Søren Pinds stalinistiske bolig-tvang
Fra : Bo Warming

Dato : 10-08-05 19:35

Søren Pind har vedr hans boligbureaukrater har været forelagt klager vedr
deres overgreb vedr mit hus, og efter måneder "svares", men svares uden om
vedr 90% af påviste kommunale fejl.

1. Ifølge husstandsomdelt byplan er del af min grund eksproprieret til
kareens kollektive grøngård-projekt, selvom jeg i samme grad som nabovillaen
har taget afstand fra projektet. Jeg har udtrykt interesse og nævnt, at jeg
ikke har noget imod en låst port gennem plankeværket ind til min baggård, så
folk kan benytte de fantastiske sol-muligheder på min tagterasse og i min
have, i det omfang det ikke er til gene for mig og mine lejere. Man har
afvist min gave og afvist at gå i dialog, selvom grøngård-området er mørkt
som en brønd (dog ikke mine og de få andre villaer).
Da man gjorde mig interesseret, lovede man, at intet ville ske uden
tinglysningsunderskrift fra mig, men nu ser alt ud som om at fælden er
klappet for mig men ikke for min nabo, alene fordi jeg har mundtligt een
gang udtrykt en behersket og forbeholden interesse og fået optrykt flere
avis-læserbreve om fordele ved visse åbenheds-tendenser mht aflåsning, Men
Pinds embedsmænd erklærer, at svar på avisdebat er ikke noget for dem....

2. Jeg har søgt tilladelse til at købe og opsætte en ydre metaltrappe,
hvilket er eneste måde der kan blive særskilt bad i for mit hus to
ejerlejligheder (der har og i 110 år har haft fællesbad i fyrkælderen ).Der
var kvarterløftmidler netop til sådant, og jeg ansøgte, og efter et år har
man afvist at støtte min VVS-mæssige planlagte opdatering, men har støttet
andre mindre trængende huse.
Efter et kvartal har jeg stadig ikke fået noget svar på, om jeg må bekoste
mit hygiejneprojekt selv. Rykkere skriftligt og mundtligt ignoreres.

3. En chikane mod undertegnede jøde, der giver mindelser om naziers er
iværksat af 2. bygningsinspektorat ved, at de forlangte fjernet
sundhedsmæssig vigtig isolering, der ragede et par centimenter ind over to
nabohuses cykelskurtage. Jeg korrigerede dvs nedrev værdifuld konstruktion
øjeblikkeligt, men var åbenbart ikke underdanig nok -
- for pludselig øgedes krav om nedrivning også til min tagterasse(som ikke
generer naboer undtagen ved at gøre dem misundelige).. Her søgte jeg
byggesagsafdelingen om tilladelse, og de desavouerede naturligvis påstand
om nedstyrtningsrisiko og accepterede status quo, men den meget skrivende og
besøgende inspektør bliver ved at forlange småændringer og true med
dagbøder og har baseret meget af sin sagsbehandling på lodret
misinformation, bl.a. at en klagende lejer i nordligste nabobaggård havde
adkomst til at klage. De havde han på ingen måde, da der kun var isoleret
imod de to andre naboer, og disse havde givet tilladelse. Kommunen undlader
at svare, når den gribes i lodret løgn, og det gælder også borgmesteren, som
der er klaget til.

4, Den hovne stalinistiske facon jager alle normalt undertrykte mennesker
væk fra forsøg på dialog, men ikke mig. Talrige lejere i alle involverede
leje og andels kaserner er dybt kede af det dyre grøngaard projekt, men
rådhuset udsender tryksager, hvorom det indrømmes, at der er bevidste fejl
og udeladelser, og kommunen afviser dialog - og insisterer, at folk
erfaringsmæssigt ikke ønsker dialog, og derfor topstyrer de og afviser alle
græsrods-debat-tiltag og at svare på spørgsmål - fra både ejere og lejere.
En enkelt af villaerne ved siden af min, er presset ind i projektet ved, at
man har undladt at oplyse, at deres redskabsskur og værkstedsbygning, der er
ganske lille, vil blive revet ned af kommunens bulldozere - de er naive og
tror, at tinglysningsunderskrift fra ejer er krævet før sådan
ekspropriation - og ejeren ferierer på den anden side jorden, og lejere vil
kommunen ikke tale med.
Kommunen bør vise ærlighed og dialog-evne, før disse værre-end-USSR
ekspropriationer gøres til virkelighed. Og borgmester Pind kalder sig
liberalist!

5. På mit plankeværk og hus reklamerer jeg for både DF og V, vedr
kommunalvalget, for Pind har lært meget af Fogh, der har lært meget af
Glistrup. Men desværre er embedsmænd så stærke, at borgmeteren synes tvunget
til at være deres slave. og glemmer, at V-fremgang skyldes angreb på
smagsdommeri og pampernes urimelige tvang.

Med venlig hilsen Bo Warming, Bjelkes Alle 46, Nørrebro,

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-08-05 23:08

In article <rLrKe.2424$ha7.1489@fe67.usenetserver.com>, Bo Warming wrote:
> Søren Pind har vedr hans boligbureaukrater har været forelagt klager vedr
> deres overgreb vedr mit hus, og efter måneder "svares", men svares uden om
> vedr 90% af påviste kommunale fejl.

Der er ikke noget jura i denne mail.
Sure gamle mænd bedes holde sig i dk.politik.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-08-05 09:11

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in message

> Der er ikke noget jura i denne mail.

Bl.a. er det spørgsmålet om kommunen ved byplanfornyelse kan råde over
privat baggård og inddrage den i kommunalt grøngaard-projekt. Er det ikke
ekspropriation, og der skal betales erstatning?

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-08-05 11:00

> Bl.a. er det spørgsmålet om kommunen ved byplanfornyelse kan råde over
> privat baggård og inddrage den i kommunalt grøngaard-projekt.

Hvilket spørgsmål? Dit indlæg er én lang gang klynk og selvmedlidenhed uden
skyggen af et spørgsmål.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/22/05)

Fra : Bo Warming

Dato : 11-08-05 13:16

> Hvilket spørgsmål? Dit indlæg er én lang gang klynk og selvmedlidenhed
> uden skyggen af et spørgsmål.

Naturligvis står jeg på skuldrende at middelalderens martyrer, der
provokerede for at blive pint ihjel og dermed gjort til helgener.

Man skal være fundamentalist for ikke at se at X-post til dk.videnskab.jura
er et bønfald til denne ng's §-kyndige om at besvare det underforståede
spørgsmål :

_Kan statsmagten stjæle for dit eget bedste og overføre villabaghave til
grøngård arkitektjobskabelsesprojekt, uden at ejer=jeg har godkendt og
underskrevet et tinglysningsdokument?_

Der står noget om ekspropriation i grundloven, som jeg fik forklaret i
gymnasiets samfundslære, men siden har set modsagt af talrige avisnyheder.
Hvem ved om der er andet for mig at gøre end at kværulere i læserbreve?

Churchills klynk om, at UK sku opruste, da Hitler med Chamberlains accept
begyndte at opruste vildt, VAR OGSÅ KLYNK.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-08-05 17:08

> Hvilket spørgsmål? Dit indlæg er én lang gang klynk og selvmedlidenhed
> uden skyggen af et spørgsmål.

Mors drenge vil finde, at kommunen har altid ret, og al kritik er klynk.

Kan Jens Bruun eller andre forestille sig et eller andet sagligt, der taler
for, at Søren Pind bureaukraterne gavner almenvellet ved deres (opfindsomme,
tre typer) indgreb imod mig, (der aldrig har provokeret dem - kun skabt
misundelse hos naboer)?

Boligregulativer skal hindre, at tunge ting styrter ned over
udenforstående - eller at gulvet forsvinder under mine gæster, som jeg har
inviteret op på min tagterasse..Og hindre sundhedsskadelig forurening fra
byggematerialer, eller at fredede bindingsværkshuse/slotte tildækkes af
reklamer. Hvad ellers? Trediemand skal kunne blive skadelidt, for at indgreb
kan berettiges

Hvis jeg med 25 bambusstokke af længden 4 meter (som jeg har bestilt)
dekorerer og forbedrer forsiden af min villa, og ingen orkan kan få disse
bøjelige siv til andet end at vibrere frem og tilbage, er det så noget som
bør kræve indsendelse af planer i 3 eksemplarer og måneders ventetid før evt
tilladelse?
Jeg mener NEJ og tager gerne retssag på min ytringsfrihed mht at gøre my
home is my artwork.
Hvem holder med smagsdommerne/formynderne og evner at levere facts/logik til
støtte for dem?

I 1979 havde jeg boet 1 år i huset og naboer klagede over at min tagrende i
august-styrtregn løb over. Kommunen skrev om med hvilke autoriserede
bygningsbeslag jeg var forpligtet til at reparere. Jeg svarede at når
Christiania må alt, så må jeg også. OG HØRTE IKKE MERE FRA DEM SIDEN -
indtil at en ny nabo i en baggård, der ikke var berørt af mit gørdetselv
klagede over uregelmæssighed inde i nabobaggård(som jeg overskred med 10
centimener), og det afstedkom talrige dyre inspektorbesøg og skrivelser og
trusler om dagbøder i flere omgange.
Jeg skorede denne sommer en større triumf ved, at 2.inspektorat forlangte
tagterassekrydsfinerplader fjernet, og byggesagsafdeling udfra mine
tilsendte fotos indså, at de lå sikkert , så de oplagringen af disse plader
på dette sted..
Det er borgerpligt for mig at forfølge det spor, og være trailblazer for
frihedsadfærd. "Det er lettere at få tilgivelse end tilladelse".
Overbetjent Wiggum i "Simpson Family" er godt billede på danske offentlig
ansattes ringe indsigt og asociale fifleri.(værste kartel-korruption er ikke
VVS-aftaler i det skjulte, men den monopolstilling, som folketinget
har foræret de store entreprenører - incl Advokat og Læge fagforeningerne.).

I "The full mounty" filmen irriteres intolerant-fascister over
grimme/komiske plastik-havenisser hos naboen. Skal vi udvide lovjunglen med
flere og flere krav om god smag inde i folks private hygge, for at der kan
ske papirnusser-jobskabelse?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-08-05 17:33

In article <6IDKe.3251$n8.1982@fe40.usenetserver.com>, Bo Warming wrote:
> [...]
> privat baggård og inddrage den i kommunalt grøngaard-projekt. Er det ikke
> ekspropriation, og der skal betales erstatning?

Så skriver du vel til kommunen og beder om erstatning for afståelsen.

Fra : Bo Warming

Dato : 12-08-05 03:58

> Så skriver du vel til kommunen og beder om erstatning for afståelsen.

En vidunderlig men mørk baggård, hvor jeg kan oplagre og ordne alle de
kontainerfund jeg ikke nænner at smide ud, kan ikke erstattes.

De har på byplanskort indtegnet min baggård som nu kommunalt område, men ved
at kværulere tror jeg at de dropper erobringsplanerne og ellers må jeg se at
få retssag i aviserne, så folk kan se hvor stalinistisk et uhyre
minimalstats-politiker Søren Pind(V) faktisk er