Bush's radiotale... Manden bliver ved med ~
Fra : Ingolf

Dato : 20-08-05 22:29

Det var ligegodt satans! Er der en venlig sjæl der kan forklarer Hr. George
W. Bush at 9/11, absolut intet havde med Irak at gøre?

http://www.msnbc.msn.com/id/9020634/

Hvad sker der for manden? Nu kan han vist snart kun håbe på, at han bliver
erklæret "sindsyg i gerningsøjeblikket"!

Hr. Fogh? Du kan da ikke seriøst støtte denne holdning eller hva?

Klippet fra talen:
"Our troops know that they're fighting in Iraq, Afghanistan, and elsewhere
to protect their fellow Americans from a savage enemy. They know that if we
do not confront these evil men abroad, we will have to face them one day in
our own cities and streets, and they know that the safety and security of
every American is at stake in this war, and they know we will prevail.
In a few weeks, our country will mark the four-year anniversary of the
attacks of September the 11th, 2001. On that day, we learned that vast
oceans and friendly neighbors no longer protect us from those who wish to
harm our people.And since that day, we have taken the fight to the enemy."

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-08-05 23:09

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote in message
> [...]
> harm our people.And since that day, we have taken the fight to the enemy."

Han siger jo ikke direkte at Irak havde med 9-11 at gøre, men lader folk
selv få den idé.

Han siger, at man bekæmper terrorister i Irak og Afghanistan, og det er jo
da rigtig nok, også irakerne kalder bombemændene terrorister, - at de så
ikke ville have møllet rundt i Irak, hvis der ikke havde været en krig, det
lader han naturligvis være med at sige noget om. Hvad skal manden gøre, han
vil tabe hele sin tilbageværende opbakning, hvis han ikke bruger "spin", og
så er det jo det samme som at indrømme, at det hele var en fejltagelse, og
at de 1800 amerikanske soldater er døde for ingenting, og at man må
efterlade Irak med en umulig situation, hvis man trækker sig ud.

Fra : fribytteren

Dato : 20-08-05 23:37

Er Bush klog, da siger han til den arabiske/muslimske verden, at USA
har fjernet Saddam Hussein og nu er det jer arabere/muslimer, der skal
bygge en nyt Irak op, med respekt for de mennesker der nu engang lever
i Irak.
Så kan USA trække sig ud af Irak med æren i behold og samtidig
faktisk gøre hvad mange muslimer gerne så ske. At der så er
terrorister der tillægger deres indsats en virkning, det kan den
arabiske/muslimske verden helt sikkert godt indse ikke passer nogen
steder.
Men spørgsmålet er, om det vitterlig var for den Irakiske befolkning
at Bush gjorde krigen, eller om der er andre skjulte dagsordener for
krigen og som ikke handler om masseødelæggelsesvåben.
Jeg fornemmer mere det sidste end det første.

Men nu er Bush kommer op i en krog, hvor han har svært ved at komme ud
fra, da modstanden mod krigen er voksende i USA. Han ligger som han har
redt og dog kan han komme ud med æren i behold eller med få skrammer
på sin næse. Det betinger blot, at han tør erkende at han og CIA
gjorde fejl og dermed skabte en krig på et forkert grundlag.

Derfor vil han kunne komme til at stå som en statsmand, dersom han
står frem og erklærer, at han gjorde en fejl og i fejlen gjorde et
gode, som han (USA) desværre ikke har vist sig værdig til at gøre
som et gode, men i stedet fik gjort det gode til en dårligdom.

Tør han stå frem og erkende sine fejl og derved give andre (Den
arabiske/muslimske verden) en mulighed for at få æren af, at få
stoppet de formålsløse hændelser der nu engang sker i Irak, så vil
han gøre langt mere for Irak og USA end han har gjort siden han kom
til magten. Samtidig skulle han afskede sin vicepræsident og finde en
mere fornuftig og mindre krigerisk vicepræsident.

Med venlig hilsen
Lars Kristensen

Fra : GB

Dato : 21-08-05 01:39

"fribytteren" <fribytteren@fribytteren.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> har fjernet Saddam Hussein og nu er det jer arabere/muslimer, der skal
> bygge en nyt Irak op, med respekt for de mennesker der nu engang lever

Åhja, så vil Moussadeq og de andre terror-ledere helt klart skifte bomberne
mod civilbefolkningen ud med arbejdsmaskiner.

Er du ikke bare lidt naiv?

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-08-05 09:04

"fribytteren" <fribytteren@fribytteren.dk> wrote in message

> [...]

til magten. Samtidig skulle han afskede sin vicepræsident og finde en
mere fornuftig og mindre krigerisk vicepræsident.

Han har naturligvis erkendt at oplysningerne fra CIA var forkerte, og man
har reorganiseret organisationen. Det kunne han jo også dårligt komme uden
om.

Det er vist iøvrigt i dag, der er en udsendelse om hvordan CIA sjuskede og
fuppede, - fra CNN.
Jeg så på CNN, hvordan Powell brugte fire dage på møder for at få
"sikkerhed" for at oplysningerne fra CIA var korrekte, og de garanterede, at
sagen var "slam dunk" dvs 100% sikker. Powell sagde til CIA-chefen: "du
kommer til at sidde lige bag mig i FN med kameraet lige i ansigtet", og det
havde manden ikke noget imod, sagde han.

Powell sagde til sin nærmeste rådgiver samme dag: "Tænk hvis vi sender
500.000 soldater ind i Irak, og de går fra nord til syd og ikke finder nogen
ting". Altså man gamblede på at Saddam *måtte* have gemt nogle WMD, men
regnede altså forkert.

Fra : Henri Gath

Dato : 21-08-05 00:09

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> harm our people.And since that day, we have taken the fight to the enemy."

Du er et fjols.............

Fra : Alucard

Dato : 21-08-05 00:42

On Sat, 20 Aug 2005 23:29:03 +0200, "Ingolf"
> [...]

>harm our people.And since that day, we have taken the fight to the enemy."

Hvad med at du opfriskede dit engelsk....?
Han siger ikke at Irak står bag 9/11..... Det er dig der tolker det
sådan (men det siger han altså ikke)....

Fra : Ingolf

Dato : 21-08-05 01:09

"Alucard" <alucard44@otmail.com> wrote in message

> Hvad med at du opfriskede dit engelsk....?
> Han siger ikke at Irak står bag 9/11..... Det er dig der tolker det
> sådan (men det siger han altså ikke)....

Det er jeg udemærket godt klar over. Det er jo netop det smarte. Talen kan
ikke bruges imod ham i en evt. retssal. Selv MSNBC tolker det som var det
Irak der stod bag 9/11. Hvordan tror du den almindelige Amerikaner tolker
det? Og hvad med "protect fellow americans..." Hvad med Briterne og os
Danskere.. og hvad med Irakerne? Er det kun USA vi slås for? Det er sq da
ynkeligt ordgejl, fra en mand i hans position!

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 21-08-05 05:58

Alucard wrote:

> Hvad med at du opfriskede dit engelsk....?
> Han siger ikke at Irak står bag 9/11..... Det er dig der tolker det
> sådan (men det siger han altså ikke)....

Nej, det ville jo også svare til at påstå at 2+2=5
Enhver ved at Irak *ikke* havde noget med 9/11 at gøre.

Men spørg lige dig selv om, hvorfor manden så i det hele taget
nævner 9/11?

Det gør han for at spille på den frygt som 9/11 ganske naturligt
udløste i den amerikanske befolkning.

Et klassisk demagogisk propagandatrick, som bare ikke er særlig
effektivt, fordi de fleste har gennemskuet det. Heldigvis også
det brede flertal af amerikanere.

--
Mogens Michaelsen
Dansk weblog: http://mogmich2.blogspot.com/