Dansk Røde Kors' vedtægter forsvundet
Fra : Trans

Dato : 22-08-05 19:49

http://redcrossdk2.inforce.dk/sw24724.asp
»Dansk Røde Kors er en demokratisk forening, der styres efter et sæt
vedtagne love.
Download love og vedtægter som pdf«

Men hvis man forsøger at downloade vedtægterne, får man følgende
besked:
»Du har søgt en side der enten ikke eksisterer mere - eller er blevet
flyttet.«

Jeg kan godt regne ud, hvorfor man ikke længere kan downloade
organisationens vedtægter. Det er fordi der i dem står, at Dansk
Røde Kors bl.a. har til formål at sprede oplysning om konventionerne
vedrørende civiliseret krigsførelse. De dominerende personer i
organisationen ønsker ikke, at folk får kendskab til
krigskonventionernes indhold, for så vil de nemlig forstå, at
terrorister ikke har krav på beskyttelse under krigsfangekonventionen.

De dominerende personer i Dansk Røde Kors ønsker at give folk den
fejlagtige opfattelse, at terrorister har krav på beskyttelse under
krigsfangekonventionen. Derfor er det vigtigt for dem, at der ikke
gives folk oplysninger om krigskonventionernes indhold.

Bent

Fra : Ingolf

Dato : 22-08-05 20:06

"Trans" <kongaead@my-deja.com> wrote in message
http://redcrossdk2.inforce.dk/sw24724.asp

Sorry Bent (og tak, for at klokkerne lige ringede :] ).. jeg tager lige en
anden drejning.

Igår på BBC blev der vist på text-tv at Røde Kors havde modtaget et brev fra
Saddam Hussein. Dette brev blev offentliggjort i Jordanske aviser. Jeg har
søgt og søgt men intet fundet... er der nogle der et link til brevets
indhold?

Fra : Ingolf

Dato : 22-08-05 20:56

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote in message
> [...]
> har søgt og søgt men intet fundet... er der nogle der et link til brevets

Nå. søg eller spørg, og du skal finde eller få råd :) En venlig gut fra ATS
gav mig dette link:
http://news.yahoo.com/news?tmpl=story&u=/ap/20050822/ap_on_re_mi_ea/jordan_saddam_letter_text_1

som består af:

"My greetings to the Arab people of brotherly Jordan and to whoever asks
about us in our dignified and glorified nation; my soul and my existence is
to be sacrificed for our precious Palestine and our beloved, patient and
suffering
(Link til 3 billeder -> http://search.news.yahoo.com/search/news/?p=Iraq )

Life is meaningless without the considerations of faith, love and inherited
history in our nation.

It is not much for a man to support his nation with his soul and all he
commands because it deserves it since it has given us life in the name of
God and allowed us to inherit the best.

My brother, love your people, love Palestine, love your nation, long live
Palestine."

Hvad mener i? Brevet er åbenbart specifikt til det Jordanske folk?

Fra : Pjensen73

Dato : 22-08-05 20:10

Den kan downloades fra http://redcrosslokal.inforce.dk/sw27157.asp

Fra : Trans

Dato : 22-08-05 21:40

Pjensen73 wrote:

> Den kan downloades fra http://redcrosslokal.inforce.dk/sw27157.asp

Tak. Jeg har kikket på dem. Der står ikke et kuk om, at
organisationen har til formål at sprede oplysning om
Geneve-konventionerne. Det er ganske besynderligt, for det var netop
med den første Geneve-konventions vedtagelse i 1864, at Røde Kors
blev internationalt anerkendt.

Jeg er ret sikker på, at jeg har set en udgave af organisationens
vedtægter, hvor der står, at den bl.a. har til formål at sprede
oplysning om Geneve-konventionerne. Jeg nærer mistanke om, at man har
foretaget ændringer.

Det er ganske besynderligt, at der ikke i vedtægterne står det
fjerneste om, at organisationen skal arbejde for krigskonventionernes
overholdelse.

Bent

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 22-08-05 22:20

On Mon, 22 Aug 2005 13:40:05 -0700, Trans wrote:

> Det er ganske besynderligt, at der ikke i vedtægterne står det
> fjerneste om, at organisationen skal arbejde for krigskonventionernes
> overholdelse.

Hvorfor? Den opgave opfyldes vel af FN nu til dags.
--
MVH
osv...

Fra : Croc®

Dato : 22-08-05 22:46

On Mon, 22 Aug 2005 23:19:51 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.invalid> wrote:

>Hvorfor? Den opgave opfyldes vel af FN nu til dags.

Hvordan hulen vil du have, at FN skal arbejde for at medlemmer, der
har vetoret, skal overholde krigskonventioner, de bryder når det
passer dem?

Regards Croc®

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 22-08-05 23:02

On Mon, 22 Aug 2005 23:45:48 +0200, Croc® wrote:

> Hvordan hulen vil du have, at FN skal arbejde for at medlemmer, der
> har vetoret, skal overholde krigskonventioner, de bryder når det
> passer dem?

Hvordan skulle Røde Kors gøre det?

"Fy fy, slemme slemme" virker jo ikke.
--
MVH
osv...

Fra : Croc®

Dato : 22-08-05 23:27

On Tue, 23 Aug 2005 00:01:40 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.invalid> wrote:

>Hvordan skulle Røde Kors gøre det?

Røde kors har rettigheder i krige, og alene en begrænsning af deres
adgang fortæller en del.

>"Fy fy, slemme slemme" virker jo ikke.

Ikke direkte måske men det kan måske få et flertal til at åbne øjnene.

Regards Croc®

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 23-08-05 06:01

On Tue, 23 Aug 2005 00:27:07 +0200, Croc® wrote:

> Røde kors har rettigheder i krige,

Hvad betydning har de rettigheder for nationer der ikke overholder
krigskonventioner?

> og alene en begrænsning af deres
> adgang fortæller en del.

Det kan fortælle en hel del, fx at de ikke er blevet begrænset i deres
adgang men bare hyler op om det for at kunne samle flere penge ind til
deres overforbrug.

At en nation bruger deres vetoret i FN (eller bare bebuder at de vil
gøre det) burde jo ret beset også fortælle en del.

> Ikke direkte måske men det kan måske få et flertal til at åbne øjnene.

....for at A er slemme, men B er slemmere så de har selv fortjent det?

--
MVH
osv...

Fra : Ingolf

Dato : 24-08-05 20:38

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message
> Hvordan hulen vil du have, at FN skal arbejde for at medlemmer, der
> har vetoret, skal overholde krigskonventioner, de bryder når det
> passer dem?

DAMN good point!

Fra : Trans

Dato : 22-08-05 21:55

Ingolf wrote:

> My brother, love your people, love Palestine, love your nation, long live
> Palestine."

> Hvad mener i? Brevet er åbenbart specifikt til det
> Jordanske folk?

Næh, ikke til det jordanske folk, men til palæstinenserne. Han
livsforsikrede jo i sin tid deres selvmordsbombere.

Bent

Fra : Ingolf

Dato : 22-08-05 22:07

Ingolf wrote:

>Næh, ikke til det jordanske folk, men til palæstinenserne. Han
>livsforsikrede jo i sin tid deres selvmordsbombere.

Hvad mener du? Er du venlig at uddybe?

Fra : GB

Dato : 22-08-05 23:37

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i meddelelsen

> Hvad mener du? Er du venlig at uddybe?

Indrømmer du dermed, at du ikke anede, at Saddam Hussein understøttede
familierne til afdøde palæstinenser-selvmords-terrorister økonomisk?

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Ingolf

Dato : 22-08-05 23:52

"GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message

> Indrømmer du dermed, at du ikke anede, at Saddam Hussein understøttede
> familierne til afdøde palæstinenser-selvmords-terrorister økonomisk?

(fakta.. hvor?)

Nææh.. jeg inræber at det var mig der stod på 'the grassy knoll'

RÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆB!

SKÅL GB! Og sov den nu HELT ud!

Fra : GB

Dato : 23-08-05 00:42

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i meddelelsen news:430a5699
$0$82742$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> (fakta.. hvor?)

http://www.intelligence.org.il/eng/bu/iraq/iraq_f_aa.htm
http://www.opinionjournal.com/best/?id=105001863
http://www.factsofisrael.com/blog/archives/000217.html
http://memri.org/bin/articles.cgi?Page=countries&Area=iraq&ID=INW602
http://www.mfa.gov.il/MFA/MFAArchive/2000_2009/2002/9/Iraqi%20Support%
20for%20and%20Encouragement%20of%20Palestinian
http://www.acj.org/Daily%20News/2003/March/Mar_31ii.htm
http://www.windsofchange.net/archives/002931.php
http://www.hudson.org/files/publications/murdocksaddamarticle.pdf

- vil du have mere?

Fra : Ingolf

Dato : 23-08-05 13:52

> [...]
> http://www.mfa.gov.il/MFA/MFAArchive/2000_2009/2002/9/Iraqi%20Support%
> 20for%20and%20Encouragement%20of%20Palestinian

Og så siger du at JEG linker til konspirationssites?

Du glemte FOX 'news'? :) (se doku. om FOX-> http://www.outfoxed.org/)

Kunne du ikke finde et CNN eller BBC klip eller en Arabisk avis der
bekræfter det? Næsten alle ovennævnte kilder er Israelske (check selv med
WHOIS), og dem finder jeg næppe objektive i denne sag.

Men det skal da ikke undre mig at Saddam/Irak har støttet Palæstina
økonomisk. At man så fordrejer tingene og kalder det for terror-støtte, kan
enhver hævde. Så kan du jo også sige at Røde Kors er en terrorstøttende
organisation?

Jeg mener nu at sagen drejede sig om økonomisk hjælp til bl. a. de ofre for
de Israelske 'skyd-og-forsvind' angreb, såsom mordet på ham i rullestolen,
Ahmed Yassin. Om Yassin var skyldig eller ej, kan da næppe give Israelske
helikoptere ret til at flyve ind og foretage et raketangreb, hvor der også
bliver slået uskyldige ihjel. Se, _DET_ er 100% statsstøttet terrorisme! Og
de kalder sig for et demokrati! Sikke en farce! Det var overalt i nyhederne,
og de fleste syntes det var helt iorden. Utroligt at mord pludselig kan være
iorden!?? Havde Palæstina/Iran/Irak foretaget raketangrebet fra helikopter,
hvad tror du så der vill ske?
http://en.wikipedia.org/wiki/Sheikh_Ahmed_Yassin

Og nu vi taler statsstøttet terrorisme...

Hvad med da USA støttede Al-Queda i Afghanistan i deres kamp mod USSR?
Hvad med da USA støttede de kontrarevolutionære, i Cuba?
Hvad med da USA støttede sabotageaktioner i Cuba? (Forgiftning af
drikkevand, og fødevarer.)
Hvad med da USA støttede kuppet imod Iran's præsident Mossadeq?
Hvad med da USA støttede oprørene i Chile, for at afsætte Pinochet?
Hvad med da USA støttede kuppet i Guatamala?

Og der er mange mange flere statsstøttede terroraktioner... læs selv videre
her:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_U.S._foreign_interventions_since_1945

Det er uhyggeligt at tænke på alle de terroraktioner der stadig ikke har set
dagens lys.

'Oprørere' og 'kontrarevolutionære' samt 'frihedskæmpere', de er alle
terrorister, medmindre de er PRO-Amerikanske, så er de 'agenter'.

Heldigvis findes der en lov i USA der hedder "Freedom of information act",
og den bliver benyttet flittigt, når det kommer til CIA dokumenter:
http://www.gwu.edu/~nsarchiv/NSAEBB/NSAEBB4/
Er du i tvivl om et dokuments ægthed, så spørg CIA, eller check det på deres
egen hjemmeside.

Fra : Sten Schou

Dato : 23-08-05 15:33

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse

<klip>

Og sådan fik vi drejet diskussionen væk fra Røde Kors manglende
vedtægter............

Hilsen Sten

Fra : GB

Dato : 23-08-05 17:57

> Og så siger du at JEG linker til konspirationssites?

Det har jeg aldrig udtalt mig om. Men en kOOk -det er du.

Fra : GB

Dato : 23-08-05 21:29

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i meddelelsen

> Og så siger du at JEG linker til konspirationssites?

Kalder du MEMRI og Wikipedia for konspirationssites?

Ligegyldigt hvad du får af fakta, fejer du det af bordet i bedste Arne
Wilstrup-stil. Men OK, du minder også mest af alt om en krydsning mellem Bo
Warming og Arne Wilstrup.

Fra : Ingolf

Dato : 23-08-05 21:43

"GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message

> Kalder du MEMRI og Wikipedia for konspirationssites?

Hvor nævnte du Wiki? Og hvor står der noget om din påstand på MEMRI?

Men hvorfor kommenterede du ikke på de yderligere oplysninger jeg postede?

Fra : GB

Dato : 23-08-05 21:51

> [...]

> 20for%20and%20Encouragement%20of%20Palestinian

> Men hvorfor kommenterede du ikke på de yderligere oplysninger jeg

Fordi det er spild af tid - du tror alligevel kun på, hvad Modkraft og
stopterrorkrigen skriver på deres såkaldte hjemmesider.

Fra : Ingolf

Dato : 23-08-05 22:15

"GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message

> Fordi det er spild af tid - du tror alligevel kun på, hvad Modkraft og
> stopterrorkrigen skriver på deres såkaldte hjemmesider.

Modkraft og stopterrorkrigen støtter størstedelene af min holdning ja, men
dermed ikke sagt
at jeg enig med dem i alt, og æder alt hvad der står på deres sites. Hvor
ser du det? Jeg ændrer mig gerne når du præsentere uafviselige facts...

Fra : GB

Dato : 23-08-05 21:55

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i meddelelsen

> Hvor nævnte du Wiki?

Den smuttede:

http://en.wikipedia.org/wiki/Saddam_Hussein
While he remained a popular hero among many disaffected Arabs for standing
up to the West and for his staunch support for the Palestinians...
Reference til kOOk-sitet BBC: BBC News, 16 October 2000 [23]

Du er for nem.

Fra : Ingolf

Dato : 23-08-05 23:45

> [...]
> up to the West and for his staunch support for the Palestinians...
> Reference til kOOk-sitet BBC: BBC News, 16 October 2000 [23]

BBC? et KooK site? :)

Jeg fandt den artikel du henviser til:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/974987.stm

For det første; hvor er det lige du ser i den artikel at Saddam støttede
"afdøde palæstinenser-selvmords-terrorister" økonomisk? Han hjalp med at
frigive nogle gidsler, som jeg læser artiklen, og det blev han populær på i
den Arabiske verden.

For det andet er artiklen fra 2000! PRE 9/11, i spintiden op til krigen...
(hint hint!)

For det tredje, check lige de påstande der omtales omkring olie-for-mad
programmet, med nyere oplysninger. Som jeg har postet i en tidligere tråd,
en høring med George Galloway, så ved vi vist alle idag at
olie-for-mad-"skandalen" var et røgfra US side. Den tidligere
våbeninspektør, Scott Ritter, siger også at det var et røgslør.
http://www.commondreams.org/views04/1212-23.htm

Og mere info om olie for mad sagen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Oil_for_food
"The United States (government) was not only aware of Iraqi oil sales which
violated UN sanctions and provided the bulk of the illicit money Saddam
Hussein obtained from circumventing UN sanctions. On occasion, the United
States actually facilitated the illicit oil sales."

Så det korte af det lange er; der er intet der understøtter din påstand i
den ældgamle artikel. Prøv igen!

Og du sætter vel ikke din tillid til en enkelt gammel artikel fra BBC, vel?

> Du er for nem

Hvad nu? Smuldrede din historie helt, da du så billedet med Rumsfeld og
Saddam. på Wiki? Rumsfeld var næsten lige komme hjem fra Iran, hvor de havde
solgt våben.
Det bekræftes af Amerikanske "National Security Archive" selv. Med alle CIA
docs fra den tid.
http://www.gwu.edu/~nsarchiv/NSAEBB/NSAEBB82/
"The U.S. was officially neutral regarding the Iran-Iraq war, and claimed
that it armed neither side. >> Iran depended on U.S.-origin weapons <<,
however, and sought them from Israel, Europe, Asia, and South America. Iraq
started the war with a large Soviet-supplied arsenal, but needed additional
weaponry as the conflict wore on. "

Bare frasen '...and claimed that it armed neither side.'
Der burde da stå at US absolut ikke var indblandet i våbensalg.. eller hva?
Frasen har netop den ordlyd så man kan spinne sig fra det i en evt. retssag,
imho.

Frasen '...needed additional weaponry...' der omtales.. kan du så undersøge
selv. Der er et hav af "tunge indicier" i omtalte dokumenter omkring
Rumsfeld delte sattelitfotos omkring Iran-Irak samt solgte våben, som George
Galloway påstår.

At man så endda påstår at Iran købte Amerikanske våben i bl. a Israel,
finder jeg absolut mystisk!

Ikke alt er oplyst, hvilket du finder ud af når du ser på PDF'erne. Store
blokke med hvide eller sorte kasser, eller bare ordet 'secret'.
Se. f. eks mødet med Rumsfeld og Aziz:
http://www.gwu.edu/~nsarchiv/NSAEBB/NSAEBB82/iraq36.pdf
"Tariq Aziz read __ verbatim from a typed text. He said 'secret'". På side
to fortsætter det således:
"And with the positive atmosphere created..."

Så der mangler helt klart alle oplysninger, hvilket igen indikere at man
ikke har helt ren mel i posen. Men har du tid, så gå dem igennem. Det er
spændende læsning, garanterer jeg!

Fra : GB

Dato : 24-08-05 00:45

> BBC? et KooK site? :)

Det hedder kOOk - og det er du, din Bo Warming-klon. Det var dig som i
skrev: "Og så siger du at JEG linker til konspirationssites?"

- hvilket jeg aldrig har udtalt mig om - og det var som svar på de links
jeg bragte.

Benægter du stadig, at Saddam Hussein økonomisk understøttede
palæstinensiske "martyrers" familier med store pengebeløb?

Resten af dit hejs gider jeg slet ikke tage stilling til. Svar på mit
spørgsmål; Benægter du det? Ja, eller nej?

Fra : Ingolf

Dato : 24-08-05 01:21

> [...]
> skrev: "Og så siger du at JEG linker til konspirationssites?"
>
> - hvilket jeg aldrig har udtalt mig om - og det var som svar på de links

BW-klon? Skal vi nu synke ned på det barnlige mudderkast plan igen?

Jeg mener du har skrevet det før, men jeg trækker det tilbage, hvis det ikke
var dig. Og jeg erkender da blankt at jeg har linket til
konspirationssites.. hvilket det jo automatisk er, når det ikke er
PRO-US-politik...

> Benægter du stadig, at Saddam Hussein økonomisk understøttede
> palæstinensiske "martyrers" familier med store pengebeløb?

Jeg vil give dig ret i at det er sandsynligt, men jeg ved det faktisk ikke
100%. Din påstand burde du da kunne dokumentere bedre? Men indtil videre er
det kun løse rygter i mine ører, og derfor benægter jeg det.

Det ville da være en alletiders historie at bringe på BBC eller CNN, og den
BBC historie som du henviste til (uden link), støttede dig ikke. Burde det
ikke stå i NSA's arkiver? Du mangler stadig at dokumentarer dine påstande.

> Resten af dit hejs gider jeg slet ikke tage stilling til.

Nej, det tænkte jeg nok...

Jeg tager mig tiden til at undersøge dine påstande, syntes du ikke du
skylder mig det samme?

Fra : GB

Dato : 24-08-05 01:37

> BW-klon? Skal vi nu synke ned på det barnlige mudderkast plan igen?

Nååååh, du mener som f. eks.:

Gudfader bevares.

> Jeg mener du har skrevet det før, men jeg trækker det tilbage, hvis
> det ikke var dig.

Tak. Der er håb endnu.

> Og jeg erkender da blankt at jeg har linket til konspirationssites..
> hvilket det jo automatisk er, når det ikke er PRO-US-politik...

Mener du det?

> Jeg vil give dig ret i at det er sandsynligt, men jeg ved det faktisk
> ikke 100%. Din påstand burde du da kunne dokumentere bedre? Men indtil
> videre er det kun løse rygter i mine ører, og derfor benægter jeg det.

Det er et alment kendt faktum. Læser du aldrig aviser eller ser nyheder?
Eller er det bare din korttidshukommelse, som er særdeles selektiv?

> Nej, det tænkte jeg nok...
> Jeg tager mig tiden til at undersøge dine påstande, syntes du ikke du
> skylder mig det samme?

Indtil videre har du ikke præsteret andet end at svine mig til, og så
giver jeg tilbage med samme mønt.

Men jo - ellers har du ret.

Fra : Ingolf

Dato : 24-08-05 01:49

> Det er et alment kendt faktum. Læser du aldrig aviser eller ser nyheder?
> Eller er det bare din korttidshukommelse, som er særdeles selektiv?

Hvis det er et almindeligt kendt faktum, hvorfor kan du så ikke dokumentere
det med nogle solide fakta?

Du mangler stadig dokumenation...

Fra : GB

Dato : 24-08-05 01:58

> Hvis det er et almindeligt kendt faktum, hvorfor kan du så ikke
> dokumentere det med nogle solide fakta?
> Du mangler stadig dokumenation...

Jeg gider ikke lave dine lektier, Hr. Historieløs.

Fra : Ingolf

Dato : 24-08-05 02:11

> Jeg gider ikke lave dine lektier, Hr. Historieløs.

Du mangler stadig dokumentation...

Fra : Loke Dupont

Dato : 24-08-05 02:10

On 24 Aug 2005 00:58:16 GMT, GB <nonono@nospam.invalid> wrote:

>"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i meddelelsen

>Jeg gider ikke lave dine lektier, Hr. Historieløs.

Hvorfor linkede du så til en række sites som vidste sig ikke at være
relavante?

Fra : GB

Dato : 24-08-05 02:26

Loke Dupont <news@lokedupont.info> skrev i meddelelsen

> Hvorfor linkede du så til en række sites som vidste sig ikke at være
> relavante?

De var i det mindste relevante.

Fra : Loke Dupont

Dato : 24-08-05 13:18

On 24 Aug 2005 01:26:15 GMT, GB <nonono@nospam.invalid> wrote:

>Loke Dupont <news@lokedupont.info> skrev i meddelelsen

>De var i det mindste relevante.
Ikke troværdige så

Fra : GB

Dato : 24-08-05 13:32

Fra : Ingolf

Dato : 24-08-05 19:17

"GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> Loke Dupont <news@lokedupont.info> skrev i meddelelsen

Du mangler stadig dokumentaion.,. ligenu fremstår du blot som nogle vil
kalde for .. en LØGNER!

Fra : Ingolf

Dato : 24-08-05 20:54

"GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> "Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i meddelelsen

> Nååååh, du mener som f. eks.:

> Gudfader bevares.

Ja.. der giver jeg dig ret... det var en spontan reaktion. Og jeg
undskylder... kan du det samme? Vi er begge Danskere, og slås for sandhed.
Eller gør vi?

Det lader til at du tager Israelsernes side, selvom du i bund og grund, gang
på gang 'beviser' det, vha af tåbelige arguemnter. DU er med til at give
jøder/Israelere et ekstremt dårligt ry.. er du klar over det?

Jeg håber at man kan se forskellen!

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 22-08-05 22:27

On Mon, 22 Aug 2005 11:48:50 -0700, Trans wrote:

> [...]
> krigsfangekonventionen. Derfor er det vigtigt for dem, at der ikke
> gives folk oplysninger om krigskonventionernes indhold.

Det ville da være et fjollet indtryk at give folk. Terrorister har ikke
krav på at blive beskyttet som krigsfanger, men som alle andre civile.
Om man blæser en bus fuld af civile i smadder på grund af en eller anden
"sag" eller bare fordi man har en dårlig dag, er da nøjagtigt det samme.

Bortset fra det, så er det vist USA og andre der giver det indtryk at
terrorister skal beskyttes som krigsfanger, da man har erklæret krig mod
terroristerne. Man kan jo ikke undlade at trække vejret bare fordi man
har munden fuld af mel.

--
MVH
osv...

Fra : Trans

Dato : 23-08-05 07:47

Frank E. N. Stein wrote:

> Det ville da være et fjollet indtryk at give folk. Terrorister har ikke
> krav på at blive beskyttet som krigsfanger, men som alle andre civile.

Det kan jeg ikke tro. En terrorist er en krigsførende, der er
forklædt som civilperson. Krigsførende personer har mig bekendt ikke
krav på, at man beskytter deres liv og frihed. De må finde sig i at
blive skudt, hvis de ikke overgiver sig, eller interneret indtil krigen
er overstået.

Under interneringen har terroristen ikke krav på at blive beskyttet
under krigsfangekonventionen, fordi han ikke opfylder de krav,
militærpersoner ifølge krigsfangekonventionen skal opfylde for at
være beskyttelsesværdige, herunder bl.a. kravene om genkendelighed
som krigsførende og om at bære sine våben synligt.

Det er de sidstnævnte krav i krigsfangekonventionen, Dansk Røde Kors
omhyggeligt undlader at oplyse folk om i dens oplysningsvirksomhed.

> Om man blæser en bus fuld af civile i smadder på grund af en eller anden
> "sag" eller bare fordi man har en dårlig dag, er da nøjagtigt det samme.

Nej, ikke hvis blæsningen er et led i en mere omfattende bevægelse. I
så fald er der ikke bare tale om en kriminel handling, men der er tale
om krig ført i strid med krigens love.

> Bortset fra det, så er det vist USA og andre der giver det indtryk at
> terrorister skal beskyttes som krigsfanger, da man har erklæret krig mod
> terroristerne.

Domstolene i U.S.A. har afgjort, at al-Queda-medarbejdere ikke nyder
beskyttelse under krigsfangekonventionen, bl.a. fordi denne
organisation ikke er nogen stat og ikke har tiltrådt konventionen.

Førelse af krig i strid med krigens love bliver mere og mere
almindeligt, bl.a. fordi organisationer som Dansk Røde Kors undlader
at påpege, at det er i strid med krigens love, og at sådanne
krigsførende ikke har krav på beskyttelse under
krigsfangekonventionen.

Bent

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 23-08-05 18:24

On Mon, 22 Aug 2005 23:46:34 -0700, Trans wrote:

> Det kan jeg ikke tro. En terrorist er en krigsførende, der er
> forklædt som civilperson.

Næh, det er en civilperson der tager kriminelle metoder i brug.

> Krigsførende personer har mig bekendt ikke
> krav på, at man beskytter deres liv og frihed.

Det har bevæbnede kriminelle heller ikke.

> De må finde sig i at
> blive skudt, hvis de ikke overgiver sig, eller interneret indtil krigen
> er overstået.

Hvilken krig?
Hvis vi erklærer krig mod spritbilisme, kan vi så også internere
mistænkte spritbilister for evigt uden hverken dom eller noget?

> [...]
> være beskyttelsesværdige, herunder bl.a. kravene om genkendelighed som
> krigsførende og om at bære sine våben synligt.

Meget naturligt, vedkommende er jo ikke krigsførende.

> Det er de sidstnævnte krav i krigsfangekonventionen, Dansk Røde Kors
> omhyggeligt undlader at oplyse folk om i dens oplysningsvirksomhed.

Det er vist dig der har en noget selektiv "hørelse".

> Nej, ikke hvis blæsningen er et led i en mere omfattende bevægelse. I
> så fald er der ikke bare tale om en kriminel handling, men der er tale
> om krig ført i strid med krigens love.

Så Capone var terrorist og der var dermed borgerkrig i USA?

> Domstolene i U.S.A. har afgjort, at al-Queda-medarbejdere ikke nyder
> beskyttelse under krigsfangekonventionen, bl.a. fordi denne organisation
> ikke er nogen stat og ikke har tiltrådt konventionen.

Og så er de jo heller ikke krigsførende. Krig er en sag mellem nationer,
alternativt en borgerkrig. Finder du det forresten ikke besynderligt at
terrorister, der bliver fanget i Tyskland, USA osv bliver stillet for en
civil domstol, når de ellers burde interneres som krigsfanger?

> [...]
> at påpege, at det er i strid med krigens love, og at sådanne
> krigsførende ikke har krav på beskyttelse under krigsfangekonventionen.

Aha, så terrorisme er Røde Kors' skyld? Det lyder jo meget rigtigt. Her
gik jeg ellers og troede at terrorisme var terroristernes skyld, men de
kan altså ikke selv gøre for det.

--
MVH
osv...