Foreningen " FBSWN "
Fra : Claudio Adam

Dato : 08-08-05 07:25

" Foreningen til Bevarelse af Seriøse Whisky Nydere "
springer ud i dag!
Må dette folkefærd længe leve!
Alle interesserede kan komme med på Vognen!

--
Mvh. Adam
www.sitecenter.dk/c_adam

Fra : Peter Bang

Dato : 08-08-05 17:28

Claudio Adam <kraka@M2HJXc.dk> (slet M2HJX) skrev:

> [...]
>springer ud i dag!
>Må dette folkefærd længe leve!
>Alle interesserede kan komme med på Vognen!

Kan vi eventuelt gøre noget for at få strammet dette indlæg op, så
det kan kædes sammen med 'repatriering af muhamedanere'?

Fra : jodem

Dato : 08-08-05 18:18

"Peter Bang (slet 7J5IJ)" <peterbang@7J5IJprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Kan vi eventuelt gøre noget for at få strammet dette indlæg op, så
> det kan kædes sammen med 'repatriering af muhamedanere'?

Whisky lugter af rådden tang, tørverøg, mågelort, tjære og sure tæer og
burde få enhver - ikke blot muslim - til at repatriere sig øjeblikkeligt.
Det burde være nok at udslynge ordet 'whisky' og så spare alt det andet
drengerøvsfis.

Fra : Alucard

Dato : 08-08-05 23:32

On Mon, 8 Aug 2005 19:18:03 +0200, "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote:

>Whisky lugter af rådden tang, tørverøg, mågelort, tjære og sure tæer

Det er muligt, men det smager godt...

Fra : jodem

Dato : 08-08-05 23:57

"Alucard" <alucard44@otmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er muligt, men det smager godt...

Det er et godt eksempel på, at magi er noget helt reelt, når man kan
suggerere drengerøve i alle aldre til at tale henført om dette mislykkede
vinduespudsemiddel. Som skotterne har været nådt til selv at fremstille på
grundlag af øl, fordi de var for fattige til at importere en anstændig
cognac.

Fra : Alucard

Dato : 09-08-05 07:04

On Tue, 9 Aug 2005 00:57:01 +0200, "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote:

> [...]
>vinduespudsemiddel. Som skotterne har været nådt til selv at fremstille på
>grundlag af øl, fordi de var for fattige til at importere en anstændig

Øhhhhh.... Forklar venligst.....

En man "lavintelligent" hvis man kan lide whisky, eller har jeg
misforstået dig...???

Fra : jodem

Dato : 09-08-05 08:41

> Øhhhhh.... Forklar venligst.....
>
> En man "lavintelligent" hvis man kan lide whisky, eller har jeg
> misforstået dig...???

Nej, da, det er hot, man er med på den nyeste trend.

Fra : Alucard

Dato : 09-08-05 13:11

On Tue, 9 Aug 2005 09:41:18 +0200, "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote:

>Nej, da, det er hot, man er med på den nyeste trend.

Nyeste trend...? Er det da blevet "moderne" igen...?

Fra : jodem

Dato : 09-08-05 14:16

> Nyeste trend...? Er det da blevet "moderne" igen...?

Tiden går utroligt hurtigt, når man er over halvfems!

(Det er jeg heldigvis ikke! -- endnu!

Nej, det nyeste er svjv øl fra et mikrobryggeri, som ingen kender, som
åbnede i går, -- og som smager ad h. til! Det er lækkert.

Fra : Alucard

Dato : 09-08-05 15:57

On Tue, 9 Aug 2005 15:15:54 +0200, "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote:

>Nej, det nyeste er svjv øl fra et mikrobryggeri, som ingen kender, som
>åbnede i går, -- og som smager ad h. til! Det er lækkert.

Hmmm... Microbryggeri...??? Er det det vi andre kalder for det lokale
bryggeri (der ligger i et gammelt nedlagt landbrug)...?

Noget af det smager meget godt, men ikke det hele... ))))

Fra : NoPasaran

Dato : 09-08-05 15:18

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in

> Nej, da, det er hot, man er med på den nyeste trend.

Er whisky nu en ny trend? Det er nyt for mig...

--
NoPasaran
De vise diskuterer ideer, de middelmådige holdninger,

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-08-05 07:21

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> [...]
> burde få enhver - ikke blot muslim - til at repatriere sig øjeblikkeligt.
> Det burde være nok at udslynge ordet 'whisky' og så spare alt det andet

Muslimer igen, fy da! Der *findes* iøvrigt whisky, der smager som god
cognac, de må have fjernet mågelorten og tjæren, sikkert til stor irritation
for whisky-elskerne.
Jeg arbejde forresten engang sammen med en stor whiskyelsker- og kender, og
forsøgte at narre ham med en flaske hjemmelavet whisky, - desværre lykkedes
det.

Fra : jodem

Dato : 09-08-05 08:46

> [...]
> Jeg arbejde forresten engang sammen med en stor whiskyelsker- og kender,
> og forsøgte at narre ham med en flaske hjemmelavet whisky, - desværre

Det var pokkers. Hjemmebrændt er ellers let kendelig på lugten af brændt
Codan-gummistøvle.

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-08-05 15:19

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det var pokkers. Hjemmebrændt er ellers let kendelig på lugten af brændt
> Codan-gummistøvle.

Spritten var helt ren fra DDSF, eller hvad det var de hed, men resten var
syntetisk. Jeg syntes selv den ikke burde kunne snyde nogen, men
whisky-elskere tænker muligvis - jo værre jo bedre, hvis dine observationer
er korrekte.
Så forstod jeg bedre at en flok mennesker til en foreningsfest ikke opdagede
at en hjemmelavet snaps ikke var hvad flaskerne påstod den var. Det ER
utroligt hvor let det er at snyde, når bare etiketten er den rigtige.

Fra : Claudio Adam

Dato : 08-08-05 20:21

Peter Bang <peterbang@7J5IJprivat.dk> (slet 7J5IJ) skrev:

>Kan vi eventuelt gøre noget for at få strammet dette indlæg op,

>det kan kædes sammen med 'repatriering af muhamedanere'?

Nu er jeg ikke den sprødeste kiks i pakken,
- dog vil jeg ligeledes pege på Islandsk Brændevin og Armagnac
som Gude Drikke, af højeste karat.

--
Mvh. Adam
www.sitecenter.dk/c_adam

Fra : John Schmitt

Dato : 08-08-05 22:47

"Claudio Adam (slet NTCXQ)" <kraka@NTCXQc.dk> skrev i en meddelelse

> så
>

> Nu er jeg ikke den sprødeste kiks i pakken,

Amen to that . . . . .

Fra : Trunte

Dato : 08-08-05 23:00

"Claudio Adam (slet NTCXQ)" <kraka@NTCXQc.dk> skrev i en meddelelse

> så
>

> Nu er jeg ikke den sprødeste kiks i pakken,

Det fremgår tydeligt.
Trunte

Fra : Tim

Dato : 09-08-05 09:34

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> wrote in message

> "Claudio Adam (slet NTCXQ)" <kraka@NTCXQc.dk> skrev i en meddelelse

> Det fremgår tydeligt.

Det lyder sjovt, når det kommer fra Trunte, det største tågehovede i gruppen

Tim

Fra : Alucard

Dato : 09-08-05 13:14

On Tue, 9 Aug 2005 10:33:50 +0200, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

>Det lyder sjovt, når det kommer fra Trunte, det største tågehovede i gruppen

Det er nu IKKE korrekt..... Der er indtil flere STØRRE tågehoveder end
Trunte....

Fra : NoPasaran

Dato : 09-08-05 15:20

Claudio Adam <kraka@NTCXQc.dk> (slet NTCXQ) wrote in

> Nu er jeg ikke den sprødeste kiks i pakken,

Morsomt!

Fra : Claudio Adam

Dato : 09-08-05 06:24

> [...]
>springer ud i dag!
>Må dette folkefærd længe leve!
>Alle interesserede kan komme med på Vognen!

Jeg takker de interesserede for deres ildhu, vedrørende Den Ny
Startede Forening: " FBSWN "
Tænkte nok den ville falde i god jord!
Jeg glæder mig ligeledes over de anonyme og særdeles gennemtænkte
argumenter for at deltage!
- som sagt er der stadig-væk ledige pladser.

--
Mvh. Adam
www.sitecenter.dk/c_adam

Fra : Claudio Adam

Dato : 09-08-05 11:02

Claudio Adam <kraka@RZ3AYc.dk> (slet RZ3AY) skrev:

> [...]
>argumenter for at deltage!
>- som sagt er der stadig-væk ledige pladser.

" A Scotsman can hag it, can you? "

Med andre ord et: Stout folkefærd, der brygger en herlig drik,
- jeg er her pisket til at i den henseende
( som andet sted nævnt ) den Single Malt,
- jah længe leve smagen af gammelt tovværk.

--
Mvh. Adam
www.sitecenter.dk/c_adam

Fra : jodem

Dato : 09-08-05 11:33

"Claudio Adam (slet 96UTT)" <kraka@96UTTc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> - jeg er her pisket til at i den henseende
> ( som andet sted nævnt ) den Single Malt,
> - jah længe leve smagen af gammelt tovværk.

Ja, ædru skotter er et herligt folkfærd, og det er virkelig lykkedes dem at
tage røven på resten af verden ved at få den til at snobbe for deres single
malt. For at det skal lykkes, skal man være genial hvad angår markedsføring.
De kan noget, de skotter. Det er også lykkedes dem at få resten af verden
til at løbe rundt efter en lille hvid kugle og tro på, at det er meningen
med livet. Jeg har hørt, de også eksporterer frisk highlandsluft på dåser
til USA

Fra : Claudio Adam

Dato : 09-08-05 12:14

jodem <jodem@nypost.dk> skrev:

> [...]
>kugle og tro på, at det er meningen
>med livet. Jeg har hørt, de også
>eksporterer frisk highlandsluft på dåser

Hvordan syntes du selv det går?

--
Mvh. Adam
www.sitecenter.dk/c_adam

Fra : Alucard

Dato : 09-08-05 13:22

On Tue, 9 Aug 2005 12:33:01 +0200, "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote:

> [...]
>med livet. Jeg har hørt, de også eksporterer frisk highlandsluft på dåser

Helt ærligt, er det ikke latterligt at nedgøre folk fordi de kan lide
skotsk single malt.....?

Fra : jodem

Dato : 09-08-05 14:19

> Helt ærligt, er det ikke latterligt at nedgøre folk fordi de kan lide
> skotsk single malt.....?

Jo, og det var heller ikke sket, hvis tråden ikke var dukket op på
dk.politik, hvor den slet ikke hører hjemme.

Fra : Claudio Adam

Dato : 09-08-05 14:53

jodem <jodem@nypost.dk> skrev:

> [...]
>
>Jo, og det var heller ikke sket, hvis
>tråden ikke var dukket op på
>dk.politik, hvor den slet ikke hører hjemme.

Hil, hvor end du befinder dig,
jeg-tillade mig at vedlægge et lille hverdags-digt:

" For ved stenede vej
den barfode lide
skid ej i nællerne
da det svie og bide "

Har vi det ikke pragtfuldt?

--
Mvh. Adam
www.sitecenter.dk/c_adam

Fra : Alucard

Dato : 09-08-05 15:58

On Tue, 9 Aug 2005 15:18:54 +0200, "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote:

>Jo, og det var heller ikke sket, hvis tråden ikke var dukket op på
>dk.politik, hvor den slet ikke hører hjemme.

Det er sgu da ingen undskyldning....

Fra : jodem

Dato : 09-08-05 17:20

> Det er sgu da ingen undskyldning...

Har du læst tråden fra starten. Det hele vedr. whisky er et ondsindet rygte,
der skal holde muslimer på afstand (og også gerne drille de politisk
korrekte whisky-flippere uden selvstendæg smag, men med sikkert
flokinstinkt). De kommer fra den borgerlige side af salen.

Fra : Martin

Dato : 09-08-05 08:27

jodem skrev:

> [...]
> vinduespudsemiddel. Som skotterne har været nådt til selv at fremstille på
> grundlag af øl, fordi de var for fattige til at importere en anstændig

Frankofile knallert. Den eneste fordel cognac har frem for whiskey er
at den stinker så parfumeret at den i en snæver vending kan hældes
under armene.

Fra : jodem

Dato : 09-08-05 08:43

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

jodem skrev:

> [...]

Frankofile knallert. Den eneste fordel cognac har frem for whiskey er
at den stinker så parfumeret at den i en snæver vending kan hældes

LOL du er sikkert også til cafe latte, overgæret øl og Oliver.

Fra : Martin

Dato : 09-08-05 08:58

jodem skrev:

> [...]
> under armene.
>
> LOL du er sikkert også til cafe latte, overgæret øl og Oliver.

samt biksemad med spejlæg din lille perfide frøæder

Fra : jodem

Dato : 09-08-05 09:11

jodem skrev:

> [...]
>
> LOL du er sikkert også til cafe latte, overgæret øl og Oliver.

samt biksemad med spejlæg din lille perfide frøæder

Du kan ellers få glimrende finker, lavet på komaver i Skotland. Jeg kan ikke
lige huske hvad det hedder, men at de kan klare det, siger noget om smagen
på deres whisky - og hvorfor de er nødt til at drikke den - det behøver vi
andre jo sådan set ikke.

Fra : NoPasaran

Dato : 09-08-05 15:18

"Martin" <Nexus1@lab.org> wrote in news:1123574253.351394.122650
@g14g2000cwa.googlegroups.com:

> samt biksemad med spejlæg din lille perfide frøæder

Nammenam - med HP-sauce!

Fra : Martin

Dato : 09-08-05 09:24

jodem skrev:

> [...]
> på deres whisky - og hvorfor de er nødt til at drikke den - det behøver vi

Du hentyder evt til haggis? Og hvem er "vi" andre? Men du vil altså
hellere holde dig til rå østers - kendt som "snotklatten", lyserøde
rå abehjerner, frølår, dampede snegle i hvidløg og lign
delikatesser? Puhha der skal mere end en sur 10 års Strathisla til at
slå den maveforgiftning ned.

Fra : Tim

Dato : 09-08-05 09:32

"Martin" <Nexus1@lab.org> wrote in message

jodem skrev:

> [...]

rå abehjerner, frølår, dampede snegle i hvidløg og lign
delikatesser? Puhha der skal mere end en sur 10 års Strathisla til at

--------

En go' Ardbeg Single Islay Malt kan nu også gøre det

Tim

Fra : jodem

Dato : 09-08-05 09:37

jodem skrev:

> [...]

rå abehjerner, frølår, dampede snegle i hvidløg og lign
delikatesser? Puhha der skal mere end en sur 10 års Strathisla til at

I Frankrig har man noget, som er helt ukendt i Skotland. Det kaldes
kogekunst. Haggis, som det ganske rigtigt var, er et godt eksempel på denne
forskel. Skyl det ned med Talisker, så kan det ikke blive værre. - Jo
forresten, hvis Oliver serverer.

Fra : Egon Stich

Dato : 09-08-05 20:51

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
denne
> forskel. Skyl det ned med Talisker, så kan det ikke blive værre. - Jo

Øhh--
Man æder da, så vidt jeg ved, også komaver i Frankrig?
Det må da være forfærdeligt, uden noget godt Skottesved til at skylle efter
med?
For øvrigt er en god rom da ikke at foragte.
Bruger det profylaksisk imod skørbug på sejltogter.Har hidtil undgået
tilfælde af skørbug. Uden tvivl p.ga. Rommen
Indtages kl 11. (Skipper bestemmer, hvornår klokken er 11. Kan godt
forekomme op til flere gange om dagen .
Ligeledes ved landgang: Landgangsrom.

MVH
Egon.

Fra : Martin

Dato : 09-08-05 10:35

jodem skrev:

> [...]
> kogekunst. Haggis, som det ganske rigtigt var, er et godt eksempel på denne
> forskel. Skyl det ned med Talisker, så kan det ikke blive værre. - Jo

Har aldrig smagt Haggis, og kommer heller aldrig til det!!!!! Men tal
ikke ondt om dråberne fra Skye. I en smagsrunde er det absolut den man
slutter af med da den er et totalangreb på smagsløgene, den eller
måske 58.3% ABV tappen fra Ardbeg på Islay. De har lavet et rigtig
godt produkt efter pagoderne blev mothballed i 81 af United Distillers
og Glenmorangie købte og åbnede dem igen i 97. 10 års 46% ABV´en
der kommer på markedet om 2 år bliver et tilløbsstykke. Men det går
antageloigvis hen over hovedet på dig.
--------

Fra : jodem

Dato : 09-08-05 10:57

jodem skrev:

> [...]

ikke ondt om dråberne fra Skye. I en smagsrunde er det absolut den man
slutter af med da den er et totalangreb på smagsløgene,

Her kan vi kun blive enige. Nogen ønsker smagsløgene udsat for totalangreb,
og de må så nøjes med whisky, og - gætter jeg på - 10 forskellige slags
chilli. Er det ikke det, de hotte venstredrenge - i mangel af dannelse og
individuel smag flokkes om at konsumere og diskutere?

Fra : Martin

Dato : 09-08-05 11:04

jodem skrev:

> [...]
> chilli. Er det ikke det, de hotte venstredrenge - i mangel af dannelse og
> individuel smag flokkes om at konsumere og diskutere?

Beskæmmende så lidt du ved om noget du udtaler dig så meget om. Hvad
er den dybere årsag til denne afgrundsdybe foragt for den bedste
spirituøse drik i hele galaksen, fik du den i sutteflasken

Fra : Allan Riise

Dato : 09-08-05 18:08

"Claudio Adam (slet M2HJX)" <kraka@M2HJXc.dk> skrev i en meddelelse

> " Foreningen til Bevarelse af Seriøse Whisky Nydere "
> springer ud i dag!
> Må dette folkefærd længe leve!
> Alle interesserede kan komme med på Vognen!

Jamen så skåler jeg med en 3 fingers Laphroaig ( Eneste form for spiritus
( Whisky ) jeg drikker ), fra den lettere ødeliggende ø Islay ude for
vestkysten af Skotland, her kan i tale om tang og tjære, uhmmm...

--
Allan Riise