Arbejde betaler sig ikke
Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-08-05 04:30

Befriende læsning i Søndagsavisen om en der tør tage bladet fra munden.

Mon ikke det er på tide vi får presset de danske velfærdsnarkomaner ud af
sofaen. De vil jo kun et "blip båt og gud hvor går det godt" samfund - OG -
de vil tvinge alle til at have den samme opfattelse.

http://www.sondagsavisen.dk/Site/Laser/Artikler/Dagsorden/9662807.htm

ARBEJDE BETALER SIG IKKE

Vi er for velbjærgede og velnærede, lyder kritikken fra en af
dansk erhvervsliv helt tunge drenge, ISS-direktør Eric Rylberg. Han
efterlyser reformer og belønning for at gøre en ekstra indsats på
arbejdsmarkedet

Thorkild

Fra : NoTrabajo

Dato : 15-08-05 05:25

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> sofaen. De vil jo kun et "blip båt og gud hvor går det godt" samfund - OG -
> de vil tvinge alle til at have den samme opfattelse.

Det fandt jeg da ud af allerede i begyndelsen af 90'erne. Jeg var ved at
"forbløde" under tilbagebetaling af studiegæld, mens jeg var gymnasielærer. Da
jeg blev arbejdsløs i 1993, fik jeg henstand med tilbagebetalingen af
studiegæld, som jeg så fik endeligt eftergivet i 1998. Efter at være blevet
arbejdsløs fik jeg et større rådighedsbeløb hver måned. Er der noget at sige til
at arbejdsmarkedet ikke virkede tiltrækkende?

Som jeg derefter gik og sagde: Jeg har ikke råd til at gå på arbejde, man skal
være rig for at have råd til at gå på arbejde.

Man skulle af og til tro, at dem der laver love og regler her i Danmark, har
jord oven i hovedet.
--
NoTrabajo

Fra : Joakim von And

Dato : 15-08-05 06:19

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg blev arbejdsløs i 1993, fik jeg henstand med tilbagebetalingen af
> studiegæld, som jeg så fik endeligt eftergivet i 1998.

Og her har jeg møjsommeligt gået og betalt af på min studiegæld år efter år.

Måske nogle af mine SU indbetalinger ligefrem har været med til at
finansiere dit private eventyr for lånte midler?

Skæg tanke

Joakim

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 15-08-05 08:57

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message
> "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> gymnasielærer. Da
>
> Og her har jeg møjsommeligt gået og betalt af på min studiegæld år efter
år.

Din Fejl: Jeg betalte min på 2 år ved at arbejde i England. Man kan
overkomme en del mere når man ikke skal skrabe sammen til to offentligt
forsørgede og deres sagsbehandler samtidigt med eens egen familie.

Min Fejl? - at flytte tilbage igen!

Fra : Konrad

Dato : 15-08-05 09:18

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
skrev i en meddelelse news:ddphsm$6r6$1@news.al.sw.ericsson.se...

> [...]
> overkomme en del mere når man ikke skal skrabe sammen til to offentligt
> forsørgede og deres sagsbehandler samtidigt med eens egen familie.

Eller 6 studerende på SU...

> Min Fejl? - at flytte tilbage igen!

Man skulle jo nødig betale tilbage til det samfund der har muliggjort ens
indkomst .

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 15-08-05 08:52

> [...]
> være rig for at have råd til at gå på arbejde.
>
> Man skulle af og til tro, at dem der laver love og regler her i Danmark,

Og tænk at vi er nogle, som har været nød til at vælge uddannelse fra, fordi
at vi gik ind og regnede på tingene, inden at vi startede, men udfra den
fejlagtige forudsætning at man betaler gæld tilbage.

Hvor jeg er født, er det så stor en skam at undlade tilbagebetaling af gæld,
som man frivillig har lånt, at hele familien ofte går til, når skammen skal
fjernes.

Ej hvor er din handlemåde umoralsk.

Carsten Overgaard

Fra : NoTrabajo

Dato : 15-08-05 10:11

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse

> Og tænk at vi er nogle, som har været nød til at vælge uddannelse fra, fordi
> at vi gik ind og regnede på tingene, inden at vi startede, men udfra den
> fejlagtige forudsætning at man betaler gæld tilbage.

Det er jo ikke min skyld at Anker misregerede Danmark, så den høje rente var
skyld i at studiegælden voksede og voksede med eksponentiel hast.

> Hvor jeg er født, er det så stor en skam at undlade tilbagebetaling af gæld,
> som man frivillig har lånt, at hele familien ofte går til, når skammen skal
> fjernes.

Spørgsmålet er hvor frivilligt det var. Det var den måde, man fra det
offentliges side finansierede studier på dengang.

> Ej hvor er din handlemåde umoralsk.

Jeg skammer mig ikke. Hvis jeg ville forsøge at gøre en ekstra indsats for at
kunne tilbagebetale gælden, skulle jeg først betale 68 % + kirkeskatteprocenten
af det jeg tjente ekstra og så betale gælden med de resterende 30-31 %. Det
ville man ikke komme ret langt med. Når man laver et åndsvagt system, må man
finde sig i at borgerne tager systemet på ordet.

Nu har samfundet så "fået lov til" at forsørge mig i mange år, fordi jeg kørte
træt i et studiegældstynget, fattigt liv som gymnasielærer i begyndelsen af
90'erne.

NoTrabajo

Fra : C.Overgaard

Dato : 15-08-05 10:44

> [...]
> var
> skyld i at studiegælden voksede og voksede med eksponentiel hast.

Det er ikke Anker's skyld. Udviklingen i Danmark lignende dengang som nu
udviklingen i de andre lande. Men har du tænkt over om studielån har været
lavet for din skyld eller for at det for omverdenens skyld skulle se ud som
om at vi i Danmark gjorde noget for at bryde den sociale arv.

Jeg tror ikke at det på daværende tidspunkt har været meningen at nogen
skulle bruge ordningen. Hvis de gjorde, så skulle de komme til at betale og
det i den grad.

Uddannelse og de længerevarende uddannelser har altid været et gode for de
personer, som er enten har den sociale arv til det eller blot er født et
heldigt sted.

Det har bla. jeg erkendt og så har jeg taget de uddannelser, som var
beregnede til os, som stammer fra en arbejderslægt. Uddannelserne var der
ellers rigelig af. Jeg har HHX og merkonom i to retninger, hvilket var det
højeste faglige niveau, som man kunne opnå uden at vende ryggen til det
lokalsamfund, som har givet en brød i munden under ens opvækst.

Man kan blot beklage, at vi nu lever i en tid, hvor det er vigtigere at købe
en eller anden doktorgrad på Ceylon, frem for at erlægge nogle skoletimer på
aftenskolen i nogle år.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : Maz Spork

Dato : 15-08-05 14:59

Carsten Overgaard wrote:

> Ej hvor er din handlemåde umoralsk.

Måske. Moral er vel altid til diskussion.

Men asocialt - det er det.

-- maz

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 15-08-05 09:00

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message

> Man skulle af og til tro, at dem der laver love og regler her i Danmark,
har
> jord oven i hovedet.

Skatteyderne er de, der er totalt dumme i nakken; de tror se får noget for
pengene, som de ikke ellers ville have fået.

Politikerne, derimod, har allerede lavet deres helt eget velfærds- og
skattesystem; så skat, pension og så videre er slet ikke noget de gider
beskæftige sig med. Det problem er jo løst.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 15-08-05 10:36

> [...]
> sige til
> at arbejdsmarkedet ikke virkede tiltrækkende?

Det er fandme da din egen fejl. Du er sgu da ikke blevet påtvunget din
studiegæld. Du har optaget den med åbne øjne, At du har valgt at leve over
evne på et statsgaranteret lån som du har fået billigere end de mennesker
der pukler dag ud og dag ind kan få et lån til at købe en bil for så de kan
komme på arbejde, er sgu da ikke et argument for ikke at ville arbejde

> Som jeg derefter gik og sagde: Jeg har ikke råd til at gå på arbejde, man
> skal
> være rig for at have råd til at gå på arbejde.

Nej man skal bare ikke være ubegavet nasserøv

> Man skulle af og til tro, at dem der laver love og regler her i Danmark,
> har
> jord oven i hovedet.

Nej dem der har jord i hovedet er dem der lader dig nasse på vort samfund
din ubegavede nasserøv.

Du kan være glad for at jeg ikke ved hvem din sagsbehandler er for så ville
jeg sende dine skriverier til hende, så hun kan se dokumentationen for at du
ikke VIL bidrage til dette samfund

Peter

Fra : C.Overgaard

Dato : 15-08-05 10:56

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan komme på arbejde, er sgu da ikke et argument for ikke at ville arbejde

Bortset fra at et statsgaranteret lån i 1986 var noget af det mest
højtforrentede, man kunne opdrive (Selvom banken stort set ikke kunne tabe
penge på ordningen, så tog de sig alligevel betalt af hensyn til deres
sociale ansvar over staten. Det var typisk folk af jævn herkomst, som brugte
lånene og deres slægt havde måske ikke ydet den indsats i samfundet, som
skulle give dem den belønning, som en fin uddannelse med efterfølgende ret
til at sove resten af tiden ud i en offentlig stilling, er. Faktisk var det
billigere at låne til en bil eller et sterioanlæg.), så vil jeg give dig
ret.

Jeg har sat to dejlige børn i verdenen. Jeg havde allerede planer dengang om
at jeg måske skulle fortsætte slægten en dag. Det kunne derfor slet ikke
komme på tale at foretage sig det vilde sats som et studielån var. Det måske
ville resultere i at jeg 10-20 år senere skulle stoppe deres liv, såfremt at
jeg ikke kunne betale hver til sit. Jeg må sige at jeg er noget forbløffet
over at nogle ikke ville være tilfredse med deres stand og forsøge at skaffe
sig en position i samfundet ved stifte gæld med det klare sigte at undlade
at betale.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 15-08-05 12:24

On Mon, 15 Aug 2005 at 09:35 GMT, Peter K. Nielsen <nixen@bixen.dk> wrote:
> Du kan være glad for at jeg ikke ved hvem din sagsbehandler er for så ville
> jeg sende dine skriverier til hende, så hun kan se dokumentationen for at du
> ikke VIL bidrage til dette samfund

Hvilken betydning ville det have, tror du?

Jeg tror ikke sagsbehandleren kunne skære ned i NoTrabajo's overførsler,
selvom hun måske gerne ville. Jeg har en idé om at alle i DK kan få det
de skal have for at overleve? (Man kan så sige at NoTrabajo måske skulle
have frataget et beløb svarende til hvad hans internetforbindelse koster, da
det næppe er nødvendigt for at overleve)

Men jeg kan lide din tankegang. Det ville f.eks. også være oplagt helt at
fjerne overførsler til muslimske kvinder der møder op i burka på
bistandskontoret, da de i endnu højere grad end NoTrabajo gør det klart at
de ikke ønsker at bidrage til samfundet.

--
Anders Vind Ebbesen
It has always been the prerogative of children and half-whits to point out that

Fra : NoTrabajo

Dato : 15-08-05 13:58

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> skrev i en meddelelse

> [...]

> have frataget et beløb svarende til hvad hans internetforbindelse koster, da
> det næppe er nødvendigt for at overleve)

Nu er der jo faste takster for bistandshjælp, og fordi jeg har en billig
husleje, er der også råd til nogle modemopkald af og til.

> [...]
> bistandskontoret, da de i endnu højere grad end NoTrabajo gør det klart at
> de ikke ønsker at bidrage til samfundet.

Anders, nu må du altså ikke være alt for ond ved Peter.
--
NoTrabajo

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 15-08-05 14:26

On Mon, 15 Aug 2005 at 12:57 GMT, NoTrabajo <trabajono@hotmail.com> wrote:

> Nu er der jo faste takster for bistandshjælp, og fordi jeg har en billig
> husleje, er der også råd til nogle modemopkald af og til.

Hvilket understreger min pointe om at de næppe ville skære i din hjælp
yderligere.

(Kender ikke til systemet, har aldrig fået en krone direkte derfra)

Fra : NoTrabajo

Dato : 15-08-05 14:00

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> Nej dem der har jord i hovedet er dem der lader dig nasse på vort samfund
> din ubegavede nasserøv.

Nu er jeg aldeles ikke ubegavet, hvilket jeg heller ikke tror, at du er, selv om
man godt kunne få den tanke af og til, når man læser dine skriverier.
--
NoTrabajo

Fra : Pjensen73

Dato : 15-08-05 08:53

Thorkild Poulsen skrev:
> [...]
> af sofaen. De vil jo kun et "blip båt og gud hvor går det godt" samfund
> - OG - de vil tvinge alle til at have den samme opfattelse.

Er du misundeligt overfor de arbejdsløse, siden du kan blive forarget
over at det ikke kan betale sig at arbejde.
Måske arbejdsmarkedet ville være mere tiltrækkende, hvis man betalte en
ordentligt løn.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-08-05 18:48

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
> at det ikke kan betale sig at arbejde.
> Måske arbejdsmarkedet ville være mere tiltrækkende, hvis man betalte en

Arbejdsmarkedet er altid villige til at betale den løn folk er værd.

Thorkild

Fra : Pjensen73

Dato : 15-08-05 19:06

Thorkild Poulsen skrev:

> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message

> Arbejdsmarkedet er altid villige til at betale den løn folk er værd.

Åbenbart ikke nok....

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-08-05 22:40

> Åbenbart ikke nok....

Så er folks forventninger til deres løn højere end de er værd

Thorkild

Fra : Pjensen73

Dato : 16-08-05 15:24

Thorkild Poulsen skrev:

> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message

> Så er folks forventninger til deres løn højere end de er værd

Måske. Derfor er de "dumme" kloge nok til at nasse på jer, som har
masser af penge. I virkeligheden er det jo dem der er de dygtige, for de
er så dygtige at de lader andre knokle røven ud af bukserne, for at
skaffe nasserne penge.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 16-08-05 16:12

> [...]
> af penge. I virkeligheden er det jo dem der er de dygtige, for de er så
> dygtige at de lader andre knokle røven ud af bukserne, for at skaffe

Mon ikke de kloge er ved at være godt trætte af at skulle finansiere tag
selv bordet for nasserne, specielt når de går over gevind og hæver skatten
til et niveau hvor den er så høj der ikke kommer mere i kassen.

Det er på tide med et opgør med den socialdemokratiske fordelingspolitik og
tale om frihed.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 15-08-05 21:23

> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message

> Arbejdsmarkedet er altid villige til at betale den løn folk er værd.
>
> Thorkild

Hej Thorkild, du svarede ikke på mit seneste indlæg - så her gentages det:

> [...]

> erhvervsliv helt tunge drenge, ISS-direktør Eric Rylberg. Han efterlyser
> reformer og belønning for at gøre en ekstra indsats på arbejdsmarkedet

Hej Thorkild - jeg læste godt den artikel og genkendte de fleste af dine
synspunkter.
Så det er mig en glæde, at du også har læst den, det må være rart at blive
bekræftet på den måde.

Men hvad I begge mangler at forklare er: Når det nu er et faktum at Danmark
er et af verdens allerrigeste samfund, med den største grad af "lykke"
overhovedet, med initiativrige, opfindsomme folk, der skaber nye
virksomheder, der sælges til milliardbeløb, hvor både betalingsbalance og
handelsbalance udvikler sig i den rigtige retning, hvor statsgælden i mange
år har været for nedadgående - - -
Hvordan er det så muligt, at male den store stygge fanden på væggen til
stadighed?

Jeg forstår på en måde godt den bekymring - det kan da ikke blive ved at gå
godt.

Men hvis noget virker, hvorfor så ændre det?

I al den snak om overførselsindkomster, som ikke kan vare ved, osv., så slår
det mig, at de penge, som udbetales til førtidspensionister,
kontanthjælpsmodtagere, narkomaner, arbejdssky indvandrere, samfundsnassere,
m.v., de går jo ikke ned i lommerne på disse og bliver der - de bruges alt
sammen indenfor 30 dage til fulde og skaber arbejdspladser og omsætning
andre steder i samfundet.
Hjælpen til disse grupper er altså ikke bare en hjælp til nogle
enkeltpersoner, men er en hjælp til samfundet som helhed.

Min tese er, at skærer man i hjælpen, så skærer man i omsætningen hos
købmanden, hos grossisten, hos importøren eller producenten (som for disse
grupper primært er dansk) - de må indskrænke i antallet af ansatte, afregne
mindre i afgifter og dermed bliver der en mindre indtjening hos alle
parter - og et mindre skatteprovenu til samfundet. En besparelse på
kontanthjælp, pension, m.v. kan altså på sigt ramme samfundet som en
opbremsning i økonomien.

Nåh, men det var sikkert for meget Keynes for en liberalist - tilbage til
Friedman, eller Cepos.

Hygge hejsa JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-08-05 22:47

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> [...]
> mange
> år har været for nedadgående - - -
> Hvordan er det så muligt, at male den store stygge fanden på væggen til

Fordi dem der skaber Danmark er godt træt af at blive røvrendt med
brandbeskatning.

Der tegner sig helt klare ting der skal rettes op, vi ser øget videnflugt,
mindre incitament til at tage et job, dårlige skoler, dem der forlader
arbejdsmarkedet er dårligere uddannet end dem der kommer ind.

De røde lamper lyser, sluk dem.

> [...]
> Hjælpen til disse grupper er altså ikke bare en hjælp til nogle
> enkeltpersoner, men er en hjælp til samfundet som helhed.

Jeg gider ikke betale til smafundsnassere. I øvrigt er ikke alle i din remse
nassere. Lad os få dem ud på arbejdsmarkedet ved at hjælpe lidt på deres
motivation.

Det er beskæmmeligt det for mange ikke kan betale sig at arbejde, det skal
vi naturligvis have lavet om på.

> [...]
> opbremsning i økonomien.
>
> Nåh, men det var sikkert for meget Keynes for en liberalist - tilbage til

Det var nok mere noget forældet vrøvl. Det er klart der er mere dynamik i
fjernelse af topskatten end at et forsørger tag selv bord.

Thorkild

Fra : NoTrabajo

Dato : 16-08-05 05:21

> Jeg gider ikke betale til smafundsnassere. I øvrigt er ikke alle i din remse
> nassere. Lad os få dem ud på arbejdsmarkedet ved at hjælpe lidt på deres
> motivation.

Hvordan vil du motivere folk til arbejdspladser, som ikke findes? Der skal
skabes flere arbejdspladser, for at få alle i arbejde. Man kunne alternativt
sende gifte kvinder hjem til kødgryderne, så vil der blive plads til flere mænd
på arbejdsmarkedet.

> Det er beskæmmeligt det for mange ikke kan betale sig at arbejde, det skal
> vi naturligvis have lavet om på.

Det har ofte også undret mig at det forholdt sig sådan. Jeg har ofte tænkt, at
det var noget at man havde lavet, for at folk der kunne regne, frivilligt holdt
sig væk fra arbejdsmarkedet, når der nu alligevel ikke er arbejde til alle.
--
NoTrabajo

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 16-08-05 08:22

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en
> meddelelse

> Hvordan vil du motivere folk til arbejdspladser, som ikke findes?

Der er masser af arbejde til dig

Der skal
> skabes flere arbejdspladser, for at få alle i arbejde.

Korrekt men arbejdsløsheden er historisk lav. så hvis nu folk ville tage det
arbejde de bliver tilbudt, så ender vi måske op med dem der ikke KAN arbejde

>Man kunne alternativt
> sende gifte kvinder hjem til kødgryderne, så vil der blive plads til flere
> mænd
> på arbejdsmarkedet.

Mage til vrøvl og dårlig undskyldning for ikke at bestile noget skal man
lede længe efter

> [...]
> holdt
> sig væk fra arbejdsmarkedet, når der nu alligevel ikke er arbejde til

og associale samfundsnassere som dig er skyld i at folk der vitterlig ikke
KAN klare sig på arbejdsmarkedet ikke kan få en anstændigt levestandard

Føj for s.... siger jeg bare

Peter

Fra : NoTrabajo

Dato : 16-08-05 16:06

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> Der er masser af arbejde til dig

Nå da, det lyder spændende. Det sidste job, jeg havde sidste efterår, fik jeg
kun lov til at have i tre måneder, selv om jeg mødte til tiden hver morgen og
forsøgte at yde mit bedste, mens jeg var på arbejde.

> og associale samfundsnassere som dig er skyld i at folk der vitterlig ikke
> KAN klare sig på arbejdsmarkedet ikke kan få en anstændigt levestandard

Jeg vil da gerne yde en indsats på arbejdsmarkedet, da jeg er ved at være træt
af at være fattig, men der er ingen der vil have mig. - Skal jeg græde over det?

> Føj for s.... siger jeg bare

Sig du, hvad du vil.
--
NoTrabajo

Fra : Pjensen73

Dato : 16-08-05 18:11

NoTrabajo skrev:

> Nå da, det lyder spændende. Det sidste job, jeg havde sidste efterår, fik jeg
> kun lov til at have i tre måneder, selv om jeg mødte til tiden hver morgen og
> forsøgte at yde mit bedste, mens jeg var på arbejde.

Jeg havde et arbejde en hel uge, og jeg mødte også til tiden kl. 02:30
og ydedet mit bedst. Jeg kørte aviser ud til budene.

Fra : NoTrabajo

Dato : 16-08-05 05:57

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message

> Arbejdsmarkedet er altid villige til at betale den løn folk er værd.

Og når arbejdsgiveren ikke har brug for flere folk, er han selvfølgelig ikke
villig til at betale for flere. Men der er jo arbejde til alle, påstår den
ignorante person, der betaler alt for meget i skat.
--
NoTrabajo

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 16-08-05 08:23

> [...]
> villig til at betale for flere. Men der er jo arbejde til alle, påstår den
> ignorante person, der betaler alt for meget i skat.

OG du leverer jo præcis al den ammunition og alle de argumenter manden har
brug for

Peter

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 16-08-05 08:17

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message

> Arbejdsmarkedet er altid villige til at betale den løn folk er værd.

Hvis kapitalisme i sin mest rendyrkede form var den endegyldige løsning.

Men sådan er det jo ikke

Peter

Fra : Croc®

Dato : 16-08-05 11:10

On Tue, 16 Aug 2005 09:16:50 +0200, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixen.dk> wrote:

>Hvis kapitalisme i sin mest rendyrkede form var den endegyldige løsning.
>
>Men sådan er det jo ikke

Nej og derfor har vi heldigvis et velfærdssystem til at afbøde
kapitalismens bivirkninger. Der trænger bare til at blive luget ud i
nogle af de værste vildskud.

Regards Croc®

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 16-08-05 12:38

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Nej og derfor har vi heldigvis et velfærdssystem til at afbøde
> kapitalismens bivirkninger. Der trænger bare til at blive luget ud i
> nogle af de værste vildskud.

Jamen det kan vi da ikke være uenige om.

ska vi starte med Notrobajo???

Spøg til side - et hvert system trænger nu og da til en kritisk gennemgang
med heraf følgende justeringer - således også det danske samfund. Men
løsningen er imho ikke at afskaffe velfærdsstaten, for den skandnaviske
model har jo netop bevist at den kunne klare sig mod de to store modeller
(kapitalismen og kommunismen)

Peter

Fra : NoTrabajo

Dato : 16-08-05 16:09

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
> "Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Jamen det kan vi da ikke være uenige om.

> ska vi starte med Notrobajo???

Ja, man kunne jo starte med at tilbyde ham et arbejde, han kan magte.
--
NoTrabajo

Fra : Konrad

Dato : 16-08-05 11:26

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message

> Arbejdsmarkedet er altid villige til at betale den løn folk er værd.

Problemet er så blot, at der (mildest talt) findes adskillige måder at
"beregne" hvor meget folk de er værd på. Det er f.eks påfaldende, at folk
åbenbart er mere værd i København end i Jylland, for nøjagtig det samme
arbejde. Som du nok vil kunne lokkes til at erkende, handler det ikke så
meget om det enkelte individs "værdi", men i virkeligheden om alle mulige
andre faktorer som individdet faktisk er uden indflydelse på.

Fra : JJ

Dato : 16-08-05 12:55

On Tue, 16 Aug 2005 12:25:38 +0200, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

> [...]
>"beregne" hvor meget folk de er værd på. Det er f.eks påfaldende, at folk
>åbenbart er mere værd i København end i Jylland, for nøjagtig det samme

Men husene er eks. også MEGET forskellig i værdi, til trods for at de
ligner huse alle andre steder på en prik.

Fra : Konrad

Dato : 16-08-05 13:19

"JJ" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse

> Men husene er eks. også MEGET forskellig i værdi, til trods for at de
> ligner huse alle andre steder på en prik.

Eller kvinderne betales mindre for samme arbejde - uanset geografisk
placering - så nu har vi hele tre tingf der ikke har noget med "værd" at
gøre, men som er forankret i andre aspekter.

Fra : NoTrabajo

Dato : 16-08-05 16:11

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> meget om det enkelte individs "værdi", men i virkeligheden om alle mulige
> andre faktorer som individdet faktisk er uden indflydelse på.

Lønninger har kun i mindre grad noget at gøre med hvor meget folk er værd.
Lønninger er mere noget der er fastsat overenskomstmæssigt/politisk.
--
NoTrabajo

Fra : Konrad

Dato : 18-08-05 14:51

> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Lønninger har kun i mindre grad noget at gøre med hvor meget folk er værd.
> Lønninger er mere noget der er fastsat overenskomstmæssigt/politisk.

Samt hvor lidt arbejdsgiveren kan slippe for - det er jo blandt andet
baggrunden for outsourcing til Østeuropa og Kina. Man giver ikke de
kinesiske syersker det de er værd, men det man som minimum er tvunget til at
betale dem - om tvangen så er forankret i overenskomster eller konkurrence
er imho irrelevant ift Thorkilds postulat.

Fra : jodem

Dato : 18-08-05 17:10

> [...]
> betale dem - om tvangen så er forankret i overenskomster eller konkurrence
> er imho irrelevant ift Thorkilds postulat.

Det er faktisk definitionen på markedsværdien den pågældende tid, det
pågældende sted.

På det punkt er Thorkild en god marxist. Arbejdskraften får som hoveregel
altid markedsprisen, siger både han og Marx.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 18-08-05 16:22

"Konrad" == Konrad <davidkonrad@gmail.com> writes:

> [...]
> at "beregne" hvor meget folk de er værd på. Det er f.eks påfaldende,
> at folk åbenbart er mere værd i København end i Jylland, for

Hvorfor er det påfaldende? Det afspejler jo bare det faktum at
geografien er medbestemmende for prisen. Man kan så vælge at flytte
efter et højtlønnet arbejde (og betale de øgede bopælsudgifter), eller
blive boende.

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>

Fra : Konrad

Dato : 18-08-05 16:33

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er det påfaldende? Det afspejler jo bare det faktum at
> geografien er medbestemmende for prisen.

Har geografi da noget med folks værd at gøre?

>Man kan så vælge at flytte
> efter et højtlønnet arbejde (og betale de øgede bopælsudgifter), eller
> blive boende.

Bopælsudgifter i det område hvor du arbejder har langt fra altid noget med
lønniveuaet at gøre - det sker i nogle tilfælde, f.eks indenfor det
offentlige, men er absolut ikke et normalparameter der medregnes når
virksomhederne skal vurdere det enkelte individs værdi. Får
slagteriarbejdere fra Lyngby-Taarbæk mere i lønningsposen end
slagteriarbejdere der bor i Nakskov?

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 18-08-05 16:49

"Konrad" == Konrad <davidkonrad@gmail.com> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Har geografi da noget med folks værd at gøre?

Ja, ligesom alt andet. Et hus i nordsjælland er også betydeligt mere
værd end det samme hus i Vemb. Undrer det dig også?

> Bopælsudgifter i det område hvor du arbejder har langt fra altid
> noget med lønniveuaet at gøre - det sker i nogle tilfælde, f.eks

Jeg sagde ikke der var en sammenhæng. Jeg konstaterede blot at hver
enkelt må gøre op med sig selv hvor den kombination af løn,
boligudgifter og øvrige forhold passer vedkommende.

> [...]
> værdi. Får slagteriarbejdere fra Lyngby-Taarbæk mere i lønningsposen
> end slagteriarbejdere der bor i Nakskov?

Muligvis, afhængig af akkorden, men jeg kan ikke helt se relevansen?

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 15-08-05 09:02

> [...]
OG -
> de vil tvinge alle til at have den samme opfattelse.

Han kan kritisere alt hvad han har lyst. Vi borgere ser blot efter, hvilket
eksempel vores folkevalgte, som har ansvaret for landes love, sætter.
Sålænge at de går forrest med en pensionsalder, som de mener, er den
optimale for deres proffession, så må vi borgere, som vitterlig har nogle
betydelige mere nedslidende jobs, følge deres eksempel.

Jeg må indrømme, at jeg ikke giver stort for antallet af personer med
såkaldte doktorgrader i asien. Der er en konstant og vedholdende historik,
som viser at disse eksamiener stort set alle er købt og betalt for 500 $ på
internettet uden at de studerende af den grund af vist sig på skolen blot en
eneste gang.

Hvis vi skal konkurrere med disse lande i fremtiden, må der lyde en
opfordring til vores unge om også at benytte internettet og få købt sig
noget uddannelse på Ceylon eller lignende.

Grundig gennemgang af udenlandske studerende, som ønsker at færdiggøre et
speciale i Danmark, viser en konstant kreativ holdning til hvad en bestået
eksamen skal regnes for. Alle snyder efter vores standarder. Det er ikke en
kritik af de studerende. Vores standarder kan vise sig at være for høje.

Når vi overhovedet har udenlandske studerende i Danmark, er det fordi at
vores nære nabolande ikke vil oprette skoler forskellige uddannelser, når vi
så fint gratis stiller disse uddannelser til rådighed for deres ungdom. Så
hans indlæg burde egentlig hedde: Arbejde og uddannelse betaler sig ikke.

Carsten Overgaard

Fra : Konrad

Dato : 15-08-05 09:19

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en
meddelelse news:43000c44$0$18648$14726298@news.sunsite.dk...

(...)
> Vi er for velbjærgede og velnærede, lyder kritikken fra en af
> dansk erhvervsliv helt tunge drenge, ISS-direktør Eric Rylberg.

Vi er for velbjærgede og velnærede, kommer det fra én af de allermest
velbjærgede og velnærede, og anden velbjærget og velnæret bakker det slavisk
op.

> Han
> efterlyser reformer og belønning for at gøre en ekstra indsats på
> arbejdsmarkedet

Der er skam masser af belønning ved at arbejde - f.eks løn, og arbejder man
ekstra får man typisk endnu mere i løn. Men nok kan ikke få nok, i hvert
fald blandt de velbjærgede og velnærede - det er jo derfor de er det.

Fra : Tim

Dato : 15-08-05 17:04

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Vi er for velbjærgede og velnærede, kommer det fra én af de allermest
> velbjærgede og velnærede, og anden velbjærget og velnæret bakker det

Hvad bliver det så... mere eller mindre korrekt af den grund?

> [...]
> ekstra får man typisk endnu mere i løn. Men nok kan ikke få nok, i hvert
> fald blandt de velbjærgede og velnærede - det er jo derfor de er det.

Helt enig. Når så skatten er sat ned til 20%, så bliver det nærmest givende
at gå på arbejde.

Tim

Fra : Konrad

Dato : 16-08-05 11:28

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad bliver det så... mere eller mindre korrekt af den grund?

Det er ikke korrekt - men sagt af én af dem, der ikke mangler noget, lyder
det jo aldeles hult.

> Helt enig. Når så skatten er sat ned til 20%, så bliver det nærmest
givende
> at gå på arbejde.

Det er det allerede. Det kan *altid* betale sig at arbejde - det er helt
ubestrideligt, og her tænker jeg naturligvis ikke på "glæden ved at arbejde"
eller sligt, men helt konkret oh kontant på bundlinien.

Fra : NoTrabajo

Dato : 16-08-05 16:16

> Det er det allerede. Det kan *altid* betale sig at arbejde - det er helt
> ubestrideligt, og her tænker jeg naturligvis ikke på "glæden ved at arbejde"
> eller sligt, men helt konkret oh kontant på bundlinien.

"Glæden ved at arbejde" kan jeg overhovedet ikke acceptere - arbejde er et
nødvendigt onde. Jeg kan acceptere, at man skal arbejde for at yde sit til
samfundet og ikke lægge det til last, og for at have nogle penge man kan bruge i
fritiden og i øvrigt forsøde sit liv med.

Arbejde forkorter ens liv med 7½ time om dagen.
--
NoTrabajo

Fra : John Schmitt

Dato : 15-08-05 10:45

Fra : Egon Stich

Dato : 15-08-05 12:36

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse

> [...]

> opbremsning i økonomien.
>
> Nåh, men det var sikkert for meget Keynes for en liberalist - tilbage til

Ja, det er jo underligt, at denne virkning ikke "gælder" hos de ovenfor
beskrevne.
Fjernelse af topskat, derimod, se den vil virke befordrende på omsætningen.
Af een eller årsag finder de rige og velbjergede, at der åbenbart er mere
forslav i en krone tjent af en af disse?
Hvilket jo beviser, at liberalfascister ganske enkelt har hæklefejl i kysen.
Man burde indføre en eller anden form for racehygiejne, for at fjerne disse
fejl fra arvemassen.

MVH
Egon

Fra : AJC

Dato : 15-08-05 21:40

> [...]

> dansk erhvervsliv helt tunge drenge, ISS-direktør Eric Rylberg. Han
> efterlyser reformer og belønning for at gøre en ekstra indsats på

Han er en nar. ISS kører deres ansatte så hårdt, at de bliver syge og ryger
på førtidspension. Naren tjener selvfølgelig selv på det. De ansatte og
Danmark taber i den lange ende.
Endvidere er kvaliteten af rengøringen på bl.a mange folkeskoler, blevet
forringet efter at ISS har overtaget arbejdet fra kommunerne. De ansatte
som i forvejen havde det hårdt, da kommunen selv stod for rengøringen, er
nødt til at sige op, da de ikke kan klare tempoet og mange ender på
førtidspension grundet psykiske og fysiske problemer.

Sæt dig lige lidt ind i tingene, inden du skriver næste gang!

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-08-05 22:50

"AJC" <stillvirgin@age42> wrote in message

> [...]
> førtidspension grundet psykiske og fysiske problemer.
>
> Sæt dig lige lidt ind i tingene, inden du skriver næste gang!

Jeg har sat mig ind i tingene, bl.a. kan du ikke påvise nogen
kvalitetsforringelse når man ser på hvad kommunerne har bestilt. For det
andet vil jeg lige minde om at ISS hyldes af ILO som en mønstervirksomhed.
At en række dovne personer rammes af arbejde når ISS tager over kan jeg kun
le ad.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 16-08-05 08:29

> "AJC" <stillvirgin@age42> wrote in message

> Jeg har sat mig ind i tingene, bl.a. kan du ikke påvise nogen
> kvalitetsforringelse når man ser på hvad kommunerne har bestilt.

Okay - vil det så sige at de besparelser man sommetider opnår når man
udliciterer i virkeligheden skyldes at man sænker kvaliteten i det man
bestiler i forhold til det man fik før???

Jamen det stemmer jo meget godt med hvad Silkeborg kommune skrev i deres
nyhedsbrev til deres ansatte da de gjorde status på hvordan udliciteringen
var gået.

De skrev nemlig også at rengøringsstandarden var faldet betydeligt. De angav
også 2 grunde.

1. den du angiver. nemlig at man i udbudsmaterialet ikke har fået alt det
med der blev udført før
2. at de ansatte nu KUN laver det der står på deres skema, og ikke som i
gamle tage lige tømte et askebæger i forbifarten, hvis de kunne se at det
var fuldt. Nu bliver det KUN tømt hvis det står på skemaet og klokken er det
som der står på skemaet den skal være.

> [...]
> At en række dovne personer rammes af arbejde når ISS tager over kan jeg

Lad nu værre med at tro at alle arbejdsløse er som Notrobajo

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 16-08-05 16:17

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Okay - vil det så sige at de besparelser man sommetider opnår når man
> udliciterer i virkeligheden skyldes at man sænker kvaliteten i det man
> bestiler i forhold til det man fik før???

Generelt stiger kvaliteten.

> [...]
> var fuldt. Nu bliver det KUN tømt hvis det står på skemaet og klokken er
> det som der står på skemaet den skal være.

Mon ikke empirien fra Udliciteringsrådet er noget mere lødigt end et enkelt
eksempel på dårlig udført udlicitering.

> For det
>
> Lad nu værre med at tro at alle arbejdsløse er som Notrobajo

Nej, jeg tænker på de offentligt ansatte rengøringskoner der pludselig
skulle have fingeren ud.

Thorkild

Fra : AJC

Dato : 16-08-05 18:32

> Nej, jeg tænker på de offentligt ansatte rengøringskoner der pludselig
> skulle have fingeren ud.

Vær du glad for, at du kan gemme dig bag din PC!
Dit syn på dine medmennesker er IMHO sygt!

Endvidere hedder det ikke rengøringskoner, men rengøringsassistenter!

Må du kvæles i alle dine penge!

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 17-08-05 11:06

> [...]
> Dit syn på dine medmennesker er IMHO sygt!
>
> Endvidere hedder det ikke rengøringskoner, men rengøringsassistenter!

Nå, jeg ramte åbenbart plet.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 17-08-05 11:40

> Nå, jeg ramte åbenbart plet.

Du snottede Thorkild, men der var modvind, fik du noget i øjet?

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 17-08-05 18:28

> Du snottede Thorkild, men der var modvind, fik du noget i øjet?

Nåhh lille John, hvor er det synd for dig dine argumenter ikke holder til et
logisk check.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 17-08-05 20:10

Hello, Thorkild!
You wrote on Wed, 17 Aug 2005 19:27:49 +0200:

??>>> Nå, jeg ramte åbenbart plet.
??>>
??>> Du snottede Thorkild, men der var modvind, fik du noget i øjet?
??>>
TP> Nåhh lille John, hvor er det synd for dig dine argumenter ikke holder
TP> til et logisk check.

Mer snot i modvind . . .

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 17-08-05 06:45

"AJC" <stillvirgin@age42> skrev i en meddelelse
> [...]

> førtidspension grundet psykiske og fysiske problemer.
>
> Sæt dig lige lidt ind i tingene, inden du skriver næste gang!

Når kvaliteten falder, så er det fordi at kommunernes udbudsmateriale er for
ringe. Det levner for mange muligheder for leverandøren til at springe let
over ting, som de offentlige ansatte gør pr. kulance.

Min kone er ansat i en kommune, hvor hun gør rent på en skole. Den
pågældende kommune har to gange forsøgt at sætte rengøringen i litication.
Begge gange endte det op med at der stort set ikke var nogen som ville byde.
Den sidste gang vandt et firma faktisk udbudsrunden, men måtte trække sig,
da de ikke mente at deres ansatte kunne måle sig med den effektivitet, som
de offentlige ansatte jvf. udbudsmaterialet kunne præstere.

Men hvordan ser virkeligheden ud. Jo, min kone har undladt at registrere ca.
10 timer i forbindelse med hovedrengøringen, fordi at beskeden er at bliver
der brugt mere tid, så bliver arbejdet outsourcet. Det er selvfølgelig
ærgelig ikke at få løn for 10 timer, men alternativet er rent nedslidning
hos det private erhvervsliv.

Valget er simpelt. Arbejd gratis eller bliv nedslidt! Hvad vil du?

Carsten Overgaard

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 17-08-05 09:20

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in message

> [...]
> hos det private erhvervsliv.
>
> Valget er simpelt. Arbejd gratis eller bliv nedslidt! Hvad vil du?

Du er en jammerkomode Carsten.

Thorkild

Fra : AJC

Dato : 18-08-05 00:09

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in

> Valget er simpelt. Arbejd gratis eller bliv nedslidt! Hvad vil du?

Da jeg allerede føler mig nedslidt, vil jeg vælge slet ikke at arbejde
mere.
Livet er for kort til endnu flere smerter.
Lad dem der vil nyde, yde og lad dem som bare vil overleve, leve.

Fra : Kim2000

Dato : 18-08-05 15:18

> [...]
> af sofaen. De vil jo kun et "blip båt og gud hvor går det godt"
> samfund - OG - de vil tvinge alle til at have den samme opfattelse.

Udover jeg til en vis grad er enig med Eric Rylberg, så er der flere
ting jeg ikke kan følge i tråden.

Fx den med at det næsten bedre kan betale sig at sidde hjemme end at gå
på arbejde.

Da jeg var på su havde jeg ca 4500 plus studielån, ialt omkring de 6500
kr.
Da jeg var på bistand (forrige sommer) havde jeg små 7000 udbetalt, nu
er jeg lærer og har hver måned godt 12000 udbetalt, det bliver da
immervæk en forskel på 60.000 kr hvert år. Min veninde er på bistand som
enlig forsørger og har små 9000 hver måned, igen må jeg sige at jeg
altså har 36000 mere end hende til mig selv. Det er altså en hel del.

Jeg er en af dem, der mener man i øjeblikket bruger alt for mange penge
til meningsløs aktivering, lad mig komme med et eksempel fra mig selv.

Da jeg var færdig med uddannelsen som lærer stod jeg 25/6 uden arbejde,
jeg blev sendt på et "find ud af hvad vil og kan" kursus i juli - tja,
da jeg netop havde afsluttet min uddannelse så var det nok den jeg ville
bruge, og skoler har altså ferie i juli. Faktum er at dette kursus (som
kommuenen betalte for) var spild af min tid og samfundets penge. Med til
historien hører at jeg stod med arbejde den første uge i august.

Altså gå ind og kig mere på den enkelte, i mit tilfælde mener jeg det
mest fornuftige havde været enten af sende mig på et kursus i at skrive
ansøgninger (men disse kurser holder ferielukket på det tidspunkt hvor
de fleste bliver færdig med uddannelser), eller have ladet mig være
indtil en bestemt dato fx sidste uge i august eller september.

Men tilbage til artiklen, Rylberg har ret i sine betragtninger, for det
første at det er utroligt at efterlønsreformen kan være så svært, hvis
du er nedslidt kan du få efterløn, hvis du ikke er nedslidt så kan du
ikke. Hvor svært kan det være? Altså skal _ret til efterløn_ afløses af
_mulighed for efterløn_. Hverken noget med bestemte antal år på
arbejdsmarkedet eller medlem af en a-kasse eller andet. Hvis en person
er psykisk/fysisk nedslidt så kan man søge om. Jeg kan ikke se det kan
være urimeligt.

Når man taler uddannelse er der ikke andet for at finde ud af hvilken
uddannelse der er behov for og hvilke der ikke er, har vi brug for 200
historikere hvert år? Man kunne regulere ved at give løn under bestemte
uddannelser på kritiske tidspunkter, fx havde det været relevant for
lærerudd. i slutningen af 90érne (og formentlig ikke i dag), det vil
være relevant at give det til sygeplejestudiet nu osv osv. Som han
skriver en form for planøkonomi indenfor uddannelsesverden.

Man skal i det hele taget begynde at stille krav og ikke være så bange
for at stille dem, men omvendt heller ikke stille krav for at stille
krav.

mvh
Kim

Fra : Egon Stich

Dato : 22-08-05 11:18

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> de fleste bliver færdig med uddannelser), eller have ladet mig være
> indtil en bestemt dato fx sidste uge i august eller september.

Selvfølgelig skulle man "have ladet dig være".
Al fornuft tilsiger jo, at du hurtigt, og til "den normale tid" for faget,
ville komme i arbejde.
Problemet er en følge af det liberale stakkelhad, der netop ikke tager
hensyn til andet, end, ja netop, stakkelhadet.
Sindsyge og udannede regnedrenge "opfinder" det ene system efter det andet,
for at tækkes "handlekraftige" politikere, der, herren hjælpe os alle,
gennemfører dem..!!
Ingen interesserer sig for, om "tiltagene" virker.
Vel nok fordi, man herved har skabt en "industri" med mange ansatte. Og
sandelig, for en stor del, privatiseret. Der tjenes penge på svineriet.
Og en masse, allers arbejdsløse, akademikere har fået deres snabel ned i
statskassen.
Hele svineriet startede vel, ret betænkt, da man fjernede anvisningsretten
fra fagforeningerne, og oprettede AF.

> [...]
> arbejdsmarkedet eller medlem af en a-kasse eller andet. Hvis en person
> er psykisk/fysisk nedslidt så kan man søge om. Jeg kan ikke se det kan

Det er heller ikke svært.
Men årsagen ligger igen hos librerale stakkelhadere og kassetænkere.
Efterlønnen, som er et misfoster, blev oprettet, for at skaffe plads til
unge på arbejdsmarkedet.
Og har siden udviklet sig på mareridtagtig vis.
Man har brugt ordningen til at jonglerer med arbejdsløshedstal samt
kassetænkning.
Utallige er de syge mennesker, der er tvunget på mefterløn eller bistand.
Navnlig efter kassetænkende politikere lagde financieringen af
invalidepensioner over på kommunerne.
Herefter er det enkelt:
Folk lander, hvor det er billigst. Ikke hvor de retteligt burde henhøre.
Men man skal vel være DJØFer, med tunnelsyn, af liberal religiøsitet, for
ikke at kunne indse, at der alene bør være 3 muligheder.

1: Er man syg: invalidepension.
2: Er man arbejdsløs: A-kasse.
3: Ved en vedtagen alder: Aldersrente.

Og så skal kriterierne overholdes...!!!

Ikke som nu, hvor kommunalt ansatte lægeluddere tilsidesætter
speciallægeerklæringer.
Uden så meget som at have set patienten.
Alene ud fra kassetænknings motiver.
Påtvunget af liberalfascistiske typer som b.la. vores alle sammens Sorte
Thorkild.

> [...]
> være relevant at give det til sygeplejestudiet nu osv osv. Som han
> skriver en form for planøkonomi indenfor uddannelsesverden.

Dette er ømtåleligt.
Ideelt bør man kunne tage uddannelse efter lyst, evner og interesse.
Men det er jo rigtigt, at nogle så aldrig vil komme til at arbejde indenfor
"faget".
Og der er vel næppe andet at gøre, end at tænke, som du siger,
planøkonomisk.
Hvilket dog, med den måde man så vil adgangsbegrænse på, sansynligvis vil
bevirke, at der uddannes en del mennesker, som ikke er de bedst egnede til
en givet uddannelse.
Det har vi jo set.
Kunne man ikke tænke anderledes?
Lad mennesker tage den lystede uddannelse.
Er der ikke arbejde at få, må man jo derefter tage en anden.
Og lad os så betale et rimeligt underhold under studierne.
Forskellen er jo, stort set, den samme.
Om vi betaler bistand for intet, eller tilsvarende under uddannelse, er vel
det samme?
Men: Sådant vil jo støde liberalfascister..!!
Set er sikkert alt for socialistisk en tankegang.
Men det er jo netop nu, vi har råd. Teknologien kunne give denne frihed.
Hvis man skrotte den liberale profittanke til de få.
Og udnyttede samfundets resurcer til alles bedste.
Men det er den rene socialisme, og "dur derfor ikke".
Så hellere et menneskefjendsk makværk af uendeligt dyre lappeløsninger?
For at opretholde kapitalisternes mulighed for arbejdsfri udbytte?

> Man skal i det hele taget begynde at stille krav og ikke være så bange
> for at stille dem, men omvendt heller ikke stille krav for at stille
> [...]

Det vil jo netop kræve et opgør med liberalfascismen.
Man skal tænke på andet end personlig profit.
Man skal tænke på et menneskeligt samfund.

MVH
Egon

Fra : John Schmitt

Dato : 22-08-05 14:13

Hello, Egon!
You wrote on Mon, 22 Aug 2005 12:18:27 +0200:

ES> Ikke som nu, hvor kommunalt ansatte lægeluddere tilsidesætter
ES> speciallægeerklæringer.
ES> Uden så meget som at have set patienten.
ES> Alene ud fra kassetænknings motiver.

Alle der har været i berøring med førtidspensions-sagsbehandlingen vil
skrive under på denne påstand.
Lægekonsulenterne skal afskaffes.

JS

Fra : AJC

Dato : 22-08-05 22:50

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in news:4309cf47$0$42286
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Alle der har været i berøring med førtidspensions-sagsbehandlingen vil
> skrive under på denne påstand.
> Lægekonsulenterne skal afskaffes.

Ja, også i forbindelse med arbejdsskadeerstatningssager!

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 23-08-05 09:10

> [...]
> kommuenen betalte for) var spild af min tid og samfundets penge. Med til
> historien hører at jeg stod med arbejde den første uge i august.

Jeg tror faktisk ikke at kommunen på nogen måde regnede med at du ville få
en brik ud af kurset. Det handler om at stresse dig og ligesindende til at
tage f.eks. et afløserjob i en forretning. (De hænger på træerne, da
detailhandel er noget af de mest usle og opslidende, man kan opdrive. Jeg
har været der.) For mange mennesker er det en belastning at blive skippet ud
til et eller andet kursus, hvor man spilde tiden med at sidde og vente på en
instruktør, som måske kommer. Det får dem til at tage det første arbejde
uanset om de kan tåle det eller ej.

Men den utilsigtede afledte virkning er f.eks. at jeg i min nuværende
position f.eks. står overfor at skulle erstatte et 8 år gammelt
kontorprogram med en nyere version og et forsøg fra min side med at sende
folk på kursus i tekstbehandling for at minimere det performancetab, der
altid opstår i hvilken som helst organisation, når der sker et systemskifte,
vil blive opfattet som en straffeekspedition. Alle ved jo at folk sendes på
PC-kørekort kursus i tekstbehandling uanset om de har brug for det eller ej.
Nogle endda på samme kursus flere gange. Det sker alt sammen fordi at
sagsbehandlerne skal have folk væk fra deres bord istedet for at fokusere på
om folk kommer i arbejde. Deltagelse i tekstbehandlingskurser rangerer idag
socialt på linie med gadeklunseri.

Carsten Overgaard