"Uheldige" sager
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 11-08-05 10:54

Hejsa NG,

Er der nogen her i gruppen der kan hjælpe min hukommelse lidt på vej. I
tidernes løb lander der "sager" i mediernes vridemaskine om forskellige
politikere, der i kraft af deres indflydelse har sørget for at deres
lokalområde, egen valgkreds eller egen interesseområde har fået lidt ekstra
tildelinger.

Jeg erinder noget med en tildeling til et lokal museum et sted på Sjælland,
som medierne mente var baseret på en politikers (eller måske en ministers)
ønske om at holde sig på god fod med sit bagland.

Til en lille diskussion, som jeg står overfor, har jeg brug for nogle
eksempler på sådanne "uheldige sager". Både sager fra højre og venstre side
i dansk politik er velkommen.

På forhånd tak.

/Bjarne

Fra : jodem

Dato : 11-08-05 11:17

"Bjarne Jensen" <bjarnejensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sjælland, som medierne mente var baseret på en politikers (eller måske en
> ministers) ønske om at holde sig på god fod med sit bagland.

Sagen, du tænker på, er formentlig Brian Mikkelsens tildeling af en større
bevilling til Andelslandsbyen, som er et arbejdende museum, ved Holbæk, der
var hans valgkreds. Det var én af hans første handlinger som minister.

Men jeg synes, at grænsen mellem det acceptable og uacceptable er svær at
trække. Regering og minister bliver man jo for at fremme sin politik, og
dermed visse projekter, mens andre afvikles. F.eks. nedlagde den nuværende
regering Evalueringscentret for Folkeoplysning, som havde været en radikal
mærkesag.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 11-08-05 13:26

On Thu, 11 Aug 2005 at 09:53 GMT, Bjarne Jensen <bjarnejensen@hotmail.com> wrote:
> Til en lille diskussion, som jeg står overfor, har jeg brug for nogle
> eksempler på sådanne "uheldige sager". Både sager fra højre og venstre side
> i dansk politik er velkommen.

Du kan se lidt på Jensby og Aalborg/Værløse, som blev pumpet op af
medierne. Jeg ved dog ikke om der reelt var rationelle argumenter for at lukke
Værløse istedet for Aalborg.

--
Anders Vind Ebbesen
It has always been the prerogative of children and half-whits to point out that

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 11-08-05 13:58

"Bjarne Jensen" <bjarnejensen@hotmail.com> wrote in message

> Til en lille diskussion, som jeg står overfor, har jeg brug for nogle
> eksempler på sådanne "uheldige sager". Både sager fra højre og venstre
side
> i dansk politik er velkommen.

At Politikerne åbenbart ikke kan indordne sig under det samme Skattesystem
som Almuen pænt må tage til takke med og i stedet har lavet deres egen
private Skattereform. Den er over hele tavlen. DF -> EL!

Fra : Leo

Dato : 11-08-05 14:30

Der var vist en borgmesterlig partifælle, der skulle tilgodeses, da man
valgte at lægge toldbehandlingen i Herning....for ikke at tale om
behandlingen af søfarten i Esbjerg til fordel for herr Bendtsens
valgkreds...sikkert omhyggeligt gennemgået af JydskeVetkysten, men næppe så
meget i Svendborg og omegn