Skandinavisk union
Fra : Pjensen73

Dato : 07-08-05 17:21

I stedet for EU, syntes jeg hellere at man skulle lave en Skandinavisk
Union, da Danmark, Norge og Sverige nok har mere af den samme mentalitet
og kultur, end vi har med sydeuropa.
Hvad er jeres mening om et skandinavisk union?
Fordele og ulemper.

(Krydspostet: dk.politik, no.samfunn.politikk.diverse, swnet.politik)

Fra : Geir Hongrø

Dato : 07-08-05 17:22

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i melding
> [...]
>kultur, end vi har med sydeuropa.
> Hvad er jeres mening om et skandinavisk union?

Ikke nok. Vi trenger en verdensunion. Kultur er irrelevant, da mennesker med
forskjellige kultur trenger å tvinges til å innrette seg under hverandres
vilje.

Geir Hongrø

Fra : Knut Schrøder

Dato : 07-08-05 17:49

In news:42f63531$0$18636$14726298@news.sunsite.dk,
Geir Hongrø <geirhong@nospamonline.no> typed:

> Ikke nok. Vi trenger en verdensunion. Kultur er irrelevant, da
> mennesker med forskjellige kultur trenger å tvinges til å innrette
> seg under hverandres vilje.

Og hvilken kultur vil du tvinges til å innrette deg etter?
Saudi-Arabia?
Somalia?
Andre?

--
Knut

Fra : Geir Hongrø

Dato : 07-08-05 18:20

"Knut Schrøder" <knut.schroder@gmail.com> skrev i melding
> In news:42f63531$0$18636$14726298@news.sunsite.dk,
> Geir Hongrø <geirhong@nospamonline.no> typed:

> Og hvilken kultur vil du tvinges til å innrette deg etter?

Alle skal innrettes etter alle, og isåfall blir det vel den kinesiske og den
indiske som fort kan bli de mest dominerende.

Geir Hongrø

Fra : Knut Schrøder

Dato : 07-08-05 18:36

In news:42f642d5$0$18646$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
>
> Alle skal innrettes etter alle, og isåfall blir det vel den kinesiske
> og den indiske som fort kan bli de mest dominerende.

Hvorfor vil du at kulturen over alt på jorda skal være lik?

--
Knut

Fra : Geir Hongrø

Dato : 07-08-05 18:43

> In news:42f642d5$0$18646$14726298@news.sunsite.dk,
> Geir Hongrø <geirhong@nospamonline.no> typed:

> Hvorfor vil du at kulturen over alt på jorda skal være lik?

Ikke kulturen, men det politiske systemet bør være likt, slik at et
mindretall ikke kan gjøre noe som strider imot et flertalls interesser.

Geir Hongrø

Fra : Rom

Dato : 07-08-05 18:51

"Geir Hongrø" <geirhong@nospamonline.no> skrev i melding

| Ikke kulturen, men det politiske systemet bør være likt, slik at et
| mindretall ikke kan gjøre noe som strider imot et flertalls interesser.

Du må da skjønne at folk handler/kjøper det har lyst på, ikke
hva de har behov for.

Eks. folk betaler gjerne 1000 kr for tannlege når
det har tannverk, men å pusse tennene er de
lite "interessert" i , selv om det er mye billigere.

Så når folk får bestemme så vil de ha veier og bil,
ikke buss og båt (det de har behov for).
Bil er noe de kan vise fram. Buss gir null status.

Kjell

Fra : Geir Hongrø

Dato : 07-08-05 18:53

"Rom" <nospam@please.com> skrev i melding

> "Geir Hongrø" <geirhong@nospamonline.no> skrev i melding

> Du må da skjønne at folk handler/kjøper det har lyst på, ikke
> hva de har behov for.

Nå blir det på en måte litt subjektivt. Hvis folk vil ha borgerlig styre, så
la dem få borgerlig styre. De pleier å angre seg etter noen år.

Geir Hongrø

Fra : Rom

Dato : 07-08-05 19:27

"Geir Hongrø" <geirhong@nospamonline.no> skrev i melding

| Nå blir det på en måte litt subjektivt. Hvis folk vil ha borgerlig styre,

| la dem få borgerlig styre. De pleier å angre seg etter noen år.

Å ja, "fellesinteressene" skal et eller annet parti ta seg av?

Så dum tror jeg ikke folk er at de går på den på nytt igjen...

Jeg referer til hvordan folk faktisk oppfører seg. Kjøper de den
bilen de har behov for og råd til, eller kjøper de den elegante,
tøffe bilen ... uten vedlikeholdgaranti? Der er det gjennomført
1000 undersøkelser på emnet ... så det blir ikke mye subjektivitet
igjen.

Folk kjøper den elegante, tøffe bilen. Spesifikasjonene på motoren
o.l teller nesten ikke. Det er "helhetsinntrykket" (for å bruke dine
formuleringer) som teller.

Når man spør folk om hvorfor de kjøpte bilen sin så kommer de
med masse teksniske spesifikasjoner (som de har lært seg etterpå -
som skal rettferdigjøre kjøpet). Dette er ikke subjetivt tull. Det er
bekreftet så mange ganger at jeg tviler på om det noe markeds-
føringsbyrå som gidder å bruk mer penger på akkurat det spørsmålet.

Rema/Rimi/Prix bruker denne kunnskapen hver dag.

Kjell

Fra : boskar

Dato : 07-08-05 21:20

> [...]
>
> Ikke kulturen, men det politiske systemet bør være likt, slik at et
> mindretall ikke kan gjøre noe som strider imot et flertalls interesser.

Det vil med andre ord si etter demokratiske prinsipper at vi må settes noen
hundre år tilbake i tid her da. Det er jo flere av de mennesker og land som
ikke har oppnådd den vestlige verdens standard. Om sistnevnte er så mye
bedre er no helt annet.

Bo Skar

Fra : Geir Hongrø

Dato : 07-08-05 23:39

"boskar" <boskar@frisurf.no> skrev i melding

> Det vil med andre ord si etter demokratiske prinsipper at vi må settes
> noen hundre år tilbake i tid her da.

Demokrati _er_ faktisk at flertallet bestemmer.

> Det er jo flere av de mennesker og land som ikke har oppnådd den vestlige
> verdens standard.

Det skjer fort hvis man bare innfører stemmerett og demokrati for alle og
flertallsstyre.

Geir Hongrø

Fra : boskar

Dato : 08-08-05 01:55

> [...]
>
> Demokrati _er_ faktisk at flertallet bestemmer.

> Det skjer fort hvis man bare innfører stemmerett og demokrati for alle og

Ja det er jo bare som å skru på en bryter det, så er alt i skjønneste orden.
Høyblokker, industrihaller, bugnende grøde med vanningssystemer,
elektrisitetsverk og pengetrær. Alt dukker opp når bryteren er slått på. Nei
alt dette tar nok lenger tid en du tror. Når først stemmeretten og
demokratiet er der tar det kanskje ikke mer enn skal vi si 100 år, men først
må man overbevise, skolere osv de som skal stemme, det tar lenger tid.
Ihvertfall overbevisningsdelen og den inneholder jo kultur tradisjoner og
religion og hvordan enklest og raskest overvinne de hindrene tja det er et
åpent spørsmål om man skal se på historien.

Bo Skar

Fra : Geir Hongrø

Dato : 08-08-05 10:12

> "Geir Hongrø" <geirhong@nospamonline.no> skrev i melding

> Ja det er jo bare som å skru på en bryter det, så er alt i skjønneste
> orden.

Ja, det er faktisk det. Jeg er ikke rasist, og tror derfor ikke at vår
kultur er noe mer "egnet" til demokrati enn andre. Alle voksne mennesker er
modne for demokrati over natta hvis de bare gis sjansen til å stemme. Også i
land uten demokratiske tradisjoner. Det er rasistisk å antyde noe annet.

> [...]
> tradisjoner og religion og hvordan enklest og raskest overvinne de
> hindrene tja det er et åpent spørsmål om man skal se på historien.

So what? Kultur og religion er med på å påvirke hva folk stemmer. Men det er
ikke noe mindreverdig å stemme ut fra kultur eller religion. Alle gjør
allikevel det her i Vesten også. Problemet er at dere rasister tror at hvis
man stemmer for sharia så er ikke det demokrati, men det er det. Sharia er
like demokratisk som alt annet hvis det innføres i demokratiske valg
(forøvrig er det bare 1,3 milliarder muslimer i verden, og selv om alle
stemmer for sharia vil det aldri bli noen internasjonal sharia i et globalt
system)

Geir Hongrø

Fra : Jana

Dato : 08-08-05 07:54

"Geir Hongrø" kvad:
> Demokrati _er_ faktisk at flertallet bestemmer.

Det är förstås en lika felaktig som ofullständig bild. Demokrati är lika
mycket att alla får möjligheten att göra sin röst hörd, vilket oftast
leder till att majoriteten, flertalet, minsann får lov att anpassa sig
efter minoritetens åsikter.

--
A noise annoys an oyster

Fra : Rom

Dato : 08-08-05 08:15

"Jana" <spam@jana.se> skrev i melding news:42f701a4$0$18647

> [...]
| mycket att alla får möjligheten att göra sin röst hörd, vilket oftast
| leder till att majoriteten, flertalet, minsann får lov att anpassa sig

Ja riktig. Mer vulgært en at "Demokrati _er_ faktisk at flertallet
bestemmer" kan det neppe bli. Her blir "demokrati" nærmest
lik "det betyr at andre bestemmer over deg".

Dermed kan samene risikere å bli arrestert for å koke
opp kaffe fordi ...

- dere bryter brannforskiftene med å ha åpen ild
- Saten berkele! Jeg har da kokt kaffe her siden jeg var 9 år
- Det var kanskje tillatt før i tiden, men ikke nå lenger
- Hvem bestemmer hva jeg har lov til?
- Det gjør staten
- Jeg skal fortelle deg noe, herr oppsynsmann, denne vidda
var vår før den staten din eksisterte!
- Det staten som eier vidda, og da bestemmer staten
- Og hvordan fikk "staten" eiendomrett over vidda?
- Det har flertallet bestemt

Det er en slag skjult fascisme/stalinisme i Hongrøs "ideologi"
hvor borgerne er til for staten

Kjell

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 07-08-05 17:56

On Sun, 7 Aug 2005 19:20:27 +0200, "Geir Hongrø"
<geirhong@nospamonline.no> wrote:

>Alle skal innrettes etter alle, og isåfall blir det vel den kinesiske og den
>indiske som fort kan bli de mest dominerende.

Det lyder ikke godt. Demokratiet og menneskerettigheder har ikke de
bedste kår i Kina. Det skal vi så ifølge dig indrette os efter. Selvom
Indien er et demokrati er korruption vidt udbredt her, og det skal vi
så også rette os efter?

Fra : Isachsen

Dato : 08-08-05 19:55

Geir Hongrø wrote:
> "Knut Schrøder" <knut.schroder@gmail.com> skrev i melding

> Alle skal innrettes etter alle, og isåfall blir det vel den kinesiske
> og den indiske som fort kan bli de mest dominerende.

Og hvordan går det med "mangfoldet" da?

Isachsen

Fra : Geir Hongrø

Dato : 08-08-05 21:47

"Isachsen" <origiremove@c2i.netinvalid> skrev i melding

> Og hvordan går det med "mangfoldet" da?

Veldig bra, ettersom ikke noe folkeslag i verden uansett vil ha flertall.

Geir Hongrø

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 07-08-05 18:06

"Geir Hongrø" <geirhong@nospamonline.no> wrote in message

> [...]
med
> forskjellige kultur trenger å tvinges til å innrette seg under hverandres

Det er allerede forsøgt af et godt hjerte med verdenskommunismen, og det
endte galt. En ting var kapitalistiske og fascistiske kræfter og andre der
faeme ikke ville give deres penge til fællesskabets bedste, som kæmpede
imod, en anden ting var kommunisternes egen død indefra, hvor George Orwell
ramte hovedet lige på sømmet i en gammel roman.

Det var så kommunisme, og det kan jo være det bare var kommunisme den lige
var gal med. Men derudover slipper man aldrig afsted med at tvinge folk i
store tal til at gøre som der bliver sagt, selv om man påkalder sig
fællesskabets bedste og rent faktisk mener det. Problemet er at menneskets
natur for altid vil stå i vejen. Godt nok er vi et flokdyr, men vi er
begrænset flokdyr, idet vi fra de glade dage i Afrika befolkedes i stammer
af måske 20-30 individer der levede som jægere og samlere på måske 50
kvadratkilometer. Når vi så af logiske årsager (drevet af vores intelligens)
skaber storbyer med tusinder og tusinder af individer der lever sammen på
alt for lidt plads (ift. vores biologiske arv), så vil mennesker uvægerligt
stresses og kives over latterlige detaljer, som alle er blinde overfor,
fordi folk selvfølgelig reagerer ud fra deres præprogrammering, deres natur,
deres instinkter der er designet til overlevelse, overlevelse, overlevelse.

Et stort problem i den forbindelse er også at for at have en verdensunion
der skulle kunne fungere, så skal man have nogle retfærdige strukturer de
enkelte nationer, folkeslag og grupper imellem, fra makro til mikroniveau.
Og er der noget mennesker har svært ved at blive enige om, så er det
retfærdighed. Også fordi mennesker tilsyneladende har det lidt svært med
middelvejsprincippet. Og så fordi menneskets natur er fyldt med paradokser,
som vel kommer ud fra princippet om overlevelse.

Det er Babelstårnet om igen. Den røverhistorie holder i og for sig stadig.
(Lidt surt nogen tror den har fundet sted...) Måske er det heller ikke målet
at samle menneskeheden. Målet er vel at blive ved med at prøve. Vi får det
sgu nok ikke bedre end FN.

Det, det synes jeg.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 07-08-05 18:22

"C. H. Engelbrecht" <chris@ bitfrost.dk> skrev i melding

> [...]
> enkelte nationer, folkeslag og grupper imellem, fra makro til mikroniveau.

Ikke nødvendig. Forholdstall klarer seg. De fleste vestlige parlamenter er
idag satt sammen ut fra forholdstall, og det måtte være prinsippet også for
en verdensunion.

Geir Hongrø

Fra : Martin Kristensen

Dato : 07-08-05 18:19

> [...]

med
> forskjellige kultur trenger å tvinges til å innrette seg under hverandres

Hvorfor? Skal vi alle tvinges til at være ens? Skal mennesker ikke have lov
til at være forskellige?

Fra : Geir Hongrø

Dato : 07-08-05 18:23

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> skrev i melding
> [...]
> med
>
> Hvorfor? Skal vi alle tvinges til at være ens? Skal mennesker ikke have

Mennesker skal kun ha lov til å være forskjellige i den grad at de ikke er
til hinder for andre menneskers mulighet til fullt ut å realisere sine egne
liv. Idag kan USA gjøre ting som et flertall av verdens befolkning misliker
sterkt at USA gjør. Det ville ikke lenger vært mulig dersom man hadde hatt
en verdensunion.

Geir Hongrø

Fra : Martin Kristensen

Dato : 07-08-05 21:06

> Idag kan USA gjøre ting som et flertall av verdens befolkning misliker
> sterkt at USA gjør. Det ville ikke lenger vært mulig dersom man hadde hatt
> en verdensunion.

USA kæmper for mere frihed i verden, altså mere ret for den enkelte til at
leve på den måde han/hun ønsker, uden at blive undertrykt. Det er bl.a.
derfor, USA har været med til at vælte de undertrykkende regimer i
Afghanistan og Irak.

Fra : Hans Petter Nenseth

Dato : 07-08-05 21:08

Etter en stund uttalte Martin Kristensen følgende:

> [...]
>leve på den måde han/hun ønsker, uden at blive undertrykt. Det er bl.a.
>derfor, USA har været med til at vælte de undertrykkende regimer i

Hvorfor har de ikke grepet inn mot Norge på vegne av samene?
--
New Forté Agent 3.0 - out now
Prøv den og bli skuffet du og

Fra : Rom

Dato : 07-08-05 21:22

> [...]

| leve på den måde han/hun ønsker, uden at blive undertrykt. Det er bl.a.
| derfor, USA har været med til at vælte de undertrykkende regimer i

Avtalen i Afganistan gikk i korthet ut på at krigsherrene skulle få lov
til å fortsette med å styre, dersom de ikke støttet Taliban, og det
er det de gjør idag.

Afganistan var et dårlig eksempel.

Krigen mot Irak var for å avvæpne Saddam .. var det ikke
det som var formålet?

Jeg går ut fra at du ikke kjenner etterkrigshistorien.
Det jeg stusser over er at du ikke har oppdaget det selv.

Kjell

Fra : Geir Hongrø

Dato : 08-08-05 00:13

> "Geir Hongrø" <geirhong@nospamonline.no> wrote in message

> USA kæmper for mere frihed i verden,

Ut fra rike amerikanere sin definisjon av frihet.

> altså mere ret for den enkelte til at
> leve på den måde han/hun ønsker, uden at blive undertrykt.

Av og til er det nødvendig å "undertrykke" ressurssterke for at ressurssvake
skal få et verdig liv.

Geir Hongrø

Fra : Egon Stich

Dato : 08-08-05 16:47

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> leve på den måde han/hun ønsker, uden at blive undertrykt. Det er bl.a.
> derfor, USA har været med til at vælte de undertrykkende regimer i

Ja det kan du sikkert få mange sydamerikanere til at tilslutte sig. Eller?
Og Cubanerne er sikkert glade for, at den oprindeligt knap nok
socialdemokratiske Castro, blev drevet i armene på østblokken.
Nej: Har valget været at støtte et diktatur eller et demokrati, har USA med
usvigelig sikkerhed valgt at støtte diktaturet..!!
Man må være ualmindelig dårligt orienteret, hvis man ikke ved det.
Eller ideologisk forblindet.

MVH
Egon

Fra : Pjensen73

Dato : 07-08-05 18:38

Geir Hongrø skrev:
> [...]
> forskjellige kultur trenger å tvinges til å innrette seg under hverandres

Nu mente jeg jo at et skandinavisk union var et godt alternativt til EU.
En Verdens Union tror jeg ikke kan lade sig gøre.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 07-08-05 18:43

> Nu mente jeg jo at et skandinavisk union var et godt alternativt til EU.

Vi trenger EU også (og det er på tide for Norge å komme seg inn der). Jo
større enheter, jo bedre.

Geir Hongrø

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 07-08-05 18:08

On Sun, 7 Aug 2005 19:43:29 +0200, "Geir Hongrø"
<geirhong@nospamonline.no> wrote:

>"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i melding
>
>Vi trenger EU også (og det er på tide for Norge å komme seg inn der). Jo
>større enheter, jo bedre.

I middelalderen havde vi kalmarunionen mellem de skandinaviske lande,
og den blev en fiasko. Det endte med uendelige krige mellem Danmark og
Sverige. Selv mellem de skandinaviske lande er forskellighederne for
store til, at en union kan hænge naturligt sammen.

Danmark over Norge var i union sammen i 300 år, og denne periode
kalder nordmændene for 300 års natten eller bare den danske nat. Tror
du virkelig, at nordmændene vil komme til at synes bedre om at blive
regeret fra Bruxelles end fra København? Et norsk medlemsskab af EU
kunne så passende kaldes den europæiske nat.

Fra : Isachsen

Dato : 08-08-05 20:03

Ole Kreiberg wrote:
> On Sun, 7 Aug 2005 19:43:29 +0200, "Geir Hongrø"
> <geirhong@nospamonline.no> wrote:

..

> Danmark over Norge var i union sammen i 300 år, og denne periode
> kalder nordmændene for 300 års natten eller bare den danske nat.

De som innleder en "ny" tid, vil alltid tale og skrive om "mørket" som
forsvant. Slik var det også den gang, selv om uttrykket ennu idag er en
talemåte. Mange moderne historikere sier, at tiden med danskene slett ikke
var noen "natt".

Isachsen

Fra : Geir Hongrø

Dato : 08-08-05 21:49

"Ole Kreiberg" <kreiberg15@yahoo.dk> skrev i melding

> [...]
> du virkelig, at nordmændene vil komme til at synes bedre om at blive
> regeret fra Bruxelles end fra København?

Såvidt meg bekjent er det ikke belgerne (eller noe som helst annet
enkeltstående folkeslag) som bestemmer alt i EU. Derimot var det danskene
som bestemte alt i den dansk-norske unionen. Vesentlig forskjell.

Geir Hongrø

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 07-08-05 22:00

On Mon, 8 Aug 2005 22:48:40 +0200, "Geir Hongrø"
> [...]

>enkeltstående folkeslag) som bestemmer alt i EU. Derimot var det danskene
>som bestemte alt i den dansk-norske unionen. Vesentlig forskjell.

Nordmændene var ligestillet med danskerne. Berømte "danskere" som
Holberg og Tordenskjold var nordmænd. Der var iøvrigt også tyske
ministre og højere embedsmænd (som Bernstorff med flere) i den danske
regering. Alle nationaliteter i det danske kongerige var ligestillet.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 08-08-05 22:32

> Nordmændene var ligestillet med danskerne.

Når to folkeslag, hvorav det ene er i flertall, er i en union, da er det
aldri snakk om noen likestilling. I EU finnes det ingen nasjonalitet som har
flertall alene.

Geir Hongrø

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 08-08-05 02:49

On Mon, 8 Aug 2005 23:32:07 +0200, "Geir Hongrø"
> [...]

>aldri snakk om noen likestilling. I EU finnes det ingen nasjonalitet som har

Der var næsten ligeså mange nordmænd som danskere. Desuden var der
ikke demokrati men enevælde den gang, så det havde ingen betydning, om
man var i flertal eller ej. Kongen var dansk og hans hovedstad,
regering og embedsmænd var i Danmark. Derfor blev også Norge regeret
på dansk maner. Der var ingen forskel på behandlingen af folk i Norge
og behandlingen af folk i f.eks. Jylland langt væk fra København.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 09-08-05 10:07

> [...]
> ikke demokrati men enevælde den gang, så det havde ingen betydning, om
> man var i flertal eller ej. Kongen var dansk og hans hovedstad,

Dermed var Norge styrt av en danske.

Geir Hongrø

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 08-08-05 17:05

Geir Hongrø wrote:
> [...]
> forskjellige kultur trenger å tvinges til å innrette seg under hverandres

Så vi kan tvinge folk fra Iran til ikke å steine ihjel kvinner som har
blitt seksuellt misbrukt og voldtatt? Jeg trodde ikke man kunne påvirke
kulturer utenfra Geir.

--
+------------------------+---------------------------------------------+
| Terje A. Bergesen | Standing at the limit of an endless ocean |

Fra : Geir Hongrø

Dato : 08-08-05 22:22

"Terje A. Bergesen" <terjeb@yahoo.com> skrev i melding

> Så vi kan tvinge folk fra Iran til ikke å steine ihjel kvinner som har
> blitt seksuellt misbrukt og voldtatt?

Iran ville faktisk også måtte innrette seg under verdensflertallets
synspunkt i et slikt tilfelle. Tviler på om de ville fått flertall for sitt
syn, for å si det på den måten...

Geir Hongrø

Fra : Odd Erling N. Erikse~

Dato : 09-08-05 10:15

In no.samfunn.politikk.diverse "Geir Hongrø" <geirhong@nospamonline.no> wrote:

> "Terje A. Bergesen" <terjeb@yahoo.com> skrev i melding

> Iran ville faktisk også måtte innrette seg under verdensflertallets
> synspunkt i et slikt tilfelle.

-Eller de kunne benyttet seg av det anerkjente og velprøvde trikset å gi
blaffen i hva resten av verden måtte mene, hvorpå resten av verden sitter
med skjegget fullt av postkasse. Med mindre man er villig til å tvinge den
iranske verdensunionprovinsen til å gjøre som man vil. Men, da er jo litt
av poenget med unionen - fred, fordragelighet og dølle liv for alle sammen
- borte...

--
73 de LB1LF

   Odd Erling, ARK

Have you ever imagined a world with no hypothetical situations?

Fra : Rom

Dato : 09-08-05 11:05

"Odd Erling N. Eriksen" <odderi@pvv.org> skrev i melding

> [...]
| av poenget med unionen - fred, fordragelighet og dølle liv for alle sammen

For å si det kort: - Moral dreier deg ikke om hva andre
gjør mot andre, men hva vi gjør mot andre.

[Det første er (utenriks)politikk]

Overført til nærmiljøet - moral dreier seg ikke hva naboen
gjør med med kona si, men hva du gjør med kona di / naboen's
kone.

[hvis du blander seg inn i hva naboen gjør med kona
si så må du iallefall ha ryggdekning for at naboen ikke
blander seg inn i hva du gjør med kona di]

Kjell

Fra : Geir Hongrø

Dato : 09-08-05 15:24

> Overført til nærmiljøet - moral dreier seg ikke hva naboen
> gjør med med kona si, men hva du gjør med kona di / naboen's
> kone.

Nåja. Hvis naboen gjør ting med kona si som han ikke har moralsk rett til å
gjøre, da skader det ikke å gripe inn for å hjelpe kona hans.

Geir Hongrø

Fra : Rom

Dato : 09-08-05 17:18

"Geir Hongrø" <geirhong@nospamonline.no> skrev i melding

| Nåja. Hvis naboen gjør ting med kona si som han ikke
| har moralsk rett til å gjøre, da skader det ikke å gripe
| inn for å hjelpe kona hans.

"det skader ikke"

Hva vet du om det...?

Hvis naboens gutt har stjålet sykkelen din.
Hva sier sier du om å ta sykkelen tilbake?
Hvis du gjør det så bryter du norsk lov.

Kjell

Fra : Geir Hongrø

Dato : 09-08-05 15:23

> -Eller de kunne benyttet seg av det anerkjente og velprøvde trikset å gi
> blaffen i hva resten av verden måtte mene,

Det er alltid noen som gir blaffen i lovene. I størst mulig grad må man søke
at de blir straffet for det. Spillereglene skal følges enten man er for
eller mot dem.

Geir Hongrø

Fra : Odd Erling N. Erikse~

Dato : 10-08-05 10:52

> [...]

> at de blir straffet for det. Spillereglene skal følges enten man er for

-Jammen, da ville du jo i siste instans bli nødt til å ty til vold mot
dem. Og, med tanke på at Sharia-lovgivning i det store og hele er et
fenomen som forekommer i den muslimske verden, ville det raskt anta form
av en religionskonflikt. Det eneste du oppnår med en verdensunion er å
flytte religionskonflikten fra et anliggende nasjonalstater i mellom til
et borgerkriglignende fenomen.

--
73 de LB1LF

   Odd Erling, ARK

Famous last words #4: Trust me, I know what I'm doing!

Fra : Geir Hongrø

Dato : 10-08-05 11:55

> [...]
> av en religionskonflikt. Det eneste du oppnår med en verdensunion er å
> flytte religionskonflikten fra et anliggende nasjonalstater i mellom til

Bare i den grad kampen mellom politiet og profesjonelle kriminelle miljøer
kan kalles en borgerkrig.

Geir Hongrø

Fra : Odd Erling N. Erikse~

Dato : 10-08-05 14:58

> [...]

> "Odd Erling N. Eriksen" <odderi@pvv.org> skrev i melding

> Bare i den grad kampen mellom politiet og profesjonelle kriminelle miljøer

-Eh, nei. Istedet for å simpelthen si det som det er -at enkelte sider
ved den fremherskende kultur i Iran er relativt uspiselige, også for deg-
så forsøker du å lage en konstruksjon av en 'verdensunion' som liksom
skal gjøre at det ikke lenger er et kulturspørsmål man må ta stilling
til.

Det virker noe krampaktig.

--
73 de LB1LF

   Odd Erling, ARK

"I'm a firm believer in the philosophy of a ruling class.
Especially since I rule."             -Randal, "Clerks"

Fra : Rom

Dato : 07-08-05 17:47

> [...]

| og kultur, end vi har med sydeuropa.
| Hvad er jeres mening om et skandinavisk union?

Det burde vi ha hatt for lenge siden.

Forslaget (ikke sikker på hvem sitt forslag det var) om at
Norge nedlegger flyvåpenet og lar svenskene ta seg av
det høres fornuftig ut (når Sverige klarer å produsere fly
så klarer de sikkert å vedlikeholde dem også). Til gjengjeld
tar Norge seg av sjøforsvaret.

Hadde Norge ikke logret slik for USA så hadde vi forlengst
kjøpt jagerfly fra Sverige og ikke USA, og dermed bidratt til
å sikre omsorgen for gamle i Norge (som ser på Sverige som et
bedre land å bli gammel i).

Svenskene og danskene bygger hus nedtil halve prisen av Norge.
Her har nordmenn store gevinster å hente på et solid samarbeid
hvor svensker og dansker i praksis får monopol på husbygging
i Norge - momsfritt selfølgelig. Bare spesialmoms for norske
husbyggere inntil vi blir kvitt dem

Til gjendgjeld lover Sverige å ikke innføre spesialskatt
på norske huseiere i Sverige - som det sikkert blir flere
av - et bidrag for å få å bedre handelsbalansen for Sverige.

Staten kan kjøpe opp Telenor og tilby aksjene til Telia
for en billig penge - så vil jeg være evig takknemlig ettersom
jeg er avhengig av telefon.

Kjell

Fra : Geir Hongrø

Dato : 07-08-05 18:23

> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i melding

> Det burde vi ha hatt for lenge siden.

Kalmarunionen var en god idé, men det ene utelukker ikke det andre. Generelt
bør man ha mest mulig overnasjonalitet, også internasjonalt.

Geir Hongrø

Fra : NoTrabajo

Dato : 07-08-05 17:47

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og kultur, end vi har med sydeuropa.
> Hvad er jeres mening om et skandinavisk union?

Det har jeg været tilhænger af siden min grønne ungdom. En forbundsstat mellem
Danmark, Norge og Sverige, med Gøteborg som hovedstad (fordi den ligger
centralt). Statens navn skulle være Skandinavien og bestå af de tre
forbundslande, Danmark, Norge og Sverige, som havde delstatsregeringer, der
skulle varetage cirka de samme funktioner som de enkelte forbundslande har i
Tyskland i dag. Det var blandt andet vigtigt at skolevæsenet er et
delstatsanliggende, da de tre nordiske lande har forskellige sprog, selv om de
set på verdensplan kan forekomme temmeligt nærtbeslægtede.

Møntvæsen, finanspolitik (moms og punktafgifter), politi, retsvæsen, jernbane
(SSB, Skandinaviske StatsBaner) og udenrigspolitik skulle i hvert fald være et
fælles rigsanliggende. Radio og tv synes jeg skulle fungere på den måde, at der
var mindst én tv- og radiokanal, som skulle være fælles i hele Skandinavien. Den
skulle skiftevis døgnet rundt sende programmer på de tre officielle sprog i
Skandinavien. Derudover skulle delstaterne også have indtil flere tv- og
radiokanaler, som sendte på delstatens sprog.

Kom gerne med flere ideer til hvordan Skandinavien skal sammensættes.
--
NoTrabajo

Fra : Pjensen73

Dato : 07-08-05 18:36

NoTrabajo skrev:
> [...]
> radiokanaler, som sendte på delstatens sprog.
>
> Kom gerne med flere ideer til hvordan Skandinavien skal sammensættes.

Vi er enige.

Fra : Tokarev

Dato : 08-08-05 14:58

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> radiokanaler, som sendte på delstatens sprog.
>
> Kom gerne med flere ideer til hvordan Skandinavien skal sammensættes.

Hehe Som Göteborgare är jag enig :)

Sverige kan förse oss med el, Norge har pengar och och ehh Danmark har öl.

Nä men allvarligt talat...svenska bilar + skog + högteknologi(feks JAS),
dansk knowhow design filmer lantbruk etc + Norsk Olie....ALLA skulle tjäna
feta pengar!! Det övergår mitt förstånd att en sådan union inte redan
finns!

Antar att det är i USAs intresse att vi inte växer oss starka och potenta,
därför säljer man vapen till Norge + Danmark med rabat. (Alltid lite
billigare än JAS)

Konspiratoriskt?? Om jag var Amerikansk politiker hade jag gjort likadant.
Att så split fungerar. Att söndra och härska för att använda en klassisk
fras.
Synd att Danmark & Norge inte synade bluffen, men ni var väl så glada efter
WW2 att allt logiskt resonemang försvann? Onda Onda Tyskland..Goda Goda
USA. Tja ska man skratta eller gråta?

Tokarev

Fra : John Schmitt

Dato : 08-08-05 16:05

"Tokarev" <Dator 33@kindasux.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Antar att det är i USAs intresse att vi inte växer oss starka och potenta,
> därför säljer man vapen till Norge + Danmark med rabat. (Alltid lite

Joint Strike Fighter er meget dyrere end JAS-39 (og langt mere moderne)
JAS-39 var ikke fremme, da F-16 blev valgt i 1976, da stod valget mellem
F-16, Mirage og Viggen - det var et let valg . . .
Skulle jeg vælge nu ville jeg vælge Eurofighter Typhoon!

JS

Fra : Tokarev

Dato : 08-08-05 20:11

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> [...]
> F-16, Mirage og Viggen - det var et let valg . . .
> Skulle jeg vælge nu ville jeg vælge Eurofighter Typhoon!

Idiot

Fra : Isachsen

Dato : 07-08-05 17:59

Pjensen73 wrote:
> [...]
> Fordele og ulemper.
>
> (Krydspostet: dk.politik, no.samfunn.politikk.diverse, swnet.politik)

Det skulle ha vært gjennomført for lenge siden - senest i 1905. Og finnene
burde også være med.

Isachsen

Fra : Kim Larsen

Dato : 07-08-05 18:32

"Isachsen" <origiremove@c2i.netinvalid> skrev i en meddelelse

> Det skulle ha vært gjennomført for lenge siden - senest i 1905. Og finnene
> burde også være med.

Finnerne er mere fornuftige end som så, så de har meldt sig ind i EU.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Pjensen73

Dato : 07-08-05 18:35

Isachsen skrev:

> Det skulle ha vært gjennomført for lenge siden - senest i 1905. Og finnene
> burde også være med.
>
> Isachsen

Ja. Finland og Island kan vi også tage med.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 07-08-05 18:25

"Isachsen" <origiremove@c2i.netinvalid> skrev i melding

> Det skulle ha vært gjennomført for lenge siden - senest i 1905. Og finnene
> burde også være med.

Hvorfor akkurat Finland, og ikke Island (som språklig og historisk sett har
langt mer til felles med skandinaver enn det finner har)?

Ja, selv nordtyskere har vel egentlig både språklig og kulturelt/historisk
sett mer til felles med skandinaver enn finner har.

Geir Hongrø

Fra : Isachsen

Dato : 08-08-05 16:05

Geir Hongrø wrote:
> "Isachsen" <origiremove@c2i.netinvalid> skrev i melding

> Hvorfor akkurat Finland, og ikke Island (som språklig og historisk
> sett har langt mer til felles med skandinaver enn det finner har)?

Jo, gjerne islendingene også - og færøyingene. Finnene har vært med
tidligere og sier vel selv at de helst sogner til Norden. I likhet med
balterne.

> Ja, selv nordtyskere har vel egentlig både språklig og
> kulturelt/historisk sett mer til felles med skandinaver enn finner
> har.

Det er det sikkert noe i, og dermed burde vi vel også invitere skottene. Men
for ikke å virke "imperialistiske" bør vi kanskje begynne i det små: med
Norge og Sverige. Eller hur?

Isachsen

Fra : Rune Mikalsen

Dato : 08-08-05 16:21

Isachsen wrote:

> Det er det sikkert noe i, og dermed burde vi vel også invitere
> skottene. Men for ikke å virke "imperialistiske" bør vi kanskje
> begynne i det små: med Norge og Sverige. Eller hur?

Alle som drømmer om å bygge imperier, eller unioner som i denne helt
idiotiske strengen, -er imperialistiske drømmere. Det ligger i ordet. Å
flytte selvråderetten enda lenger unna den enkelte velger er å uttynne
demokratiet og frata enkeltmennesket makt og råderett. Allianser er én ting,
maktblokker noe helt annet, og hva liberialistiske Danmark har å tilføre
Norge idag er en gåte for meg.

--
-Rune-
Hasta la Victoria siempre.

Fra : Isachsen

Dato : 08-08-05 16:38

Rune Mikalsen wrote:

> Alle som drømmer om å bygge imperier, eller unioner som i denne helt
> idiotiske strengen, -er imperialistiske drømmere.

Det prosjekterte imperiet, En Verden kalt, er vel formodentlig også en slik
drøm?
Isachsen

Fra : Knut Schrøder

Dato : 08-08-05 16:45

In news:2%KJe.3772$qE.939176@juliett.dax.net,
Isachsen <origiremove@c2i.netinvalid> typed:

Nei.
Nasjonalstaten er jo en ganske ny oppfinnelse.
Snart skal vi 'feire' løsrivelsen fra Sverige i 1905.
Jeg tror oppslutningen vil bli laber.

'Det er deiligt at være norsk i Danmark'
Ja, det *er* det.
Hvorfor, tror du?

--
Knut

Fra : Rune Mikalsen

Dato : 08-08-05 17:06

Knut Schrøder wrote:
> 'Det er deiligt at være norsk i Danmark'
> Ja, det *er* det.
> Hvorfor, tror du?

Fordi vi kan betale for hva det koster å kose seg på ferie med snaps og
øller, og så dra hjem igjen. Ellers er det ingen utvandring av nordmenn til
deilige Danmark, og det har sine grunner. Arbeidsløshet. Sosial utarming. En
helt forkastelig flyktningepolitikk. En tvilsom utenrikspolitikk. osv

--
-Rune-
Hasta la Victoria siempre.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 08-08-05 21:50

"Rune Mikalsen" <rune.mikalsen@monet.no> skrev i melding

> [...]
> flytte selvråderetten enda lenger unna den enkelte velger er å uttynne
> demokratiet og frata enkeltmennesket makt og råderett.

"Selvråderett" skaper bare trøbbel og anarki. Man trenger orden, og man
trenger at mindretallet innretter seg etter flertallets vilje.

Geir Hongrø

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 07-08-05 18:17

On Sun, 7 Aug 2005 19:24:32 +0200, "Geir Hongrø"
> [...]

>Ja, selv nordtyskere har vel egentlig både språklig og kulturelt/historisk
>sett mer til felles med skandinaver enn finner har.

Grænsen blev Skandinavien og Centraleuropa går ved den dansk-tyske
grænse. I gamle dage var Slesvig-Holsten tilknyttet Danmark, og det
var den tyske befolkning mere misfornøjede med, end nordmændene var
over at være tilknyttet Danmark. Ihvertfald førte det til to voldsomme
krige 1848-51 og 1864 mellem danskere og tyskere. Lad os for fredens
skyld slippe for at få disse tyskere med. Tyskerne hører sammen med
deres tyske brødre og søstre længere sydpå og ikke med os nordboere.

Fra : Tokarev

Dato : 09-08-05 10:30

"Ole Kreiberg" <kreiberg15@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
> skyld slippe for at få disse tyskere med. Tyskerne hører sammen med
> deres tyske brødre og søstre længere sydpå og ikke med os nordboere.

Nja Skandinaviskt och skandinaviskt??Kexholm län (numera Ryssland) 1617,
Ingermanland (Estland) 1617, Estland 1561 , Livland 1629 Inklusive Dagö och
Ösel(1645), Gotland 1645, Jämtland 1645, Härjedalen 1645 + Särna och Idre +
Trondheims län 1658, Bohuslän 1645, Halland 1645, Skåne+ Blekinge 1658,
Bornholm 1658-1660, Svenska Pommern(ÖstTyskland tänk Stralsund) 1648, Wismar
1648, Bremen Verden 1648, Wildes hausen 1648-79. Jag bryr mig inte ens om
att nämna att Finland var Sverige på den tiden.

Så mycket i Tyskland är Svenskt - men det var då vi hade
stormaktsambitioner. Många år sedan vi hade ett härligt upprensande krig :)
400 år går fort.

år 1060 beskriver Adam av Bremen.."Skåne som Danmarks den rikaste, skönaste
och viktigaste del" Danska riksbaneret förvarades i Lund (Dannebrogen), och
danska mynt präglades där. Hahaha taskigt läge käre Danmark, ni skulle nog
inte ha attakerat Sverige.

Vidare kan jag förtälja att det danska språket, dansk lag, dansk
gudstjänstordning var förhärskande i alla tre lanskapen, befolkningen ansåg
sig som ockuperade av fienden; de var beredda att göra så mycket motstånd
som de bara kunde för att slippa bli svenskar.

Och alla fick lite mera historie kunskap.

Högaktningsfullt

Tokarev

Fra : NoTrabajo

Dato : 09-08-05 11:35

> [...]

> som de bara kunde för att slippa bli svenskar.

> Och alla fick lite mera historie kunskap.

Dem jävla svenske, dem har rånat Skåne från Danmark.
--
NoTrabajo

Fra : Tokarev

Dato : 09-08-05 12:05

> "Tokarev" <Dator 33@kindasux.com> skrev i en meddelelse

> Dem jävla svenske, dem har rånat Skåne från Danmark.
> --
> NoTrabajo

Nja det kallas väl KRIG, och Danmark förlorade. I Sverige jublade många, för
landet hade uppnått den månghundraåriga drömmen om lättförsvarade
"naturliga" gränser med kust mot Västerhavet och Öresund.Dessutom en rejäl
kustlinje i Trondheims län (mot Atlanten)som skar Danmark i 2 delar (Norge
var Danskt då), och rån är det ju knappast då det var Danmark som attakerade
Sverige. Vi tog godiset från barnet som straff, vi sade "fy gå och lägg dig"
och som straff för en sinnessjuk megalomanisk politik fick Danmark betala
dyrt. Vem vill ha en granne som närsomhelst ballar ur?

Eder

Tokarev

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 09-08-05 17:30

On Tue, 09 Aug 2005 09:30:05 GMT, "Tokarev" <Dator 33@kindasux.com>
wrote:

> [...]
>1648, Bremen Verden 1648, Wildes hausen 1648-79. Jag bryr mig inte ens om
>att nämna att Finland var Sverige på den tiden.

Kun Danmark, Norge, Sverige, Island og Færøerne er Skandinavien.
Finland kan også være med, hvis det selv ønsker det. De andre områder
blev erobret i imperialistisk krig. Irland var heller aldrig England -
ligeså lidt som Indien, Nigeria, USA eller andre forhenværende
engelske kolonier var det.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 10-08-05 21:02

> Kun Danmark, Norge, Sverige, Island og Færøerne er Skandinavien.

Island regnes faktisk ikke til Skandinavia, selv om landet språklig og
kulturelt sett gjerne kan regnes med. Færøyene er vel også kun del av
Skandinavia i den grad man regner alt dansk område som skandinavisk (og
isåfall er også Grønland del av Skandinavia)

Geir Hongrø

Fra : Isachsen

Dato : 10-08-05 22:00

Geir Hongrø wrote:
> [...]
> Skandinavia i den grad man regner alt dansk område som skandinavisk
> (og isåfall er også Grønland del av Skandinavia)

Det beror på hvordan man regner. Geografisk er Skandinavia bare Norge og
Sverige og den nordvestlige delen av Finland. Og da hører IKKE Danmark med -
det ligger på "kontinentet". Men kulturelt sett er Skandinavia alle de
nevnte områder, og da brukes ofte betegnelsen Norden isteden.

Isachsen

Fra : NoTrabajo

Dato : 11-08-05 11:34

> [...]
> det ligger på "kontinentet". Men kulturelt sett er Skandinavia alle de
> nevnte områder, og da brukes ofte betegnelsen Norden isteden.

Det tidligere danske kerneland Skåne lå på den skandinaviske halvø, og derfor
regnes Danmark for en del af Skandinavien. I 1658 stjal de skide svenskere ca.
en tredjedel af det danske rige og indlemmede det i deres eget. Skåne er dansk
område, midlertidigt under svensk forvaltning.
--
NoTrabajo

Fra : Isachsen

Dato : 11-08-05 13:42

NoTrabajo wrote:
> [...]
> skide svenskere ca. en tredjedel af det danske rige og indlemmede det
> i deres eget. Skåne er dansk område, midlertidigt under svensk

Dette er deler av vår nordiske historie, som vi ikke bør bruke til å så
ytterligere splid mellom våre broderfolk. Også nordmennene har områder som
de har kranglet med svenskene om, men i et samlet Norden vil slike
tildragelser tilhøre fortiden. Da vil alt bare være nordisk (eller
skandinavisk), slik som i riktig gamle dager. Da talte vi jo alle den
"danske tunge".
Kan vi ikke legge slike trivialiteter bak oss, kan vi like gjerne glemme
visjonene om ett Norden.

Isachsen

Fra : Geir Hongrø

Dato : 10-08-05 01:34

"Ole Kreiberg" <kreiberg15@yahoo.dk> skrev i melding

> Grænsen blev Skandinavien og Centraleuropa går ved den dansk-tyske
> grænse.

Grensa mellom Skandinavia og resten av Europa går ved den dansk-tyske
grense. Nord-Tyskland, Storbritania, Polen, Nederland, Belgia og de baltiske
landene er alle del av Nord-Europa, og altså ikke Mellomeuropa (som begynner
omtrent midt i Tyskland) eller Sentraleuropa (som i hovedsak er den vestlige
delen av det tidligere Øst-Europa)

Geir Hongrø

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 09-08-05 03:11

On Wed, 10 Aug 2005 02:34:19 +0200, "Geir Hongrø"
> [...]

>omtrent midt i Tyskland) eller Sentraleuropa (som i hovedsak er den vestlige

Kulturelt og mentalt hører nordtyskerne sammen med deres tyske brødre
og søstre mod syd. De har intet med Norden og Skandinavien at gøre.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 10-08-05 11:55

> Kulturelt og mentalt hører nordtyskerne sammen med deres tyske brødre
> og søstre mod syd.

Kulturelt sett har nordtyskerne langt mer til felles med oss her i nord enn
det de reaksjonære og katolske bayerne har.

Geir Hongrø

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 09-08-05 17:16

On Wed, 10 Aug 2005 12:55:26 +0200, "Geir Hongrø"
<geirhong@nospamonline.no> wrote:

>Kulturelt sett har nordtyskerne langt mer til felles med oss her i nord enn
>det de reaksjonære og katolske bayerne har.

Jeg kan forstå, at du har et ringe kendskab til tyskerne og deres
kultur og mentalitet, siden du kan skrive noget sådant. Hvorfor tror
du, at de tysksindede slesvig-holstenere kæmpede så indædt i krigen i
1848-51 for at løsrive sig fra Danmark og blive forenet med deres
tyske brødre og søstre i syd?

Fra : Geir Hongrø

Dato : 10-08-05 20:50

> [...]
> du, at de tysksindede slesvig-holstenere kæmpede så indædt i krigen i
> 1848-51 for at løsrive sig fra Danmark og blive forenet med deres

Fordi de snakket tysk?

Geir Hongrø

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 09-08-05 21:41

On Wed, 10 Aug 2005 21:49:57 +0200, "Geir Hongrø"
<geirhong@nospamonline.no> wrote:

>"Ole Kreiberg" <kreiberg15@yahoo.dk> skrev i melding

>Fordi de snakket tysk?

Fordi de allesammen er en del af tyskheden. De taler samme sprog og
har samme kultur og mentalitet.

Fra : Kim Larsen

Dato : 07-08-05 18:29

> [...]
> Fordele og ulemper.
>
> (Krydspostet: dk.politik, no.samfunn.politikk.diverse, swnet.politik)

Jamen sådan en har vi jo sådan set allerede: De nordiske lande i EU. Vi
mangler bare at få Norge til at stemme ja til EU, så kan vi samle os i
nordisk region i forhold, så kan vi med ca. 23,4 millioner indbyggere gøre
vores indflydelse gældende med nordiske interesser hvis de nordiske lande i
det hele taget er i stand til at definere nogle sådan i et fællesskab.

Det der med at stå uden for EU er en af de der sædvanlige ønsketænkninger
fra Dansk Folkeparti.

X-post ophævet da det er en dårlig ide og noget som Usenet beder sig
fritaget for at vi gør.

Fra : Pjensen73

Dato : 07-08-05 18:34

Kim Larsen skrev:
> [...]
> det hele taget er i stand til at definere nogle sådan i et fællesskab.

Jamen nu var det ment som et alternativt til EU.

> Det der med at stå uden for EU er en af de der sædvanlige ønsketænkninger
> fra Dansk Folkeparti.
>
> X-post ophævet da det er en dårlig ide og noget som Usenet beder sig
> fritaget for at vi gør.

Hvorfor det? Jeg har valgt at krydsposte til de tre nordiske lande, så
vi alle kan debattere emnet.

Fra : Rune Mikalsen

Dato : 07-08-05 19:16

Pjensen73 wrote:
> [...]
> mentalitet og kultur, end vi har med sydeuropa.
> Hvad er jeres mening om et skandinavisk union?

Jeg er helt uenig. Historien har gang på gang vist at unioner er noe
ustabilt dritt som forringer det enkelte menneskes makt og myndighet over
eget liv og muligheter. Man foredler ikke enkeltmenneskets styringsrett over
eget liv ved å spre den utover flest mulige og flytte
sentraladministrasjonen i Skandinavia til Gøteborg. Vi har for få
nasjonalstater i verden, og jeg kunne tenke meg at vi som en start frigjorde
Norge fra Nato og EØS.

--
-Rune-
Hasta la Victoria siempre.

Fra : Pjensen73

Dato : 08-08-05 14:44

Rune Mikalsen skrev:

> [...]
> sentraladministrasjonen i Skandinavia til Gøteborg. Vi har for få
> nasjonalstater i verden, og jeg kunne tenke meg at vi som en start frigjorde

Okay, nu er Norge ikke med i EU, men jeg mente at en union, bestående af
Danmark, Norge og Sverige ville være bedre end EU.

Fra : Isachsen

Dato : 08-08-05 16:11

Pjensen73 wrote:

> Okay, nu er Norge ikke med i EU, men jeg mente at en union, bestående
> af Danmark, Norge og Sverige ville være bedre end EU.

Ordet "union" gir vel feilaktige assosiasjoner. Ingen store nasjoner ble
samlet ved at man "kom sammen" og undertegnet en protokoll. Ikke det
britiske imperium, ikke det tyske riket, ikke USA og heller ikke
Sovjetsamveldet. Det var bare noen som gjorde det. Selv lille Norge ble
samlet i Hafrsfjord selv om det var noen som var imot. Er noen stemt for å
løse opp igjen den unionen?

Isachsen

Fra : Rune Mikalsen

Dato : 08-08-05 16:32

Isachsen wrote:

Selv lille Norge
> ble samlet i Hafrsfjord selv om det var noen som var imot. Er noen
> stemt for å løse opp igjen den unionen?

Å frigjøre nordnorge med en ny landegrense rett nord om Snåsa er en gammel
og ikke så dum tanke. Samt å proklamere Bergen og Svalbard som frie stater.

--
-Rune-
Hasta la Victoria siempre.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 08-08-05 21:52

> Isachsen wrote:
>
> Selv lille Norge
>
> Å frigjøre nordnorge med en ny landegrense rett nord om Snåsa er en gammel
> og ikke så dum tanke.

For oss i resten av Norge ville det vært ubeskrivelig deilig å bli kvitt de
sytete nordlendingene.

>Samt å proklamere Bergen og Svalbard som frie stater.

I hvert fall Bergen.

Geir Hongrø

Fra : Geir Hongrø

Dato : 08-08-05 21:51

> Ordet "union" gir vel feilaktige assosiasjoner.

Ordet "union" betyr "sammenslutning", og er egentlig et veldig godt ord.
Unionen mellom Norge og Danmark burde imidlertid vært kalt en okkupasjon, da
det i realiteten var Danmark som okkuperte Norge.

Geir Hongrø

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 07-08-05 22:02

On Mon, 8 Aug 2005 22:51:18 +0200, "Geir Hongrø"
> [...]

>Unionen mellom Norge og Danmark burde imidlertid vært kalt en okkupasjon, da
>det i realiteten var Danmark som okkuperte Norge.

EU er især domineret af Tyskland og Frankrig.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 08-08-05 22:33

> EU er især domineret af Tyskland og Frankrig.

Tyskland og Frankrike tilsammen har ikke flertall i EU, og er dessuten
uenige om mye. Argumentet er derfor ugyldig.

Geir Hongrø

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 08-08-05 02:41

On Mon, 8 Aug 2005 23:32:52 +0200, "Geir Hongrø"
<geirhong@nospamonline.no> wrote:

>"Ole Kreiberg" <kreiberg15@yahoo.dk> skrev i melding

>Tyskland og Frankrike tilsammen har ikke flertall i EU, og er dessuten
>uenige om mye. Argumentet er derfor ugyldig.

Men Tyskland og Frankrig er større end Danmark og har derfor betydelig
større indflydelse. Tysklands kansler Schröder påstod for et par år
siden under den franske statsleders besøg i Potsdam, at Tyskland og
Frankrig er EUs lokomotiv. Danmark er derimod nul og nix i EU

Fra : Geir Hongrø

Dato : 09-08-05 15:25

> Men Tyskland og Frankrig er større end Danmark og har derfor betydelig
> større indflydelse.

Jeg driter i hva slags innflytelse ett land alene har. Poenget er at
flertallet skal styre. Alle mennesker er mennesker, uavhengig av
nasjonalitet, og i praksis viser det seg at i EU skjer allianser langt
oftere på bakgrunn av ideologi enn på bakgrunn av nasjonalitet. Som
fornuftig er.

Jeg ser INGEN saker hvor det å være stort land gir en interessekonflikt der
alle store land naturlig vil så sammen mot alle små land.

Geir Hongrø

Fra : GB

Dato : 09-08-05 16:36

"Geir Hongrø" <geirhong@nospamonline.no> skrev i meddelelsen

> Jeg driter i hva slags innflytelse ett land alene har. Poenget er at
....bla, bla, bla.....

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 08-08-05 17:26

On Tue, 9 Aug 2005 16:24:59 +0200, "Geir Hongrø"
> [...]

>nasjonalitet, og i praksis viser det seg at i EU skjer allianser langt
>oftere på bakgrunn av ideologi enn på bakgrunn av nasjonalitet. Som

Tyskerne og franskmændene har en anerledes mentalitet. Danskerne
ville føle sig undertrykte og fremmedgjorte, hvis de skulle regeres
efter de mere autoritetstro tyske og franske principper. Man siger, at
danskerne er konfliktsky og konsensussøgende imodsætning til tyskerne,
som er autoritetstro flokmennesker. Selv svenskerne har betydelig mere
respekt for statsmagten og er mere flokmennesker, der mere blindt
adlyder den herskende elite, ligesom tyskerne. Derfor vil jeg også
være betænkelig ved at i union sammen med svenskerne. Det er bedst at
Danmark forbliver selvstændigt og frit. Det gælder også for de andre
europæiske lande.

>Jeg ser INGEN saker hvor det å være stort land gir en interessekonflikt der
>alle store land naturlig vil så sammen mot alle små land.

Alle store lande har det med at udøve overherredømme over mindre
nabofolk. Englænderne over skotterne, waliserne og irerne.
Franskmændene over baskerne og korsikanerne. Russerne over tetjenerne
og i tidligere tider også over balterne, finnerne, polakkerne m.fl.
Alligevel findes/fandtes der stærke frihedsbevægelser blandt disse
undertrykte folk. Havde Danmark ikke forsvaret sig energisk militært
og kulturelt gennem hele historien mod tyskerne, ville Danmark i dag
blot være nordtysk provins.

I EU bliver alle undertrykt og fremmedgjorte - ikke kun de små lande.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 10-08-05 01:27

> Tyskerne og franskmændene har en anerledes mentalitet.

Hvordan "annerledes" da? Er du rasist?

> Danskerne
> ville føle sig undertrykte og fremmedgjorte, hvis de skulle regeres
> efter de mere autoritetstro tyske og franske principper.

Dansker og nederlendere er alt for lite autoritetstro, og trenger å regjeres
av folk fra resten av Europa for å lære seg å rette seg etter demokratiets
vilje. Forøvrig har jeg aldri sett på franskmenn som spesielt autoritetstro.
Tyskere og svensker, derimot (og så lenge de retter seg etter de rette
autoritetene, slik tyskere og svensker i motsetning til østasiater gjør, så
er det bare positivt)

> [...]
> respekt for statsmagten og er mere flokmennesker, der mere blindt
> adlyder den herskende elite, ligesom tyskerne.

Det finnes ingen "elite" som hersker. Det er rett og slett folkeflertallet
som hersker. Og mindretallet har å rette seg BETINGELSESLØST etter
flertallets vilje på ABSOLUTT ALLE områder!

> [...]
> Franskmændene over baskerne og korsikanerne. Russerne over tetjenerne
> og i tidligere tider også over balterne, finnerne, polakkerne m.fl.

Hva som skjedde før demokratiets tidsalder er ikke så veldig interessant.

> [...]
> undertrykte folk. Havde Danmark ikke forsvaret sig energisk militært
> og kulturelt gennem hele historien mod tyskerne, ville Danmark i dag

Det ville dere hatt godt av. Kanskje dere da hadde hatt litt mer respekt for
demokratiets vilje. Man har ikke demokrati før man får alle mennesker til å
følge alle lover, også de de personlig er uenig i.

Geir Hongrø

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 09-08-05 03:30

On Wed, 10 Aug 2005 02:27:28 +0200, "Geir Hongrø"
<geirhong@nospamonline.no> wrote:

>"Ole Kreiberg" <kreiberg15@yahoo.dk> skrev i melding
>
>Hvordan "annerledes" da? Er du rasist?

Tyskerne og franskmændene udgør ingen særskilt race, men de har en
anden kultur og især mentalitet.

>Dansker og nederlendere er alt for lite autoritetstro, og trenger å regjeres
>av folk fra resten av Europa for å lære seg å rette seg etter demokratiets
>vilje

Demokratiet fejler ellers intet i Danmark. Selv folk med stærke
meninger om indvandringen og det multietniske samfund kan få lov at
gøre brug af den ytringsfrihed, som er en af grundpillerne i et hvert
samfund. Derfor er Danmark et bedre og mere velfungerende demokrati
end Sverige og især Tyskland, der regeres af en totalitær
antiracistisk ideologi. Sverige og Tyskland kan lære meget af Danmark,
når det gælder demokrati.

>. Forøvrig har jeg aldri sett på franskmenn som spesielt autoritetstro.

Franskmændene beundrer staten og eliten. Derfor er de en form
fascistoide pseudodemokrater.

>Tyskere og svensker, derimot (og så lenge de retter seg etter de rette
>autoritetene, slik tyskere og svensker i motsetning til østasiater gjør, så
>er det bare positivt)

Hvorfor så ikke indføre den ægte fascisme, i stedet for at foregive
at være demokrater.

>Man siger, at
>
>Det finnes ingen "elite" som hersker.

Det ved Gud, der gør.

> Det er rett og slett folkeflertallet
>som hersker.

Et hjernevasket og svagt folk, der kryber for magthaverne og deres
antiracistiske ideologi. Et svagt folk, der er nemt at manipulere for
magthaverne.

> Og mindretallet har å rette seg BETINGELSESLØST etter
>flertallets vilje på ABSOLUTT ALLE områder!

Mindretallet har vel deres politiske rettigheder. Hvis ikke det er
tilfældet, er der tale om diktatur.

>Hva som skjedde før demokratiets tidsalder er ikke så veldig interessant.

Så snart demokratiet blev indført i det tidligere Sovjetunionen og
Jugoslavien, løsrev alle de undertrykte folkeslag sig.

>Det ville dere hatt godt av.

Ja så havde danskerne været tvungne til at deltage i tyskernes og
krige og leve under Hitlers diktatur. Det lyder da ikke behageligt.

>Kanskje dere da hadde hatt litt mer respekt for
>demokratiets vilje.

Ligesom tyskerne under Hitler?

> Man har ikke demokrati før man får alle mennesker til å
>følge alle lover, også de de personlig er uenig i.

Danskerne er et af verdens mest lovlydige folkeslag.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 10-08-05 12:00

> [...]
> meninger om indvandringen og det multietniske samfund kan få lov at
> gøre brug af den ytringsfrihed, som er en af grundpillerne i et hvert

Det er negativt. Av og til må man legge begrensninger på ytringsfriheten for
å beskytte svake grupper, og våre nye muslimske landsmenn er en slik svak
gruppe som trenger beskyttelse.

> Hvorfor så ikke indføre den ægte fascisme, i stedet for at foregive
> at være demokrater.

Demokrati handler faktisk om at folket (dvs. flertallet) får styre samfunnet
og få det samfunnet folket (dvs. flertallet) ønsker seg.

> Et hjernevasket og svagt folk, der kryber for magthaverne og deres
> antiracistiske ideologi.

Heldigvis er de fleste antirasister. Enhver skepsis mot fremmedkulturell
(f.eks. muslimsk) innvandring er ren og skjær ONDSKAP!

> Mindretallet har vel deres politiske rettigheder. Hvis ikke det er
> tilfældet, er der tale om diktatur.

Mindretallet har rett til ytre seg imot lover de er uenige i, og kjempe for
at de blir endret. De har derimot ingen rett til å bryte dem for å sabotere
dem.

Geir Hongrø

Fra : Isachsen

Dato : 10-08-05 15:33

Geir Hongrø wrote:
> "Ole Kreiberg" <kreiberg15@yahoo.dk> skrev i melding
>

> Heldigvis er de fleste antirasister. Enhver skepsis mot
> fremmedkulturell (f.eks. muslimsk) innvandring er ren og skjær
> ONDSKAP!

Vi hører daglig om muslimer, som ringeakter eurpeisk kultur og europeisk
samfunn - og betegner dem med passende vonord fra sitt eget sprog.
Ergo er de vel dermed fulle av "ondskap"?
Og Mr. Bush får rett når han snakker om "ondskapens akse"?

Isachsen

Fra : Geir Hongrø

Dato : 10-08-05 20:52

> Vi hører daglig om muslimer, som ringeakter eurpeisk kultur og europeisk
> samfunn - og betegner dem med passende vonord fra sitt eget sprog.
> Ergo er de vel dermed fulle av "ondskap"?

Vi har en forbannet plikt til å respektere våre nye landsmenn, deres kultur
og deres rett til å leve slik de ønsker ut fra sin kultur.
De har en like forbannet plikt til å respektere våre kultur og vår levemåte.
Uten at de dermed trenger å "bli som oss" av den grunn.

Geir Hongrø

Fra : Knut Schrøder

Dato : 10-08-05 21:28

In news:42fa5ad6$0$18639$14726298@news.sunsite.dk,

--
Knut

Fra : Isachsen

Dato : 10-08-05 22:06

Geir Hongrø wrote:
> [...]
> De har en like forbannet plikt til å respektere våre kultur og vår
> levemåte. Uten at de dermed trenger å "bli som oss" av den grunn.

Du har åpenbart ikke helt forstått hva respekt er. Det er IKKE noe man kan
forlange. Respekt er noe som avtvinges. Du nyter ikke mer respekt enn det du
greier å sette deg i. At noen er redde for deg, må ikke forveksles med at de
har respekt.

Isachsen

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 09-08-05 21:52

On Wed, 10 Aug 2005 21:51:53 +0200, "Geir Hongrø"
> [...]

>De har en like forbannet plikt til å respektere våre kultur og vår levemåte.
>Uten at de dermed trenger å "bli som oss" av den grunn.

De skulle slet ikke have været lukket ind. Så havde vi undgået dette
problem. Det er et topmål af al dumhed at åbne landet for indvandring
fra den tredje verden.

Hvad er racisme iøvrigt, og kan jeg betragtes som racist?

Racisme er defineret som troen på sin egen races overlegenhed og
medfødte ret til at herske over andre racer. Jeg går bestemt ikke ind
for sidstnævnte, da det at herske over andre racer jo indebærer, at
flere racer bor indenfor samme statsdannelse. Af samme grund bryder
jeg mig ikke om at fremhæve f.eks. den hvides races overlegenhed, da
denne tankegang kunne lede til hvidt overherredømme over andre racer.
Noget sådant anser jeg for en vederstyggelighed, da det før eller
siden vil føre til raceintegration og raceblanding. Jeg kan derfor
ikke acceptere racehierarki og apartheid.

Konsekvensen af min holdning er, at racerne skal leve helt uafhængigt
af hinanden indenfor hver deres statsdannelse. Dette er den eneste
løsning på racespørgsmålet, der i det lange løb vil tilfredsstille
alle racer og skabe permanent fred. Alt andet, det være sig racisme
eller antiracisme, er lappeskrædderier. Derfor kan man ikke kalde mig
racist i klassisk forstand.

Derudover kaldes straffelovens §266b ofte for racismeparagraffen. Her
tales der ganske vist ikke med et eneste ord om racisme men om at
forhåne, true og fornedre andre racer. Jeg forhåner, truer eller
fornedrer naturligvis ikke andre racer, tværtimod ønsker jeg, at alle
racer skal frigøre sig fra afhængighed af hinanden. Så længe nogle
racer er afhængige af andre, vil der altid være grobund for klassisk
racisme. Så længe der opholder sig racefremmede fra den tredje verden
i Danmark, der kun er her, fordi de ikke er i stand til at skabe sig
den samme levestandard i deres hjemlande, vil der være grobund for
følelse af raceoverlegenhed og måske endda forhånelse og fornedring.
Racismen er således kun symptomet på problemet og ikke dets årsag.
Årsagen er det multietniske samfund. Så snart den etniske homogenitet
er genskabt, vil disse negative fænomener forsvinde som dug for solen.
Derfor hvis man seriøst ønsker at komme racismen til livs, må man
nødvendigvis have alle racefremmede hjemsendt.

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 09-08-05 17:25

On Wed, 10 Aug 2005 12:59:44 +0200, "Geir Hongrø"
> [...]

>å beskytte svake grupper, og våre nye muslimske landsmenn er en slik svak

Muslimerne betragter ikke sig selv som svage. Det er racistiske
danskere og nordmænd, der betragter dem som stakkels svage mennesker,
der har behov for særlig beskyttelse mod ytringer fra os "overlegne"
og "stærke" skandinavere.

>Demokrati handler faktisk om at folket (dvs. flertallet) får styre samfunnet
>og få det samfunnet folket (dvs. flertallet) ønsker seg.

Demokrati er ikke flertallets diktatur. Et af de typiske kendetegn
ved et demokrati er, at man respekterer, at der er en opposition til
alt, hvad regeringen foretager sig. Denne opposition har naturligvis
den fulde ytringsfrihed - også når det gælder flygtninge- og
indvandringspolitikken.

>Heldigvis er de fleste antirasister. Enhver skepsis mot fremmedkulturell
>(f.eks. muslimsk) innvandring er ren og skjær ONDSKAP!

Nej, det er alene sund fornuft. Det er rent vanvid at tillade
masseindvandringen fra den tredje verden. Denne indvandring bør straks
stoppes helt.

Hvilket politisk mindretal gør det?

Fra : Geir Hongrø

Dato : 10-08-05 20:51

> Hvilket politisk mindretal gør det?

Alle som kjører over fartsgrensene fordi de mener fartsgrensene er for lave.
Bare som et eksempel.

Geir Hongrø

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 09-08-05 21:44

On Wed, 10 Aug 2005 21:50:57 +0200, "Geir Hongrø"
<geirhong@nospamonline.no> wrote:

>"Ole Kreiberg" <kreiberg15@yahoo.dk> skrev i melding

>Alle som kjører over fartsgrensene fordi de mener fartsgrensene er for lave.
>Bare som et eksempel.

Bilister, der kører for stærkt, er ikke nogen politisk gruppering.
Lovbrydere i det hele taget er ikke nogen politisk gruppering.
Danskerne er lige så lovlydige som svenskerne og tyskerne.

Fra : NoTrabajo

Dato : 11-08-05 11:37

"Geir Hongrø" <geirhong@nospamonline.no> skrev i en meddelelse

> Det er negativt. Av og til må man legge begrensninger på ytringsfriheten for
> å beskytte svake grupper, og våre nye muslimske landsmenn er en slik svak
> gruppe som trenger beskyttelse.

Der er mere brug for at vi danskere gennem særlove bliver beskyttet mod de
knivstikkende muhamedanere.
--
NoTrabajo

Fra : Isachsen

Dato : 10-08-05 15:26

Geir Hongrø wrote:
> [...]
> folkeflertallet som hersker. Og mindretallet har å rette seg
> BETINGELSESLØST etter flertallets vilje på ABSOLUTT ALLE områder!

Du verden! Har du foretatt noen "konsekvensanalyse" av denne oppskriften?

Isachsen

Fra : Alucard

Dato : 10-08-05 17:36

> [...]

>som hersker. Og mindretallet har å rette seg BETINGELSESLØST etter
>flertallets vilje på ABSOLUTT ALLE områder!

Føj for helvede... Sådan et samfund vil jeg nødigt leve i.....

Fra : Isachsen

Dato : 10-08-05 18:20

Alucard wrote:

> Føj for helvede... Sådan et samfund vil jeg nødigt leve i.....

Det blir en slags "all makt til dem som ikke kan eller vet" og "død over
alle som kan eller vet"

Isachsen

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 08-08-05 17:36

On Tue, 9 Aug 2005 16:24:59 +0200, "Geir Hongrø"
<geirhong@nospamonline.no> wrote:

>Jeg ser INGEN saker hvor det å være stort land gir en interessekonflikt der
>alle store land naturlig vil så sammen mot alle små land.

Læs følgende to artikler om Danmarks forhold til Tyskland før og nu:

Den nye tyskerkurs

Af Dr. Phil. Sune Dalgård , Fra Danskeren 1997/3

 I tiden 1864-1945 levede Danmark i skyggen af det mægtige Tyskland i
stadig frygt for at blive helt udslettet som selvstændig stat af den
overmodige og aggressive nabo. Det officielle Danmarks politik over
for vilddyret blev derfor at optræde med den yderste forsigtighed for
ikke at tirre det og helst at efterkomme dets ønsker, endog inden de
var blevet udtalt. Det var den politik, som er blevet kaldt:
Tyskerkursen.

Frigjort fra tyskerkursen

Først med Tysklands fuldstændige nederlag i 1945 og sejrherrernes
halvthundredårige besættelse af det hævedes denne forbandelse, så
danskerne kunne ånde lettet op og føle sig frie til at vælge deres vej
i en større verden, uden stadig at måtte skele til tyske ønsker.
I de senere år og særlig efter Murens fald og Tysklands genforening
mærkes der imidlertid tydelige tegn på, at de gamle tilstande langsomt
vågner op på ny og danske myndigheder falder tilbage i den vante
skure. En ny tyskerkurs synes ved at tage form.

Tegn på en ny tyskerkurs

Allerede udvidelsen efter tysk ønske af den berygtede
straffelovsparagraf 266b - knebleparagraffen - ved "tyskerloven" i
1995 (jf. Danskeren 1995 nr. 2 s. 5) viste klart, hvor det bar hen.
Den unødvendige danske udlevering til tyskerne af en amerikansk,
nazistisk statsborger i 1995 bekræftede yderligere vor genoptagne
rolle som rakkerknægte for tyskerne.
Den tyske heksejagt på ikke alene alle mulige nynazistiske og
"højreekstreme" grupper, men nu endog på tilhængere af den fra U.S.A.
stammende nyreligiøse gruppe eller sekt Scientology synes at finde
genklang og delvis opfølgning herhjemme, skønt andre fremmede grupper
i lange tider frit har kunnet udøve ganske lignende virksomhed.
En hel del af denne fornyede danske hoppen og springen for tyskerne
forklares vist ved det nære samarbejde i EU og ønsket om at holde sig
gode venner med den på ny mægtige nabo dér.

Euroregion Schleswig

Det samme forhold synes til dels at ligge bag det seneste og mest
omstridte udslag af den nye tyskerkurs, den såkaldte Euroregion
Schleswig/Slesvig, der har vakt så megen opstandelse især i danske
kredse i Sønderjylland, at politikerne både her og dér for slet ikke
at tale om i Tyskland er helt forvirrede.
Der er selvsagt intet overraskende i, at der i et grænseområde mellem
to stater kan være brug for et samvirke hen over grænsen om praktiske
forhold, der kræver gensidig hensyntagen eller bedst løses i
fællesskab. I det dansk-tyske grænseområde har der i mange år været et
sådant praktisk samarbejde, og i den sidste snes år har man haft et
uformelt samtaleorgan, Dansk-Tysk Forum, "til udveksling af erfaringer
og synspunkter på fælles problemer." Dette har man åbenbart været
fuldt tilfreds med fra dansk side, hvor "man gerne ville samarbejde
pragmatisk fra sag til sag, men ikke indgå i et mere formaliseret
samarbejde". Men det var man bare ikke hos den tyske modpart, idet
"der ofte fra tysk side har været fremført ønske om en fastere
struktur og en mere overordnet målsætning for samarbejdet, svarende
til de samarbejdsstrukturer, der kendes andre steder i Europa."

Lokkende EU-millioner

Og her havde tyskerne det mægtige EU og deres egen magtstilling i
euro-maskineriet bag sig. EU sidder jo på milliarderne - ganske vist
hentet op af vore egne lommer - og gør ingen hemmelighed af sine
ønsker om mest og snarest muligt at nedbryde nationalstaterne bl.a.
ved fremelskning af grænsenedbrydende regioner, som man kan støtte ved
klækkelige bevillinger fra sine svulmende struktur- eller
regionalfonde.
For at få del i EU-millionerne var Sønderjyllands amtsråd og
landsregeringen for hele Schleswig-Holstein allerede fra 1988 efter
anvisning fra Europa-kommissionen indgået i et samarbejde under en
fælles dansk-tysk styrekomité udpeget af landsregeringen, amtsrådet,
regeringerne i Bonn og København og - Kommissionen.
Så uanset de pragmatiske danske ønsker blev det altså helt og fuldt de
tyske ønsker om det formaliserede og institutionaliserede, der blev
lagt til grund for det kommende samarbejde i det, som også skulle have
det bombastiske og tyskklingende navn: Euroregion Schleswig/Slesvig.
Om det danske Sønderjylland var der åbenbart ingen, der talte. Der
skulle vedtages en alenlang aftale med opregning af alle
samarbejdsområder, forudsætninger og formål. Blandt disse var ikke
overraskende også "støtte til ideen om europæisk enhed og
international forståelse." Til at styre det hele skulle der nedsættes
et regionalråd på hele 42 medlemmer, lige mange fra hver side, samt
naturligvis et fast sekretariat. (Amtsborgmester Kresten Philipsens
kronik i Jyllands-Posten 13/2 1997).

Folkeprotest - Politikerstejlhed

Ved et præsentationsmøde for den store plan lod amtsborgmester
Philipsen det åbenbart "skinne igennem, at tyskerne sikkert lægger
langt mere i Euroregion Slesvig end politikerne i Sønderjylland." (J-P
14/2 97). Dette bekræftedes til fulde ved et tilsvarende tysk
præsentationsmøde (JP 19/2 97), og det har mange sønderjyder nok
forstået, hvilket måske er en hovedårsag til den heftige modstand,
planen straks vakte i amtsborgmesterens bagland med krav om en
folkeafstemning om sagen i forbindelse med amtsrådsvalget til
efteråret - en tanke, han dog bestemt ikke havde noget tilovers for.
Det forstår man måske godt på baggrund af de mange rasende protester
og af meningsmålinger, der viser et flertal imod Euroregionen blandt
de sønderjyske vælgere og vel et endnu større flertal imod, hvis man
alene ser på de dansksindede sønderjyder.
Politikerne i Sønderjyllands amtsråd er imidlertid ubøjelige i den nye
kurs. De har med stort flertal vedtaget planen med blot nogle få og
små ændringsønsker, som derpå skal forhandles med tyskerne.

Danskerne bøjer sig overalt

Iøjnefaldende også i dette dansk-tyske forhold er det, hvordan den
danske side i alt væsentligt bøjer sig for de tyske ønsker, skønt man
hævder selv at have andre synspunkter og ønsker. En af de bedste
iagttagere af grænselandets forhold igennem flere generationer,
redaktør, cand. polit. Bjørn Svensson, der i 1983 udgav bogen
"Tyskerkursen" om dette fænomen indtil 2. verdenskrig, peger netop på
denne urovækkende kendsgerning:
"Det var tyskerne, der ønskede denne euroregion. Og danskerne bøjede
sig.
Det var tyskerne, der ønskede et råd på 42 mand. Danskerne var imod,
men bøjede sig.
Det var tyskerne, som kom med navnet. Og det var danskerne, der gav
efter og først nu vil søge det ændret efter kraftig kritik."
(Jyll.-Post. 2/5 97).
Det er således på ny danskernes politiske ledere, der svigter
varetagelsen af danske interesser, og repræsentanter for det menige
folk, der må gøre oprør for at få dem varetaget.

Tyske visioner

Overborgmesteren i Flensborg, Olaf Cord Dielewicz, er den, der på tysk
side har udarbejdet aftalen sammen med Sønderjyllands amtsdirektør.
Dielewicz siger: "Debatten har forundret mig på alle måder. Jeg har
aldrig forventet sådan en diskussion ville opstå i Danmark, og jeg har
store problemer med at forstå den." Dette overrasker egentlig ikke,
men fra dansk side har vi nok altid haft svært ved at få tyskerne til
at forstå vore holdninger, og det er der vel så bare ikke meget at
gøre ved. Men Dielewicz's forklaring om sit baggrundssyn er belysende.
Han siger, at han som voksen altid har set nationalstaterne som roden
til krige og strid. Han drømmer derfor om et Europa uden grænser, men
med mange kulturer - en drøm, han dog ikke tror vil blive realiseret
inden for en overskuelig fremtid.

Der må være en grænse

Over for disse idérige fremtidssyner med Europas centrale stormagt på
80-90 millioner mennesker i ryggen og med vore smertelige erfaringer
med samme stormagt i minde er det fra et dansk synspunkt ikke svært at
forstå, at vi ønsker både vor danske nationalstat sikret og en tydelig
grænse bevaret netop til dens sikring, og at vi opfører os med
forsigtighed og jordbundethed over for store ord og fedt flæsk. Også
når Tyskland og EU står sammen om at ville nedbryde vort nationale
værn og vil bruge vore egne millioner til det. Og selv med vished for,
at vor danske holdning udskriges som "nationalistisk fundamentalisme"
og "tyskerhad".
Sandheden er jo desværre, at tyskerne ikke behøver at gøre meget for
at fremme den nye tyskerkurs i Danmark. Den sørger vore egne valgte
politikere fo

Fra : Odd Erling N. Erikse~

Dato : 09-08-05 10:19

> [...]

> Tyskland og Frankrike tilsammen har ikke flertall i EU, og er dessuten
> uenige om mye. Argumentet er derfor ugyldig.

-Men ofte har de sammenfallende interesser, og om resten ikke klarer å bli
enige om et alternativ, er det største mindretallet nesten like nyttig som
et flertall...

Fra : Geir Hongrø

Dato : 09-08-05 15:26

> -Men ofte har de sammenfallende interesser,

Jeg ser ingen grunn til at Frankrike og Tyskland skal ha sammenfallende
interesser noe oftere enn alle andre land har det.

Geir Hongrø

Fra : Odd Erling N. Erikse~

Dato : 10-08-05 11:15

In no.samfunn.politikk.diverse "Geir Hongrø" <geirhong@nospamonline.no> wrote:

> Jeg ser ingen grunn til at Frankrike og Tyskland skal ha sammenfallende
> interesser noe oftere enn alle andre land har det.

-Andre land har også sammenfallende interesser fra tid til annen, men
disse landene er jo langt mindre enn Tyskland og Frankrike. Disse to til
sammen huser temmelig nøyaktig 1/3 av EUs innbyggere.

Videre har Frankrikes og Tysklands politiske eliter vært blant de
ivrigste forkjemperne for et tettere integrert EU, noe som har medført en
hel del kamelsvelging for å fremstå som enige utad, spesielt som en
motvekt til de langt mer euroskeptiske britene.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 10-08-05 12:01

> -Andre land har også sammenfallende interesser fra tid til annen, men
> disse landene er jo langt mindre enn Tyskland og Frankrike. Disse to til
> sammen huser temmelig nøyaktig 1/3 av EUs innbyggere.

Det er jo ikke noe flertall.

> Videre har Frankrikes og Tysklands politiske eliter vært blant de
> ivrigste forkjemperne for et tettere integrert EU,

Fordi et tettere integrert EU er en positiv ting. Mange mennesker i mange
andre land ønsker seg også et tettere integrert EU.

Geir Hongrø

Fra : Odd Erling N. Erikse~

Dato : 10-08-05 15:05

In no.samfunn.politikk.diverse "Geir Hongrø" <geirhong@nospamonline.no> wrote:

> "Odd Erling N. Eriksen" <odderi@pvv.org> skrev i melding

> Det er jo ikke noe flertall.

-Det er flertall nok om ikke de resterende 2/3 klarer å bli enige nok til
å stoppe fremstøtene fra Tyskland/Frankrike. Se f.eks. regjeringene vi
har holdt oss med siden krigen. De fleste har ikke hatt noe
stortingsflertall bak seg, men har nå fått utøvd endel makt allikevel...

> Fordi et tettere integrert EU er en positiv ting. Mange mennesker i mange
> andre land ønsker seg også et tettere integrert EU.

-Det gjør mange, men skepsisen er også stor. Et tettere integrert EU
synes jeg også er en god ide - men, det later til at brorparten av
europeerne er skeptiske til ideen, selv om elitene var for. Er ikke dette
et tankekors for en selvutnevnt demokrascist som deg?

Fra : Isachsen

Dato : 10-08-05 15:47

Odd Erling N. Eriksen wrote:

> et tankekors for en selvutnevnt DEMOKRASCIST som deg?

En nydelig ordkonstruksjon vi nok kommer til å støte på oftere med tiden. Du
burde melde den til Norsk Språkråd!

Isachsen

Fra : Geir Hongrø

Dato : 10-08-05 20:54

> -Det er flertall nok om ikke de resterende 2/3 klarer å bli enige nok til
> å stoppe fremstøtene fra Tyskland/Frankrike.

Et eller annet blir det til syvende og sist flertall for. Hvis ikke er det
rent anarki, og da har uansett ikke Tyskland og Frankrike makt over noe
annet enn seg selv og sine interne forhold.

> [...]
> europeerne er skeptiske til ideen, selv om elitene var for. Er ikke dette
> et tankekors for en selvutnevnt demokrascist som deg?

Demokratiet handler om ideologi, og om hvem som skal styre, ikke om
detaljinnblanding i enkeltsaker. Folk har å gi sin stemme ut fra ideologi
eller klasse, og deretter regne med som gitt at deres utvalgte tar de
beslutningene som er til velgernes eget beste.

Geir Hongrø

Fra : Odd Erling N. Erikse~

Dato : 10-08-05 22:33

> [...]

> rent anarki, og da har uansett ikke Tyskland og Frankrike makt over noe
> annet enn seg selv og sine interne forhold.

-Neida, man kan nøye seg med å bli handlingslammet, istedet. :)

Forøvrig - å allerede ha 1/3 av stemmene bak en mening er et langt bedre
utgangspunkt for å oppnå flertall enn du later til å tro. Store land kan
i tillegg benytte seg av innflytelse (kall det utpresning, om du vil) av
mindre land for å oppnå flertall. Politikk handler om hestehandler.

> Demokratiet handler om ideologi, og om hvem som skal styre, ikke om
> detaljinnblanding i enkeltsaker.

-Sier du, som samtidig hevder at flertallet har rett til å bestemme alt,
alt! ALT!!! og at mindretallet har å finne seg i det, samme hva
flertallet måtte bestemme.

> Folk har å gi sin stemme ut fra ideologi
> eller klasse, og deretter regne med som gitt at deres utvalgte tar de
> beslutningene som er til velgernes eget beste.

-Problemet oppstår idet folk føler at ingen av de folkevalgte ivaretar
deres interesser på en god måte. Politikerforakten her i landet har
hittil i det store og hele gitt seg utslag i stemmer til
Fremskrittspartiet, men det er ingen garanti for at det vil fortsette
slik i fremtiden. (Og joda, da kan de gjerne starte sitt eget parti. Men,
folk er nå engang mer glade i å klage enn i å gjøre noe konstruktivt.
Demokratiets største utfordring er individene som utgjør det. :)

--
73 de LB1LF

   Odd Erling, ARK

"Socialists always tell us they'll do better next time."    -Ed Wright.

Fra : Björn Lindberg

Dato : 09-08-05 11:00

Ole Kreiberg wrote:

> EU er især domineret af Tyskland og Frankrig.

Men exempelvis Tyskland har betydligt mindre inflytande relativt dess
folkmängd än mindre länder som Danmark.

Björn

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 08-08-05 17:31

On Tue, 09 Aug 2005 12:00:15 +0200, Björn Lindberg <bjorn@runa.se>
wrote:

>Men exempelvis Tyskland har betydligt mindre inflytande relativt dess
>folkmängd än mindre länder som Danmark.

Dette er en redigeret version af et læserbrev, som blev trykt i BT den
28/3-96

Af Ole Kreiberg

Det lykkedes som bekendt ikke - hverken for Napoleon eller Hitler - at
skabe et forenet Europa under henholdsvis fransk eller tysk ledelse.
Det gjorde det ikke, fordi de to lande ikke var i stand til at
overvinde hinanden og englænderne militært. Denne gang står de sammen
og står derved så stærkt som aldrig før.
Jeg håber, at danskerne vågner op og får øje på dette forhold og
stemmer nej ved næste EU-folkeafstemning.

Fra : Tokarev

Dato : 07-08-05 19:57

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> Fordele og ulemper.
>
> (Krydspostet: dk.politik, no.samfunn.politikk.diverse, swnet.politik)

Som enda Svenska komentar har jag följande att säga: Finland har varit
svenskt, Norge har varit Danskt & sedan Svenskt. Island (hehe) who wants it

Glöm ej Kalmar unionen (under Dansk drottning Margarethe nummer 1).

Efter andra världskriget erbjöd Sverige att skapa en NORDISK union, men som
alla vet gick Danmark & Norge med i NATO (Och finland blev en rysk lydstat &
Island blev i princip "taget" av de tandlösa britterna)

Så man har minsann försökt! Anledningen till att man inte lyckats är
Danmarks och Norges Lillebrorskomplex, hellre USA än de "jävla
svenskarna"....vilket är totalt idiotisk, men det är dock faktum. En Nordisk
union vore MYCKET potent!!!

Tokarev

Fra : Pjensen73

Dato : 08-08-05 14:46

Tokarev skrev:
> [...]
> Danmarks och Norges Lillebrorskomplex, hellre USA än de "jävla
> svenskarna"....vilket är totalt idiotisk, men det är dock faktum. En Nordisk

Jamen hvorfor så ikke prøve igen?
Som du selv skriver, så har Danmark haft noget af Sverige og Sverige har
haft noget af Norge osv.
I stedet for EU ville et Skandinavisk Union være bedre.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 09-08-05 15:26

> Jamen hvorfor så ikke prøve igen?
> Som du selv skriver, så har Danmark haft noget af Sverige og Sverige har
> haft noget af Norge osv.
> I stedet for EU ville et Skandinavisk Union være bedre.

EU trengs, men det er på tide å danne en Skandinavisk Union for å ta opp
kampen mot NATO og USA.

Geir Hongrø

Fra : GB

Dato : 10-08-05 16:03

> EU trengs, men det er på tide å danne en Skandinavisk Union for å ta
> opp kampen mot NATO og USA.

- under dansk ledelse. Så kommer der fornuft i foretagendet.

Og så kan vi begynde med at repatriere muhamedanerne.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 10-08-05 20:55

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i melding
> "Geir Hongrø" <geirhong@nospamonline.no> skrev i meddelelsen

> - under dansk ledelse. Så kommer der fornuft i foretagendet.

Nei, jeg tror nok svenskene bør ta ledelsen. De er flest, og har aldri vært
løpegutter for USA. Dessuten er de minst rasistiske.

Geir Hongrø

Fra : Isachsen

Dato : 08-08-05 16:21

Tokarev wrote:
> [...]
> Danmarks och Norges Lillebrorskomplex, hellre USA än de "jävla
> svenskarna"....vilket är totalt idiotisk, men det är dock faktum. En

Hvis du umaker deg med å undersøke, vil du finne ut, at det også var
stormaktsinteresser som var med og avgjorde spillet. Ikke bare da, men også
i 1905. De ønsket ikke et forenet Norden. Derfor var "Unionen" Sverige/Norge
slik sammenføyet, at den var lett å løse opp. Den britiske marinen seilte
opp med en styrke utenfor Sveriges vestkyst for å gi svenskene et signal om
at det vøre best om de traff et "riktig" valg.

Isachsen

Fra : Tokarev

Dato : 08-08-05 20:19

"Isachsen" <origiremove@c2i.netinvalid> wrote in message

> [...]
> om
> at det vøre best om de traff et "riktig" valg.

JUST det det ligger i anglosaxernas intresse att INTE se ett enigt NORDEN.
Fattar du det? USA + Britterna vill inte se en potent stormakt i Norden.
därför sår man split, söndra och härska....klassiskt, alla fattar det utom
Danmark och Norge.

Jag tror jag var 9 år då jag fattade det för första gången, men Norska och
Danska Historiker fattar det tydligen inte än...

Tokarev

Fra : Geir Hongrø

Dato : 10-08-05 01:29

"Tokarev" <Dator 33@kindasux.com> skrev i melding

> JUST det det ligger i anglosaxernas intresse att INTE se ett enigt NORDEN.
> Fattar du det?

Det er langt flere enn dem som har slike interesser. Under den kalde krigen
ble det hevdet at det var en viktig del av terrorbalansen at Norge, Danmark
og Island var alliert med USA, Sverige var nøytralt, mens Finland var
alliert med Sovjet.

Geir Hongrø

Fra : Odd Erling N. Erikse~

Dato : 10-08-05 11:22

> [...]

> ble det hevdet at det var en viktig del av terrorbalansen at Norge, Danmark
> og Island var alliert med USA, Sverige var nøytralt, mens Finland var

-Finland var ikke allierte med Sovjet, de fikk klar beskjed fra Moskva om
at de i egen interesse burde forholde seg nøytralt men moskvavennlig,
formelt med grunnlag i vennskaps- og samarbeidsavtalen fra 1948-1949
eller deromkring.

En vesentlig forskjell, iallefall for finnene.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 10-08-05 13:17

> [...]
> at de i egen interesse burde forholde seg nøytralt men moskvavennlig,
> formelt med grunnlag i vennskaps- og samarbeidsavtalen fra 1948-1949

I utenrikspolitikken var ikke Finland alldeles nøytralt. At de valgte å
rette seg etter Moskva på 40-tallet gjorde trolig at finnene fikk beholde
demokratiet sitt på alle innenrikspolitiske områder, i motsetning til
polakkene, tsjekkerne, østtyskerne, ungarerne, bulgarerne osv. osv.

Geir Hongrø

Fra : Odd Erling N. Erikse~

Dato : 10-08-05 15:28

> [...]

> demokratiet sitt på alle innenrikspolitiske områder, i motsetning til
> polakkene, tsjekkerne, østtyskerne, ungarerne, bulgarerne osv. osv.

-Moskva blandet seg i hva finnene foretok seg innenriks, også. Det være
seg i form av press på finnene for å få dem til å produsere 'riktige'
produkter i krigsskadeerstatning -for en krig Sovjet hadde tvunget dem
inn i-, infrastrukturprosjekter, politikk, næringsliv forøvrig...

Fra : Isachsen

Dato : 10-08-05 17:20

Tokarev wrote:
> [...]
>
> Jag tror jag var 9 år då jag fattade det för första gången, men
> Norska och Danska Historiker fattar det tydligen inte än...

Ganske så riktig hva du skriver her. Ødeleggelsen av den dansk-norske
flåten, som den gang var en betydelig sjømakt, var en viktig sak for
britene. Den kunne være en ubehagelig motstander i nordeuropeiske farvann.
Uten flåten kunne ikke Danmark-Norge opprettholde den nødvendige kontakt. At
svenskene fikk "låne" Norge til det ikke lenger var militært eller politisk
aktuelt eller mulig å gjenskape Danmark-Norge, er en annen sak. Et
svensk-norsk rike ville med tiden lett kunne bli enda brysommere. I 1905 tok
britene derfor Norge tilbake og fikk dermed tilgang til en betydelig
handelsmarine, som spilte på deres side i to verdenskriger.

Isachsen

Fra : per_dykkermail@yahoo~

Dato : 07-08-05 20:58

En nordisk union er en god ide, og den vil formentlig også have
større opbakning i befolkningen end EU som jo kun er resultatet af
politikernes stormagtsdrømme.
Politikerne burde i øvrigt overveje om EU projektet virkelig er
fremtiden så længe at befolkningerne i langt de fleste medlemslande
ikke ønsker en topstyret supermagt.

Fra : Svein Høvik

Dato : 07-08-05 22:15

per_dykkermail@yahoo.dk wrote:
> [...]
> Politikerne burde i øvrigt overveje om EU projektet virkelig er
> fremtiden så længe at befolkningerne i langt de fleste medlemslande

Jeg er helt enig. Men en nordisk (Skandinavisk) union må være begrenset
til Danmark, Sverige og Norge på grunn av det nære slektskapet i språk
og kultur. Det er ingen ting i veien for å kalle Skandinavia et land
(eller Skandinavien, her må nok Norge være forberedt på å følge
skrivemåten til flertallet) med de 3 nåværende land som delstater. Vi
har allerede ett språk, "mann", "mand" og "man" er ETT ord, bare
politiske tilfeldigheter har formet 3 skrivemåter, og talespråkets
forskjeller er mer dialektforskjeller enn språkforskjeller. Vi har også
en felles historie, med 5 av de siste 6 århundrer i union. Problemet er
at Norge som følge av nasjonalistiske strømninger har sagt nei i
folkeavstemning til en fortsatt union med Sverige i 1905, manøvrerte seg
politisk ut av en union med Danmark i 1814, og klarte til overmål å si
nei 2 ganger til EU i 1972 og 1994. Danskene og svenskene hadde nok sett
fordelene med et langt tettere samarbeid enn i dag, men nordmennenes
stadige forelskelse i "sjølråderetten" ville antakelig satt en effektiv
stopper også for denne gode tanken.

Svein (eller Sven eller Svend om man vil...)

Fra : Pjensen73

Dato : 08-08-05 14:47

per_dykkermail@yahoo.dk skrev:
> [...]
> Politikerne burde i øvrigt overveje om EU projektet virkelig er
> fremtiden så længe at befolkningerne i langt de fleste medlemslande

Jamen det tror jeg du har ret i. Jeg har hørt mange sige, at de hellere
ville have et skandinavisk fælleskab end EU.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 09-08-05 15:27

<per_dykkermail@yahoo.dk> skrev i melding

>Politikerne burde i øvrigt overveje om EU projektet virkelig er
>fremtiden så længe at befolkningerne i langt de fleste medlemslande
>ikke ønsker en topstyret supermagt.

Poenget bør vel være en FOLKSTYRT supermakt. Folket kan godt styre større
enheter også. Folkestyre betyr nemlig rett og slett at den delen av folket
som har flertall bestemmer.

Geir Hongrø

Fra : Isachsen

Dato : 09-08-05 19:28

Geir Hongrø wrote:
> <per_dykkermail@yahoo.dk> skrev i melding

> Poenget bør vel være en FOLKSTYRT supermakt. Folket kan godt styre
> større enheter også. Folkestyre betyr nemlig rett og slett at den
> delen av folket som har flertall bestemmer.

Og mediene konstruerer det ønskede "flertall" alt efter behov.

Isachsen

Fra : Geir Hongrø

Dato : 10-08-05 01:30

> Og mediene konstruerer det ønskede "flertall" alt efter behov.

Nåja. Her i Norge ønsker mediene seg alt mulig annet enn FrP. Allikevel har
de en nyhetsdekning som er så negativ og så tabloid at FrP er det partiet
som har størst fordel av vinklingen.

Geir Hongrø

Fra : #2066

Dato : 07-08-05 23:48

> [...]
> Fordele og ulemper.
>
> (Krydspostet: dk.politik, no.samfunn.politikk.diverse, swnet.politik)

Var det ikke det der var meningen med NORDEK sidst i 1960'erne?

Fra : NoTrabajo

Dato : 08-08-05 04:22

"#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message

> Var det ikke det der var meningen med NORDEK sidst i 1960'erne?

Var der noget med at det ikke blev til noget, fordi finnerne ikke måtte for
russerne?
--
NoTrabajo

Fra : C.Overgaard

Dato : 08-08-05 08:55

> [...]
>kultur, end vi har med sydeuropa.
> Hvad er jeres mening om et skandinavisk union?

De to lande har ikke et voksent syn på ganske mange ting.

For det første er den norske holdning til hastighedsoverskridelser nærmest
at sammenligne dansk straffelov med iransk straffelov. 6000 kr. i fartbøde
for en bagatelagtig overskridelse svarer til at hænge to unge mænd for
sexuel samkvem.

Nordmændenes holdning til hvad modne sømænd må indtage på søen, hvor
priserne på drikkevarerne er så lave, at de må betragtes som en del af
lønnen, som skal nydes om bord (de må jo ikke tage dem i land og hvem vil
sige nej til de sidste 10 % af deres løn.)

Endvidere så har svenskerne ikke givet en officiel undskyldning for etnisk
udrensning af danskere i Skåne.

Selv den dag idag har man i modsætning til situationen i grænselandet til
Tyskland kun med besvær fået en start på at de unge mennesker - som er sendt
i landflygtighed på grund af de høje huspriser og som må udholde et liv
under trange kår, hvor selv den kunstige lave grænse på 0,5 promille bliver
betragtet som spritkørsel - kan få skoleundervisning på et civiliseret sprog
til deres børn.

Uddannelsessituationen i Sydsverige skal på plads først. Vi ved at en masse
uddannelsestitler fra udlandet er fup og en titel bliver ved jobsøgning i
Danmark betragtet med lige så stor mistænksomhed uanset om den er fra Lund
eller Ceylon.

For at efterkommerne af de personer, som er landflygtige i Sverige, skal
have mulighed for at komme tilbage og få en uddannelse, så skal vi have
danskundervisningen i Sydsverige på skinner. Vi kunne passende bruge nogle
af de skattepenge, vi indkræver af de af de landflygtige, som arbejder i
Danmark.

Jeg er selv af halv finsk afstamning og må også undres over at De ikke i en
sådan union indrømmer plads til det svensktalende mindretal i Finland. Det
er kun efter massiv pres fra EU i forbindelse med Finlands optagelse, at den
sproglige undertrykkelse i det finske offentlige system er blevet udryddet.
Der mangler ganske vist en del i virksomhedskulturne deroppe, men det kommer
nok. Så vil landet igen rejse sig og måske få en anvendelig person til at
acceptere folkekravet om at få en konge, hvilket de som bekendt ikke fik i
første ombæring, da den indlysende kandidat sagde nej.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : Jana

Dato : 08-08-05 09:28

"C.Overgaard" kvad:
> Uddannelsessituationen i Sydsverige skal på plads først.

Det är fullt tillåtet att starta danskspråkiga skolor i Sverige. Jag
misstänker att det redan existerar sådana. Men du kanske snarare hade
tvångsinlärning och indoktinering i åtanke?

> Det er kun efter massiv pres fra EU i forbindelse med Finlands optagelse, at den
> sproglige undertrykkelse i det finske offentlige system er blevet udryddet.

Det stämmer inte. Åland är officiellt svenskt enspråkigt. Så länge
finländarna anser att Åland är en del av Finland lär man få dras med
svenskan.

--
A noise annoys an oyster

Fra : Tokarev

Dato : 08-08-05 09:42

"Jana" <spam@jana.se> wrote in message
> [...]
>
> Det stämmer inte. Åland är officiellt svenskt enspråkigt. Så länge
> finländarna anser att Åland är en del av Finland lär man få dras med

Nja Åland är väl EN MYCKET STOR PARANTES som Liectenstein eller Andorra San
Remo Monaco etc etc. Vi kan läsa i traktaten efter 1:a WW att lite
"putslustiga" regler gäller; Inga soldater, inte Svenskt inte Finskt (men
dom har väl ngt sorts styre??)...Stockholms skärgård sträcker sig långt
österut, de var bara inte så bra på att förhanla då det begav sig - naiva
Svenska politiker 1919.

Tokarev

Fra : C.Overgaard

Dato : 08-08-05 13:52

"Jana" <spam@jana.se> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det stämmer inte. Åland är officiellt svenskt enspråkigt. Så länge
> finländarna anser att Åland är en del av Finland lär man få dras med

Åland var en behagelig undtagelse i forhold til de betingelser, som svensk
sprogede måtte leve under på det finske fastland. Ikke engang deres egen
læge måtte de tale svensk hos.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard
http://www.carstenovergaard.dk

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 09-08-05 09:31

> [...]
> misstänker att det redan existerar sådana. Men du kanske snarare hade
> tvångsinlärning och indoktinering i åtanke?

Nu ophørte forfølgelsen af det danske sprog først omkring 1920. Det var
strafbart indtil da at anvende det danske sprog. Derfor ville repressalierne
mod personer, som ville driste sig til at starte skoler op, have været så
voldsomme og afskrækkende, at det nok er derfor at man først er ved at
starte op nu.

Ikke desto mere er kravene for at komme ind på det danske arbejdsmarked
blevet skærpet i de senere år i en sådan grad, at det har vist sig at elever
med fremmed baggrund nærmest kun kan få arbejde, hvis de har et
dansk-klingende efternavn. Det ville derfor ikke være svært at forestille
sig, at unge mennesker, som er opvokset i sydsverige og ikke besidder de
basale færdigheder på dansk, som arbejdsmarkedet forventer, for evigt vil
være nødsaget til at søge deres virke der.

Det er nok med det sigte at unge forældrer bosætter sig i Sydsverige idag.
Det er landflygtighed at simpel nød - ikke en permanent udvandring for deres
efterkommere.

Carsten Overgaard

Fra : Geir Hongrø

Dato : 10-08-05 21:03

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i melding
> "Jana" <spam@jana.se> skrev i en meddelelse

> Nu ophørte forfølgelsen af det danske sprog først omkring 1920. Det var
> strafbart indtil da at anvende det danske sprog.

So what? De fleste som bor i Skåne snakker i praksis dansk. Dvs. de som ikke
snakker tyrkisk.

Geir Hongrø

Fra : Tokarev

Dato : 08-08-05 09:35

"C.Overgaard" <newsmail@carstenovergaard.dk> wrote in message
> [...]
> person til at acceptere folkekravet om at få en konge, hvilket de som
> bekendt ikke fik i første ombæring, da den indlysende kandidat sagde nej.

Som kuriosa kan jag förtälja dig lite om finska trafikregler: I Finland,
betalar du om du kör för fort, % andelar av din inkomst (årliga). Detta har
resulterat i att världens största fortkörningbot betalades av en direktör på
NOKIA... 1.5 miljoner Euro hahaha rätt kul! (men % är % så han klarar sig
nog) Men det är ett jävligt bra incitament att inte köra för fort! Men
egentligen mycket rättvist!
den arbetslöse betalar 200 kronor, stordirektörer 13 miljoner kronor,
väldigt progresivt.

Tokarev

Fra : Geir Hongrø

Dato : 08-08-05 10:22

> [...]
> fort! Men egentligen mycket rättvist!
> den arbetslöse betalar 200 kronor, stordirektörer 13 miljoner kronor,

I Norge kommer dette systemet inn først dersom saken blir dratt inn for
retten. Og minstebøtene er atskillig høyere enn 200 kroner selv for
arbeidsledige sosialklienter.

Geir Hongrø

Fra : C.Overgaard

Dato : 08-08-05 13:55

> [...]
> fort! Men egentligen mycket rättvist!
> den arbetslöse betalar 200 kronor, stordirektörer 13 miljoner kronor,

Det kunne jeg godt leve med. Som 39 årig er det ved at være slut for min
aldersgruppe i min branche og som så mange andre handler det hvert år om
hvor meget man kan undgå at blive sat ned i løn.

Vi tæller ned til pensionen hvert år og håber at vi når over 40 og dermed i
sikkerhed til at nyde velfærdssamfundets tilbageværende gode - efterlønnen.

Det lyder som en god ide. Vi har mange arbejdsløse, som kunne få en tjans
som lavtlønnede chauffører.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : John Schmitt

Dato : 08-08-05 16:10

"C.Overgaard" <newsmail@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse

> Endvidere så har svenskerne ikke givet en officiel undskyldning for etnisk
> udrensning af danskere i Skåne.

Har vi undskyldt for blodbadet i Stokholm?

Fra : Knut Schrøder

Dato : 08-08-05 16:24

In news:42f775ae$0$28382$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
John Schmitt <John Schmitt@webpost.nl> typed:
> "C.Overgaard" <newsmail@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse

> Har vi undskyldt for blodbadet i Stokholm?

Foreslår at unionen starter med å skrive et langt unnskyldningsmanifest hvor
alt er med.
(Ja, Norges innlegg her vil jo bli svært så kort da. Husker ikke nå noen
ting vi bør be om unnskyldning for)

Svensker er forøvrig ofte for formelle, mens dansker er for joviale med hang
til øl, snaps og fet mat.
Her kan vi norske 'fjeldaber' bidra med mye bra tror jeg, med vår sunne og
naturlige levemåte.

--
Knut

Fra : Rune Mikalsen

Dato : 08-08-05 16:49

Knut Schrøder wrote:
> [...]
> med hang til øl, snaps og fet mat.
> Her kan vi norske 'fjeldaber' bidra med mye bra tror jeg, med vår

Vi norske hårete og frie fjellaper har altid bidratt, men hva har vi fått
igjen fra formellt redde svensker og feite, selvgode dansker? Ikke en dritt,
bortsett fra at vi har kunnet dra til Strømstad og Hirtshals for å hamstre
litt flesk, -for så å dra rett hjem igjen. Hvis "svanskene" ønsker å komme
på besøk, så gjerne for meg - men ellers neitakk til de nesevise puddingene
i Stockholm og slabbedaskene i Køben.

--
-Rune-
Hasta la Victoria siempre.

Fra : Knut Schrøder

Dato : 08-08-05 17:10

In news:dd7utb$9fe$1@services.kq.no,
Rune Mikalsen <rune.mikalsen@monet.no> typed:

> Hvis "svanskene" ønsker å komme på besøk, så gjerne for meg - men
> ellers neitakk til de nesevise puddingene i Stockholm og
> slabbedaskene i Køben.

Egentlig vil du vel at vi skal beholde olja og gassen vår for oss selv,
tenker jeg.
Men vi kan ikke fortsette med først og fremst å være en råvareprodusent.
(Tenker her også på fiskeindustrien vår)

Her har vi mye å lære av Sverige og Danmark.
I begge landene satses det mye mer på forskning, innovasjon og nyskapning av
bedrifter enn her.
Vi kan jo prøve å få skumme litt av fløten av det?

Og gi dem litt oljepenger tilbake som takk?

--
Knut

Fra : Rune Mikalsen

Dato : 08-08-05 17:27

Knut Schrøder wrote:
> [...]
> nyskapning av bedrifter enn her.
> Vi kan jo prøve å få skumme litt av fløten av det?
>
> Og gi dem litt oljepenger tilbake som takk?

Helt enig i at Norge må bli flinkere til selv å forvalte og foredle alle
sine råvarer, så her er det bare å ut fingeren herr Næringsminister og
industrien forøvrig. Og ressursene på sokkelen er jo våre, til markedspris.
Men hva i all verden skal vi med Sverige og Danmark? Svar meg på det. Kjøpe
knowhow, kylling og flesk gjør vi jo allerede. Men jeg har ennå tilgode å
høre edruelige ønsker uttalt av nordmenn om en ny union med
Sverige\Danmark, -bortsett fra her i denne idiotstrengen.

--
-Rune-
Hasta la Victoria siempre.

Fra : Knut Schrøder

Dato : 08-08-05 17:32

In news:dd814d$l4e$1@services.kq.no,
Rune Mikalsen <rune.mikalsen@monet.no> typed:

> Men jeg har ennå tilgode å høre edruelige ønsker uttalt av
> nordmenn om en ny union med Sverige\Danmark

I hvilke snevre kretser er det du ferdes, da?
Kanskje på tide å utvide bekjentskapskretsen litt?

--
Knut

Fra : Rune Mikalsen

Dato : 08-08-05 18:00

Knut Schrøder wrote:
> In news:dd814d$l4e$1@services.kq.no,
> Rune Mikalsen <rune.mikalsen@monet.no> typed:

> I hvilke snevre kretser er det du ferdes, da?
> Kanskje på tide å utvide bekjentskapskretsen litt?

Takk for et godt råd Knut, og jeg er ikke sarkastisk. Bekjente får man aldri
for mange av.
Men med hensyn til sneverhet, så ønsker jeg at noen her kommer med eller
vedlegger referanser til at temaet om å danne en Skandinavisk Union som
motvekt mot EU de siste ti år har vært seriøst debattert på parti-,
stortings- eller regjeringsnivå i noen av de nordiske landene. Nå er jeg
spent, du.

--
-Rune-
Hasta la Victoria siempre.

Fra : Knut Schrøder

Dato : 08-08-05 18:07

In news:dd8327$2ci$1@services.kq.no,
> [...]
> Union som motvekt mot EU de siste ti år har vært seriøst debattert på
> parti-, stortings- eller regjeringsnivå i noen av de nordiske

Motvekt?
Da har jeg misforstått.
EU består av nasjonalstater.
Å danne en nasjonalstat med Norge, Sverige, Danmark og.... er ikke en
motvekt til EU.

--
Knut

Fra : Rune Mikalsen

Dato : 08-08-05 18:23

Knut Schrøder wrote:
> [...]
> Da har jeg misforstått.
> EU består av nasjonalstater.
> Å danne en nasjonalstat med Norge, Sverige, Danmark og.... er ikke en

Hvorvidt du har misforstått eller ikke lest hele strengen er ikke det
vesentlige, men at du eller noen svarer på min oppfordring om å dokumentere
hvorvidt temaet om å danne en Skandinavisk Union de siste ti år (foreksmpel)
har vært seriøst debattert på parti-, stortings- eller regjeringsnivå i noen
av de nordiske landene. Og nå håper jeg ikke noen faller i fella ved å nevne
Nordisk Råd...

--
-Rune-
Hasta la Victoria siempre.

Fra : Isachsen

Dato : 09-08-05 19:39

Rune Mikalsen wrote:

> [...]
> Union som motvekt mot EU de siste ti år har vært seriøst debattert på
> parti-, stortings- eller regjeringsnivå i noen av de nordiske

Hvorfor tror du at Nordisk Råd ikke har anledning til å befatte seg med
utenrikspolitikk?

Isachsen

Fra : Egon Stich

Dato : 08-08-05 18:21

"Rune Mikalsen" <rune.mikalsen@monet.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> høre edruelige ønsker uttalt av nordmenn om en ny union med
> Sverige\Danmark, -bortsett fra her i denne idiotstrengen.

Jamen det kan da være, at vi danskere foretrækker ser en anden løsning?
Personligt vil jeg da hellere have tyskegrænsen flyttet op nord for skagen.
Det vil passe sig bedre for vore politikere.
Så vil de blive reduceret til de sognerådspolitikere, de i virkeligheden er

Se det er der fremtid i.
(Og så bliver sprit og flæsk billigere for norske og svenske turister

MVH
Egon.

Fra : Rune Mikalsen

Dato : 08-08-05 18:34

Egon Stich wrote:

> [...]
> virkeligheden er
> Se det er der fremtid i.
> (Og så bliver sprit og flæsk billigere for norske og svenske

Sett fra en norsk synsvinkel ville det, som en motsettning, vært bedre å øke
avstanden til Tyskland, ved at Danmark tok tilbake Slesvig Holstein, for da
ville vi fått mere deiligt Danmark og daner sitt landområde tilbake.

--
-Rune-
Hasta la Victoria siempre.

Fra : K.W. Persson v4.06

Dato : 08-08-05 13:27

"Pjensen73" ha scritto nel messaggio

> [...]
>og kultur, end vi har med sydeuropa.
>Hvad er jeres mening om et skandinavisk union?

Vi testade det en gång men det funkade inte pga de megalomaniska danskarna som
försökte dominera hela Skandinavien.

>Fordele og ulemper.

>(Krydspostet: dk.politik, no.samfunn.politikk.diverse, swnet.politik)

--
This row is intentionally left blank.

Fra : Pjensen73

Dato : 08-08-05 14:52

K.W. Persson v4.06 skrev:
> "Pjensen73" ha scritto nel messaggio

> Vi testade det en gång men det funkade inte pga de megalomaniska danskarna som
> försökte dominera hela Skandinavien.

Jamen lad os prøve igen. Vi skal bare være fælles om det, og der er
selvfølgelig ingen lande der skal forsøge at dominere hele skandinavien.

Fra : Pjensen73

Dato : 08-08-05 15:21

K.W. Persson v4.06 skrev:
> "Pjensen73" ha scritto nel messaggio

> Vi testade det en gång men det funkade inte pga de megalomaniska danskarna som
> försökte dominera hela Skandinavien.

Hvorfor har du fjernet krydspost til swnet.politik???

Her kommer svaret igen.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 08-08-05 14:43

> [...]
> og kultur, end vi har med sydeuropa.
> Hvad er jeres mening om et skandinavisk union?

At vi vil have Norge og Sverige tilbage!

> Fordele og ulemper.

Norge og Sverige

Fra : Pjensen73

Dato : 08-08-05 14:52

Fra : Tokarev

Dato : 08-08-05 15:22

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
wrote in message news:dd7ngj$9o$1@news.al.sw.ericsson.se...

> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message
>
> At vi vil have Norge og Sverige tilbage!

> Norge og Sverige

Alltså...Alla x-Danska områden i sverige är förhandlade och ratificerade av
Danska myndigheter. Inte Sveriges fel att ni hade inkompetenta soldater for
250 år sedan. Du får snakke med dronnigen om varför hennes förfader skrev
under! Han hade ett svenskt svärd i halsen då han skrev under, annars hade
Själland också varit Svenskt - man skal vara glad åt det lilla man har.

Myten om Tordenskjold är falsk!

Kanske om Danmark inte hade fört en envis offensiv emot Sverige, så hade ni
haft de områdena idag. Det är alltså Danmarks eget fel, du kan slå upp
vilken historiebok som helst.....Skåne Halland Blekinge....kostar det att
mörda svenskar.

Ingenting hindrar dig från att bosätta dig i feks Skåne...ALLA glada..

:) Tokarev

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 08-08-05 22:30

> [...]
> skrev under! Han hade ett svenskt svärd i halsen då han skrev under,
> annars hade Själland också varit Svenskt - man skal vara glad åt det lilla

Tjah - vores regeringer har stort set altid været alt for villige til at
hoppe med på storslåede taberprojekter og give rettigheder til alle mulige
stratenrøvere, der tilfældigvis kommer forbi. Selv i dag. Men det er jo det
"folket" vil have.

> Myten om Tordenskjold är falsk!

Hvilken af dem - der er en større samling røverhistorier at vælge imellem.

> [...]
> vilken historiebok som helst.....Skåne Halland Blekinge....kostar det att

og ikke gøre jobbet færdigt, sjusk og slendrian er det

> Ingenting hindrar dig från att bosätta dig i feks Skåne...ALLA glada..

Skåne er for fladt - hellere Värmland

Fra : Tokarev

Dato : 09-08-05 08:40

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@diespammerdie.jensen.tdcadsl.dk>
wrote in message news:42f7ced4$0$28439$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> det "folket" vil have.

> Hvilken af dem - der er en større samling røverhistorier at vælge imellem.

Tja för det första var han Norrbagge(Norsk). En rolig myt som florerar i
DK är att han gick iland i Marstrand - sände sina soldater i en cirkel så
att de dumma svenskarna skulle tro att det var en ENORM armé. Hahahaha,
samma myt finns förövrigt om General Rommel i nordafrika.

> og ikke gøre jobbet færdigt, sjusk og slendrian er det

Ja det är det faktiskt, men Sverige är stort - geograferna hade kanske
hybris??

> Skåne er for fladt - hellere Värmland

Värmland är helt klart roligare än f*cking Skåne!

Tokarev :)

Fra : Tokarev

Dato : 09-08-05 12:50

"Tokarev" <Dator 33@kindasux.com> wrote in message

> [...]
> hybris??

> Värmland är helt klart roligare än f*cking Skåne!

"Evig fred" hade KG utlovat i Roskilde, den varade i ½ år. Han ville utplåna
Danmark som självständig stat, inlemma Danmark med Norge och Island i
konungariket Sverige...skapa ett nordiskt imperium med sig själv som kung.

Detaljerade planer fanns, universitetet i Köbenhavn skulle flyttas till
Göteborg, som skulle få en central betydelse för denna nya supermakt. Svensk
förvaltning skulle införas i hela Danmark, med 3 hovrätter en på Själland en
på Jylland och en i Norge(som skulle förvalta Island).

Danmarks bönder skulle hylla Sverige som befriare, med bättre villkor.
Dansk Adel skulle man göra sig av med genom "medvetna trakaserier"(eller
skicka dom til Finland/ÖstSverige hehe)

Karl Gustav skulle låta sig hyllas som kejsare!

Kung Fredrik III i Danmark var inte med på noterna(han ville "dö i sit
rede"), han fick hjälp av Polska, Brandenburgska och kejserliga
trupper..även Hollands flotta hjälpte DK. Belägrigen av Köbenhavn drog ut på
tiden, så man stormade, den misslyckades - men belägring fortsatte.

Nu ligger Sverige i krig med Danmark, Polen, Ryssland, Brandenburg,
Nederländerna + Kejsaren. Här folorar vi all tysk mark också.

Vi åkte hem och gränserna har stått sig sedan dess. Norden har en blodig
historia.

Tokarev

Fra : Håvard

Dato : 09-08-05 00:09

On Sun, 07 Aug 2005 18:20:40 +0200, Pjensen73
> [...]

> og kultur, end vi har med sydeuropa.
> Hvad er jeres mening om et skandinavisk union?

Ja, en skandinavisk union ville være en stor fordel. Ulempen er at det
nok fortsatt er enkelte motsetninger her og der, men disse kan vi
bryte ned med velregisserte markedsføringskampanjer.

Norge, Sverige og Danmark ville stått sterkere sammen.

--
En gang Antipsykopat, alltid Naggumbenjukker

I følge antipsykopatene støtter man automatisk motstanderen til den man kritiserer, selv om man ikke har uttalt seg om motparten.
Antipsykopatene sier: "Kritiserer du Bush, så støtter du automatisk Saddam!"

Fra : Geir Hongrø

Dato : 09-08-05 15:30

"Håvard" <anti@anti.anti.anti.invalid> skrev i melding

> Norge, Sverige og Danmark ville stått sterkere sammen.

Jeg synes Norge og Sverige skal gå sammen i en union. Drit i Danmark. Jeg
ville heller hatt med Tyskland enn rasistlandet og det lov- og regelløse
"la-det-skure"-landet Danmark. Vi TRENGER en solidarisk flyktninge- og
asylpolitikk, vi TRENGER en skikkelig offentlig velferdsstat, vi TRENGER
regler som hindrer folk i gjøre ting som et flertall sterkt misliker at de
gjør, vi TRENGER et skikkelig vern mot rasistiske ytringer.

Derfor: Heller Tyskland enn Danmark.

Geir Hongrø

Fra : Alucard

Dato : 09-08-05 16:04

On Tue, 9 Aug 2005 16:29:39 +0200, "Geir Hongrø"
<geirhong@nospamonline.no> wrote:

>Vi TRENGER regler som hindrer folk i gjøre ting som et flertall sterkt
>misliker at de gjør.

Hvad...? Et forbud mod alt det flertallet ikke kan lide...?

Fra : NoTrabajo

Dato : 09-08-05 17:40

"Alucard" <alucard44@otmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad...? Et forbud mod alt det flertallet ikke kan lide...?

Så lad os få afskaffet muhamedanismen i Danmark - gerne ved at sende
muhamedanerne hjem til de muhamedanske lande.
--
NoTrabajo

Fra : Pjensen73

Dato : 09-08-05 18:18

Geir Hongrø skrev:
> [...]
> regler som hindrer folk i gjøre ting som et flertall sterkt misliker at de
> gjør, vi TRENGER et skikkelig vern mot rasistiske ytringer.

Danmark er sgu da ikke racistisk. Hvor har du det fra?

Fra : Knut Schrøder

Dato : 09-08-05 18:26

In news:qz5Ke.64227$Fe7.205186@news000.worldonline.dk,
Pjensen73 <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> typed:
> Geir Hongrø skrev:
>>
> Danmark er sgu da ikke racistisk. Hvor har du det fra?

Søk på ham på Google news, så vil du finne ut at absolutt alt og alle er
rasistisk, utenom han selv i egne øyne.

--
Knut

Fra : Geir Hongrø

Dato : 10-08-05 01:31

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i melding

> Danmark er sgu da ikke racistisk. Hvor har du det fra?

Danmark er rasistisisk. Danmarks behandling av muslimer er definitivt
rasistisk. Sverige og Tyskland har den beste innvandringspolitikken, og også
det beste vernet mot rasistiske ytringer. Alle burde være som Sverige og
Tyskland.

Geir Hongrø

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 09-08-05 03:36

On Wed, 10 Aug 2005 02:31:12 +0200, "Geir Hongrø"
<geirhong@nospamonline.no> wrote:

>"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i melding

De fleste danskere er ellers imod indvandringen og det multietniske
samfund. Derfor tør politikerne ikke handle anerledes, end de gør.
Gjorde de det, ville Dansk Folkeparti bare få endnu flere stemmer.

>Danmark er rasistisisk. Danmarks behandling av muslimer er definitivt
>rasistisk. Sverige og Tyskland har den beste innvandringspolitikken, og også
>det beste vernet mot rasistiske ytringer.

Racistiske ytringer behøves der ingen værn imod. Det er kun godt, at
folk kan få luft for deres harme. Sådan skal det være i et ægte
demokrati.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 10-08-05 20:57

> De fleste danskere er ellers imod indvandringen og det multietniske
> samfund.

Derfor bør hele verdenssamfunnet betrakte Danmark som en del av ondskapens
akse, sammen med andre rasistland som bl.a. Nederland.

Geir Hongrø

Fra : Pjensen73

Dato : 10-08-05 21:04

Geir Hongrø skrev:
> "Ole Kreiberg" <kreiberg15@yahoo.dk> skrev i melding

> Derfor bør hele verdenssamfunnet betrakte Danmark som en del av ondskapens
> akse, sammen med andre rasistland som bl.a. Nederland.
>

> Geir Hongrø

Du bliver ved med at danmark er racistisk.
Danskerne er ikke racister, men indvandrene (en del af dem) er racitisk
over for danskerne og hele den vestlige verden, incl. Norge.

Fra : NoTrabajo

Dato : 11-08-05 11:49

> Derfor bør hele verdenssamfunnet betrakte Danmark som en del av ondskapens
> akse, sammen med andre rasistland som bl.a. Nederland.

De lande, som er blevet de største ofre for muhamedanernes hærgen her i Europa,
er åbenbart dem som du opfatter som de mest racistiske?

Er det racistisk med selvforsvar mod muhamedanernes knivstikkerier og mord?
--
NoTrabajo

Fra : NoTrabajo

Dato : 10-08-05 07:10

> [...]

> det beste vernet mot rasistiske ytringer. Alle burde være som Sverige og

Det er ikke Danmarks behandling af muslimer, der er racistisk. Det er
muhamedanernes behandling af Danmark/danskerne, der er racistisk, men det fatter
tågehoveder som Geir Hongrø ikke.
--
NoTrabajo

Fra : Pjensen73

Dato : 10-08-05 15:00

Skulle vi nu ikke holde os til emnet?

I stedet for at debattere Skandinavien fra 1700 og hvidkål og
indvandrepolitik, så skulle vi hellere dreje debatten over på fordele og
ulemper ved en Skandinavisk Union.

Måske skulle vi starte en "Skandinavisk forening" som vil kæmpe for en
Skandinavisk Union.

Fra : Isachsen

Dato : 10-08-05 15:39

Pjensen73 wrote:
> [...]
> og ulemper ved en Skandinavisk Union.
>
> Måske skulle vi starte en "Skandinavisk forening" som vil kæmpe for en

Det ville være på høy tid!

Isachsen

Fra : Pjensen73

Dato : 10-08-05 20:46

Isachsen skrev:

> Det ville være på høy tid!
>
> Isachsen

Ja, det er nemlig på høje tid. Hvem er med på at lave sådan en forening?

Fra : Tokarev

Dato : 17-08-05 16:55

> [...]
> Fordele og ulemper.
>
> (Krydspostet: dk.politik, no.samfunn.politikk.diverse, swnet.politik)

Här är en kul länk om Skåne, de bastarderna
http://www.scania.org/books/333bok/

Tokarev

Fra : Iron Horse

Dato : 17-08-05 17:10

"Tokarev" <Dator 33@kindasux.com> skrev i meddelandet

> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message

> Här är en kul länk om Skåne, de bastarderna
> http://www.scania.org/books/333bok/
>
> Tokarev
Eftersom en skandinavisk union kan uppfattas som rasistiskt och inskränkt så
kan även alla världens romer/zigenare få ingå som egen nation i unionen.