S: Computerspil skal på finansloven
Fra : Martin Kristensen

Dato : 19-08-05 14:39

Computerspiludvikling skal statsstøttes fordi den danske spilbranche gør det
godt, ifølge socialdemokraterne. Plejer det ikke at være folk, der ikke
klarer sig godt, der skal støttes? Men det er jo nok et meget godt eksempel
på S-politik - alle skal have sugerøret nede i statskassen, så vi alle
sammen kan blive dejligt afhængige af staten.

Fra : Ingolf

Dato : 19-08-05 15:16

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> wrote in message

> [...]
> på S-politik - alle skal have sugerøret nede i statskassen, så vi alle
> sammen kan blive dejligt afhængige af staten.

Det er da løgn?!!? Hold da kæf nogle æggehøveder!!
Ja da!! Lad os få nogle flere statsstøttede versioner af "Hitman!" Lige et
spil for børn i alle aldre. Det er jo vigtigt at lære hvordan man sniger sig
ind på en person bagfra for derefter at strangulere dem med en pianostreng.
Hvem ved? Måske hvis man slår high-scoren, får man et job i CIA?

Fra : Allan Riise

Dato : 19-08-05 15:39

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse

> [...]
> på S-politik - alle skal have sugerøret nede i statskassen, så vi alle
> sammen kan blive dejligt afhængige af staten.

Det drejer sig om at få folk med specifikke kundskaber i arbejde, og til
Danmark fra udlandet, hvilket, IMHO, er ganske glimrende grunde til at
staten kan gå ind og yde hjælp i specifikke tilfælde.

Vi understøtter jo alt muligt mellem himmel og jord, så hvorfor dog ikke yde
tilskud på et område hvor vi muligvis, og klart er bedre rustet med tilskud,
kan få en Kardinalplads lidt længere frem i tid.

--
Allan Riise

Fra : Ingolf

Dato : 19-08-05 16:10

> [...]
> på S-politik - alle skal have sugerøret nede i statskassen, så vi alle
> sammen kan blive dejligt afhængige af staten.

Hov.. faldt lige over denne artikel.. Det lader til At rummy-boy har slået
sig sammen med Spiderman og Captain America.. Hvorfor mon? Skal de yngste nu
ha' det ind med skeer?
http://www.defenselink.mil/home/photoessays/2005-04/p20050428d3.html

Flere billeder
http://www.ibulle.net/actualite/images/miniatures/rumsfeld_spidey_cap_1_t.jpg
http://battleangel.org/gfx/clipart2/superhero_donald_rumsfeld2.jpg
http://www.smh.com.au/ffximage/2005/04/29/snap6_gallery__550x391.jpg

Det er simpelthen PATETISK!

Husk det nu børn! "JOIN THE ARMY, just like Spiderman and capt. America!..
and maybe you'll win a free coffin!"

Fra : Trans

Dato : 19-08-05 16:25

Allan Riise wrote:

> Det drejer sig om at få folk med specifikke kundskaber i arbejde, og til
> Danmark fra udlandet,

Hvad for noget "til Danmark fra udlandet"? Hvis du kunne skrive dansk,
hvad ville du sige?

Bent

Fra : Allan Riise

Dato : 19-08-05 16:30

"Trans" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse
Allan Riise wrote:

> Det drejer sig om at få folk med specifikke kundskaber i arbejde, og til
> Danmark fra udlandet,

Hvad for noget "til Danmark fra udlandet"? Hvis du kunne skrive dansk,
hvad ville du sige?

Tiltrækning af videnstunge personer, der som regel har 2 ting med sig..
Forholdsvis høje lønninger, godt for skattefar, plus det er med til at skabe
et Danmark på forkant med den specifikke industri, i dette tilfælde IT-Spil.

--
Allan Riise

Fra : Michael

Dato : 19-08-05 19:13

[snip]

> [...]
skabe
> et Danmark på forkant med den specifikke industri, i dette tilfælde

Helt enig.
Alternativet er out-sourcing...nej vent.....det prøvede I/O Interactive
jo...men det virkede ikke.
bum bum bum...hmm....hvad nu hvis....hvis...ahhhh...det gør vi...vi flytter
sq hele produktionen
til Polen.

Med venlig hilsen
Michael Weber
--
"Also note, peeing backwards in time causes butterfly wings to flap... a
little something I call, "Reverse Chaos Theory."

-
Post on Gamedev.net -

Fra : Martin Kristensen

Dato : 22-08-05 08:32

"Michael" <agentmikie@cFJERNDETTE.dk> wrote in message

> Alternativet er out-sourcing...nej vent.....det prøvede I/O Interactive
> jo...men det virkede ikke.

Bare fordi en flok unge coladrikkende nørder, der er helt bims i hovedet af
at arbejde 21 timer i døgnet ikke kan finde ud af at arbejde sammen med
nogen østeuropæere betyder det altså ikke at "outsourcing ikke virker". Jeg
arbejder selv med outsourcing, og ja det er en stor udfordring, men man kan
godt få det til at virke, hvis bare man er dygtig nok, høhø.

Fra : TBC

Dato : 20-08-05 01:06

> [...]
> på S-politik - alle skal have sugerøret nede i statskassen, så vi alle
> sammen kan blive dejligt afhængige af staten.

Er det mig der har misforstået noget. Er det ikke almindeligt at staten,
uanset regeringsparti, støtter områder som samfundet gerne så udviklet og
vil satste på, ligesom når der på finansloven i øvrigt bruges penge på at
støtte og udvikle forskning, eller som her en informationsteknologi der
anses at kunne være landet til fordel?

TBC

Fra : Martin Kristensen

Dato : 22-08-05 08:38

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message

> [...]
> vil satste på, ligesom når der på finansloven i øvrigt bruges penge på at
> støtte og udvikle forskning, eller som her en informationsteknologi der

Jo, hvis det drejer sig om noget samfundsgavnligt så som økologisk landbrug
eller vindmøller, som måske i en indkøringsfase ikke kan klare sig på
kommercielle vilkår. Men det kan computerspil i den grad. Branchen omsætter
svjv for flere penge end spillefilmsindustrien. Så det er helt unødvendigt
med statsstøtte - markedet kan sagtens klare at få produceret en overflod af
computer-skydespil som Hitman.

Hvis den danske spilbranche synes, de har det hårdt i forhold til
udenlandske konkurrenter, er det nok et generelt problem for dansk
erhvervsliv, og derfor bør vi ikke lave nålestiksoperationer, men styrke
konkurrenceevnen for dansk erhvervsliv generelt.

Fra : Trans

Dato : 20-08-05 09:40

Allan Riise wrote:

> [...]
> et Danmark på forkant med den specifikke industri, i dette tilfælde IT-Spil.

Altså at staten skulle udbetale penge til fremmede for senere at få
nogle af de samme penge tilbage fra de pågældende i form af skat.

Computerspillene er ligegyldige - eller måske direkte skadelige - for
samfundet, og det er slet ikke sikkert, at der vil blive lavet noget,
som slår an.

Står der ikke andet end søm på dit menukort?

Bent

Fra : Michael

Dato : 20-08-05 11:48

[snip]
>Altså at staten skulle udbetale penge til fremmede for senere at få
>nogle af de samme penge tilbage fra de pågældende i form af skat.

Viden er viden. Uanset hvor den kommer fra.
Og staten betaler allerede penge for viden.
Det hedder Undervisningsministeriet.
Men det kunne være interessant at se hvor mange export-kroner det vil
genererer,
hvis spil-producenterne fik lige så meget støtte som f.eks. landbruget.

>Computerspillene er ligegyldige - eller måske direkte skadelige - for
>samfundet, og det er slet ikke sikkert, at der vil blive lavet noget,
>som slår an.

En interessant grund til at vi netop har behøv for udenlandsk viden.
F.eks. folk med viden om hvordan man netop ikke laver voldelige spil.

>Står der ikke andet end søm på dit menukort?
>
>Bent

Med venlig hlsen
Michael Weber

Fra : Trans

Dato : 20-08-05 15:06

Michael wrote:

> Men det kunne være interessant at se hvor mange export-kroner det vil
> genererer,
> hvis spil-producenterne fik lige så meget støtte som f.eks. landbruget.

Formentlig ingen, og det er en udbredt opfattelse, at
landsbrugsstøtten bør ophøre.

> En interessant grund til at vi netop har behøv for udenlandsk viden.
> F.eks. folk med viden om hvordan man netop ikke laver voldelige spil.

Skulle det være et problem, som danskerne ikke kan finde ud af? Du må
også have spist søm.

Bent

Fra : Michael

Dato : 20-08-05 15:25

[snip]

>Skulle det være et problem, som danskerne ikke kan finde ud af? Du må
>også have spist søm.
>
>Bent

Finde ud af det kan vi sikkert godt. Men inden de folk, som skal finde ud af
det, er færdiguddannet og har fået den nødvendige
erfaring...tjaee....så er løbet kørt.

Med venlig hilsen
Michael Weber