Islam/kristendom, samhørighed
Fra : Morten Snedker

Dato : 16-08-05 08:56

Ved ikke om jeg er landet i den rigtige gruppe, men forsøger nu
alligevel:

Jeg mangler eksempel på et eller flere lande, hvor kristne og muslimer
lever i fredelig sameksistens...?

mvh /Snedker
---

Fra : Claudio Adam

Dato : 16-08-05 10:30

Morten Snedker <morten.snedker@planprojekt.dk> skrev:
>Ved ikke om jeg er landet i den
> [...]

Galakse 728.
--
Mvh. Adam
www.sitecenter.dk/c_adam

Fra : Konrad

Dato : 16-08-05 10:36

"Morten Snedker" <morten.snedker@planprojekt.dk> skrev i en meddelelse
> Ved ikke om jeg er landet i den rigtige gruppe, men forsøger nu
> alligevel:
>
> Jeg mangler eksempel på et eller flere lande, hvor kristne og muslimer
> lever i fredelig sameksistens...?

Danmark.

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 16-08-05 10:52

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Morten Snedker" <morten.snedker@planprojekt.dk> skrev i en meddelelse

> Danmark.

Øst Danmark...................

Fra : Konrad

Dato : 16-08-05 11:37

"Kurt Harald Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4301b753$0$85764$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Øst Danmark...................

??? Syddanmark, mener du vel - der er vist ikke så mange muslimer på
Grønland

Fra : Martin Kristensen

Dato : 16-08-05 12:24

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> Danmark.

Det kommer an på, hvordan man definerer fredelig sameksistens. Der er i
hvert fald ikke blevet fredeligere i takt med at antallet af muslimer er
steget:

http://www.stopvold.info/33-statistik.html

Fra : Konrad

Dato : 16-08-05 13:08

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse

> Det kommer an på, hvordan man definerer fredelig sameksistens.

Kan det da defineres på forskellige måder?

>Der er i
> hvert fald ikke blevet fredeligere i takt med at antallet af muslimer er
> steget:
>
> http://www.stopvold.info/33-statistik.html

Den statistik siger da intet om sameksistens-forholdet mellem kristne og
muslimer?? Den siger ikke engang noget om hvem der begår forbrydelserne,
altså om de er kristne eller muslimer, eller om baggrunden for de enkelte
delstatistikker er forankret i ufredelig sameksistens mellem kristne og
muslimer...Og den beretter til overflod om et jævnt totalt fald i
overtrædelser af straffeloven 1996-2002!

Det eneste man kan bruge den til er sådan set at påvise, at der indenfor de
senere år er sket en mindre stigning blandt overtrædelser indenfor
kategorierne vold, grov vold og sædelighedsforbrydelser, hvorimod drab og
drabsforsøg er faldende eller stabilt - i øvrigt ligesom "særdeles grov
vold". Hvis nu det udelukkende havde noget at gøre med muslimer sådan
specifikt - hvordan kan det så være stigningen ikke er sket før - eller at
antallet af drab/mord/forsøg herpå faktisk er faldende? Går muslimer kun
efter at såre folk, medens de lader de kristne om at slå hinanden ihjel?

Der er ikke mange flere muslimer i dagens Danmark ift indbyggertallet end
der var i 1995 - så monstro ikke man skal søge efter andre
forklaringsmodeller? Og jeg skal da gerne give et enkelt bud på stigningen i
de tre nævnte kategorier : Voldspakke og øget straframme for
sædelighedsforbrydelser!! Ser du, når man dømmer flere og lader flere
forhold blive omfattet af f.eks en voldsanklge, så vil der også være flere
der optræder i statistikken, og det lyder som en noget mere fornuftig
forklaring på de pludselig udsving, snarere end det skulle være begrundet i
krig mellem muslimer og kristne. Det forklarer i hvert fald ret fint, at
antallet af voldstilfælde stiger, medens antallet af særlige grove
voldstilfælde og drab er stabilt eller faldende (eller viser samme grad af
tilfældighedsudsving).

Fra : Croc®

Dato : 16-08-05 11:18

USA, Canada, Australien?

Regards Croc®

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-08-05 17:44

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> USA, Canada, Australien?

Hvad dælen, har de to procent muslimer ikke taget magten i de lande endnu

Iøvrigt må indlæggeren jo definere hvad han mener med "fredelig
sameksistens", nå fx ikke-muslimer i det helt moderne Malaysia bliver
diskrimineret, men livet går nogenlunde videre, er det så "fredelig
sameksistens". Når kristne bliver forfulgt i utallige muslimske lande inkl
vores prospektland Tyrkiet, er det så fredelig sameksistens når det ikke
drejer sig om daglige mord?

Her er iøvrigt en lang smøre om myten om de fredelige muslimer i
middelalderen, - fra en nyere bog:

Actually, 18th century Turkey was no interfaith utopia. In 1758, a
British ambassador noted that Sultan Mustafa III had non-Muslim
Christians and Jews executed for wearing banned clothing. In 1770,
another ambassador reported that Greeks, Armenians and Jews seen
outside their homes after dark were hanged. In 1785, a third noted that
Muslim mobs had dismantled churches after Christians had secretly
repaired them.

"The golden age of equal rights was a myth, and belief in it was a
result, more than a cause, of Jewish sympathy for Islam," Bernard Lewis
wrote in 1968 in the Encyclopedia of Islam. "The myth was invented in
19th century Europe as a reproach to Christians-and taken up by Muslims
in our own time as a reproach to Jews...."

Until the late 19th century, Jews in North Africa, Yemen and other
oriental Muslim lands, were obliged to live isolated, in special
quarters, and "were constrained to wear distinctive clothing." They
could not carry arms (including canes), and could not give sworn
testimony in Muslim jurisdictions. Even in 1968, an Egyptian sheikh
explained at Cairo's Islamic University of al-Azhar, "the Jews... are
dhimmis, people of obligation, who have betrayed the covenant in
conformity with which they have been accorded protection."

The International Institute of Islamic Thought was established in 1981
to Islamify Western history and thought. Western thinkers succumb to
jihad and dhimmitude when we refuse to identify the Turkish
perpetration of Armenian genocide, or (conversely) present
Andalusia-complete with harems, eunuchs, and Christian slaves-"as a
perfect model of multicultural societies for the West" to emulate in
the 21st century.

Only testimony can counter the pathological trends. Thus, Walid Phares
and Bat Ye'or tackle the forgotten tragedy of the Middle Eastern
Christians-10 to 12 million Egyptian Copts; 1.5 Lebanese Maronites,
Orthodox, Melkites and others; 7 million Anglican, Protestant and
Catholic southern Sudanese Africans; 1 million Christian Syrians; 1
million Iraqi Assyrians, Nestorians, Chaldeans, and Jacobites; 500,000
Iranian Persian, Armenian and Assyrian Christians; and perhaps 100,000
Christian Arab Palestinians. Patrick Sookhdeo and Mark Durie cover the
rise of anti-Christian persecutions in Nigeria, Sudan, Pakistan and
Indonesia since Sept. 11, 2001.

Western failure to recognize this subservient condition, much less its
historical or contemporary results, has put democratic civilization in
danger. All this and much more in this book can help to turn the tide.

Hvor mange muslimer i verden mon kender deres egen historie versus kristne,
hinduer og jøder? en titusindedel promille? Man burde have et verdens TV-
hvor man præsenterede de sidste 1000 års historie, så 'næsten' alle folk
kunne se at de ikke har noget at lade andre høre.

Fra : Croc®

Dato : 16-08-05 22:11

Det kommer nok.

Regards Croc®

Fra : #2066

Dato : 18-08-05 01:24

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> "Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Hvad dælen, har de to procent muslimer ikke taget magten i de lande endnu

Hvad dælen, det troede jeg da de allerede havde, siden du fremturer med
opslag med titler der indeholder "Sharia i Canada".

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-08-05 09:05

"#2066" <neslein@hotmail.com> wrote in message

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> Hvad dælen, det troede jeg da de allerede havde, siden du fremturer med
> opslag med titler der indeholder "Sharia i Canada".

Det er fordi man nu tillader sharia i Canada, sjovt nok. Man har også sharia
i Indien, selv om muslimerne er et relativt lille mindretal.

Fra : John Schmitt

Dato : 16-08-05 13:14

> [...]
> alligevel:
>
> Jeg mangler eksempel på et eller flere lande, hvor kristne og muslimer

De fleste muslimske lande - der lever kristne i dem alle sammen.

JS

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-08-05 16:16

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> "Morten Snedker" <morten.snedker@planprojekt.dk> skrev i en meddelelse

> De fleste muslimske lande - der lever kristne i dem alle sammen.

Ved du om slaverne i Niger er kristne eller muslimer?