Homoseksuelle mobbes på jobbet
Fra : Pjensen73

Dato : 08-08-05 23:12

Nå, lille Kimsebasse.
Hvad er så din holdning til dette?

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2702142

Homoseksuelle mobbes på deres arbejds­pladser. Det viser en ny
undersøgelse i ugebrevet A4.

I alt fire ud af 10 homoseksuelle siger, at de oplever mobning på deres job.

Diskriminationen er ulovlig. Derfor vil beskæftigelsesminister Claus
Hjort Frederiksen vil nu arbejde på at stoppe forskelsbehandlingen. Det
skal bl.a. sked ved at skærpe lovgivningen.

Fra : Alucard

Dato : 08-08-05 23:43

On Tue, 09 Aug 2005 00:12:21 +0200, Pjensen73
<p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote:

>Homoseksuelle mobbes på deres arbejds­pladser. Det viser en ny
>undersøgelse i ugebrevet A4.
>
>I alt fire ud af 10 homoseksuelle siger, at de oplever mobning på deres job.

Jeg læste også at mobningen til dels består af udelukkelse fra socialt
samvær.....

Jeg mener, hvis jeg f.eks. ikke kunne snuppe rødhårede, ville det så
ikke være min ret (og det mest fornuftige) at jeg placerede mig i den
anden ende af kantinen for at undgå konflikt...???

Fra : TBC

Dato : 09-08-05 01:28

"Alucard" <alucard44@otmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke være min ret (og det mest fornuftige) at jeg placerede mig i den
> anden ende af kantinen for at undgå konflikt...???

Jo, det ville jeg mene. Jeg tyggede også lidt på den der indlysende
oplysning i artiklen om at "Diskriminationen er ulovlig" var sat i
forbindelse med mobning. For man kan vel dårligt lovgive om folks
holdninger, kun deres handlinger. Så det må snarere handle om ting som: "du
må ikke bruge firmaets træningsfaciliteter og sauna som de andre, fordi du
er homo" man kan gøre noget ved. Mens man næppe kan eller bør gøre noget ved
at ikke alle vil med den homoseksuelle i sauna.

Så det virker underligt og uforståeligt fra artiklen alene, hvad det skulle
handle om.

TBC

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 09-08-05 02:06

Alucard wrote:

> Jeg læste også at mobningen til dels består af udelukkelse fra socialt
> samvær.....

Selvfølgelig er det da åndssvagt, hvis der er nogle, som f.eks. ikke
inviterer homoseksuelle med til private fester (hvilket vel kun er
ærgeligt for dem selv, når man betænker den populære positive fordom om
især bøsser som "mere festlige" end heteroseksuelle mænd?), men dèt der
vel alligevel må og skal fokuseres på, er selve den professionelle
arbejdssituation: Dér MÅ selvfølgelig ikke diskrimineres, men hvad folk
så privat mener om homoseksuelle kan man på den anden side heller ikke
diktere gennem arbejdspladsen. Alligevel kan de fleste vel nok blive
enige om at der er fag, hvor homoseksuelle vil have det væsentligt
sværere end i andre fag: Der er f.eks. nok ikke den helt store
forståelse at møde i traditionelt mandsdominerede håndværksfag og det
forekommer oplagt at en bøsse ikke ville have mange chancer i en
skurvogn, hvorimod andre - som regel mere kvindedominerede - fag omvendt
synes kendetegnet ved "høj homo-frekvens" og ditto tolerance.

Desuden er det da hverken ukendt for enker eller enlige at det kan være
svært at omgås ægtepar i sociale sammenhænge, fordi man "er til overs" i
dèn specifikke sociale struktur?

> Jeg mener, hvis jeg f.eks. ikke kunne snuppe rødhårede, ville det så
> ikke være min ret (og det mest fornuftige) at jeg placerede mig i den
> anden ende af kantinen for at undgå konflikt...???

Lige så meget som homoseksuelle selvfølgelig har lov til at leve som de
gør uden frygt for at blive overfaldet, lige så lidt kan det for mig at
se kræves at alle andre absolut skal påtvinges blind og ensidig
"politisk korrekt" accept af deres livsstil i absolut alle henseender.

Folk har vel principielt stadig deres udmærkede ret til at være såkaldt
"homofobe", altså til blot ikke at kunne forstå homoseksuelles
kønsdrift, så længe det selvfølgelig ikke indbefatter direkte chikane,
trusler og vold?

Det virker på mig at se som om de homoseksuelles "kamp" idag generelt er
dybt splittet imellem en ret søgt "martyr"-selvopfattelse og et i
praksis umuligt krav om 100% total accept fra alt og alle, når man på
den ene side - og dèt ofte ret direkte og bevidst provokerende - hævder
en bestemt "særstatus" men på den anden side netop beklager sig over at
blive givet selvsamme "særstatus" som åbenbart alligevel opfattes som
"diskriminerende". Dybt paradoksalt, IMHO.

Det minder mig således lidt om den gode gamle catch-22 situation med at
holde døren for en dame: Hvis man ikke holder døren, er man bare endnu
en håbløst egoistisk mand med dårlige manerer, og hvis man omvendt
forsøger at være en gentleman og holder døren er man bare en
mandschauvanistisk stodder som tydeligvis hoverer over kønsforskellen.

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 10-08-05 19:48

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message

> [...]

Extreme godhedsliderlige opfinder så vanvittig en definition.
Som betyder at jeg -. byens mindst racistiske dansker - er mobber, fordi jeg
aldrig inviterer en muslim til middag.

Frihed er at man inviterer de mennesker, som man nyder at være sammen med,
og kun dem.

Hvis ordet mobning skal have mening så er det vedr fysisk aggression og
trusler om fysisk aggression.
Det kan aldrig blive borgerpligt at smalltalke med ligegyldige personer.

Paven påstås af give aflad til ungdomsorganisationer der møder til katolske
stævner. Det er usandt. Katolikkerne er langt mindre afladsmindede end
lutheranerne idag.

Anders Peter Johansen ved ikke, at Luther sagde "Man bliver ikke god af at
gøre gode gerninger, men en god mand gør gode gerninger - altså moral skal
være spontan og komme indefra, og muslimforkælelse over skatterne er i strid
med Jesu ord om at give Gud hvad Guds er, og Kejseren hvad Kejserens er.
Nejtak til lovreligion - såsom APJ-følsomhed over de opmærksomhedssøgende
bøsser, der aldrig mobbes, hvis de ikke ekshibitionistisk moraliserer og
sætter deres afvigelse i centrum vedr alle samfundsspørgsmål
Informations Bretecher-tegneserie karikerede lesbiske, der siger til en
pige, der ikke vil bolle med dem, at så er hun racist!

Fra : Tim

Dato : 09-08-05 00:04

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message
> Nå, lille Kimsebasse.
> Hvad er så din holdning til dette?

Hvorfor bekymrer du dig om Kim's holdning til nogetsomhelst?

Tim

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 09-08-05 01:25

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Diskriminationen er ulovlig. Derfor vil beskæftigelsesminister Claus Hjort
> Frederiksen vil nu arbejde på at stoppe forskelsbehandlingen. Det skal

Et specielt sprog der tales i folketinget, og betyder ifølge Politikens
Nudanske Ordbog: "Øhh.. nå!"

Mvh. Flemming Nielsen