Licens
Fra : Hans Hansen

Dato : 08-08-05 20:30

Hej!

Nu vil socialdemokratiet så vidt jeg har forstået opkræve licens fra alle
hustande. Begrundelsen er bassalt set at alle jo alligevel kan se tv hvis
ikke på den ene så på den anden måde.
(http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=3190926/).

Jammen hvad er det social demokratiet foreslår? Det er jo en skat. En skat
hvor alle, høj som lav skal betale lige meget. En skat, hvor dem der bor
alene straffes ekstra hårdt. Er det virkeligt social demokratisk politik?

Han vil dog ikke lade licensen blive betalt over den almindelige skat. For
så har man jo ikke et øremærket beløb til public service. Jammen det kan man
da hurtigt få: Vi siger bare at 0,1% af bundskatten (eller hvor meget det nu
skal være) går til public service. Desuden er det dog et besynderligt
argument: Hvorfor ikke sige at alle hustande skal betale et fast beløb om
måneden for at kunne bruge sygehusene? Så kan enhver se præcist hvor mange
penge de bruger på sygehusene. Og nu vi er ved det....

Hans

Fra : jodem

Dato : 08-08-05 21:09

"Hans Hansen" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> fast beløb om måneden for at kunne bruge sygehusene? Så kan enhver se
> præcist hvor mange penge de bruger på sygehusene. Og nu vi er ved det....

Det er argumenter som dine, der betyder, at 95 øre af hver kr. skal bruges
til milimeterdemokrati og byrokrati.

Fra : jodem

Dato : 09-08-05 00:37

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> "Hans Hansen" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse

> Det er argumenter som dine, der betyder, at 95 øre af hver kr. skal bruges
> til milimeterdemokrati og byrokrati.

Undskyld, undskyld. Jeg beklager at jeg fik det modsatte af, hvad du mente,
ud af de indlæg. Jeg er enig i at man lige så godt kunne opkræve licens over
skatten og dermed spare os for administration og byrrokrati.

Fra : Konrad

Dato : 09-08-05 11:01

> [...]
over
> skatten og dermed spare os for administration og byrrokrati.

Ja - det er komplet latterligt, rudimentært, at opkræve licens. Udover at
man helt sikkert kunne spare mange penge, er der også en skæv social
"profil" på licensopkrævningen - for rigtig mange på overførselsindkomst er
den tvungne licens altså en ret pæn udgift.

Fra : jodem

Dato : 09-08-05 11:18

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mente,
> over
>
> Ja - det er komplet latterligt, rudimentært, at opkræve licens.

Netop.

Fra : Pjensen73

Dato : 09-08-05 14:26

Konrad skrev:
> [...]
> "profil" på licensopkrævningen - for rigtig mange på overførselsindkomst er
> den tvungne licens altså en ret pæn udgift.

Ja, og så for det lort de sender.

Fra : Hans Hansen

Dato : 09-08-05 19:10

Hej,

> Undskyld, undskyld. Jeg beklager at jeg fik det modsatte af, hvad du
> mente, ud af de indlæg. Jeg er enig i at man lige så godt kunne opkræve
> licens over skatten og dermed spare os for administration og byrrokrati.

Det er mig der beklager, det fremgik ikke særlig tydeligt hvad jeg selv
mente. Men ja: Skatten er for mig at se den eneste vej frem.

Hans

Fra : PerX ...

Dato : 13-08-05 22:03

In article <42f7ec98$0$627$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
jodem@nypost.dk says...

> Undskyld, undskyld. Jeg beklager at jeg fik det modsatte af, hvad du mente,
> ud af de indlæg. Jeg er enig i at man lige så godt kunne opkræve licens over
> skatten og dermed spare os for administration og byrrokrati.

Eller man kunne holde helt op med at stjæle penge fra folk som ikke er
interesseret.

Fra : jodem

Dato : 13-08-05 22:41

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse
> In article <42f7ec98$0$627$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> jodem@nypost.dk says...

> Eller man kunne holde helt op med at stjæle penge fra folk som ikke er
> interesseret.

Jeg er faktisk ikke spor interesseret i den militærpolitik, den nuværende
regering udsætter landet for. Alligevel mener jeg ikke det er et rimeligt
standpunkt at sige, at de der vil have danske besættelsesstyrker i Irak
stjæler fra mig, hvis de ikke selv betaler gildet..

Fra : GB

Dato : 08-08-05 21:20

"Hans Hansen" <spam@spam.spam> skrev i meddelelsen

> Nu vil socialdemokratiet så vidt jeg har forstået opkræve licens fra
> alle hustande. Begrundelsen er bassalt set at alle jo alligevel kan se
> tv hvis ikke på den ene så på den anden måde.

De VIL bare ikke have stemmer...

--
GB

Fra : Pjensen73