/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Amerikanske fængsler
Fra : Kim Larsen


Dato : 17-08-05 23:16

Så I det venner ?

60 Minutes på TV2 for et kvarter siden ?

Massemord på fanger i amerikanske fængsler begået af de ansatte. Ingen af de
ansatte kan peges ud som drabsmanden i hver sag så derfor går alle der
deltog i drabet fri. Og så har vi ikke taget den systematiske tortur med
hvoraf noget af den, udover at give varige synlige mén på kroppen, af og til
også medførte døden.

Verdens bedste land med verdens bedste retssystem ? Det er værre forhold
end selv de mest totalitære regimer som har eksisteret i verden.

Jeg kan næsten ikke vente til det dansk/amerikanske fjols, Tom Liljeberg
kommer på banen og hvidvasker USA og siger det hele er ondsindet
kommunistisk løgn. Han påstås at have akademisk grad og stipendiat (hvilket
jeg har umanerligt svært ved at forestille mig dømt udfra
intelligensniveauet på hans debatindlæg), så en vis vægt blandt jer
højrefløjsere må "geniet" Tom Liljebergs mening og formodede hvidvaskning af
USA vel have.

Skidt være med at mange tingene var videodokumenterede, det var jo blot
manipulation og løgn det hele. Og selv om det hele ikke var løgn (hvad det
jo altså selvfølgelig er) kunne de jo bare lade være med at komme i fængsel,
ikke sandt ?

Øj, jeg kan ikke vente til Tom Liljeberg kommer på banen.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




 
 
Kim Larsen (17-08-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 17-08-05 23:28



--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:4303b71f$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
> Så I det venner ?
>
> 60 Minutes på TV2 for et kvarter siden ?

RETTELSE:
Det var selvfølgelig udsendelsen "USA´s brutale fængsler" produceret af
Channel 4 Television som jeg mente.

> Massemord på fanger i amerikanske fængsler begået af de ansatte. Ingen af
> de ansatte kan peges ud som drabsmanden i hver sag så derfor går alle der
> deltog i drabet fri. Og så har vi ikke taget den systematiske tortur med
> hvoraf noget af den, udover at give varige synlige mén på kroppen, af og
> til også medførte døden.
>
> Verdens bedste land med verdens bedste retssystem ? Det er værre forhold
> end selv de mest totalitære regimer som har eksisteret i verden.
>
> Jeg kan næsten ikke vente til det dansk/amerikanske fjols, Tom Liljeberg
> kommer på banen og hvidvasker USA og siger det hele er ondsindet
> kommunistisk løgn. Han påstås at have akademisk grad og stipendiat
> (hvilket jeg har umanerligt svært ved at forestille mig dømt udfra
> intelligensniveauet på hans debatindlæg), så en vis vægt blandt jer
> højrefløjsere må "geniet" Tom Liljebergs mening og formodede hvidvaskning
> af USA vel have.
>
> Skidt være med at mange tingene var videodokumenterede, det var jo blot
> manipulation og løgn det hele. Og selv om det hele ikke var løgn (hvad det
> jo altså selvfølgelig er) kunne de jo bare lade være med at komme i
> fængsel, ikke sandt ?
>
> Øj, jeg kan ikke vente til Tom Liljeberg kommer på banen.
>
> --
> Kim Larsen
>
> Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
> Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
> Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.
>
> Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)
>
>
>



Anders Wegge Jakobse~ (17-08-2005)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 17-08-05 23:36

"Kim" == Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> writes:

> Så I det venner ? 60 Minutes på TV2 for et kvarter siden ?

Nej, det gjorde jeg ikke...

Læste du den sidste muslimbasjing i BT, og troede du på den?
Næppe. For du ved at BT skriver det de skriver for at blive ved med at
sælge aviser. Det samme med CBS. De laver 60 minutes for at putte
underholdning udenom deres reklameplads.

Noget af indholdet er sandhed, mens andet er det pureste opspind i
samme kategori som TV2s indslag om "Triple A". Noget du straks kunne
stemple som et "typisk løgnagtigt indslag", mens du på den anden side
set betragter CBS som et sandhedsvidne?

Ved du noget, eller har du bare noget harme der skal ud?

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>
Min weblog - <http://blog.wegge.dk/>

Kim Larsen (17-08-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 17-08-05 23:50

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:m3oe7wry1l.fsf@obelix.wegge.dk...
> "Kim" == Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> writes:
>
>> Så I det venner ? 60 Minutes på TV2 for et kvarter siden ?
>
> Nej, det gjorde jeg ikke...

Det var selvfølgelig udsendelsen "USA´s brutale fængsler" produceret af
Channel 4 Television som jeg mente.

> Læste du den sidste muslimbasjing i BT, og troede du på den?
> Næppe. For du ved at BT skriver det de skriver for at blive ved med at
> sælge aviser. Det samme med CBS. De laver 60 minutes for at putte
> underholdning udenom deres reklameplads.
>
> Noget af indholdet er sandhed, mens andet er det pureste opspind i
> samme kategori som TV2s indslag om "Triple A". Noget du straks kunne
> stemple som et "typisk løgnagtigt indslag", mens du på den anden side
> set betragter CBS som et sandhedsvidne?
>
> Ved du noget, eller har du bare noget harme der skal ud?

Så fik vi Wegge på banen med hvidvaskningen og naturligvis er det hele løgn
ellers BEVIS det modsatte. Intet nyt fra den kant.

men........

Vi mangler stadig stjernen: Tom Liljeberg.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Anders Wegge Jakobse~ (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 18-08-05 00:00

"Kim" == Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
> news:m3oe7wry1l.fsf@obelix.wegge.dk...
>> "Kim" == Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> writes:
>>
>>> Så I det venner ? 60 Minutes på TV2 for et kvarter siden ?
>>
>> Nej, det gjorde jeg ikke...

> Det var selvfølgelig udsendelsen "USA´s brutale fængsler" produceret
> af Channel 4 Television som jeg mente.

Whatever...

>> Ved du noget, eller har du bare noget harme der skal ud?

> Så fik vi Wegge på banen med hvidvaskningen og naturligvis er det
> hele løgn ellers BEVIS det modsatte. Intet nyt fra den kant.

Det er sjovt at du nogle gange kan afvise sentationsjournalistik som
det rene opspind, mens du andre gange kan hylde det som beviset for at
du har ret.

Man kunne få den mistanke at du alene vurderer lødigheden af det du
får i hovedet, ud fra hvad du mener i forvejen. Er det sådan det
hænger sammen, eller har du en krystalkugle?

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>
Min weblog - <http://blog.wegge.dk/>

TBC (18-08-2005)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 18-08-05 01:13

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:m3fyt8rwyj.fsf@obelix.wegge.dk...

> Det er sjovt at du nogle gange kan afvise sentationsjournalistik som
> det rene opspind, mens du andre gange kan hylde det som beviset for at
> du har ret.

Det er egentligt mere sjovt at du kan gøre dig umådelig klog på, og vudere
lødigheden af en udsendelse du angiver at du slet ikke så

> Man kunne få den mistanke at du alene vurderer lødigheden af det du
> får i hovedet, ud fra hvad du mener i forvejen. Er det sådan det
> hænger sammen, eller har du en krystalkugle?

He he, pas nu på med de der sten, hvorfra du selv bor. Så du da udsendelsen
i en krystalkugle, siden du angiver at du ikke så den i TV?

TBC



Anders Wegge Jakobse~ (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 18-08-05 07:09

"TBC" == TBC <-sutmin@2night.dk> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
> news:m3fyt8rwyj.fsf@obelix.wegge.dk...

>> Det er sjovt at du nogle gange kan afvise sentationsjournalistik som
>> det rene opspind, mens du andre gange kan hylde det som beviset for at
>> du har ret.

> Det er egentligt mere sjovt at du kan gøre dig umådelig klog på, og
> vudere lødigheden af en udsendelse du angiver at du slet ikke så

Hvis jeg kunne det, ville det ganske rigtigt være sjovt. Nu var det
udelukkende Kim Larsens faktaudvælgelse jeg morede mig over:

Den ene uge er TV2 fulde af løgn.
Den næste leverer de den skinbarlige sandhed.

>> Man kunne få den mistanke at du alene vurderer lødigheden af det du
>> får i hovedet, ud fra hvad du mener i forvejen. Er det sådan det
>> hænger sammen, eller har du en krystalkugle?

> He he, pas nu på med de der sten, hvorfra du selv bor. Så du da
> udsendelsen i en krystalkugle, siden du angiver at du ikke så den i
> TV?

Jeg har ikke TV, men det er en biting.

Jeg har overhovedet ikke kommenteret indholdet af den, så hvorvidt
jeg har set den eller ej er ligegyldigt.

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>
Min weblog - <http://blog.wegge.dk/>

John Schmitt (18-08-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 18-08-05 08:15


http://www.livejournal.com/users/cananian/36292.html

The truth is that the United States has essentially accepted violence-and
particularly brutal sexual violence-as an inevitable consequence of
incarcerating criminals.

http://www.gwu.edu/~nsarchiv/NSAEBB/NSAEBB122/

Iraq og andre steder.

http://www.informationclearinghouse.info/article8451.htm

JS - more to come . . .



John Schmitt (18-08-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 18-08-05 08:26


http://www.vachss.com/help_text/prison_rape.html
http://writ.news.findlaw.com/mariner/20010125.html
http://www.vachss.com/help_text/archive/no_joke.html

Som om fængsel ikke er nok - det sker faktisk, som man ser i alle TV-serier:
den mistænkte trues med at blive voldtaget af store grupper af fanger, for
at fremskaffe en tilståelse.

No Escape: Male Rape in US Prisons
It does not cover women prisoners, nor does it cover the sexual abuse of
male
prisoners by their jailers:
www.hrw.org/reports/2001/prison/report.html

http://www.everything2.com/index.pl?node_id=1195495

http://www.thirdworldtraveler.com/Prison_System/Bad_Company.html

At påstå at det amerikanske fængselssystem er middelalderligt, er et
tredieverdensland eller et diktatur værdigt, er ikke nogen overdrivelse. USA
betaler dyrt for deres mishandling af fanger, meget høj tilbagefaldsprocent!

JS




TBC (19-08-2005)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 19-08-05 02:35

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:m37jejsrnt.fsf@obelix.wegge.dk...

>> Det er egentligt mere sjovt at du kan gøre dig umådelig klog på, og
>> vudere lødigheden af en udsendelse du angiver at du slet ikke så
>
> Hvis jeg kunne det, ville det ganske rigtigt være sjovt.

Måske de smider den på Sputnik? (Den er der dog ikke dd)

Og ja, det er såmænd altid både sjovt og underholdende når stjernepsykopaten
Sheriff Joe Arpaio er med. Du ved ham der i andre sammenhænge elsker at
prale med hvor slemt og ubehageligt han kan gøre det for hans fanger. Manden
som om nogen forstår at sætte det i perspektiv at fængsel i den mere
konservative del af den amerikanske kultur handler om straf, langt mere end
noget andet, så som rehabilitering, som "de skide demokrater" måske kunne
finde på at hyle om

Der ud over var der uafviselig videodokumentation af særdeles grimme
*episoder*, nogle med fatalt udfald. (Det er værd at huske på dem som
episoder, for amnesty int. har jo også tidligere påtalt tæsk i danske
fængsler). Men mere sigende var dokumentationen af den indstilling der
findes udbredt i store dele af i hvertfald den mere hardcore og konservative
del af den amerikanske fængselskultur, i form af branchens egne
reklamevideoer, messedeltagere, og vidneudsagn fra fængselsbetjente der
havde været, eller var involveret i "arbejdet" selv.

Så udsendelsen var bestemt værd at se, selv om den naturligvis var farvet,
da det var et liberalt europæisk tv-hold der havde lavet end udsendelse om
noget for os europæere ret anstødeligt, ved en anden langt mere konservativ,
hævngerrigt affektbetonet og straf accentuerende kultur, end den vi selv er
vant til.

> Jeg har overhovedet ikke kommenteret indholdet af den, så hvorvidt
> jeg har set den eller ej er ligegyldigt.

Ok, fair nok, det er altså en "privat" ting imellem dig og Kim.

Men som du sikkert har erfaret havde det den konsekvens at mange af os andre
hurtigt fik den opfattelse at det var selve programmet og producenten du
trashede og affejede det som "sensationsjournalistik", "underholdning",
"pureste opspind" osv, hvilket man så kun kunne undre sig over, eftersom du
siger du ikke havde set dokumentar udsendelsen. De 2 første ting er klart
op til debat og temperement, med opspind kan man ikke kalde det. Dertil var
dokumentationen i udsendelsen ganske simpelt for konsistent.

Men ok, jeg anerkender at kunne have misforstået at det var en privat fejde
imellem dig og Kim dit indlæg handlede om, og i bund og grund slet ikke
selve udsendelsen.

TBC



Mogens Michaelsen (19-08-2005)
Kommentar
Fra : Mogens Michaelsen


Dato : 19-08-05 05:58

TBC wrote:
> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
> news:m37jejsrnt.fsf@obelix.wegge.dk...
>
>
>>>Det er egentligt mere sjovt at du kan gøre dig umådelig klog på, og
>>>vudere lødigheden af en udsendelse du angiver at du slet ikke så
>>
>>Hvis jeg kunne det, ville det ganske rigtigt være sjovt.
>
>
> Måske de smider den på Sputnik? (Den er der dog ikke dd)
>


Er det den her:

http://www.informationclearinghouse.info/article8451.htm




--
Mogens Michaelsen
Dansk weblog: http://mogmich2.blogspot.com/
English weblog: http://mogmich.blogspot.com/

Kim Larsen (19-08-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 19-08-05 07:14

"Mogens Michaelsen" <momi@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4305664a$0$1167$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> TBC wrote:
>> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>> news:m37jejsrnt.fsf@obelix.wegge.dk...
>>
>>
>>>>Det er egentligt mere sjovt at du kan gøre dig umådelig klog på, og
>>>>vudere lødigheden af en udsendelse du angiver at du slet ikke så
>>>
>>>Hvis jeg kunne det, ville det ganske rigtigt være sjovt.
>>
>>
>> Måske de smider den på Sputnik? (Den er der dog ikke dd)
>>
>
>
> Er det den her:
>
> http://www.informationclearinghouse.info/article8451.htm

Mange tak for dit link. Det er den TV-udsendelse. Den er så rystende at jeg
måtte opgive at se den én gang til. Sikke en svinsk omgang den TV-film
dokumenterer. Håber at Anders Wegge Jacobsen ser den uden det der
betonliberale filter vi kender alt for godt hos højrefløjserne.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Mogens Michaelsen (19-08-2005)
Kommentar
Fra : Mogens Michaelsen


Dato : 19-08-05 08:23

Kim Larsen wrote:
> "Mogens Michaelsen" <momi@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:4305664a$0$1167$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>>TBC wrote:
>>
>>>"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>>>news:m37jejsrnt.fsf@obelix.wegge.dk...
>>>
>>>
>>>
>>>>>Det er egentligt mere sjovt at du kan gøre dig umådelig klog på, og
>>>>>vudere lødigheden af en udsendelse du angiver at du slet ikke så
>>>>
>>>>Hvis jeg kunne det, ville det ganske rigtigt være sjovt.
>>>
>>>
>>>Måske de smider den på Sputnik? (Den er der dog ikke dd)
>>>
>>
>>
>>Er det den her:
>>
>>http://www.informationclearinghouse.info/article8451.htm
>
>
> Mange tak for dit link. Det er den TV-udsendelse. Den er så rystende at jeg
> måtte opgive at se den én gang til. Sikke en svinsk omgang den TV-film
> dokumenterer. Håber at Anders Wegge Jacobsen ser den uden det der
> betonliberale filter vi kender alt for godt hos højrefløjserne.
>

*John Smitt* har godt nok lagt linket tidligere her, men han
skriver ikke direkte, at det er den udsendelse. Derfor!


--
Mogens Michaelsen
Dansk weblog: http://mogmich2.blogspot.com/
English weblog: http://mogmich.blogspot.com/

John Schmitt (19-08-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 19-08-05 12:20


"Mogens Michaelsen" <momi@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4305883e$0$1178$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

>
> *John Smitt* har godt nok lagt linket tidligere her, men han
> skriver ikke direkte, at det er den udsendelse. Derfor!

Fordi jeg ikke så udsendelsen, men fandt linket



John Schmitt (18-08-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 18-08-05 08:36


"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:m3fyt8rwyj.fsf@obelix.wegge.dk...

Anders det er altid godt at sætte spørgsmålstegn ved kilder.
Her har du nogle:

http://www.cbsnews.com/stories/1999/04/06/60II/main41867.shtml

Følg links'ne

Nogen spørgsmål?

JS



Anders Wegge Jakobse~ (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 18-08-05 09:19

"John" == John Schmitt <John Schmitt@webpost.nl> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
> news:m3fyt8rwyj.fsf@obelix.wegge.dk...

> Anders det er altid godt at sætte spørgsmålstegn ved kilder. Her
> har du nogle:

> http://www.cbsnews.com/stories/1999/04/06/60II/main41867.shtml

> Følg links'ne

> Nogen spørgsmål?

Ja, hvordan du kan få mit berettigede spørgsmål til Kim Larsens
kovendinger vedrørende TV2s saglighed til at blive en kommentar til
indholdet af en TV udsendelse jeg aldrig har set, endsige ønsket at
kommentere.

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>
Min weblog - <http://blog.wegge.dk/>

Kim Larsen (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 18-08-05 09:28

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:m33bp7slno.fsf@obelix.wegge.dk...
> "John" == John Schmitt <John Schmitt@webpost.nl> writes:
>
>> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>> news:m3fyt8rwyj.fsf@obelix.wegge.dk...
>
>> Anders det er altid godt at sætte spørgsmålstegn ved kilder. Her
>> har du nogle:
>
>> http://www.cbsnews.com/stories/1999/04/06/60II/main41867.shtml
>
>> Følg links'ne
>
>> Nogen spørgsmål?
>
> Ja, hvordan du kan få mit berettigede spørgsmål til Kim Larsens
> kovendinger vedrørende TV2s saglighed til at blive en kommentar til
> indholdet af en TV udsendelse jeg aldrig har set, endsige ønsket at
> kommentere.

Forhold dig til emnet i trådstarteren i stedet for at afspore debatten. Dine
desperate forsøg på det er ynkelige.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Anders Wegge Jakobse~ (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 18-08-05 09:36

"Kim" == Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
> news:m33bp7slno.fsf@obelix.wegge.dk...
>> "John" == John Schmitt <John Schmitt@webpost.nl> writes:
>>
>>> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:m3fyt8rwyj.fsf@obelix.wegge.dk...
>>
>>> Anders det er altid godt at sætte spørgsmålstegn ved kilder. Her
>>> har du nogle:
>>
>>> http://www.cbsnews.com/stories/1999/04/06/60II/main41867.shtml
>>
>>> Følg links'ne
>>
>>> Nogen spørgsmål?
>>
>> Ja, hvordan du kan få mit berettigede spørgsmål til Kim Larsens
>> kovendinger vedrørende TV2s saglighed til at blive en kommentar til
>> indholdet af en TV udsendelse jeg aldrig har set, endsige ønsket at
>> kommentere.

> Forhold dig til emnet i trådstarteren i stedet for at afspore
> debatten. Dine desperate forsøg på det er ynkelige.

Jeg forholder mig skam også til emnet. Måske fra en anden vinkel end
du selv ville vælge, så du kan kalde det en meta-debat, hvis du vil.

Jeg er iøvrigt ikke desperat, bare nysgerrig efter hvad dine
kriterier for saglighed egentlig er?

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>
Min weblog - <http://blog.wegge.dk/>

Kim Larsen (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 18-08-05 10:10

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:m3y86zr69u.fsf@obelix.wegge.dk...
> "Kim" == Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> writes:
>
>> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>> news:m33bp7slno.fsf@obelix.wegge.dk...
>>> "John" == John Schmitt <John Schmitt@webpost.nl> writes:
>>>
>>>> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:m3fyt8rwyj.fsf@obelix.wegge.dk...
>>>
>>>> Anders det er altid godt at sætte spørgsmålstegn ved kilder. Her
>>>> har du nogle:
>>>
>>>> http://www.cbsnews.com/stories/1999/04/06/60II/main41867.shtml
>>>
>>>> Følg links'ne
>>>
>>>> Nogen spørgsmål?
>>>
>>> Ja, hvordan du kan få mit berettigede spørgsmål til Kim Larsens
>>> kovendinger vedrørende TV2s saglighed til at blive en kommentar til
>>> indholdet af en TV udsendelse jeg aldrig har set, endsige ønsket at
>>> kommentere.
>
>> Forhold dig til emnet i trådstarteren i stedet for at afspore
>> debatten. Dine desperate forsøg på det er ynkelige.
>
> Jeg forholder mig skam også til emnet.

Nej.

Måske fra en anden vinkel end
> du selv ville vælge, så du kan kalde det en meta-debat, hvis du vil.
>
> Jeg er iøvrigt ikke desperat, bare nysgerrig efter hvad dine
> kriterier for saglighed egentlig er?

Tilbage til sporet igen.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Konrad (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 18-08-05 11:14

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:m3oe7wry1l.fsf@obelix.wegge.dk...
> "Kim" == Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> writes:
>

(...)
> Noget af indholdet er sandhed, mens andet er det pureste opspind i
> samme kategori som TV2s indslag om "Triple A". Noget du straks kunne
> stemple som et "typisk løgnagtigt indslag", mens du på den anden side
> set betragter CBS som et sandhedsvidne?

Ikke CBS, men britiske Channel 4. Men nu er der jo forskel på at hente nogle
der ligner 2G'ere ind, lade dem skabe sig foran et fjernsyn og postulere de
tilhører en eller anden hidtil ukendt bande der angiveligt er ved at
underlægge sig Danmark (med udgangspunkt i Albertslund, hvor jeg bor, og
hvor *ingen kender noget til snakken) og efterfølgende ignorere politiets
oplysninger om, at de altså heller ikke kender hverken personerne eller
gruppen...Og så til at rejse gennem USA, dokumentere et tydeligt mønster på
alle niveauer af fængselsvæsenet, et mønster der allerede er kendt i
forvejen, og har været det i mange år, få samme historie berettet fra
stribevis af advokater, af pårørende, indsatte, levere billed og video-
dokumentation, vise interviews med grædende fængselsbetjente der vidner
under immunitet og får deres kollegaer dømt etc etc etc.



Kim2000 (17-08-2005)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 17-08-05 23:49


"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:4303b71f$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
> Så I det venner ?
>
> 60 Minutes på TV2 for et kvarter siden ?

Som du selv skriver så var det "USA´s brutale fængsler" fra Channel 4
Television, og udsendelsen var vist skåret efter sensationsprincippet,
så man har formentlig fundet det værst tænkelige frem.

> Verdens bedste land med verdens bedste retssystem ? Det er værre
> forhold end selv de mest totalitære regimer som har eksisteret i
> verden.

Det er det nu "nok" ikke, men du har ret i det er ikke hverken kønt
eller særlig betryggende at der er fængsler i et vestligt demokrati der
kan være sådan. Det er naturligvis "komisk" at EU hårdt slår på Tyrkiet
for deres menneskerettighedsproblemer, når man _også_ burde se med
kritiske øjne på hvad der sker på den anden side af atlanten.

Uanset hvad så er det kritisabelt uanset om det sker i Marokko, Irak,
Kina, USA eller noget som helst andet sted (og så kan vi da også lige
nævne at der også er særdeles kritiske punkter i de danske fængsler).

> Skidt være med at mange tingene var videodokumenterede, det var jo
> blot manipulation og løgn det hele. Og selv om det hele ikke var løgn
> (hvad det jo altså selvfølgelig er) kunne de jo bare lade være med at
> komme i fængsel, ikke sandt ?

Nu skal man naturligvis holde sig for øjet at ikke alle fængsler er
sådan, jeg fik ikke set hele programmet, men det er vel heller ikke
utænkeligt at landets regering rent faktisk reagerer på en sådan
udsendelse, og det er vel heller ikke utænkeligt at det vi så rent
faktisk strider imod USA´s regerings ønsker og hensigter. Og endelig så
vi kun een side af sagen.

>
> Øj, jeg kan ikke vente til Tom Liljeberg kommer på banen.

Og så lidt mindre personfnidder en anden gang ville være rart, tak...

mvh
Kim



#2066 (18-08-2005)
Kommentar
Fra : #2066


Dato : 18-08-05 01:13


"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
news:4303b71f$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
[...]
> Jeg kan næsten ikke vente til det dansk/amerikanske fjols, Tom Liljeberg
> kommer på banen og hvidvasker USA og siger det hele er ondsindet
> kommunistisk løgn. Han påstås at have akademisk grad og stipendiat
> (hvilket jeg har umanerligt svært ved at forestille mig dømt udfra
> intelligensniveauet på hans debatindlæg), så en vis vægt blandt jer
> højrefløjsere må "geniet" Tom Liljebergs mening og formodede hvidvaskning
> af USA vel have.

Efter den introduktion er der sikkert intet han hellere vil

At han kan synes noget enoejet for nogle af os naar der tales politik, for
ikke at sige ensporet naar talen falder paa AHW, giver ikke ret til at
beklikke hans akademiske status og virke (eller oevrige handel og vandel
udenfor d.p).




3W (18-08-2005)
Kommentar
Fra : 3W


Dato : 18-08-05 03:54

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
news:4303b71f$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
> Massemord på fanger i amerikanske fængsler begået af de ansatte. Ingen af
de
> ansatte kan peges ud som drabsmanden i hver sag så derfor går alle der
> deltog i drabet fri. Og så har vi ikke taget den systematiske tortur med
> hvoraf noget af den, udover at give varige synlige mén på kroppen, af og
til
> også medførte døden.

Kan du komme med nogle online referencer? Jeg har ikke set udsendelsen.



Michael (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 18-08-05 07:36


"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:4303b71f$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
> Så I det venner ?
>>
> Verdens bedste land med verdens bedste retssystem ?

Hvem påstår det er verdens bedste land med verdens bedste retssytem?

> Det er værre forhold end selv de mest totalitære regimer som har
> eksisteret i verden.
>
> Jeg kan næsten ikke vente til det dansk/amerikanske fjols, Tom Liljeberg
> kommer på banen og hvidvasker USA og siger det hele er ondsindet
> kommunistisk løgn.

Du er længere ude end jeg havde regnet med, det er fint nok du vil kritisere
USA, men at du straks lægger op til personfnidder og ren børnehave er
underlavmålet.
Derud over går jeg ud fra du kan dokumentere at Tom på noget tidspunkt har
hvidvasket USA?

>Han påstås at have akademisk grad og stipendiat (hvilket jeg har umanerligt
>svært ved at forestille mig dømt udfra intelligensniveauet på hans
>debatindlæg),

Det virker som om du har et personligt opgør med manden, siden du i den grad
skal svine ham til. Hvad har han gjort dig andet end at have en anden
politisk holdning og hvad for dig til tro han ikke er akademiker?
Mens du tænker over et svar kan du passende svare på dette, er det iorden at
have et andet politisk standpunkt end det du har?



Maz Spork (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Maz Spork


Dato : 18-08-05 08:40

> Verdens bedste land med verdens bedste retssystem ? Det er værre
> forhold end selv de mest totalitære regimer som har eksisteret i
> verden.

Det er da ikke nogen nyhed, Kim. De fleste amerikanske fængsler er i vid
udstrækning sammenlignelige med KZ-lejre. Systematiske voltægter, osv. er
dokumenteret af USAs regering selv.

Det gælder vist bare om ikke at havne i et fængsel i USA på tolv kvadratfod
med "Spike" i overkøjen.

-- maz



Kim Larsen (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 18-08-05 09:11

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse
news:43043aff$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
>> Verdens bedste land med verdens bedste retssystem ? Det er værre
>> forhold end selv de mest totalitære regimer som har eksisteret i
>> verden.
>
> Det er da ikke nogen nyhed, Kim. De fleste amerikanske fængsler er i vid
> udstrækning sammenlignelige med KZ-lejre. Systematiske voltægter, osv. er
> dokumenteret af USAs regering selv.
>
> Det gælder vist bare om ikke at havne i et fængsel i USA på tolv
> kvadratfod
> med "Spike" i overkøjen.

Ja det er vist en sandhed uden modifikationer. Hold kæft hvor er USA et
tilbagestående land. Der er ingen forskel på mange ditaturer og USA. At
overgrebende i fangelejrene i Irak har fundet sted er ikke det mærkeligste,
kun at det ikke har været langt værre. Fængselslejre i Irak er de rene
spejderlejre i forhold til forholdene i USA´s egne fængsler.

Hvornår går det op for danskerne at vi kommer til at gøre op med den
næsegrus beundring for USA og tage afstand fra landet indtil de får ordnede
forhold derovre, i særdeleshed hvad angår deres retsvæsen og fængselsvæsen ?

USA´s direkte valg af sheriffer ser ud til at betyde at der vælges personer
med en megen afstumpet holdning til andre mennesker som samtidig krydres med
en total manglende moral. Det værste er at de ser ud til at være nærmest
umulige at fælde i forhold til deres ansvar for deres ansattes ugerninger.
De ansatte frikendes pure for overlagt drab på fanger hvis det ikke 100 %
kan fastslås hvem der var den direkte årsag til at fangen døde. Hvem kan
finde på sådan et retssystem, det er rædselsfuld forestilling. Indsatte i
amerikanske fængsler er retsløse. Selv deres liv kan tages uden problemer
hvis de blot gør den mindste protest. At udføre 2. grads forbrændinger på
fanger hører til dagens orden i USA. Fanger som har brug for en læge nægtes
hjælp. Dør de, er det bare trist (altså kun for deres pårørende). Er det
noget jeg sidder og finder på ? Nej det er sandheden. Et eksempel fra
udsendelsen: En kvindelig fange bliver meget syg på grund af en graviditet
uden for livmoderen. Hun nægtes lægehjælp og dør på grund af den alvorlige
tilstand.

USA er et uhyre brutalt samfund, det er langt værre end jeg overhovedet
havde fantasi til at forestille mig. Havde jeg tidligere talt positivt for
USA ville det være definitivt slut nu. Jeg vidste godt at det var slemt
derovre men jeg er rystet over hvad udsendelsen bragte frem af detaljer om
overgreb i amerikanske fængsler. Tortur, overdreven grov vold og vold med
døden til følge (vel at mærke forsætlig drab) hører til dagens orden i USA´s
fængsler.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Maz Spork (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Maz Spork


Dato : 18-08-05 11:42

Kim Larsen wrote:
> "Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse
> news:43043aff$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Verdens bedste land med verdens bedste retssystem ? Det er værre
>>> forhold end selv de mest totalitære regimer som har eksisteret i
>>> verden.
>>
>> Det er da ikke nogen nyhed, Kim. De fleste amerikanske fængsler er i
>> vid udstrækning sammenlignelige med KZ-lejre. Systematiske
>> voltægter, osv. er dokumenteret af USAs regering selv.
>>
>> Det gælder vist bare om ikke at havne i et fængsel i USA på tolv
>> kvadratfod
>> med "Spike" i overkøjen.
>
> Ja det er vist en sandhed uden modifikationer. Hold kæft hvor er USA
> et tilbagestående land. Der er ingen forskel på mange ditaturer og
> USA. At overgrebende i fangelejrene i Irak har fundet sted er ikke
> det mærkeligste, kun at det ikke har været langt værre. Fængselslejre
> i Irak er de rene spejderlejre i forhold til forholdene i USA´s egne
> fængsler.

Det er i hvert fald et meget polariseret land. Måske er det prisen for den
ekstreme form for frihed, der evangaliseres? De amerikanere, jeg kender, er
søde og gæstfri, men de er også hurtige til at fordømme andre på et usagligt
grundlag. Og så vil de ikke rigtig lære af hverken egne erfaringer eller
andres gode råd.

Forklarede engang en amerikaner, der pegede mod nord og sagde "den vej er
vandet" (det var i midtbyen i LA) at det ikke kunne passe, da solen stod
modsat og klokken var 12. Han mente, det var en spændende teori, at det
muligvis var sådan i Eurpoa, men at det her altså var USA, og vest var dén
vej. Han havde endda uddannelse.

Men du må forstå, at flere og flere fængsler i USA i dag er private - de
drives som en forretning. Det har altså nogle konsekvenser.

> Hvornår går det op for danskerne at vi kommer til at gøre op med den
> næsegrus beundring for USA og tage afstand fra landet indtil de får
> ordnede forhold derovre, i særdeleshed hvad angår deres retsvæsen og
> fængselsvæsen ?

Arh, er der særlig mange der falder på halen over USA længere? Det synes jeg
ikke. Der er nostalgikerne og så er der dem der sidder og ser chuck norris
og steven seagal hele tiden. Men de fylder da ikke så meget længere. De
fleste ved godt, at der ikke er noget der KUN er godt eller KUN er skidt.

Måske jeg bare ikke ser dem længere? Lissom 68'erne.

-- maz







3W (20-08-2005)
Kommentar
Fra : 3W


Dato : 20-08-05 03:05

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message
news:43046598$0$18639$14726298@news.sunsite.dk...
> Men du må forstå, at flere og flere fængsler i USA i dag er private - de
> drives som en forretning. Det har altså nogle konsekvenser.

Selvfølgelig har det konsekvenser. Positive konsekvenser. Medmindre du kan
påvise en korrelation mellem øget vold i fænglserne og privatisering, bør du
nok styre dine fordomme lidt.



3W (20-08-2005)
Kommentar
Fra : 3W


Dato : 20-08-05 03:06

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message
news:43043aff$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
> De fleste amerikanske fængsler er i vid
> udstrækning sammenlignelige med KZ-lejre.

Tag dig lidt sammen.



Konrad (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 18-08-05 11:31

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:4303b71f$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
> Så I det venner ?
>
> 60 Minutes på TV2 for et kvarter siden ?

Channel Four udsendelsen?

(...)

> Jeg kan næsten ikke vente til det dansk/amerikanske fjols, Tom Liljeberg
> kommer på banen og hvidvasker USA og siger det hele er ondsindet
> kommunistisk løgn.

Det er sgu da dig der er et fjols. Liljeberg hare aldrig hvidvasket noget
som helst, eller postuleret at påstande omkring moderne amerikanske forhold
skulle være forankret kommunistiske løgne.

>Han påstås at have akademisk grad og stipendiat (hvilket
> jeg har umanerligt svært ved at forestille mig dømt udfra
> intelligensniveauet på hans debatindlæg),

Liljeberg er efter min bedste overbevisning den bedst begavede af alle dem,
der har frekventeret den her gruppe.



Knud Larsen (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 18-08-05 12:32


"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message
news:43046345$0$18643$14726298@news.sunsite.dk...
> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:4303b71f$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
>> Så I det venner ?
>>
>> 60 Minutes på TV2 for et kvarter siden ?
>
> Channel Four udsendelsen?
>
> (...)
>
>> Jeg kan næsten ikke vente til det dansk/amerikanske fjols, Tom Liljeberg
>> kommer på banen og hvidvasker USA og siger det hele er ondsindet
>> kommunistisk løgn.
>
> Det er sgu da dig der er et fjols. Liljeberg hare aldrig hvidvasket noget
> som helst, eller postuleret at påstande omkring moderne amerikanske
> forhold
> skulle være forankret kommunistiske løgne.
>
>>Han påstås at have akademisk grad og stipendiat (hvilket
>> jeg har umanerligt svært ved at forestille mig dømt udfra
>> intelligensniveauet på hans debatindlæg),
>
> Liljeberg er efter min bedste overbevisning den bedst begavede af alle
> dem,
> der har frekventeret den her gruppe.

Det er det der ærgrer KimL og AHW så helt utroligt, tænk at en der har valgt
at bo i selveste helvedes forgård, Californien, er flere niveauer over dem
selv.












Konrad (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 18-08-05 13:06

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:430471a6$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> > Liljeberg er efter min bedste overbevisning den bedst begavede af alle
> > dem,
> > der har frekventeret den her gruppe.
>
> Det er det der ærgrer KimL og AHW så helt utroligt, tænk at en der har
valgt
> at bo i selveste helvedes forgård, Californien, er flere niveauer over dem
> selv.

Man er i hvert fald både blind, døv, dum og analfabet hvis man betvivler
Liljebergs kompetencer, og ignorerer hans redelige, argumenterende
debat-stil.



Kim Larsen (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 18-08-05 15:52

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43047974$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:430471a6$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>
>> > Liljeberg er efter min bedste overbevisning den bedst begavede af alle
>> > dem,
>> > der har frekventeret den her gruppe.
>>
>> Det er det der ærgrer KimL og AHW så helt utroligt, tænk at en der har
> valgt
>> at bo i selveste helvedes forgård, Californien, er flere niveauer over
>> dem
>> selv.
>
> Man er i hvert fald både blind, døv, dum og analfabet hvis man betvivler
> Liljebergs kompetencer, og ignorerer hans redelige, argumenterende
> debat-stil.

Hvilke kompetencer ??? Han virker snothamrende ubegavet på mig. Jeg har
aldrig set et eneste indlæg fra hans hånd som virkede tilnærmelsesvis
intelligent. Nu tør han jo nok ikke blande sig i denne her debattråd, men
hvis han gør, så skal I bare se hvordan bortforklaringerne, postulaterne og
hvidvaskningerne kommer til at flyde som perler på en snor.

Såååeeeeh, nu mangler vi bare stjernen, Tom Liljeberg på slap line

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Konrad (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 18-08-05 16:24

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:4304a0a3$0$18643$14726298@news.sunsite.dk...

> > Man er i hvert fald både blind, døv, dum og analfabet hvis man betvivler
> > Liljebergs kompetencer, og ignorerer hans redelige, argumenterende
> > debat-stil.
>
> Hvilke kompetencer ??? Han virker snothamrende ubegavet på mig.

Det er jo lidt svært at præcisere - afhænger af øjnene der ser.

>Jeg har
> aldrig set et eneste indlæg fra hans hånd som virkede tilnærmelsesvis
> intelligent.

Som sagt : Eye of the beholder.




Arne H. Wilstrup (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 18-08-05 19:18


"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43047974$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en
> meddelelse
> news:430471a6$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>
>> > Liljeberg er efter min bedste overbevisning den bedst
>> > begavede af alle
>> > dem,
>> > der har frekventeret den her gruppe.
>>
>> Det er det der ærgrer KimL og AHW så helt utroligt, tænk
>> at en der har
> valgt
>> at bo i selveste helvedes forgård, Californien, er flere
>> niveauer over dem
>> selv.
>
> Man er i hvert fald både blind, døv, dum og analfabet hvis
> man betvivler
> Liljebergs kompetencer, og ignorerer hans redelige,
> argumenterende
> debat-stil.

Da min ringhed nu atter er kommet frem, bliver jeg vel nødt
til at kommentere det - da jeg ikke læser Knud Larsens
indlæg udover via andre, så er jeg heldigvis forskånet for
hans vrøvl - som fx ovenstående.

Tom Liljeberg er hverken bedre eller værre begavet end så
mange andre- han har sandsynligvis en ph.d.-grad i
laserteknik og en ph.d.-grad erhverver man sig skam ikke
uden videre - men at man er ekspert i laser, betyder jo ikke
at man er begavet på alle andre felter -fx kan man være
samfundsmæssig ubegavet, politisk set et nul og dybt naiv
omkring politiske forhold, på trods af sin høje uddannelse.

Jeg anser ikke Tom for at være særlig vidende eller særlig
begavet omkring politik og samfundsforhold, men blot
middelmådig i de dele akkurat som KL - men hvis KL føler en
særlig glæde ved at tro noget andet, så er det da fint med
mig.

Til gengæld tager du fejl, Konrad - jeg betvivler bestemt
Liljebergs komeptencer på mit område inden for undervisning
og pædagogik - det ved han ikke ret meget om - men jeg har
dog ikke i min erindring læst at han har påstået det - at
han har kommenteret det, betyder naturligvis ikke at hans
kompetencer er hinsides enhver tvivl. Så din næsegruse
beundring for manden forstår jeg ikke -men det må du vel
selv om.

--
ahw



JJ (18-08-2005)
Kommentar
Fra : JJ


Dato : 18-08-05 20:06

On Thu, 18 Aug 2005 20:18:02 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote:
l. Så din næsegruse
>beundring for manden forstår jeg ikke -men det må du vel
>selv om.


man burde have enorm beundring for enhver der kan frekventere denne
gruppe og holde sig fra personangreb. Det har jeg indtryk af at
omtalte person kan, så alene det retfærdiggører dyb respekt. Man ville
ønske der var flere man kunne sige det samme om.

Arne H. Wilstrup (19-08-2005)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 19-08-05 05:18


"JJ" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse
news:4um9g1pffsj7gic1lksmm3ut57mtjf9010@4ax.com...
> On Thu, 18 Aug 2005 20:18:02 +0200, "Arne H. Wilstrup"
> <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote:
> l. Så din næsegruse
>>beundring for manden forstår jeg ikke -men det må du vel
>>selv om.
>
>
> man burde have enorm beundring for enhver der kan
> frekventere denne
> gruppe og holde sig fra personangreb. Det har jeg indtryk
> af at
> omtalte person kan, så alene det retfærdiggører dyb
> respekt. Man ville
> ønske der var flere man kunne sige det samme om.

sikkert -men Tom har heller ikke holdt sig tilbage i
forbindelse med personangreb - men vi opfatter nok det
begreb en kende forskelligt.

Jeg har ikke den samme beundring for Toms samfundsmæssige
viden som visse andre, men som sagt : man må selv om man vil
lytte til ham eller ej.

--
ahw



Knud Larsen (19-08-2005)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 19-08-05 08:27


"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote in message
news:43055d88$0$174$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "JJ" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse
> news:4um9g1pffsj7gic1lksmm3ut57mtjf9010@4ax.com...
>> On Thu, 18 Aug 2005 20:18:02 +0200, "Arne H. Wilstrup"
>> <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote:
>> l. Så din næsegruse
>>>beundring for manden forstår jeg ikke -men det må du vel
>>>selv om.
>>
>>
>> man burde have enorm beundring for enhver der kan frekventere denne
>> gruppe og holde sig fra personangreb. Det har jeg indtryk af at
>> omtalte person kan, så alene det retfærdiggører dyb respekt. Man ville
>> ønske der var flere man kunne sige det samme om.
>
> sikkert -men Tom har heller ikke holdt sig tilbage i forbindelse med
> personangreb - men vi opfatter nok det begreb en kende forskelligt.

Ja, når AHW, - fx fordi TL ikke deler hans synspunkt mht selve en
modersmålsundervisnings formål, så er det helt naturligt at gå over til
personangreb med "købt sin akademiske grad i en automat" osv osv osv.

>
> Jeg har ikke den samme beundring for Toms samfundsmæssige viden som visse
> andre, men som sagt : man må selv om man vil lytte til ham eller ej.

Tom L. har lige fra starten argumenteret sammenhængende for sine
synspunkter, men hvis de ikke passer med AHWs beton-fordomme, så er de
naturligvis intet værd.









Konrad (19-08-2005)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 19-08-05 10:43

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse
news:4304d0dc$0$184$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
(...)

> Da min ringhed

Sæt ikke dit lys under en skæppe, Arne...

>nu atter er kommet frem, bliver jeg vel nødt
> til at kommentere det - da jeg ikke læser Knud Larsens
> indlæg udover via andre, så er jeg heldigvis forskånet for
> hans vrøvl - som fx ovenstående.
>
> Tom Liljeberg er hverken bedre eller værre begavet end så
> mange andre-

Mange andre skjuler i så fald deres begavelse ekstraordinært godt.

>han har sandsynligvis en ph.d.-grad i
> laserteknik og en ph.d.-grad erhverver man sig skam ikke
> uden videre - men at man er ekspert i laser, betyder jo ikke
> at man er begavet på alle andre felter -fx kan man være
> samfundsmæssig ubegavet, politisk set et nul og dybt naiv
> omkring politiske forhold, på trods af sin høje uddannelse.

Helt rigtigt.

> Jeg anser ikke Tom for at være særlig vidende eller særlig
> begavet omkring politik og samfundsforhold, men blot
> middelmådig i de dele akkurat som KL - men hvis KL føler en
> særlig glæde ved at tro noget andet, så er det da fint med
> mig.
>
> Til gengæld tager du fejl, Konrad - jeg betvivler bestemt
> Liljebergs komeptencer på mit område inden for undervisning
> og pædagogik - det ved han ikke ret meget om

Naturligvis ikke, eller - det burde han heller ikke - men derfor kan man jo
sagtens have en holdning! Politik er holdninger, ikke en videnskab eller en
disciplin med færdige facitlister.

>- men jeg har
> dog ikke i min erindring læst at han har påstået det - at
> han har kommenteret det, betyder naturligvis ikke at hans
> kompetencer er hinsides enhver tvivl. Så din næsegruse
> beundring for manden forstår jeg ikke -men det må du vel
> selv om.

Næsegrus er så meget sagt - det er vel fair nok at respektere sine
meddebattører.



Kim Larsen (19-08-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 19-08-05 10:51

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4305a983$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...
> "Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> news:4304d0dc$0$184$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
> (...)
>
>> Da min ringhed
>
> Sæt ikke dit lys under en skæppe, Arne...
>
>>nu atter er kommet frem, bliver jeg vel nødt
>> til at kommentere det - da jeg ikke læser Knud Larsens
>> indlæg udover via andre, så er jeg heldigvis forskånet for
>> hans vrøvl - som fx ovenstående.
>>
>> Tom Liljeberg er hverken bedre eller værre begavet end så
>> mange andre-
>
> Mange andre skjuler i så fald deres begavelse ekstraordinært godt.

Nej hvis Arne havde ret ville det se sløjt ud.

>>han har sandsynligvis en ph.d.-grad i
>> laserteknik og en ph.d.-grad erhverver man sig skam ikke
>> uden videre - men at man er ekspert i laser, betyder jo ikke
>> at man er begavet på alle andre felter -fx kan man være
>> samfundsmæssig ubegavet, politisk set et nul og dybt naiv
>> omkring politiske forhold, på trods af sin høje uddannelse.
>
> Helt rigtigt.
>
>> Jeg anser ikke Tom for at være særlig vidende eller særlig
>> begavet omkring politik og samfundsforhold, men blot
>> middelmådig i de dele akkurat som KL - men hvis KL føler en
>> særlig glæde ved at tro noget andet, så er det da fint med
>> mig.
>>
>> Til gengæld tager du fejl, Konrad - jeg betvivler bestemt
>> Liljebergs komeptencer på mit område inden for undervisning
>> og pædagogik - det ved han ikke ret meget om
>
> Naturligvis ikke, eller - det burde han heller ikke - men derfor kan man
> jo
> sagtens have en holdning! Politik er holdninger, ikke en videnskab eller
> en
> disciplin med færdige facitlister.
>
>>- men jeg har
>> dog ikke i min erindring læst at han har påstået det - at
>> han har kommenteret det, betyder naturligvis ikke at hans
>> kompetencer er hinsides enhver tvivl. Så din næsegruse
>> beundring for manden forstår jeg ikke -men det må du vel
>> selv om.
>
> Næsegrus er så meget sagt - det er vel fair nok at respektere sine
> meddebattører.

Arh, hold op. Du er jo ved at få hosteanfald som du bøjer dig ned i støvet
for Tom Liljeberg af næsegrus beundring men det skal da være dig vel undt.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Konrad (19-08-2005)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 19-08-05 10:59

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:4305ab8e$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...

(...)
> > Næsegrus er så meget sagt - det er vel fair nok at respektere sine
> > meddebattører.
>
> Arh, hold op. Du er jo ved at få hosteanfald som du bøjer dig ned i støvet
> for Tom Liljeberg af næsegrus beundring men det skal da være dig vel undt.

Ih, tak! I øvrigt kunne jeg da stadig godt tænke mig at få nogle eksempler
på tråde, hvor herren i fokus har udlevet det, du mener er udtryk for
nærtagenhed, stupid højreorienteret retorik, hvidvaskning af USA mv...??



Kim Larsen (19-08-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 19-08-05 11:18

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4305ad57$0$18636$14726298@news.sunsite.dk...
> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:4305ab8e$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...
>
> (...)
>> > Næsegrus er så meget sagt - det er vel fair nok at respektere sine
>> > meddebattører.
>>
>> Arh, hold op. Du er jo ved at få hosteanfald som du bøjer dig ned i
>> støvet
>> for Tom Liljeberg af næsegrus beundring men det skal da være dig vel
>> undt.
>
> Ih, tak! I øvrigt kunne jeg da stadig godt tænke mig at få nogle eksempler
> på tråde, hvor herren i fokus har udlevet det, du mener er udtryk for
> nærtagenhed, stupid højreorienteret retorik, hvidvaskning af USA mv...??

Alle de gange hvor jeg er gået på ham med skarp kritik af USA. Jeg gider
ikke lede alle de indlæg op, det vil tage uger måske måneder at finde frem
til det hvis jeg i det hele taget kan finde dem på nogen server mere (vi
skal omkring 1 til 2 år tilbage i tiden. Jeg har for længst skrottet Tom
Liljeberg som debattør, idet jeg ikke finder ham værd at spilde tid på, men
før jeg kom til den konklusion kom det til mange af den slags sammenstød.
Når det kommer til at diskutere USA opfatter jeg det nærmest som en farce at
forsøge at diskutere det med Tom Liljeberg. Men derfor kunne det nu
alligevel have været meget skægt at se ham bagatellisere og bortforklare
forbrydelser begået af staterne selv i fængslerne (herunder overlagt drab)
samt hvidvaske systemet derovre med en så kærlig hånd at selv GWB måtte
smelte i rørthed hvis han så det.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




JJ (19-08-2005)
Kommentar
Fra : JJ


Dato : 19-08-05 13:30

On Fri, 19 Aug 2005 12:17:45 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:


>Alle de gange hvor jeg er gået på ham med skarp kritik af USA. Jeg gider
>ikke lede alle de indlæg op, det vil tage uger måske måneder at finde frem
>til det hvis jeg i det hele taget kan finde dem på nogen server mere (vi
>skal omkring 1 til 2 år tilbage i tiden. Jeg har for længst skrottet Tom
>Liljeberg som debattør, idet jeg ikke finder ham værd at spilde tid på,

Hvis man vil skrotte en som Tom som debattør, burde man overveje om
man overhovedet kan holde ud at høre på andre meninger end sin egen,
og om man overhovedet burde være i et diskussionsforum.

Bare se nu - Konrad udtrykker respekt for en debatør med en anden
opfattelse end ham selv (samme respekt kan jeg passende give til
Konrad) og det medfører straks at han bliver nærmest latterliggjort.

Det er sgu da barnligt, og uværdig opførsel, at man ikke kan
respektere sine "modstandere" uden at blive mødt med sådan noget. Og
det er den slags, der desværre er med til at forrådne debatklimaet
herinde, og jeg så gerne du kunne tage denne velmente kritik til
efterretning.

Det gælder sevlfølgelig folk på begge sider. At man prøver at
respektere folk med andre synspunkter og holder sig fra alle mulige
hånligheder og fornæmelse, når uenighedene opstår.

Ja, jeg er nok naiv, men hvor kunne man dog savne respekten og
venligheden fra mange herinde.


/
Jakob

Anders Wegge Jakobse~ (19-08-2005)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 19-08-05 14:08

"JJ" == JJ <jepej@it.dk> writes:

....

> Det gælder sevlfølgelig folk på begge sider. At man prøver at
> respektere folk med andre synspunkter og holder sig fra alle mulige
> hånligheder og fornæmelse, når uenighedene opstår.

> Ja, jeg er nok naiv, men hvor kunne man dog savne respekten og
> venligheden fra mange herinde.

Det kunne være rigtig godt hvis det kunne lade sig gøre at højne
debatklimaet en anelse. Jeg er iøvrigt enig i dine synspunkter.

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>
Min weblog - <http://blog.wegge.dk/>

Per Rønne (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 21-08-05 00:30

Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:

> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4305ad57$0$18636$14726298@news.sunsite.dk...

> > Ih, tak! I øvrigt kunne jeg da stadig godt tænke mig at få nogle eksempler
> > på tråde, hvor herren i fokus har udlevet det, du mener er udtryk for
> > nærtagenhed, stupid højreorienteret retorik, hvidvaskning af USA mv...??

> Alle de gange hvor jeg er gået på ham med skarp kritik af USA.

Måske fordi du er så unuanceret, så bastant?

> Jeg har for længst skrottet Tom Liljeberg som debattør,

Måske fordi du ikke vil debat, men skråleri? Debat mellem to parter
betyder at begge parter lægger det samme i ordet »debat«.
--
Per Erik Rønne

Knud Larsen (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 21-08-05 09:16


""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
news:1h1mdu3.i5399jvi4n5zN%spam@husumtoften.invalid...
> Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:
>
>> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:4305ad57$0$18636$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> > Ih, tak! I øvrigt kunne jeg da stadig godt tænke mig at få nogle
>> > eksempler
>> > på tråde, hvor herren i fokus har udlevet det, du mener er udtryk for
>> > nærtagenhed, stupid højreorienteret retorik, hvidvaskning af USA
>> > mv...??
>
>> Alle de gange hvor jeg er gået på ham med skarp kritik af USA.
>
> Måske fordi du er så unuanceret, så bastant?
>
>> Jeg har for længst skrottet Tom Liljeberg som debattør,
>
> Måske fordi du ikke vil debat, men skråleri? Debat mellem to parter
> betyder at begge parter lægger det samme i ordet »debat«.

Ja, en "debat" om USA, - hvor man starter med at hævde at landet er verdens
største terrorstat, og en fascistisk, nazistisk og racistisk bananrepublik,
den er jo netop sluttet, før den er begyndt. Og hvis TL overhovedet gider
svare på sådan noget savl, så KAN det jo kun blive med et par ord om
"debattørens" åndelige habitus.

Det er mig en gåde, at TimL selv mener, at rent savl og bræk har noget med
"debat" at gøre, - en ting er at få åndelig udløsning ved at udslynge disse
frække ord om USA, men at kalde det "debat", og tro at folk, som kan
debattere på højt niveau, gider hoppe med på grisetransporten, det fatter
jeg ikke, - men jeg kan heller ikke fatte hvordan makkerparret kimL og ahw,
overhovedet kan fungere i hverdagen, med så rabiate og betonforkerte
fordomme om alt der ikke er "socialistisk" eller kommunistisk.











Kim Larsen (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 18-08-05 16:48

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:430471a6$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message
> news:43046345$0$18643$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4303b71f$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Så I det venner ?
>>>
>>> 60 Minutes på TV2 for et kvarter siden ?
>>
>> Channel Four udsendelsen?
>>
>> (...)
>>
>>> Jeg kan næsten ikke vente til det dansk/amerikanske fjols, Tom Liljeberg
>>> kommer på banen og hvidvasker USA og siger det hele er ondsindet
>>> kommunistisk løgn.
>>
>> Det er sgu da dig der er et fjols. Liljeberg hare aldrig hvidvasket noget
>> som helst, eller postuleret at påstande omkring moderne amerikanske
>> forhold
>> skulle være forankret kommunistiske løgne.
>>
>>>Han påstås at have akademisk grad og stipendiat (hvilket
>>> jeg har umanerligt svært ved at forestille mig dømt udfra
>>> intelligensniveauet på hans debatindlæg),
>>
>> Liljeberg er efter min bedste overbevisning den bedst begavede af alle
>> dem,
>> der har frekventeret den her gruppe.
>
> Det er det der ærgrer KimL og AHW så helt utroligt, tænk at en der har
> valgt at bo i selveste helvedes forgård, Californien, er flere niveauer
> over dem selv.

Jeg sidder her rimelig sommerbrun over det meste af kroppen (delvist på
grund af solarium) - øh - hvad er det lige jeg skal være misundelig over ?
Jeg ønsker ikke at sætte mine ben i USA nogensinde nu hvor det for alvor er
gået op for mig hvilket fascistoidt voldsdiktatur USA er. Bliv uberettiget
anholdt i USA og håb på at du ikke bliver dræbt under din arrestation, det
er hvad det handler om derovre.

Nej, Danmark er et noget bedre land, ikke perfekt, men et meget bedre land
en USA. Hvis jeg er utilfreds med noget så er det vore politikeres gentagne
forsøg på at ødelægge velfærdssamfundet med Helle Thorning Schmidt i
spidsen. Den borgerlige regering gør ligesom den plejer intet andet end at
rive ned og ødelægge. Desværre er Socialdemokraterne ikke så socialt
ansvarlige længere, så man kan ikke forvente at der bliver ryddet op i samme
grad efter den borgerlige regering som ved tidligere systemskifter. Dog kan
det jo være at Helle Thorning Schmidt bliver væltet af pinden igen og at der
sker en oprejsning af partiet i den rigtige retning - mod en mere
venstreorienteret politik.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Kim Larsen (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 18-08-05 16:06

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43046345$0$18643$14726298@news.sunsite.dk...
> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:4303b71f$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
>> Så I det venner ?
>>
>> 60 Minutes på TV2 for et kvarter siden ?
>
> Channel Four udsendelsen?

Den fejl ER altså rettet meget hurtigt fra min side hvis du ellers gad at
læse tingene ordentligt igennem. Jeg skal vel ikke klandres for en enkelt
fejl jeg laver i en sen aftentime og selv retter så snart det går op for mig
fejlen er tilstede hvilket jeg opdagede 5 minutter efter jeg havde postet
trådstarteren.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Konrad (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 18-08-05 16:19

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:4304a3c2$0$18650$14726298@news.sunsite.dk...
> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> >> 60 Minutes på TV2 for et kvarter siden ?
> >
> > Channel Four udsendelsen?
>
> Den fejl ER altså rettet meget hurtigt fra min side hvis du ellers gad at
> læse tingene ordentligt igennem.

Rolig nu - det kunne jeg jo ikke vide.

>Jeg skal vel ikke klandres for en enkelt
> fejl

Du klandres ikke - det var tydeligvis en fejl. Skal jeg klandres for at
forsøge at korrigere en enkelt fejl?




Kim Larsen (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 18-08-05 16:02

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43046345$0$18643$14726298@news.sunsite.dk...
> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:4303b71f$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
>> Så I det venner ?
>>
>> 60 Minutes på TV2 for et kvarter siden ?
>
> Channel Four udsendelsen?
>
> (...)
>
>> Jeg kan næsten ikke vente til det dansk/amerikanske fjols, Tom Liljeberg
>> kommer på banen og hvidvasker USA og siger det hele er ondsindet
>> kommunistisk løgn.
>
> Det er sgu da dig der er et fjols. Liljeberg hare aldrig hvidvasket noget
> som helst, eller postuleret at påstande omkring moderne amerikanske
> forhold
> skulle være forankret kommunistiske løgne.
>
>>Han påstås at have akademisk grad og stipendiat (hvilket
>> jeg har umanerligt svært ved at forestille mig dømt udfra
>> intelligensniveauet på hans debatindlæg),
>
> Liljeberg er efter min bedste overbevisning den bedst begavede af alle
> dem,
> der har frekventeret den her gruppe.

Hvidvaskninger har der været masser af. Lige så snart man faktuelt angriber
samfundsforhold i USA kommer Tom Liljeberg op som trold (eller mere troll)
af en æske og raser imod det som var det et personligt angreb om ham selv.
Han er i den grad nærtagen at jeg aldrig har set noget lignende. Hans
modstand mod kritik af USA har tit nærmet sig paranoia i mine øjne. Han er
et studie i stupid højreorienteret retorik nærmende sig propaganda. Var det
så bare begavet retorik kunne man bedre bære det. Han og hans venner påstår
at han opfører sig pænt og sagligt men jeg har set ham på slap line overfor
flere debatdeltagere i de par år jeg har beskæftiget mig med det her og jeg
har tænkt mit omkring det.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Konrad (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 18-08-05 16:23

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:4304a2e7$0$18648$14726298@news.sunsite.dk...

> > Liljeberg er efter min bedste overbevisning den bedst begavede af alle
> > dem,
> > der har frekventeret den her gruppe.
>
> Hvidvaskninger har der været masser af. Lige så snart man faktuelt
angriber
> samfundsforhold i USA kommer Tom Liljeberg op som trold (eller mere troll)
> af en æske og raser imod det som var det et personligt angreb om ham selv.

Det er jeg ikke enig i. Liljeberg indgår som regel i debatten hvis
påstandene er ugenkendelige for ham, eller de mangler dokumentation.

> Han er i den grad nærtagen at jeg aldrig har set noget lignende. Hans
> modstand mod kritik af USA har tit nærmet sig paranoia i mine øjne. Han er
> et studie i stupid højreorienteret retorik nærmende sig propaganda. Var
det
> så bare begavet retorik kunne man bedre bære det. Han og hans venner
påstår
> at han opfører sig pænt og sagligt men jeg har set ham på slap line
overfor
> flere debatdeltagere i de par år jeg har beskæftiget mig med det her og
jeg
> har tænkt mit omkring det.

Det har jeg ikke bidt mærke i, må jeg erkende - men jeg følger godt nok
heller ikke samtlige marathondebatter og kæmpetråde om USA - så kunne man jo
ikke lave andet. Kan du ikke henvise til et par af de diskussioner du har i
tankerne - så kan jeg selv læse dem igennem på groups.google.com???



Per Rønne (20-08-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 20-08-05 23:30

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:4303b71f$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
> > Så I det venner ?
> >
> > 60 Minutes på TV2 for et kvarter siden ?
>
> Channel Four udsendelsen?
>
> (...)
>
> > Jeg kan næsten ikke vente til det dansk/amerikanske fjols, Tom Liljeberg
> > kommer på banen og hvidvasker USA og siger det hele er ondsindet
> > kommunistisk løgn.
>
> Det er sgu da dig der er et fjols. Liljeberg hare aldrig hvidvasket noget
> som helst, eller postuleret at påstande omkring moderne amerikanske forhold
> skulle være forankret kommunistiske løgne.
>
> >Han påstås at have akademisk grad og stipendiat (hvilket
> > jeg har umanerligt svært ved at forestille mig dømt udfra
> > intelligensniveauet på hans debatindlæg),
>
> Liljeberg er efter min bedste overbevisning den bedst begavede af alle dem,
> der har frekventeret den her gruppe.

Svjh, i hvert fald med den højeste akademiske grad.

Kims trådstart giver mig ellers ikke lyst til at deltage i debatten i
denne tråd.
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.
DK-2700 Brønshøj
Tlf + fax 38 89 00 16, mobil 28 23 09 92

Ingolf (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Ingolf


Dato : 18-08-05 16:54

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
news:4303b71f$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
> Så I det venner ?
>
> 60 Minutes på TV2 for et kvarter siden ?
>
> Massemord på fanger i amerikanske fængsler begået af de ansatte. Ingen af
> de ansatte kan peges ud som drabsmanden i hver sag så derfor går alle der
> deltog i drabet fri. Og så har vi ikke taget den systematiske tortur med
> hvoraf noget af den, udover at give varige synlige mén på kroppen, af og
> til også medførte døden.

Jeg så det ikke. Men der findes vel et klip på nettet?

> Verdens bedste land med verdens bedste retssystem ? Det er værre forhold
> end selv de mest totalitære regimer som har eksisteret i verden.

'Brubaker' kører altså stadig? Ikke fordi jeg er overrasket...
http://www.imdb.com/title/tt0080474/

Samtidig kan man spørge sig selv, hvorfor Guantanamo skulle placeres på
Cuba...

> Jeg kan næsten ikke vente til det dansk/amerikanske fjols, Tom Liljeberg
> kommer på banen og hvidvasker USA og siger det hele er ondsindet
> kommunistisk løgn.

En dag går det vel op for alle at størstedelen af 'den onde kommunisme' var
finansieret af vestlige interesser. Det fungerer da tilsyneladende fint for
Kina, når man ser bort fra vestlig propaganda?

>
> Skidt være med at mange tingene var videodokumenterede, det var jo blot
> manipulation og løgn det hele.

Hvis du endelig finder en lille sekvens eller billede med noget der modsiger
officielle forklaringer, er det bare en 'billed-fejl', 'JPEG
compression-artifacts... ', oversættelsesfejl, *SIGH*

Gad vide om belastende dokumenter også bare er en stor tryk/stave- fejl?

Som Mandela sagde:
"If the United States of America or Britain is having elections, they don't
ask for observers from Africa or from Asia. But when we have elections, they
want observers."

_
"How come you're so wrong? My sweet neo-con, where's the money gone, in the
Pentagon"
-Rolling Stones
http://www.cnn.com/2005/SHOWBIZ/Music/08/11/rolling.stones.ap/index.html



Kim Larsen (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 18-08-05 17:30

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
news:4304aebf$0$82774$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
> news:4303b71f$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
>> Så I det venner ?
>>
>> 60 Minutes på TV2 for et kvarter siden ?
>>
>> Massemord på fanger i amerikanske fængsler begået af de ansatte. Ingen af
>> de ansatte kan peges ud som drabsmanden i hver sag så derfor går alle der
>> deltog i drabet fri. Og så har vi ikke taget den systematiske tortur med
>> hvoraf noget af den, udover at give varige synlige mén på kroppen, af og
>> til også medførte døden.
>
> Jeg så det ikke. Men der findes vel et klip på nettet?
>
>> Verdens bedste land med verdens bedste retssystem ? Det er værre forhold
>> end selv de mest totalitære regimer som har eksisteret i verden.
>
> 'Brubaker' kører altså stadig? Ikke fordi jeg er overrasket...
> http://www.imdb.com/title/tt0080474/
>
> Samtidig kan man spørge sig selv, hvorfor Guantanamo skulle placeres på
> Cuba...
>
>> Jeg kan næsten ikke vente til det dansk/amerikanske fjols, Tom Liljeberg
>> kommer på banen og hvidvasker USA og siger det hele er ondsindet
>> kommunistisk løgn.
>
> En dag går det vel op for alle at størstedelen af 'den onde kommunisme'
> var finansieret af vestlige interesser. Det fungerer da tilsyneladende
> fint for Kina, når man ser bort fra vestlig propaganda?
>
>>
>> Skidt være med at mange tingene var videodokumenterede, det var jo blot
>> manipulation og løgn det hele.
>
> Hvis du endelig finder en lille sekvens eller billede med noget der
> modsiger officielle forklaringer, er det bare en 'billed-fejl', 'JPEG
> compression-artifacts... ', oversættelsesfejl, *SIGH*
>
> Gad vide om belastende dokumenter også bare er en stor tryk/stave- fejl?

Jeg tror desværre ikke der kommer til at ske noget som helst på baggrund af
den omtalte udsendelse fra Channel 4 Television. Der er ingen som har noget
at skulle have sagt i USA som tør/ønsker at pille ved noget som helst. Hele
retssystemet og fængselssystemet er så betændt at jeg vil tro at det vil
være forbundet med reel livsfare at gå efter de ansvarlige for
ulovlighederne og reformere systemet. USA er alt andet end et hæderligt land
og du skal ikke forvente at det nogensinde bliver det. De mennesker som
forleden brændte amerikanske flag i Danmark burde efter min mening mere have
en medalje frem for en dom. Et så uanstændigt land som USA er der ingen
grund til at hædre langt mere despektere.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Ingolf (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Ingolf


Dato : 18-08-05 18:11


"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
news:4304b788$0$18642$14726298@news.sunsite.dk...
> "Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
> news:4304aebf$0$82774$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
>> news:4303b71f$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Så I det venner ?
>>>
>>> 60 Minutes på TV2 for et kvarter siden ?
>>>
>>> Massemord på fanger i amerikanske fængsler begået af de ansatte. Ingen
>>> af de ansatte kan peges ud som drabsmanden i hver sag så derfor går alle
>>> der deltog i drabet fri. Og så har vi ikke taget den systematiske tortur
>>> med hvoraf noget af den, udover at give varige synlige mén på kroppen,
>>> af og til også medførte døden.
>>
>> Jeg så det ikke. Men der findes vel et klip på nettet?
>>
>>> Verdens bedste land med verdens bedste retssystem ? Det er værre
>>> forhold end selv de mest totalitære regimer som har eksisteret i verden.
>>
>> 'Brubaker' kører altså stadig? Ikke fordi jeg er overrasket...
>> http://www.imdb.com/title/tt0080474/
>>
>> Samtidig kan man spørge sig selv, hvorfor Guantanamo skulle placeres på
>> Cuba...
>>
>>> Jeg kan næsten ikke vente til det dansk/amerikanske fjols, Tom Liljeberg
>>> kommer på banen og hvidvasker USA og siger det hele er ondsindet
>>> kommunistisk løgn.
>>
>> En dag går det vel op for alle at størstedelen af 'den onde kommunisme'
>> var finansieret af vestlige interesser. Det fungerer da tilsyneladende
>> fint for Kina, når man ser bort fra vestlig propaganda?
>>
>>>
>>> Skidt være med at mange tingene var videodokumenterede, det var jo blot
>>> manipulation og løgn det hele.
>>
>> Hvis du endelig finder en lille sekvens eller billede med noget der
>> modsiger officielle forklaringer, er det bare en 'billed-fejl', 'JPEG
>> compression-artifacts... ', oversættelsesfejl, *SIGH*
>>
>> Gad vide om belastende dokumenter også bare er en stor tryk/stave- fejl?
>
> Jeg tror desværre ikke der kommer til at ske noget som helst på baggrund
> af den omtalte udsendelse fra Channel 4 Television. Der er ingen som har
> noget at skulle have sagt i USA som tør/ønsker at pille ved noget som
> helst. Hele retssystemet og fængselssystemet er så betændt at jeg vil tro
> at det vil være forbundet med reel livsfare at gå efter de ansvarlige for
> ulovlighederne og reformere systemet. USA er alt andet end et hæderligt
> land og du skal ikke forvente at det nogensinde bliver det. De mennesker
> som forleden brændte amerikanske flag i Danmark burde efter min mening
> mere have en medalje frem for en dom. Et så uanstændigt land som USA er
> der ingen grund til at hædre langt mere despektere.
>
> --
> Kim Larsen
>
> Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
> Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
> Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.
>
> Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)
>

Jeg vil stadig sige at det er fokert at brænde flag af. Der må være bedre
demokratiske måder at demonstrere sin vrede på?

Men faktum er at vi er de Amerikanske folks hænder. Hvis de ikke gør noget
ved det betændte, så kan vi ligeså godt kalde Satan for gud.:(.

Lad os bekæmpe det, men husk en ting er sikkert; dette betændte apparet vil
bide fra sig, på alle måder.. er vi forberedt på det?



jodem (18-08-2005)
Kommentar
Fra : jodem


Dato : 18-08-05 18:20


"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
news:4304c09d$0$82744$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
> news:4304b788$0$18642$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
>> news:4304aebf$0$82774$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
>>> news:4303b71f$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Så I det venner ?
>>>>
>>>> 60 Minutes på TV2 for et kvarter siden ?
>>>>
>>>> Massemord på fanger i amerikanske fængsler begået af de ansatte. Ingen
>>>> af de ansatte kan peges ud som drabsmanden i hver sag så derfor går
>>>> alle der deltog i drabet fri. Og så har vi ikke taget den systematiske
>>>> tortur med hvoraf noget af den, udover at give varige synlige mén på
>>>> kroppen, af og til også medførte døden.
>>>
>>> Jeg så det ikke. Men der findes vel et klip på nettet?
>>>
>>>> Verdens bedste land med verdens bedste retssystem ? Det er værre
>>>> forhold end selv de mest totalitære regimer som har eksisteret i
>>>> verden.
>>>
>>> 'Brubaker' kører altså stadig? Ikke fordi jeg er overrasket...
>>> http://www.imdb.com/title/tt0080474/
>>>
>>> Samtidig kan man spørge sig selv, hvorfor Guantanamo skulle placeres på
>>> Cuba...
>>>
>>>> Jeg kan næsten ikke vente til det dansk/amerikanske fjols, Tom
>>>> Liljeberg kommer på banen og hvidvasker USA og siger det hele er
>>>> ondsindet kommunistisk løgn.
>>>
>>> En dag går det vel op for alle at størstedelen af 'den onde kommunisme'
>>> var finansieret af vestlige interesser. Det fungerer da tilsyneladende
>>> fint for Kina, når man ser bort fra vestlig propaganda?
>>>
>>>>
>>>> Skidt være med at mange tingene var videodokumenterede, det var jo blot
>>>> manipulation og løgn det hele.
>>>
>>> Hvis du endelig finder en lille sekvens eller billede med noget der
>>> modsiger officielle forklaringer, er det bare en 'billed-fejl', 'JPEG
>>> compression-artifacts... ', oversættelsesfejl, *SIGH*
>>>
>>> Gad vide om belastende dokumenter også bare er en stor tryk/stave- fejl?
>>
>> Jeg tror desværre ikke der kommer til at ske noget som helst på baggrund
>> af den omtalte udsendelse fra Channel 4 Television. Der er ingen som har
>> noget at skulle have sagt i USA som tør/ønsker at pille ved noget som
>> helst. Hele retssystemet og fængselssystemet er så betændt at jeg vil tro
>> at det vil være forbundet med reel livsfare at gå efter de ansvarlige for
>> ulovlighederne og reformere systemet. USA er alt andet end et hæderligt
>> land og du skal ikke forvente at det nogensinde bliver det. De mennesker
>> som forleden brændte amerikanske flag i Danmark burde efter min mening
>> mere have en medalje frem for en dom. Et så uanstændigt land som USA er
>> der ingen grund til at hædre langt mere despektere.
>>
>> --
>> Kim Larsen
>>
>> Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
>> Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
>> Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.
>>
>> Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)
>>
>
> Jeg vil stadig sige at det er fokert at brænde flag af. Der må være bedre
> demokratiske måder at demonstrere sin vrede på?
>
> Men faktum er at vi er de Amerikanske folks hænder. Hvis de ikke gør noget
> ved det betændte, så kan vi ligeså godt kalde Satan for gud.:(.
>
> Lad os bekæmpe det, men husk en ting er sikkert; dette betændte apparet
> vil bide fra sig, på alle måder.. er vi forberedt på det?

Nu må I jo huske, - og det er noget, jeg lige har lært af Rune -, at hvis
ingen tør handle og påtage sig det beskidte arbejde, så lever det der krapyl
videre.



jodem (18-08-2005)
Kommentar
Fra : jodem


Dato : 18-08-05 18:20


"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
news:4304c09d$0$82744$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
> news:4304b788$0$18642$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
>> news:4304aebf$0$82774$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
>>> news:4303b71f$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Så I det venner ?
>>>>
>>>> 60 Minutes på TV2 for et kvarter siden ?
>>>>
>>>> Massemord på fanger i amerikanske fængsler begået af de ansatte. Ingen
>>>> af de ansatte kan peges ud som drabsmanden i hver sag så derfor går
>>>> alle der deltog i drabet fri. Og så har vi ikke taget den systematiske
>>>> tortur med hvoraf noget af den, udover at give varige synlige mén på
>>>> kroppen, af og til også medførte døden.
>>>
>>> Jeg så det ikke. Men der findes vel et klip på nettet?
>>>
>>>> Verdens bedste land med verdens bedste retssystem ? Det er værre
>>>> forhold end selv de mest totalitære regimer som har eksisteret i
>>>> verden.
>>>
>>> 'Brubaker' kører altså stadig? Ikke fordi jeg er overrasket...
>>> http://www.imdb.com/title/tt0080474/
>>>
>>> Samtidig kan man spørge sig selv, hvorfor Guantanamo skulle placeres på
>>> Cuba...
>>>
>>>> Jeg kan næsten ikke vente til det dansk/amerikanske fjols, Tom
>>>> Liljeberg kommer på banen og hvidvasker USA og siger det hele er
>>>> ondsindet kommunistisk løgn.
>>>
>>> En dag går det vel op for alle at størstedelen af 'den onde kommunisme'
>>> var finansieret af vestlige interesser. Det fungerer da tilsyneladende
>>> fint for Kina, når man ser bort fra vestlig propaganda?
>>>
>>>>
>>>> Skidt være med at mange tingene var videodokumenterede, det var jo blot
>>>> manipulation og løgn det hele.
>>>
>>> Hvis du endelig finder en lille sekvens eller billede med noget der
>>> modsiger officielle forklaringer, er det bare en 'billed-fejl', 'JPEG
>>> compression-artifacts... ', oversættelsesfejl, *SIGH*
>>>
>>> Gad vide om belastende dokumenter også bare er en stor tryk/stave- fejl?
>>
>> Jeg tror desværre ikke der kommer til at ske noget som helst på baggrund
>> af den omtalte udsendelse fra Channel 4 Television. Der er ingen som har
>> noget at skulle have sagt i USA som tør/ønsker at pille ved noget som
>> helst. Hele retssystemet og fængselssystemet er så betændt at jeg vil tro
>> at det vil være forbundet med reel livsfare at gå efter de ansvarlige for
>> ulovlighederne og reformere systemet. USA er alt andet end et hæderligt
>> land og du skal ikke forvente at det nogensinde bliver det. De mennesker
>> som forleden brændte amerikanske flag i Danmark burde efter min mening
>> mere have en medalje frem for en dom. Et så uanstændigt land som USA er
>> der ingen grund til at hædre langt mere despektere.
>>
>> --
>> Kim Larsen
>>
>> Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
>> Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
>> Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.
>>
>> Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)
>>
>
> Jeg vil stadig sige at det er fokert at brænde flag af. Der må være bedre
> demokratiske måder at demonstrere sin vrede på?
>
> Men faktum er at vi er de Amerikanske folks hænder. Hvis de ikke gør noget
> ved det betændte, så kan vi ligeså godt kalde Satan for gud.:(.
>
> Lad os bekæmpe det, men husk en ting er sikkert; dette betændte apparet
> vil bide fra sig, på alle måder.. er vi forberedt på det?

Nu må I jo huske, - og det er noget, jeg lige har lært af Rune -, at hvis
ingen tør handle og påtage sig det beskidte arbejde, så lever det der krapyl
videre.



#2066 (18-08-2005)
Kommentar
Fra : #2066


Dato : 18-08-05 05:47


"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
news:4303b71f$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
> Så I det venner ?
>
> 60 Minutes på TV2 for et kvarter siden ?
>
> Massemord på fanger i amerikanske fængsler begået af de ansatte. Ingen af
> de ansatte kan peges ud som drabsmanden i hver sag så derfor går alle der
> deltog i drabet fri. Og så har vi ikke taget den systematiske tortur med
> hvoraf noget af den, udover at give varige synlige mén på kroppen, af og
> til også medførte døden.
>

Det er en sag. En anden er dem der er blevet idoemt bizarre straffe, som fx
livsvarigt faengsel for tyveri af et $140 fjernsyn. Den paagaeldende i denne
sammehaeng kan prise sig lykkelig at han blev benaadet efter 35 aar i
faengsel.




Konrad (19-08-2005)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 19-08-05 10:40

"#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1f71a$4304ba51$c72d6baf$15052@nf5.news-service.com...
>
> > Massemord på fanger i amerikanske fængsler begået af de ansatte. Ingen
af
> > de ansatte kan peges ud som drabsmanden i hver sag så derfor går alle
der
> > deltog i drabet fri. Og så har vi ikke taget den systematiske tortur med
> > hvoraf noget af den, udover at give varige synlige mén på kroppen, af og
> > til også medførte døden.
> >
>
> Det er en sag. En anden er dem der er blevet idoemt bizarre straffe, som
fx
> livsvarigt faengsel for tyveri af et $140 fjernsyn.

En helt igennem logisk straf - så kan han lære det, kan han!




jodem (19-08-2005)
Kommentar
Fra : jodem


Dato : 19-08-05 11:14


"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4305a8a9$0$18650$14726298@news.sunsite.dk...
> "#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1f71a$4304ba51$c72d6baf$15052@nf5.news-service.com...
>>
>> > Massemord på fanger i amerikanske fængsler begået af de ansatte. Ingen
> af
>> > de ansatte kan peges ud som drabsmanden i hver sag så derfor går alle
> der
>> > deltog i drabet fri. Og så har vi ikke taget den systematiske tortur
>> > med
>> > hvoraf noget af den, udover at give varige synlige mén på kroppen, af
>> > og
>> > til også medførte døden.
>> >
>>
>> Det er en sag. En anden er dem der er blevet idoemt bizarre straffe, som
> fx
>> livsvarigt faengsel for tyveri af et $140 fjernsyn.
>
> En helt igennem logisk straf - så kan han lære det, kan han!
>
>
Man må ikke håbe, han også bliver tvunget til at se på det. Det ville næsten
være for meget



Konrad (19-08-2005)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 19-08-05 11:23

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse
news:4305b0f0$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > En helt igennem logisk straf - så kan han lære det, kan han!
> >
> >
> Man må ikke håbe, han også bliver tvunget til at se på det. Det ville
næsten
> være for meget

Pjat - amerikansk TV repræsenterer da om noget næsten livseliksieren i den
moderne vestlige kultur. Det *kan* bare ikke være anderledes - i hvert fald
ikke når f.eks danske public service-stationer for 95% vedkommende finder
det relevant at berige os med det. En straf som du skitserer - 35 års
TV-kiggeri på det stjålne fjernsyn - ville da sådan set blot være identisk
med et hvilket som helst middelklasseliv ude i forstæderne...



jodem (19-08-2005)
Kommentar
Fra : jodem


Dato : 19-08-05 12:19


"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4305b2dd$0$18638$14726298@news.sunsite.dk...
> "jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse
> news:4305b0f0$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> > En helt igennem logisk straf - så kan han lære det, kan han!
>> >
>> >
>> Man må ikke håbe, han også bliver tvunget til at se på det. Det ville
> næsten
>> være for meget
>
> Pjat - amerikansk TV repræsenterer da om noget næsten livseliksieren i den
> moderne vestlige kultur. Det *kan* bare ikke være anderledes - i hvert
> fald
> ikke når f.eks danske public service-stationer for 95% vedkommende finder
> det relevant at berige os med det. En straf som du skitserer - 35 års
> TV-kiggeri på det stjålne fjernsyn - ville da sådan set blot være identisk
> med et hvilket som helst middelklasseliv ude i forstæderne...

Danmark halter nu alligevel en del bagefter.

Sidst jeg var der, så jeg TV-reklamer for et automatisk et eller andet
skydevåben. Det var legetøj, men lignede til forveksling, og pointen, som
var rigt illustreret, var, at man kunne rigtigt kunne skyde da andre børn,
som man ikke kunne lide, godt nok med ét eller endet splatter. Fortrinsvis
sorte (baggårds)børn befandt sig på begge sider af våbenet. Lige efter
reklameindslaget, kom der så nyheder, som i høj grad koncentrerede sig om,
at en dreng havde skudt nogle skolebørn og taget en skoleklasse som gisler.
Jo, længe leve liberalismen, som virkelig forstår at imødekomme og finde
kommercielle udtryk for børns vrede og frustration.
>



John Schmitt (19-08-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 19-08-05 12:21


"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4305b2dd$0$18638$14726298@news.sunsite.dk...
En straf som du skitserer - 35 års
> TV-kiggeri på det stjålne fjernsyn - ville da sådan set blot være identisk
> med et hvilket som helst middelklasseliv ude i forstæderne...
>
En hård straf for nogle (mig for eksempel)





Ingolf (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Ingolf


Dato : 18-08-05 19:48

Man kan da kun brækkr sig!!! Hvorfor er Guantanamo placeret på Cuba? Tænmk
efter MCFlY!



Per Rønne (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 21-08-05 00:30

Ingolf <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote:

> Man kan da kun brækkr sig!!! Hvorfor er Guantanamo placeret på Cuba? Tænmk
> efter MCFlY!

Fordi Guantanamo er lejet af USA, vistnok uden udløb. En følge af at
Cuba blev befriet fra spansk kolonistatus gennem USAs indsats. Den
spansk-amerikanske krig.

DSE:

Spansk-amerikanske Krig, Den, krig mellem Spanien og USA i 1898. Under
stigende amerikansk pressebevågenhed havde den spanske kolonimagt i
flere år søgt at nedkæmpe en cubansk selvstændighedsbevægelse. I februar
1898 sendte USA slagskibet Maine til Havanas havn, hvor det sprang i
luften, antagelig som følge af en kedelsprængning. Ikke desto mindre
erklærede USA krig mod Spanien 25.4.1898. Den spanske flåde i både
Santiago på Cuba og i Manila på Filippinerne blev sænket med kun
ubetydelige amerikanske tab. Ved freden fik USA overdraget Filippinerne,
Guam og Puerto Rico, mens Cuba blev selvstændigt. Krigen betød
afslutningen på Spaniens dage som verdensmagt, samtidig med at USA
markerede sig som en international stormagt.
--
Per Erik Rønne

Jesper (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 18-08-05 22:12

Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:

> Så I det venner ?
>
> 60 Minutes på TV2 for et kvarter siden ?
>
> Massemord på fanger i amerikanske fængsler begået af de ansatte. Ingen af de
> ansatte kan peges ud som drabsmanden i hver sag så derfor går alle der
> deltog i drabet fri. Og så har vi ikke taget den systematiske tortur med
> hvoraf noget af den, udover at give varige synlige mén på kroppen, af og til
> også medførte døden.
>
> Verdens bedste land med verdens bedste retssystem ? Det er værre forhold
> end selv de mest totalitære regimer som har eksisteret i verden.
>
> Jeg kan næsten ikke vente til det dansk/amerikanske fjols, Tom Liljeberg
> kommer på banen og hvidvasker USA og siger det hele er ondsindet
> kommunistisk løgn. Han påstås at have akademisk grad og stipendiat (hvilket
> jeg har umanerligt svært ved at forestille mig dømt udfra
> intelligensniveauet på hans debatindlæg), så en vis vægt blandt jer
> højrefløjsere må "geniet" Tom Liljebergs mening og formodede hvidvaskning af
> USA vel have.
>
> Skidt være med at mange tingene var videodokumenterede, det var jo blot
> manipulation og løgn det hele. Og selv om det hele ikke var løgn (hvad det
> jo altså selvfølgelig er) kunne de jo bare lade være med at komme i fængsel,
> ikke sandt ?
>
> Øj, jeg kan ikke vente til Tom Liljeberg kommer på banen.

Kære Kim;

Hvis Danmark havde en fangepopulation på 2 mio, så tror jeg også vi vil
kunne finde fanger der ikke er blevet behandlet godt nok og fangevogtere
der ikke gør deres arbejde godt nok.

Det er med det program som med Jacob Holsts "Amerikanske Billeder": Hvis
du opsøger det allerværste du overhovedet kan finde i USA, så finder du
noget slemt.
Men ligesom "Amerikanske Billeder" ikke er repræsentativt for hvordan
folk bor i USA, så er dokumentarprogrammet og fængslerne det heller
ikke.
Kig indenfor i Vermonts fængsler eller i "Club Fed", de føderale
fænglser hvor skattesnydere og andre der har begået økonomsk
kriminalitet, så får du et helt andet billede.
--
Three things are certain: Death, taxes and lost data.
Guess which has occurred. -- David Dixon
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/extract

Knud Larsen (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 18-08-05 22:55


"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
news:1h1iim1.n3hpba1vfz1c0N%spambuster@users.toughguy.net...
> Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:
>

> Hvis Danmark havde en fangepopulation på 2 mio, så tror jeg også vi vil
> kunne finde fanger der ikke er blevet behandlet godt nok og fangevogtere
> der ikke gør deres arbejde godt nok.
>
> Det er med det program som med Jacob Holsts "Amerikanske Billeder": Hvis
> du opsøger det allerværste du overhovedet kan finde i USA, så finder du
> noget slemt.
> Men ligesom "Amerikanske Billeder" ikke er repræsentativt for hvordan
> folk bor i USA, så er dokumentarprogrammet og fængslerne det heller
> ikke.
> Kig indenfor i Vermonts fængsler eller i "Club Fed", de føderale
> fænglser hvor skattesnydere og andre der har begået økonomsk
> kriminalitet, så får du et helt andet billede.


Eller som jeg så på Animal Planet for en uge siden, et fængsel hvor hver af
fangerne fik ansvaret for en hund fra et hjem for dårligt behandlede hunde,
det var godt for både de indsatte og for hundene. Og tænk, man har også
dårligt behandlede hunde i USA, det er rystende.

Hvornår er der nogen, som raser over franske eller græske fængsler? for ikke
at tale om prospektlandet Tyrkiets fængsler? I et land med 300 millioner
mennesker er der altid masser af mis- handling, brug, forståelser at berette
om.

Jeg så forresten i går på The Independent, om et muslimsk bandemedlem i UK,
som fik 22 år i fængsel for de almindelige bandeaktiviteter, er *det* ikke
forfærdeligt sammenlignet med en dansk tilsvarende dom? Altså igen, hvornår
"kigger" vi på de kedelige fakta fra vores egen klub, - uden at undlade at
kommentere USAs fejl og mangler naturligvis? Men nu er det jo fastslået 500
gange, at USA er verdens mest forfærdelige land, så nu kunne man måske få
lidt information om egne forbrydelser? Hvad mon der iøvrigt sker med vores
"system", når vi bliver lige så multikulturelle som man er i USA, mon ikke
noget af lakken går af skønhedsplejen, - når man ikke mere identificerer sig
med de andre etniske grupper, og man får den kriminalitet, som altid følger
med multikulturelle samfund? Amerikanerne ER jo trods alt bare europæere,
som er flyttet til et andet kontinent.















jodem (18-08-2005)
Kommentar
Fra : jodem


Dato : 18-08-05 23:14


"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:430503c0$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> news:1h1iim1.n3hpba1vfz1c0N%spambuster@users.toughguy.net...
>> Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:
>>
>
>> Amerikanerne ER jo trods alt bare europæere, som er flyttet til et andet
>> kontinent.
>
>
>
>
>
>

Nej, jeg tror, de var noget særligt. Ludfattige overlevere, som var parat
til lidt af hvert. Men af en støbning så de kunne lave Amerika, alt
iberegnet.

Men ikke det er de samme pionerer vi i år 2000 møder i det dekadente,
velnærede Europa. I så fald skal vi bare sørge for at holde dem fra de ting
på viften af muligheder, som vi ikke vil have de bruger. Fx socialt
bedrageri og andre former for kriminalitet.



..





Kim Larsen (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 18-08-05 23:30

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:430503c0$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> news:1h1iim1.n3hpba1vfz1c0N%spambuster@users.toughguy.net...
>> Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:
>>
>
>> Hvis Danmark havde en fangepopulation på 2 mio, så tror jeg også vi vil
>> kunne finde fanger der ikke er blevet behandlet godt nok og fangevogtere
>> der ikke gør deres arbejde godt nok.
>>
>> Det er med det program som med Jacob Holsts "Amerikanske Billeder": Hvis
>> du opsøger det allerværste du overhovedet kan finde i USA, så finder du
>> noget slemt.
>> Men ligesom "Amerikanske Billeder" ikke er repræsentativt for hvordan
>> folk bor i USA, så er dokumentarprogrammet og fængslerne det heller
>> ikke.
>> Kig indenfor i Vermonts fængsler eller i "Club Fed", de føderale
>> fænglser hvor skattesnydere og andre der har begået økonomsk
>> kriminalitet, så får du et helt andet billede.
>
>
> Eller som jeg så på Animal Planet for en uge siden, et fængsel hvor hver
> af fangerne fik ansvaret for en hund fra et hjem for dårligt behandlede
> hunde, det var godt for både de indsatte og for hundene. Og tænk, man har
> også dårligt behandlede hunde i USA, det er rystende.
>
> Hvornår er der nogen, som raser over franske eller græske fængsler? for
> ikke at tale om prospektlandet Tyrkiets fængsler? I et land med 300
> millioner mennesker er der altid masser af mis- handling, brug,
> forståelser at berette om.
>
> Jeg så forresten i går på The Independent, om et muslimsk bandemedlem i
> UK, som fik 22 år i fængsel for de almindelige bandeaktiviteter, er *det*
> ikke forfærdeligt sammenlignet med en dansk tilsvarende dom? Altså igen,
> hvornår "kigger" vi på de kedelige fakta fra vores egen klub, - uden at
> undlade at kommentere USAs fejl og mangler naturligvis? Men nu er det jo
> fastslået 500 gange, at USA er verdens mest forfærdelige land, så nu kunne
> man måske få lidt information om egne forbrydelser? Hvad mon der iøvrigt
> sker med vores "system", når vi bliver lige så multikulturelle som man er
> i USA, mon ikke noget af lakken går af skønhedsplejen, - når man ikke mere
> identificerer sig med de andre etniske grupper, og man får den
> kriminalitet, som altid følger med multikulturelle samfund? Amerikanerne
> ER jo trods alt bare europæere, som er flyttet til et andet kontinent.

Hvidvaskning og bortforklaringer - godt nok - jeg var lige ved at være bange
for at højrefløjen på dk.politik var faldet af på den.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Knud Larsen (19-08-2005)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 19-08-05 08:38


"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
news:43050bf3$0$18642$14726298@news.sunsite.dk...
> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:430503c0$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
>> news:1h1iim1.n3hpba1vfz1c0N%spambuster@users.toughguy.net...
>>> Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:
>>>

>> Jeg så forresten i går på The Independent, om et muslimsk bandemedlem i
>> UK, som fik 22 år i fængsel for de almindelige bandeaktiviteter, er *det*
>> ikke forfærdeligt sammenlignet med en dansk tilsvarende dom? Altså igen,
>> hvornår "kigger" vi på de kedelige fakta fra vores egen klub, - uden at
>> undlade at kommentere USAs fejl og mangler naturligvis? Men nu er det jo
>> fastslået 500 gange, at USA er verdens mest forfærdelige land, så nu
>> kunne man måske få lidt information om egne forbrydelser? Hvad mon der
>> iøvrigt sker med vores "system", når vi bliver lige så multikulturelle
>> som man er i USA, mon ikke noget af lakken går af skønhedsplejen, - når
>> man ikke mere identificerer sig med de andre etniske grupper, og man får
>> den kriminalitet, som altid følger med multikulturelle samfund?
>> Amerikanerne ER jo trods alt bare europæere, som er flyttet til et andet
>> kontinent.
>
> Hvidvaskning og bortforklaringer - godt nok - jeg var lige ved at være
> bange for at højrefløjen på dk.politik var faldet af på den.

Jeg har læst bøger om forholdene i amerikanske fængsler, formodentlig før du
kunne læse, og mener naturligvis at de mange steder er rystende. Men jeg
behøver jo ikke bidrage med Ekstrabladsberetninger eller tegneserie
"argumenter" om USA's "fascisme, diktatur og nazi-dit eller dat, det klarer
du jo umærket.
Men jeg opfordrer venligt til du evt. engang, når du får tid tilovers, også
kaster blikket i egen omegn her i Europa. Det kan du godt gøre uden at
hvidvaske USA, - bare til din oplysning. Jeg glæder mig allerede til at se
fx Grækenland udstillet som fascistisk, nazistisk, fanatistisk, ynkeligt,
grisk, grotesk, og grovfordærvet, - på med vanten, der er masser at glæde
sig til. Vi venter spændt.








jodem (18-08-2005)
Kommentar
Fra : jodem


Dato : 18-08-05 23:04


"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
news:1h1iim1.n3hpba1vfz1c0N%spambuster@users.toughguy.net...
> Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:
>
>>> Kig indenfor i Vermonts fængsler eller i "Club Fed", de føderale
> fænglser hvor skattesnydere og andre der har begået økonomsk
> kriminalitet, så får du et helt andet billede.
> --

Jamen det er da betryggende, at ordenlige folk ikke ryger i de samme
slamkister som trashet.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408659
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste