Beskyttede musikfiler i ITMS?
Fra : Steen Jensen

Dato : 05-09-05 16:05

Var så letsindig at købe den seneste Eric Clapton i iTunes Music Store.
I dag lagde jeg den, og et par andre albums, ind på min iPod Shuffle.
Albummet med EC springes elegant over, når jeg afspiller numrene, er de
beskyttede på en måde, så man ikke kan afspille dem andre steder, end på
den computer de er købt på?

Fra : Mads Breddam

Dato : 05-09-05 16:16

> [...]
> Albummet med EC springes elegant over, når jeg afspiller numrene, er de
> beskyttede på en måde, så man ikke kan afspille dem andre steder, end på

Uden at jeg kender noget til iTunes/Shuffle-tingen så går jeg ud fra, at
problemet ligner det jeg kender med licensbeskyttede .wma filer på min
iRiver mp3-afspiller. De licensbeskyttede filer går checker over Internet på
en eller anden måde, om det er tilladt at afspille dem - om de stadig er
gyldige. Fx. 'udløber' de .wma-filer man låner på biblioteket efter et
stykke tid. Men eftersom kontrollen foregår i forbindelse med Internet vil
mp3-afspilleren ikke afspille filen. Som sagt så gætter jeg på at problemet
er noget lignende i dit tilfælde.

Problemet kan ofte, men ikke altid, løses ved, at brænde filerne på en cd og
rippe dem igen til et standard format som .wav , .mp3 , .ogg eller noget
andet. Den proces giver desværre yderligere kvalitetsstab, end det man i
forvejen har tvunget sine ører til at høre på, når man har købt musik
elektronisk. :-/

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : schlafen

Dato : 05-09-05 16:27

"Mads Breddam" <fuck@spam.suckers> skrev i en meddelelse
> [...]

Har prøvet lidt det samme dog ikke med iPod - prøv at afspille alle numre
(eller en bid af dem således at licens hentes på nettet og godkendes) det
har virket hos mig....

good luck

Fra : Steen Jensen

Dato : 05-09-05 16:34

schlafen <luft@hansa.de> wrote:

> prøv at afspille alle numre
> (eller en bid af dem således at licens hentes på nettet og godkendes) det
> har virket hos mig....

Det prøver jeg lige, tak for hjælpen

Fra : Steen Jensen

Dato : 06-09-05 16:49

schlafen <luft@hansa.de> wrote:

> prøv at afspille alle numre
> (eller en bid af dem således at licens hentes på nettet og godkendes) det
> har virket hos mig....

Aaahhh...efter at have spillet en del af hvert nummer, mens jeg var på
nettet, kan jeg nu flytte musikken over på en iPod, og afspille uden
problemer.
Man takker så mange gange for hjælpen

Fra : schlafen

Dato : 06-09-05 17:19