Etniske danskere et mindretal ved slutning~
Fra : Per Rønne

Dato : 21-08-05 20:21

I dagens Berlingske Tidende kan man på:

http://www.berlingske.dk/grid/indland/artikel:aid=616196

bl.a. læse følgende:

==
.... en af Danmarks førende befolkningseksperter, lektor i demografi ved
Københavns Universitet, Hans Oluf Hansen.

hvad det så end er - om bare ganske få år,« siger han.

»De føder simpelthen ikke tilstrækkeligt mange børn til at kunne
erstatte dem, der dør.«

Hans prognoser viser også, at mod slutningen af århundredet vil
efterkommere af nutidens danske statsborgere udgøre en minoritet i
samfundet.
==

Altså: vi er nu ved at gøre os til en etnisk minoritet i eget land, ikke
gennem overdreven indvandring {den har vi jo nu fået styr på} men gennem
for lille fertilitet. Kvinderne får ganske simpelt for få børn, mindre
end de 2,2 de helst skulle have.
--
Per Erik Rønne

Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 21-08-05 22:17

Ja, så simpelt er det.
Hvis et folk ikke gider lave børn, dør det.

Steen Hjortsø

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-08-05 23:37

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
> [...]

> gennem overdreven indvandring {den har vi jo nu fået styr på} men gennem
> for lille fertilitet. Kvinderne får ganske simpelt for få børn, mindre

Jeg vil godt æde et helt vognlæs hatte, hvis det passer at vi har "fået styr
på" indvandringen på lidt længere sigt. Selv uden nye lokale krige med deraf
følgende flygtningestrømme, så har vi situationen hvor halvdelen af de unge
i Mellemøsten ønsker at komme til Europa, OG de bliver en milliard flere
inden for et par årtier. I Mexico ønsker halvdelen at komme til USA, og det
lykkes også legalt eller illegalt for millioner at komme over grænsen, - her
er det langt lettere med den lange bløde grænse, med Balkan og Tyrkiet som
gode overgangssteder.

Jeg gætter på at gammeldanskerne er i mindretal i 2050, - andre gæt?

Fra : Malene P

Dato : 22-08-05 00:13

> Jeg gætter på at gammeldanskerne er i mindretal i 2050, - andre gæt?

På årstallet, hvor danskere kommer i mindretal -ELLER på hvornår de fremmede
og deres efterkommere er blevet så mange, at de udgør et uoverstigeligt
problem? Til det sidste gætter jeg på 2006.

Malene P

Fra : John Schmitt

Dato : 22-08-05 08:48

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og deres efterkommere er blevet så mange, at de udgør et uoverstigeligt
> problem? Til det sidste gætter jeg på 2006.

sortseende danskere stemmer på sorte partier . . . .

Fra : GB

Dato : 22-08-05 10:41

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i meddelelsen news:4309831b
$0$94546$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> sortseende danskere stemmer på sorte partier . . . .

- altså på de radikale og SF?

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Martin Kristensen

Dato : 22-08-05 08:52

> [...]

> Hans prognoser viser også, at mod slutningen af århundredet vil
> efterkommere af nutidens danske statsborgere udgøre en minoritet i

Vi burde tage den slags prognoser meget alvorligt nu, og derfor:

- Stoppe indvandringen fra ikke-vestlige lande helt.

- Satse massivt på repatriering i stedet for integration.
Integrationsministeriet burde nedlægges til fordel for et
repatrieringsministerium.

- Satse massivt på at får danskerne til at føde flere børn, f.eks. ved at
forhøje børnechecken for ærke-danskere, hvilket ikke kan være i strid med
nogen konventioner, da f.eks. Canada også har særordninger for deres
oprindelige befolkning, indianerne.

Fra : Croc®

Dato : 22-08-05 13:00

On Mon, 22 Aug 2005 09:52:22 +0200, "Martin Kristensen" <dont_sp@m.me>
wrote:

> [...]
>forhøje børnechecken for ærke-danskere, hvilket ikke kan være i strid med
>nogen konventioner, da f.eks. Canada også har særordninger for deres

Det er utroligt som man tror det er muligt at få folk til at gøre alt
for penge. I virkeligheden er den bedste kur mod for få børnefødsler,
ellers at fjerne alle sociale ordninger, så familier igen er afhængige
af hinanden, så skal du se børnetallet stige eksplosivt.

Regards Croc®

Fra : Rune

Dato : 22-08-05 09:25

Det er godt nok ynkeligt. Et folk der trods dennes store rigdom, alligevel
ikke engang formår at reproducere sig selv, og fraværende den mindste flig
af ydre fjende alligevel lykkes at udslette sig selv fortjener alligevel
ikke at overleve. RIP Danmark - og godt det samme. .bah

Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 22-08-05 10:34

Rent fysiologisk kan vi efter alt at dømme godt reproducere os selv,
og mere til.
Det, der tiltrænges, er ganske givet et nyt element, en længere
tidshorisont i folks bevidsthed og en forståelse af konsekvenserne ved
at "nøjes" med 0 eller 1 barn, der får dem til lige at avle det
ekstra barn, der bringer nationen til på langt sigt at overleve.

Man har forsøgt i forskellige lande med alle mulige hundekunster og
sociale tilskudsordninger for at få folk til at avle flere børn.
Stort set ingen statslige formynderiske tiltag hjalp. Det, der kunne
tænkes at hjælpe, er simpelthen en direkte og dramatisk klar
anskueliggørelse af konsekvensen af at lade være med at avle børn:
Nationen dør, og temmelig hurtigt endda. Det er faktisk til at fatte,
og budskabet kan formentlig i sin rigtige form sagtens få den ønskede
virkning: Danmarks overlevelse som nation.

Steen Hjortsø

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 22-08-05 11:12

contra@tdcspaceskrev i en meddelelse:

[...]

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Tjah, det er jo lidt absurd at tænke på at man for 10-15 år siden og da
vel også senere troede at hele verden var optaget af at bringe
børnefødsler ned på et rimeligt antal pr. forældrepar, så man ikke
skulle have de mange millioner af børn, som lider nød, fordi ingen kan
forsørge sig, fordi de må bo på gaderne og det der er værre .....

............og i den forbindelse roste man de indiske mænd, som lod sig
sterilisere, når de havde fået de ønskede børn, og se på kineserne, som
har gennemført at alle de mange, mange millioner nu i - er det 20 eller
30 år har - kun har sat eet barn i verden.

Tilsyneladende har hele den vestlige verden været enige med kineserne,
og den vestlige verden har vel også foranlediget, udviklingen i Indien,
åbenbart til alles tilfredshed.

Mærkeligt - ikke sandt ? ? ?

ruth

Fra : John Schmitt

Dato : 22-08-05 11:49

"Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Tilsyneladende har hele den vestlige verden været enige med kineserne,
> og den vestlige verden har vel også foranlediget, udviklingen i Indien,

Svaret her er udannelse og integration.
Muslimer der har høj uddannelse og som er integreret får ikke flere børn end
gammel-danskere.

JS

Fra : Martin Kristensen

Dato : 22-08-05 12:29

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> Svaret her er udannelse og integration.
> Muslimer der har høj uddannelse og som er integreret får ikke flere børn
end
> gammel-danskere.

Men får vi nogensinde integreret alle de muslimer? Næppe.

Derfor er svaret her indvandringsstop og repatriering.

Fra : John Schmitt

Dato : 22-08-05 14:11

Hello, Martin!
You wrote on Mon, 22 Aug 2005 13:29:00 +0200:

> [...]
MK> end
??>> gammel-danskere.

MK> Men får vi nogensinde integreret alle de muslimer? Næppe.

http://www.berlingske.dk/grid/indland/artikel:aid=616632

Sådan går det når medierne går i selvsving.

JS

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 22-08-05 14:20

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ??>> Svaret her er udannelse og integration.
> ??>> Muslimer der har høj uddannelse og som er integreret får ikke flere

Nej men det er også derfor en del af løsningen er som beskrevet i det
følgende:

"I dag bor der ca. 270.000 udenlandske statsborgere i Danmark. Ifølge Hans
Oluf Hansens fremskrivning vil denne befolkningsgruppe sammen med deres
efterkommere og fremtidige indvandrere udgøre omkring 900.000 mennesker om
40 år - under forudsætning af, at denne befolkningsgruppes fødselshyppighed
fortsætter uforandret og på samme måde, som den har været blandt udenlandske
statsborgere i Danmark i perioden 1999-2003".

Dette må ændres primært igennem at der i årene fremover bliver satset på at
repatriere den gruppe af udlændigene som åbenlyst har vist at de ikke har
kunnnet integreres:

-dels fordi de efter mange års ophold i DK ikke stadigvæk ikke kan tale
sproget (hivilket er basalt hvis man vil integreres). Dette skyldes primært
at de pågældende ikke har villet lære sproget til trods for de mange tilbud
der findes om dette.
- at denne gruppe ydermere vælger at isolere sig selv yderligere fra det
omgivende samfund ved at flytte til ghettoerne
- at denne gruppe vælger ikke at integrere sig men henvisning til at dette
er i uoverenstemmelse med deres religion
- at denne gruppe ydermere vælger at hører efter samt adlyde prædikanter der
aktivt både ved det de siger og gør (samt påvirker andre til at gøre)
modarbejder allle former for integration
- at denne gruppe har et kvindesyn igen med henvisning til deres religion
som er helgt uforenligt med detden øvirge majoritets-befolkningen har
- at denne gruppe har er syn på demorkati sm også er helt uforenligt med det
den majoritets-befolkning har
- at denne gruppe når de har arbejde så er det som regel illegalt hvor de så
ofte modtager offentlige ydelser ved siden af.
- at denne gruppe i en eller anden udstrækning helt mangler evnerne til at
tilegne sig de færdigheder der er forudsætningen for en effetiv integratinh.
- at denne gruppe generelt ¨på alle måder har vist sig resistent over for
alle forsøg på integration.

Pt. vil jeg anslå at denne gruppe antalsmæssigt udgør ca. 60000 personer.
Dette dog nødvendigvis uden at de opfylder alle de ovenstående kriterier.

Sekundært må der så satses på at bringe fødselsraten ned blandt den
resterende gruppe. Et incitament til dette kunne eksempevis være at følge
DFs forslag om at man højst kan få børnepenge til de første to børn. Til de
øvrige ud over disse to er der nul kroner.

Dette er blot nogen af de ting der kan gøres, der findes ud over dette andre
virkemidler.

Udover dette vil jeg sætte spørgsmålstegn ved undersøgelsens lødighed,
primært på grund af den korte årrække man har brugt (1999-2003). Det er for
kort en årække til at man kan drage de konklusioner som man gjort. Man bør i
stedet analyserer tallene over en længere årrække (minimum 10 år og gerne
langt mere).

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : John Schmitt

Dato : 22-08-05 14:51

Hello, eastrup_news@hotmail.com!
You wrote on Mon, 22 Aug 2005 15:19:31 +0200:

en> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse
en> news:4309ceb1$0$22507$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
??>> Hello, Martin!
??>> You wrote on Mon, 22 Aug 2005 13:29:00 +0200:
??>>
??>>>> Svaret her er udannelse og integration.
??>>>> Muslimer der har høj uddannelse og som er integreret får ikke flere
??>>>> børn
??>>>> gammel-danskere.
??>>

en> Nej men det er også derfor en del af løsningen er som beskrevet i det
en> følgende:

en> "I dag bor der ca. 270.000 udenlandske statsborgere i Danmark. Ifølge
en> Hans Oluf Hansens fremskrivning vil denne befolkningsgruppe sammen med
en> deres efterkommere og fremtidige indvandrere udgøre omkring 900.000
en> mennesker om 40 år - under forudsætning af, at denne befolkningsgruppes
en> fødselshyppighed fortsætter uforandret og på samme måde, som den har
en> været blandt udenlandske statsborgere i Danmark i perioden 1999-2003".

Det ændres bedst ved at sørge for uddannelse og arbejde til alle.
Uddannede folk (af "anden etnisk herkomst") får ikke flere børn end andre -
det viser alle erfaringer fra det pakistanske, tamilske og vietnamesiske
miljø - det tager bare længere tid før det slår igennem i det
tyrkiske/kurdiske miljø.

JS

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 22-08-05 15:21

> [...]
> andre - det viser alle erfaringer fra det pakistanske, tamilske og
> vietnamesiske miljø - det tager bare længere tid før det slår igennem i

Det er ikke alle der har evnerne til i det hele taget at opnå de færdigheder
man skal have for at blive integreret - jævnfør det jeg skrev tidligere om
de ting der kendertgner de 60000 personer som jeg mener bør (læs skal)
repatrieres:

"at denne gruppe i en eller anden udstrækning helt mangler evnerne til at
tilegne sig de færdigheder der er forudsætningen for en effetiv
integration".

Så der vil være nogle der uanset hvad vi gør der simpelthen ikke kan
integreres. De bør derfor, både i deres egen interesse men selvfølgeligt
også vores, repatrieres til deres oprindelseslande hvor de har langt større
chance for at få et både mere værdigt og bedre liv end de kan håbe på få her
i DK.

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : John Schmitt

Dato : 22-08-05 18:08

<eastrup_news@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> "at denne gruppe i en eller anden udstrækning helt mangler evnerne til at
> tilegne sig de færdigheder der er forudsætningen for en effetiv

Raceteori? Jeg spørger bare helt neutralt, du kan selv forklare hvorledes
det ikke er en raceteori.

JS

Fra : GB

Dato : 22-08-05 23:39

> Raceteori? Jeg spørger bare helt neutralt, du kan selv forklare
> hvorledes det ikke er en raceteori.

Islam er ikke en race.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-08-05 04:39

GB <nonono@nospam.invalid> wrote:

> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i meddelelsen

> Islam er ikke en race.

Næh, selv blåøjede og lyseblonde danskere kan faktisk finde på at
tilslutte sig dette politisk-religiøse system. Og desværre er det jo
netop de nye i troen der er mest ihærdige, så selvmordsbombere kan alså
også være født som René Pedersen.
--
Per Erik Rønne

Fra : NoTrabajo

Dato : 26-08-05 20:46

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i

> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i meddelelsen

> Islam er ikke en race.

Nej, for det er nemlig en form for psykotisk tilstand.
--
NoTrabajo

Fra : John Schmitt

Dato : 26-08-05 23:30

Hello, NoTrabajo!
You wrote on Fri, 26 Aug 2005 21:45:49 +0200:

> [...]
??>>
??>> Islam er ikke en race.

N> Nej, for det er nemlig en form for psykotisk tilstand.

Må du kende meget til . . .

Fra : Per Rønne

Dato : 22-08-05 15:37

<eastrup_news@hotmail.com> wrote:

> [...]
> fortsætter uforandret og på samme måde, som den har været blandt udenlandske
> statsborgere i Danmark i perioden 1999-2003".

Mon disse forudsætninger holder sig? Som bekendt falder fertiliteten
blandt indvandrere for hver generation, de har boet her i landet. Det er
dog hidtil blevet modvirket af de stadige familiesammenføringer - men de
er jo netop stoppet. Så længe en tyrkisk dreng og en tyrkisk pige, begge
født her i landet, gifter sig, så vil de fertilitetsmæssigt opføre sig
som etniske danskere.

Især hvis de bliver ordentligt integreret, også på arbejdsmarkedet.

> [...]
> DFs forslag om at man højst kan få børnepenge til de første to børn. Til de
> øvrige ud over disse to er der nul kroner.

Vi har altså brug for at få de etniske /danskeres/ fertilitet sat op
over de to.
--
Per Erik Rønne

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 22-08-05 16:16

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> er jo netop stoppet. Så længe en tyrkisk dreng og en tyrkisk pige, begge
> født her i landet, gifter sig, så vil de fertilitetsmæssigt opføre sig

Svar nej det mener jeg heller ikke at de gør (altså forudsætningerne).
Derudover er der også det følgende alvorlige problem med undersøgelsen som
jeg skrev i et tidligere indllæg:

> [...]

og gerne
langt mere)."

> Især hvis de bliver ordentligt integreret, også på arbejdsmarkedet.

Svar:

Ja enig men til gegæld har vi også brug for at få de andre gruppers
flertilitet sat ned.Det mener jeg ligesom DF at børnepengene er det bedste
middel til (max børnepenge til de to første boørn). På den måde sikre vi at
der også er et øknomisk incitament for dankserne til at .få to børn mens der
derimod ikke er noget incitament for at få flere (rettet mod gruppen af
indvandrere.

Sjovt nok har jeg lige talt med en bekendt som ville fortælle mig at han
havde fået en dreng i fredags (så nu har han fire). Og hverken han eller
hans samlever er indvandrer. Så der findes altså stadigvæk danskere der får
mange børn. En af de allermest berømte i denne sammenhæng er jo nok dyrlægen
på Tunø (han har elleve børn). Har i øvrigt været vist på TV flere gange.

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : John Schmitt

Dato : 22-08-05 18:11

> Ja enig men til gegæld har vi også brug for at få de andre gruppers
> flertilitet sat ned.

Hmm. Man tænker umiddelbart det værste, det vælger jeg så ikke at gøre, men
igen fastslå at det nemmeste er at fremme uddannelse, af især kvinderne -
uddannede får færre børn.

JS

Fra : John Schmitt

Dato : 22-08-05 18:09

> [...]
>
> Især hvis de bliver ordentligt integreret, også på arbejdsmarkedet.

> Vi har altså brug for at få de etniske /danskeres/ fertilitet sat op

Har 5 lyshårede, så jeg har gjort mit!

JS

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 22-08-05 19:08

--
Torben Østrup
____________________________

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

>>> 40 år - under forudsætning af, at denne befolkningsgruppes

> Har 5 lyshårede, så jeg har gjort mit!

5 styks ja i forhold til dem der har et mindre antal, så kan man vel godt
med dine egne ord har gjort dit.

Men kan ikke slå dyrlægen på Tunø som jeg omtalte før i tråden. Han har over
dobbelt så mange børn, nemlig hele 11 styk af dem. Det er åbenbart
usædvanligt for familien har været på TV op til flere gange (der er lavet et
helt program om dem.)

Anyway så vil jeg nu i al beskedenhed mene at det er ved at vende =
flertiliteten er ved at gå op (der hvor den bør gå op) idet det igen er
blevet fashionabelt at have mange børn (det sige mere end to).

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Per Rønne

Dato : 22-08-05 11:45

Ruth Nielsen <cfs29093a@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
> Tilsyneladende har hele den vestlige verden været enige med kineserne,
> og den vestlige verden har vel også foranlediget, udviklingen i Indien,

Det har hele tiden været klart at befolkningseksplosionen skulle stoppe.
Men det har også hele tiden været klart, at det modsatte var ved at ske
i Europa, hvor befolkningerne var ved at falde. Der er så nogle der
mente, at vi bare kunne importere nogle fremmede udefra, og da der ingen
principielle forskelle var mellem afghanske mullaher og danske
sognepræster, hvad så? Gjorde det så meget om Roskilde Domkirke blev til
en moské?
--
Per Erik Rønne

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 22-08-05 16:43

Per Rønne wrote:

> [...]
> principielle forskelle var mellem afghanske mullaher og danske
> sognepræster, hvad så? Gjorde det så meget om Roskilde Domkirke blev til

FØJ for en væmmelig tanke!!!

Men okay, der er netop DERFOR sikkert også en større flok
hjerneforskruede "kulturradikale" herinde, der i allerværste Lars "von"
Trier-stil af rent masochistisk kulturselvhad kun ville kunne fryde sig
over at se eet af de allermest centrale nationale monumenter i Danmark
lide samme skæbne som Hagia Sophia i Istanbul...

Anders Peter Johnsen