideer.
Jean Genet

HADfbddnearsfj I never worked better than when I am inspired by anger;
for when I am angry, I can write, pray, and preach well, for then my whole
temperament is quickened, my understanding sharpened, and all mundane
vexations and temptations depart. Martim Luther

HADFfb A man has enemies, whom he cultivates, cherishes and nurses, and whom
he hopes will always remain so. Werner Schneyder

HADFfb Der er også jalousi i had: vi ønsker at have vor fjende for os selv.
Friedrich Nietzsche

HAdSfb Had må¨gøre en produktiv - eller kunne man lige så godt elske.Karl
Kraus(jødisk debattør i Tyskland indtil 1933)

haFs Det, man hader, det kan man ikke forstå. Heinz
Hilpert

haKr Jeg har levet tilstrækkelig længe til at have opdaget, et
forskelle avler had. Stendhal

halg Hvis man skal bedømme Kærligheden efter de fleste af dens Virkninger,
ligner den mere Had end Venskab.La Rochefoucauld

hams Slægtninges had er den voldsomste. Tacitus

Hapass Man hader ikke, så længe man afskyr. Friedrich
Nietzsche

hara You will always find it (hatred) strongest and most violent
where there is the lowest degree of culture.
Johann W. von Goethe