Amdi?
Fra : Marty

Dato : 16-08-05 14:50

Hej Gruppe
Hvad laver Amdi Petersen nu? Kom han i fængsel eller var det kun i usa. Jeg
kan ikke rigtig finde noget om det på nettet, så jeg håber dette er den
rigtige gruppe. Hvad iøvrigt med ham Jørn Ege? Var han ikke også flygtet fra
en masse skandale mht. skattefusk osv? Men nu var det mest Amdi jeg kunne
tænke mig at få svar om. På forhånd tak.

Mvh Marty

Fra : Carsten Agger

Dato : 16-08-05 19:19

Marty wrote:
> [...]
> en masse skandale mht. skattefusk osv? Men nu var det mest Amdi jeg kunne
> tænke mig at få svar om. På forhånd tak.

Amdis retssag er ikke færdig, og han er så vidt jeg ved på fri fod ...
og ikke dømt for noget!

--
http://www.modspil.dk
- fordi tiden kræver et MODSPIL!

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-08-05 21:14

"Carsten Agger" <agger@modspilNOSPAM.dk> wrote in message

> Amdis retssag er ikke færdig, og han er så vidt jeg ved på fri fod ...
> og ikke dømt for noget!

Og *hvis* han bliver dømt, anker han naturligvis straks, og det kommer til
at koste yderligere 300 mio kroner for samfundet. Muligvis får han en bøde
på 300 kroner, når han engang sidder i sit private plejehjem på Fisher
Island.

Fra : Bo Nielsen

Dato : 17-08-05 00:01

> [...]
> at koste yderligere 300 mio kroner for samfundet. Muligvis får han en bøde
> på 300 kroner, når han engang sidder i sit private plejehjem på Fisher

Ja og så bliver sagen syltet så længe, ligesom Brixtoftesagen, at den
efterhånden er så forældet, at ingen rigtig kan huske hvad der skete. Og så
slipper de med en løftet pegefinger.

Boni

Fra : John Schmitt

Dato : 17-08-05 00:18

"Bo Nielsen" <boni@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Ja og så bliver sagen syltet så længe, ligesom Brixtoftesagen, at den
> efterhånden er så forældet, at ingen rigtig kan huske hvad der skete. Og

Brixtofte får 4-6 år, er ude efter 2,5 år + plus bøder og erstatninger.
Husk strafferammen er 12 år.

JS

Fra : Maz Spork

Dato : 17-08-05 09:18

John Schmitt wrote:
> "Bo Nielsen" <boni@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Brixtofte får 4-6 år, er ude efter 2,5 år + plus bøder og
> erstatninger. Husk strafferammen er 12 år.

Men det må da krænke almindelige menneskers retsbevidsthed, at disse sager
tager SÅ lang tid. Jeg er ikke jurist, men så kompliceret kan det altså ikke
være.

Er det mon et ressourcespørgsmål?

Fra : John Schmitt

Dato : 17-08-05 11:19

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tager SÅ lang tid. Jeg er ikke jurist, men så kompliceret kan det altså

Ja, det er det i nogen grad, men det ER komplicerede sager.
Min retsFØLELSE og retfærdighedsSANS og tilTRO til myndighederne er da også
anstrengt til tider
- men jeg er også så meget realist, at jeg erkender dem som -følelse, -sans
og -tro.
Du kan tage ind og følge f.eks. sagen mod Peter Brixtofte (mandatsvig af
særlig grov karakter) i Københavns Byret på Rådhuspladsen.
Retskalenderen kan du se her:
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2314292/
Vores retssystem kører bestemt ikke som i "Law and Order" eller "Perry
Mason"
- det er et langsomt kværnende maskineri.

JS

http://www.jp.dk/brixtofte/

Fra : Marty

Dato : 17-08-05 13:10

"Carsten Agger" <agger@modspilNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
Jeg

> Amdis retssag er ikke færdig, og han er så vidt jeg ved på fri fod ...
> [...]

Jeg troede sagen var afgjort dengang man havde fat i den, men det her jeg nu
heller ikke den store indsigt i. Tak for svarene.

Mvh Marty