Rømningen af Gaza - "palæstinensisk" reakt~
Fra : GB

Dato : 15-08-05 18:29

Set i DR Nyhederne 18:30:

"Palæstinensisk" soldat: 'Today Gaza, tomorrow al-Quds...'

Desuden betragter Hamas tilbagetrækningen som begrundet i deres militære
indsats, og som et svaghedstegn fra Israels side...

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 15-08-05 18:51

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Desuden betragter Hamas tilbagetrækningen som begrundet i deres militære
> indsats, og som et svaghedstegn fra Israels side...

Ja hvad andet kunne man næsten forvente af sådan en samling religiøse
fanatiske fjolser

Japanerne mente det samme at amerikanerne også var svage og ikke kunne
indtage Japan endsige bombe det udstrakt grad.

De var blevet advaret alligevel fortsatte de kampen

De fik som bekendt to a-bomber lige i skallen. Jeg erfarede i går at hvis
ikke de havde overgivet sig efter disse, så havde amerikanerne haft syv mere
klar inden for kort tid efter de to første.

Hamas er lige så store idioter som japanerne og tror at fordi at isralerne
nu forlade Gaza at de kan drive resten af dem i havet og udslette Israel.
Lad dem bare prøve.

Måske kommer den israelske hær faktisk til at stå stærkere i forhold til
Gaza nu de ikke længere skal tage højde for bosætttelser samt passe på
disse.

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : John Schmitt

Dato : 15-08-05 21:16

<eastrup_news@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Måske kommer den israelske hær faktisk til at stå stærkere i forhold til
> Gaza nu de ikke længere skal tage højde for bosætttelser samt passe på

Enig, faktisk ville de stå stærkere hvis de trak sig tilbage fra vestbredden
også - samling af styrkerne, Clauzewitch i en nøddeskal.

JS

Fra : GB

Dato : 15-08-05 21:30

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i meddelelsen

> vestbredden også - samling af styrkerne, Clauzewitch i en nøddeskal.

Du mener Clausewitz?

GB

Fra : John Schmitt

Dato : 15-08-05 22:08

"GB" <Your@email.invalid> skrev i en meddelelse
> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i meddelelsen

> Du mener Clausewitz?

Tænk du fattede det, til lykke!

Fra : NoPasaran

Dato : 17-08-05 02:35

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in news:43010418$0$192
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Tænk du fattede det, til lykke!

Hvad fatter du, narrehovede?

--
NoPasaran
De vise diskuterer ideer, de middelmådige holdninger,

Fra : Konrad

Dato : 16-08-05 10:50

<eastrup_news@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja hvad andet kunne man næsten forvente af sådan en samling religiøse
> fanatiske fjolser

Tal pænt om bosætterne.

Fra : hyggesen

Dato : 16-08-05 21:08

Fra : Konrad

Dato : 17-08-05 10:41

"hyggesen" <manse@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Bestemt ikke. De er blot vildfarne sjæle der som så mange andre er
opslugt/ædt op af deres overtro og ideologi.

Fra : Bo Nielsen

Dato : 16-08-05 21:48

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
> <eastrup_news@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tal pænt om bosætterne.

*GGG* Ja det må jeg nok sige, men jøderne behøver nu ikke være nervøse for
at blive rendt over ende.
Sammen med USA har de Abomben,som de bare kan smide i hovedet på
Palæstineserne hvis ikke de makker ret. USA har jo vist at det hjælper.

Boni

Fra : Konrad

Dato : 17-08-05 10:45

"Bo Nielsen" <boni@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Sammen med USA har de Abomben,som de bare kan smide i hovedet på
> Palæstineserne hvis ikke de makker ret. USA har jo vist at det hjælper.

Det er der heldigvis ikke nogen risiko for - den ligger i hvert fald på et
ret ubetydeligt og teoretisk sted, imho. A-våben anskaffes stadigvæk kun i
afskrækkelsesøjemed, og ret beset er der i vore moderne tider slet ikke
behov for dem - de konventionelle våben er blevet så kraftige, at de er
rigelige til stort set alle formål.

Fra : Bo Nielsen

Dato : 17-08-05 22:23

> [...]
> afskrækkelsesøjemed, og ret beset er der i vore moderne tider slet ikke
> behov for dem - de konventionelle våben er blevet så kraftige, at de er

Unsskyld jeg glemte vist at skrive (sarkasme ) efter mit indlæg.

Jeg kan stadig blive vred, hver gang jeg ser billeder fra Hiroshima og
Nagasaki.
Jeg ved godt at det var medvirkende til at Japan kapitulerede, men alligevel
syntes jeg det var en kæmpe svinestreg.

Boni

Fra : Malene P

Dato : 15-08-05 21:28

> [...]
>
> Desuden betragter Hamas tilbagetrækningen som begrundet i deres militære
> indsats, og som et svaghedstegn fra Israels side...

Sharons begrundelse er iflg aftenens 22-nyheder, at Israel ikke kan
opretholde bosættelserne, når palæstineserne formerer sig så voldsomt. Det
vækker jo stof til eftertanke. Iøvrigt mener jeg, at palæstineserne under en
eller anden form må have deres egen stat -OG at det internationale samfund
konsekvent derfra skal garantere Israels sikkerhed.

Malene P

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 15-08-05 22:04

--
Torben Østrup
____________________________

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller anden form må have deres egen stat -OG at det internationale samfund
> konsekvent derfra skal garantere Israels sikkerhed.

De har nu Gaza hvor de får 40% mere plads efter røminingen af bosættelserne.
Det område bliver det eneste de kan realistisk kan opnå en stat i.

Resten (Vestbredden) kan de glemme alt om. Her opnår de max en hvis grad af
selvstyre men under israelsk kontrol.

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Allan Riise

Dato : 15-08-05 22:07

> [...]
>
> Resten (Vestbredden) kan de glemme alt om. Her opnår de max en hvis grad
> af selvstyre men under israelsk kontrol.

Ligesom i Gaza stripen, så hvad har Palæstinenserne egentlig fået?

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 15-08-05 22:25

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
> <eastrup_news@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ligesom i Gaza stripen, så hvad har Palæstinenserne egentlig fået?

De skal overhovedet ikke have noget, men kan bare skride fra området, omend
end ikke Jordan vil have dem.

_INGEN_ vil have palæstinenserne, så hvorfor skal lige netop Israel hænge på
dem?

Tim

Fra : Malene P

Dato : 16-08-05 13:21

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> end ikke Jordan vil have dem.
>
> _INGEN_ vil have palæstinenserne, så hvorfor skal lige netop Israel hænge

Israel hænger altså på dem, uanset om man kan lide det eller ej. Det gør
resten af verden også, idet palæstineserne har fået lov at strømme til feks
Danmark og skaber stigende problemer. Takket være uansvarlige og ækle
snotgrædende politikere som feks Anker Jørgensen -OG modbydelige "kunstnere"
krøbet frem fra rendesten til formålet. I de år siden Ankers krokodilletårer
i Blågaards Kirke, har palæstineserne ikke alene formeret sig til store
problemer i Danmark -de har også formeret sig så meget i Gaza-striben, at
Sharon erkender, at gode israelere ikke i længden kan leve i fred som
mindretal. Derfor rømmes Gaza nu -og derfor vil Vestbreden på et eller andet
tidspunkt blive rømmet med samme begrundelse. Jeg mener at Palæstineserne må
have deres egen stat. Ikke fordi, jeg synes de fortjener det; men fordi
oprettelsen af en palæstinesisk stat -med international løfter om
beskyttelse af Israels sikkerhed- kan medvirke til at Israel kan få fred for
terror og at vi kan slippe for palæstineserne her i vores land.

Malene P

Fra : John Schmitt

Dato : 16-08-05 13:35

> [...]
> for
> terror og at vi kan slippe for palæstineserne her i vores land.

Du kan godt lide det, hvad?
At sådan rigtig lukke en hel masse lort ud.
"snotgrædende politikere" , "modbydelige "kunstnere" krøbet frem fra
rendesten"

Det siger meget om dig selv.

JS

Fra : Malene P

Dato : 16-08-05 13:39

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse

> [...]
> At sådan rigtig lukke en hel masse lort ud.
> "snotgrædende politikere" , "modbydelige "kunstnere" krøbet frem fra

Nej, jeg brød mig ikke om det, da de gjorde det. Men deres ynkelige leflen
for den bande kirkebesættere har jo virkelig båret frugt -hvilket DU jo
derimod lyder til glæde dig over.

Malene P

Fra : John Schmitt

Dato : 16-08-05 16:50

> [...]
> for den bande kirkebesættere har jo virkelig båret frugt -hvilket DU jo

Nej jeg undrer mig bare over at du hele tiden himler op om ting, der er
afgjort iretten og i demokratiske forsamlinger - jeg er da heller ikke enig
i alt, jeg synes en gang i mellem at det tangerer det vanvittige, hvad der
sker i regering (aftalen med Mærsk om olien i Nordsøen - deltagelse i
Iraq-krigen) og hvor forbrydere slipper for let (Brixtofte, Thor Petersen,
Rene Milo, m.fl.).

Men verden er som den er, demokratiet og retssamfundet er den mindst ringe
samfundsform.

Du ønsker måske noget andet?
Hvordan ser dit sanfund ud?
Hvad gør du ved det, andet end at hælde gylle ud her?

JS

Fra : GB

Dato : 16-08-05 13:51

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i meddelelsen

> Det siger meget om dig selv.

Vi diskuterer ikke personer her. At du gør det, siger meget om dig selv.

Fra : hyggesen

Dato : 17-08-05 05:21

> [...]
> At sådan rigtig lukke en hel masse lort ud.
> "snotgrædende politikere" , "modbydelige "kunstnere" krøbet frem fra

hun er den mest modbydelige kælling jeg længe har hørt om,

Fra : hyggesen

Dato : 17-08-05 05:19

> [...]
> omend end ikke Jordan vil have dem.
>
> _INGEN_ vil have palæstinenserne, så hvorfor skal lige netop Israel hænge

De skal israelerne skal hænge på dem ,fordi svin tiltrækker svin

Fra : John Schmitt

Dato : 15-08-05 22:14

> [...]
>
> Resten (Vestbredden) kan de glemme alt om. Her opnår de max en hvis grad
> af selvstyre men under israelsk kontrol.

Næh, det tager noget tid, men endemålet er alle enige om (på nær fanatikere
på begge sider); en selvstændig stat bestående af vestbredden og Gaza -
problemet er desværre religiøs fanatisme på begge sider.

JS

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 15-08-05 22:18

--
Torben Østrup
____________________________
> [...]
>
> Resten (Vestbredden) kan de glemme alt om. Her opnår de max en hvis grad
> af selvstyre men under israelsk kontrol.

I øvrigt er dette (ovenstående) også tilsyneladende palæstinensernes egen
vurdering jævnfør det følgende:
"Palæstinenserne håber, at de med Gaza får et første element til en
bæredygtig stat, men frygter samtidig, at Israel ikke har tænkt sig at gå
videre, men blot udnytter den internationale goodwill til at sætte sig endnu
hårdere på store dele af Vestbredden og Øst-Jerusalem. Israels udtog fra
Gaza kan videre få betydelige indenrigspolitiske konsekvenser både i Israel
og blandt palæstinenserne."

Hewle artiklen: http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3204990/

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Carsten Agger

Dato : 16-08-05 19:22

Malene P wrote:
>Iøvrigt mener jeg, at palæstineserne under en
> eller anden form må have deres egen stat -OG at det internationale samfund
> konsekvent derfra skal garantere Israels sikkerhed.
>
> Malene P

Jamen det lyder da fornuftigt:

Israel tilbage bag den grønne linje, alle bosættelser pilles
ned - og herefter stiller vi os bag at forsvare den grænse.

Det er det mest realistiske forslag af alle, hvis man ønsker
varig fred.

--
http://www.modspil.dk
- fordi tiden kræver et MODSPIL!

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 16-08-05 19:32

"Carsten Agger" <agger@modspilNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen det lyder da fornuftigt:
>
> Israel tilbage bag den grønne linje, alle bosættelser pilles
> ned - og herefter stiller vi os bag at forsvare den grænse.

Hvordan vil du i praksisk fjerne over 300000 mennesker hvoraf over halvdelen
ikke vil forlade området frivilligt. Prøv bare at se hvor meget besvær man
har med af fjerne 8000 mennesker fra Gaza. 55000 soldater + betjente
udkommanderet fra den israelske sde + 7500 betjente fra palæstinensisk side.

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Allan Riise

Dato : 16-08-05 19:39

> [...]
> besvær man har med af fjerne 8000 mennesker fra Gaza. 55000 soldater +
> betjente udkommanderet fra den israelske sde + 7500 betjente fra

Med magt, at der er mange der mener at det er lovligt at besætte land, for
derefter at bosætte sig der, skal da ikke underminere *retten* til land?

Så skulle bl.a. Christiania lades være fred, Tibet skal være Kinesisk, også
selvom Tibetanerne mener noget andet o.s.v.

--
Allan Riise

Fra : AJC

Dato : 17-08-05 04:41

> [...]
>

> Med magt, at der er mange der mener at det er lovligt at besætte land,
> for derefter at bosætte sig der, skal da ikke underminere *retten* til

Nu tilhører landet jo allerede Israel. Jøderne kom før muslimerne!

Fra : Allan Riise

Dato : 17-08-05 09:01

"AJC" <stillvirgin@age42> skrev i en meddelelse
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in

> Nu tilhører landet jo allerede Israel. Jøderne kom før muslimerne!

Sikke da noget sludder.

Før det, var og er, de semitter, og?

--
Allan Riise

Fra : Konrad

Dato : 17-08-05 10:40

> Nu tilhører landet jo allerede Israel. Jøderne kom før muslimerne!

Hvem var der før jøderne? Og i hvor lang tid har jødedom egentlig været
dominerende religion i området?

Fra : John Schmitt

Dato : 17-08-05 13:41

> "AJC" <stillvirgin@age42> skrev i en meddelelse

Hmm. Før jøderne kom, med Moses i spidsen, var landet beboet af Hittiterne,
Filistrene og mange andre folkeslag, som Gud bød jøderne at dræbe og tage
som slaver . . .
Historien er fuld af: "hvem kom først".

Hvis du vil have palestinenserne ud af Israel, må du have europæerne ud af
Amerika, for indianerne kom først.
Englænderne og skotterne ud af Nordirland, Svenskerne ud af Skåne, Danskerne
ud af Grønland . . .
Nej, alle steder må man lære at leve sammen.
Væk med fanatisme og fundamentalisme - både hos muslimer og hos jøder.

JS

Fra : Konrad

Dato : 18-08-05 13:07

> [...]
Hittiterne,
> Filistrene og mange andre folkeslag, som Gud bød jøderne at dræbe og tage

Den er ikke fuld af andet.

> [...]
> Nej, alle steder må man lære at leve sammen.
> Væk med fanatisme og fundamentalisme - både hos muslimer og hos jøder.

Amen.

Fra : Jesper

Dato : 16-08-05 19:57

<eastrup_news@hotmail.com> wrote:

> [...]
> har med af fjerne 8000 mennesker fra Gaza. 55000 soldater + betjente
> udkommanderet fra den israelske sde + 7500 betjente fra palæstinensisk side.

Det er ikke så vanskeligt, den israelske stat kan lukke for det varme
vand til de ulovlige bosættelser, ingen skattefradrag, ingen
militærbeskyttelse, ingen våben, ingen adgang til de besatte områder for
israelere eller fødevarer til bosættelserne. Snart bliver der mangel på
både det ene og det andet: Fødevarer, brændstof, byggematerialer, tøj,
vand, el mv.

Fra : GB

Dato : 16-08-05 22:27

Carsten Agger <agger@modspilNOSPAM.dk> skrev i meddelelsen

> Israel tilbage bag den grønne linje, alle bosættelser pilles
> ned - og herefter stiller vi os bag at forsvare den grænse.

Jaja, Fakkelagge - du ville da skide i dine bukser af skræk.

Lad os SE dig tage afsted - ellers knyt din klamme landsforræder-kæft.

Fra : Allan Riise

Dato : 15-08-05 21:43

> [...]
>
> Desuden betragter Hamas tilbagetrækningen som begrundet i deres militære
> indsats, og som et svaghedstegn fra Israels side...

Det er jo kun en civil tilbagetrækning der sker, Israel vil beholde det
militære herredømme, over land, vand og luft.

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 15-08-05 22:08

"GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Desuden betragter Hamas tilbagetrækningen som begrundet i deres militære
> indsats, og som et svaghedstegn fra Israels side...

Selvfølgelig gør de det. Israel burde have smidt hele bundtet på porten, og
bombet terroristerne sønder og sammen.

På den her måde vinder terroristerne og de venstreorienterede.

Tim

Fra : John Schmitt

Dato : 15-08-05 22:20

> [...]
> og bombet terroristerne sønder og sammen.
>
> På den her måde vinder terroristerne og de venstreorienterede.

Ih hvor er verden dog forfærdelig . . .
Tænk at Sharon, af alle, giver terroristerne og de venstreorienterede en så
enestående sejr?
Men det kunne jo også være at DU havde misforstået noget - eller er du, af
alle, klogere end Sharon?

JS

Fra : Martin

Dato : 17-08-05 07:12

hyggesen skrev:

> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse

> hun er den mest modbydelige kælling jeg længe har hørt om,

Mens i 2 er et par gevaldige sladderkællinger. Vorherre til hest!! If
you cant handle the heat, stay out of the kitchen.

Fra : Martin

Dato : 17-08-05 07:14

hyggesen skrev:

> De skal israelerne skal hænge på dem ,fordi svin tiltrækker svin

Lad mig gætte engang. Du bor på landet?

Fra : Martin

Dato : 17-08-05 07:17

hyggesen skrev:

> [...]

Naturligvis, du har helt ret, og gå så ind og tag dine piller lille
ven.