Udlændinge siger farvel til DK
Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 10-08-05 10:54

At der er udlændinge der siger farvel til DK er i sig selv ganske udmærket.
Problemet er dog at det er de forkerte der siger garvel jævnfør
"Udvandringstallet dækker alle udenlandske statsborgere med
opholdstilladelse i Danmark, men stigningen er størst blandt statsborgere
fra en række vestlige lande".

Der ER dog også lyspunkter i det at "når det gælder indvandrere, er f.eks.
antallet af somaliske indvandrere faldet for 10. kvartal i træk.

De radikale er selvfølelig med det samme ude med kritik idet "Morten
Østergaard, ser udviklingen som en konsekvens af Danmarks stramme
udlændingepolitik. »Ikke bare kommer der færre ind, men der er mange, som
forlader Danmark. Hvis Danmark i fremtiden skal kunne tiltrække
arbejdskraft, er det altafgørende, at der kommer en anden
indvandringspolitik".

Men netop de radikale vil IKKE være med til at indføre en anden
indvandringspolitik i lighed med den der for nyligt er indført i Holland.

Her sondre man nemlig i mellem udlændinge fra Vesten og udlændinge fra den 3
verden. Over for udlændingen fra Vesten har man en langt lempeligere
indvandringspolitik end den nuværende danske, mens den derimod er mere
restriktiv end den tilsvarende danske over for personer som kommer fra den
3. verden.

De radikale vil IKKE være med til at gøre forskel (efter den ovenstående
hollandske model), men derimod kun medvirke til

at den danske indvandringpolitik bliver gjort lempeligere over for alle
UANSET om de kommer fra vestlige lande eller den 3 verden.

Hvis det utrolige skulle ske og de radikale kom igennem med deres ønsker
ville i stedet igen komme til at stå med en eksempelvis det følgende udsagn
i en avisartikel nemlig at:

"når det gælder indvandrere, er f.eks. antallet af somaliske indvandrere
STEGET for 10. kvartal i træk"

i stedet for som nu:

""når det gælder indvandrere, er f.eks. antallet af somaliske indvandrere
faldet for 10. kvartal i træk."

Se eventuelt artikel om emnet i dagens (10-08-05) JP:
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3193716/

Se eventuelt atikel om emnet i dagens (10-08-05) Politiken:

Torben Østrup
____________________________
e-mail : eastrup_news@hotmail.com
"Når man respekterer religionen,
skal man også holde den ude
fra så mange ting som muligt."
Sean O' Casey

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-08-05 16:43

<eastrup_news@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men netop de radikale vil IKKE være med til at indføre en
> anden indvandringspolitik i lighed med den der for nyligt
> er indført i Holland.

Klart nok - en anden indvandringspolitik er jo netop ikke
det samme som en diskriminerende indvandrerpolitik.

> [...]
> derimod er mere restriktiv end den tilsvarende danske over
> for personer som kommer fra den 3. verden.

Hvis det er tilfældet, er der tale om diskrimination,
hvilket er en overtrædelse af MR som både Holland og Danmark
har skrevet under på.

> [...]
>
> at den danske indvandringpolitik bliver gjort lempeligere
> over for alle UANSET om de kommer fra vestlige lande eller

Logisk nok i følge vore internationale forpligtelser.

> [...]
> at:
>
> "når det gælder indvandrere, er f.eks. antallet af
> somaliske indvandrere STEGET for 10. kvartal i træk"

Og...?

--
ahw

Fra : NoTrabajo

Dato : 10-08-05 17:59

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Hvis det er tilfældet, er der tale om diskrimination,
> hvilket er en overtrædelse af MR som både Holland og Danmark

Nå, og hvad så? Man har altid gjort forskel på forskellige statsborgere. Det
gælder fx stadig at en russer skal have et visum til Danmark/Schengen, mens en
australier kan rejse visumfrit til Danmark. Under Den kolde Krig kunne vi
danskere rejse visumfrit til Rumænien, mens en tysker skulle have visum til
Rumænien. Vi danskere skulle på et tidspunkt have visum til Polen, samtidigt med
at svenskere og finner var fritaget for visum til Polen.

Det vil kun være fornuftigt at gøre forskel på mennesker fra den civiliserede
del af verden og fra Den tredje Verden med hensyn til indvandring til Danmark.
Jeg er dødtræt at høre på alt det diskriminationspjat, lad os dog få fornuften
til at råde.
--
NoTrabajo

Fra : Pjensen73

Dato : 10-08-05 21:02

NoTrabajo skrev:
> [...]
> Jeg er dødtræt at høre på alt det diskriminationspjat, lad os dog få fornuften

Ja, det er faktisk rigtig.
Desværre kan Arne ikke se vores indlæg, da vi er i hans filter, men han
vil jo heller ikke høre sandheden.
Nogle skal have visum og andre ikke. Det er da også diskrimination,
eller hvad?

Fra : Per Hagemann

Dato : 10-08-05 22:00

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vil jo heller ikke høre sandheden.
> Nogle skal have visum og andre ikke. Det er da også diskrimination, eller

Det meste jura handler om at diskriminere, så nogle straffes mens andre
slipper. Heldigvis er diskrimination efter land ganske lovlig diskrimination
også i henhold til næsten alle internationale konventioner. Problemet med
konventionerne er mere at underskriverne helt overflødigt afskærer sig fra
at diskriminere efter race og religion. Dog har vi Grundloven som selv
delvis diskriminerer mellem Folkekirke/trossamfund.

Tallene viser ikke at der er færre somaliere i Danmark de sidste 10
kvartaler. Mange har bare opnået dansk statsborgerskab. Det er lidt
bekymrende at nogle debattører som udgangspunkt stoler på medierne og derfor
efterplaprer deres fordrejninger.

--
Sura 47:36 "Vær derfor ikke svage, så I opfordrer til fred, når I er
overlegne. Allah er med jer og vil ikke berøve jer frugten af jeres

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 10-08-05 22:18

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bekymrende at nogle debattører som udgangspunkt stoler på medierne og
> derfor efterplaprer deres fordrejninger.

Der bliver i artiklen IKKE talt om de somaliere som allerede er her. Der
bliver heller ikke talt om at mange af disse har fået dansk statsborgerskab
og derfor figurere som danskere.

Der bliver derimod talt om at antallet af dem der kommer hertil udefra som
såkaldte "flygtninge (=indvandrere) er faldet de sidste 10 kvartaler = "når
det gælder indvandrere, er f.eks. antallet af somaliske indvandrere faldet
for 10. kvartal i træk."

Og det ER alt andet lige en god nyhed (for mig at se i hvert tilfælde).

Så må man ydermere også håbe at der blandt de mange udlændinge der har valgt
at forlade DK også befinder sig nogen somaliere, både af af dem med og uden
dansk statsborgerskab.

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Per Hagemann

Dato : 10-08-05 23:20

> [...]
> faldet for 10. kvartal i træk."
>
> Og det ER alt andet lige en god nyhed (for mig at se i hvert tilfælde).

Jeg har læst nyheden direkte fra Danmarks Statistik. Journalisten på
Jyllands-Posten har ganske givet kun læst den tekst fra DS uden selv at
kontrollere tallene.

I et andet indlæg i dk.politik.indvandring har jeg gengivet tallene for hvor
mange somaliere, der har opnået dansk indfødsret. Det var over 2000 i 2004,
og disse 2000 forsvundne somaliere er oplagt hovedårsagen til at
statistikken viser færre somaliere.

--
Skulle de fremmede endelig lære dansk kultur, burde det være
Nørregadebagersangen:

Fra : Per Hagemann

Dato : 10-08-05 23:46

> [...]
> såkaldte "flygtninge (=indvandrere) er faldet de sidste 10 kvartaler =
> "når det gælder indvandrere, er f.eks. antallet af somaliske indvandrere

For at gøre det helt klart: Når DS skriver indvandrere er det antallet af
fremmede i Danmark efter deres opgørelse. For somaliernes vedkommende har
tallene været følgende:

Folketal 1. juli efter statsborgerskab, område og tid
1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005
Somalia
Hele landet 2 828 4 445 6 304 8 297 10 958 12 556 13 596 14 144 14 891
13 049 13 034 12 030 11 275

Der skal så bl.a. korrigeres for dem, som modtager dansk statsborgerskab:

Antal personer, der har skiftet til dansk statsborgerskab efter
Tidligere statsborgerskab og tid
1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004
Somalia 5 7 12 32 17 159 216 1 205 1 066 2 254 324 2 022

--
at være verdenspioner med torturcentre, måtte det da være for verdens
højestbeskattede befolkning, hvoraf tusindvis hvert år brutalt køres gennem

Fra : Per Hagemann

Dato : 13-08-05 17:20

> For at gøre det helt klart: Når DS skriver indvandrere er det antallet af
> fremmede i Danmark efter deres opgørelse.

Jørn Ebbe Vig er nu kommet med en forklaring på somaliertallet som alle
burde kunne forstå:

citat start

Information om Danmark
www.informationomdanmark.dk

Jyllands-Posten vildleder

9. august 2005 kunne det læses i Jyllands-Posten at antallet af udenlandske
statsborgere i 2. kvartal 2005 skulle være faldet med 311, mestendels fordi
nogle amerikanere havde valgt at rejse hjem (200), og fordi somaliere (det
indtryk får man) var begyndt at rejse hjem. 168 færre somalier. Hvad siger
læseren så.

Vi skal så til det igen:

Den 14. juni 2005 vedtoges Lov nr. 392 om Indfødsrets Meddelelse:

http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A19950039230-REGL

Her i kan vi læse at 3052 udenlandske statsborgere foruden deres børn under
18, der automatisk tildeles også, havde fået tildelt det danske
statsborgerskab. D.v.s. antallet af udenlandske statsborgere er ikke faldet
med 311, som følge af hjemrejser som bevidst antydet af Jyllands-Posten den
9. august. Nej, antallet af "udenlandske statsborgere" steg tværtimod med
6.683-7.309[1] i 2. kvartal 2005, og så er 3052 og deres børn blevet medtalt
som danskere. Dette er ikke noget nyt fænomen, og herfra meddelte vi såmænd
i 1989 at netop denne metode formentlig ville blive anvendt, når antallet
statsborgerskabstildelinger blev større end antallet af indrejste udlændinge
på årsbasis, eller her på kvartalsbasis.

De officielle opgørelser viser:

Antallet af udlændinge med ophold i Danmark er gået tilbage fra

år 2000 til 2001 med 731 personer

Antallet af udlændinge med ophold i Danmark er gået tilbage fra

år 2002 til 2003 med 1305 personer

Antallet af fremmede med ophold i Danmark er gået tilbage fra

år 2000 til 2001 med 1684 personer

Antallet af fremmede med ophold i Danmark er gået tilbage fra

år 2002 til 2003 med 2688 personer

Disse fald skete, selvom om både nettotilstrømningen og børnefødslerne
fortsatte her i landet blandt de tilvandrende.

Jyllands-Posten fandt det for godt at meddele et fald i antallet af
herboende udenlandske statsborgere (og dermed en regerings-succes i læsernes
bevidsthed). Der var rent faktisk tale om en stigning i tilstrømningen som
hidtil på 6.683-7.309 i bare 2. kvartal 2005.

Jyllands-Posten skulle prøve holde sig til sandheden.

Kilde i øvrigt:

Nyt fra Danmarks Statistik nr. 339, 2005:

http://www.dst.dk/asp2xml/external/external.asp?title=Nyt%20fra%20Danmarks%20Statistik:%C2%A0Nr.%20339,%209.%20august%202005&ancestor=Gratis%20statistik&file=/asp2xml/PUK/udgivelser/get_file.asp?id=7734&show=/pdf

I 2004 faldt tilstrømningen med 15% medens tildelingen af danske
statsborgere øgedes med 128%:

http://www.lilliput-information.com/status05.htm

www.informationomdanmark.dk

[1] 3052 statsborgerskaber skal ganges med 2, måske 2½ som følge af de ikke
medtalte børn, og derefter skal de 311 fratrækkes

citat slut

--
De blåøjede 1968-naivister vil nok endnu en stund postulere, at de
muhamedanske ikke er nær så slemme, som Dansk Ydre Mission.

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 11-08-05 11:56

> [...]
> indvandringspolitik end den nuværende danske, mens den derimod er mere
> restriktiv end den tilsvarende danske over for personer som kommer fra den

Her er så det seneste fra Holland: 26000 står foran udvisning som følge af
de nye regler (omtalt i det ovenstående).

Er der så stadigvæk nogen, der i lyset af dette, vil hævde at vi i DK har
den strammeste lovgivning vedrørende flygtninge & indvandrere ?

Citat:
"11. august 2005 04:37 Udland Senest opdateret : 11. august 2005
04:37

"Holland vil af med afviste asylsøgere

Nye hollandske regler medfører, at 26.000 afviste asylsøgere
står til at blive sendt hjem til de lande, de kommer fra, selv om nogen af
dem har opholdt sig i Holland i over 10 år."

Citat slut

Artikel:
http://www.dr.dk/nyheder/udland/article.jhtml?articleID=268574

--