Vores samfund bliver baseret på religion
Fra : dktekno

Dato : 15-08-05 20:27

Jeg frygter i aller højeste grad, at hvis den udvikling vi har idag, hvor
flere og flere bliver religiøse, at vi så ender med at komme tilbage til den
mørke middelalder, hvor religionen styrede alting.

Og grunden til at jeg ikke vil have det er, at jeg finder det fuldstændigt
absurd, at man skal basere et lands lovgivning på en fiktiv figurs
udtalelser, og uden nogen somhelst beviser, endsige indicier på at denne
fiktive figur eksisterer.

Man tvinger dermed andre folk ind i en religion, og hvis de vil være fri for
det, så må de flytte ud af landet. Man tvinger sine egne statsborgere til at
flytte ud af landet, for at kunne gøre det, de før var fri til at gøre, og
som ikke skader andre mennesker. Alene pga. troen på en fiktiv figur.

Folk må for min skyld tro det de vil, man lad være med at indoktrinere andre
til at tro på det, når i ikke kan bevise jeres tro med videnskab eller komme
med ordentlige indicer.

Og at naturen er for kompliceret til at i religiøse kan forstå det er ikke
noget bevis eller indicie på at gud eksisterer, men et sikkert bevis på at i
er mindre begavede.

Fra : jodem

Dato : 15-08-05 20:39

"dktekno" <dktekno@frac.dk> skrev i en meddelelse

> Og at naturen er for kompliceret til at i religiøse kan forstå det er ikke
> noget bevis eller indicie på at gud eksisterer, men et sikkert bevis på at
> er mindre begavede.

Nåhr.
Selvtilliden fejler ikke noget. Det skyldes ofte, at man som barn har fået
mere ros, end man egentlig fortjener.
Det er måske ikke helt holdt op?

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-08-05 16:20

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> [...]
>>

> Nåhr.
> Selvtilliden fejler ikke noget. Det skyldes ofte, at man som barn har fået

Når man er så begavet, bør man også kunne stave til "I" ?

Fra : Jan Kronsell

Dato : 15-08-05 22:09

> [...]
andre
> til at tro på det, når i ikke kan bevise jeres tro med videnskab eller

Hvis det kunne bevises var det jo ikke tro - så det er nonses at kræve
beviser for noget folk tror.

> Og at naturen er for kompliceret til at i religiøse kan forstå det er ikke
> noget bevis eller indicie på at gud eksisterer, men et sikkert bevis på at
> er mindre begavede.

Hvorfor er naturen kompliceret?

Jan

Fra : Mendoza

Dato : 16-08-05 12:10

Jan Kronsell wrote:

> Hvorfor er naturen kompliceret?
>
> Jan

For de religiøse er naturen ikke kompliceret... Gud skabte hele molevitten
på 5 dage, sådan.... Det er let!

Mendoza

Fra : Jan Kronsell

Dato : 16-08-05 13:53

"Mendoza" <doza@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> For de religiøse er naturen ikke kompliceret... Gud skabte hele molevitten
> på 5 dage, sådan.... Det er let!

Det er ikke let. Det kun de religiøse, der tror på Bibelen, der har den
holdning. Andre religiøse holdninger kan også træffes.

Jan

Fra : Jens Peder Johansen

Dato : 16-08-05 15:09

Hvordan kan en fiktiv figur overhovedet eksistere? Er det ikke noget af et
paradoks?

Fra : Peter Bang

Dato : 16-08-05 22:08

Jens Peder Johansen <ingenspam@tak.com> skrev:
>Hvordan kan en fiktiv figur
>overhovedet eksistere? Er det ikke noget af et
>paradoks?

fiktiv? ... er det Mickey Mouse du tænker på?

Fra : Tim

Dato : 17-08-05 10:21

"Jens Peder Johansen" <ingenspam@tak.com> wrote in message
> Hvordan kan en fiktiv figur overhovedet eksistere? Er det ikke noget af et
> paradoks?

Det kan og gør den heller ikke.

Tim