Forslag til musik
Fra : Lars Kim Lund

Dato : 25-08-05 09:58

Hej.

Jeg søger forslag til nyt musik at lytte til. Jeg har generelt en bred
musiksmag, men har nok en svaghed for let pop, ballader, country-rock,
latino-rock F.eks. holder jeg meget af:

Celine Dion
Hendes stil har ikke udviklet sig så meget på det sidste, men der er
mange numre jeg holder meget af.

Sissel
Jeg synes hun synger så flot og uanstrengt.

Mariah Carey
De stille sange som f.eks. Hero og Whithout You.

Whitney Houston
Mest de stille ballader hun har lavet.

Toni Braxton
Det meste er noget bras, men Unbreak my heart fra Secrets er god.

Shania Twain
Contry-rock efter min smag. Bryder mig ikke om hendes Limelight-tid

Wynonna Judd
Også country-rock, men måske lidt mere traditionelt. Jeg kan godt lide
den måde som nogle country-sangere "knækker" stemmen. Andre i den
genre?

LeAnn Rimes
Også med fortid fra Country. Can't fight the moonlight og Life goes on
er rigtig gode.

Laura Pausini
Selvom jeg ikke forstår et klap italiensk synes jeg hun synger godt. I
hvert fald på La Mia Risposta som jeg har.

Shakira
Latino-rock. Jeg er ikke ubetinget glad for hendes nye plade, men en
del af numrene på Laundry service er genial.

Generelt kan jeg godt lide latino-rockken. Dvs. Ricky Martin, Enrique
Iglesias, Marc Antony o.l.

Af danske kunne jeg nævne

Anne Dorte Michelsen, Søs Fenger, Alberte. Desuden synes jeg at Gudrun
og Maria Lucia gjorde det godt, selvom de har en fortid fra Stjerne
for en aften og Popstars.

Jeg synes det kunne være interessant at få en snak om hvilken musik vi
holder af - for at få lidt inspiration. Kommentarer?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-08-05 10:03

www.cmt.com

--
mvh / regards
Christian

Fra : Max

Dato : 25-08-05 10:06

Hej Lars

> Jeg synes det kunne være interessant at få en snak om hvilken musik vi
> holder af - for at få lidt inspiration. Kommentarer?

Om jeg fatter at du kan holde ud at høre på den slags hele tiden.

Mvh Max

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 25-08-05 10:19

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Om jeg fatter at du kan holde ud at høre på den slags hele tiden.

Nu var det ikke så meget et oplæg om diskussion om hvorvidt min smag
er god eller ej. Og når du ikke selv skriver hvad du lytter til, så er
det jo svært at starte en fornuftig diskussion.

I øvrigt er min smag (og musiksamling) en del bredere end de nævnte
kunstnere måske antyder, men nu var det lige i det område jeg søgte ny
inspiration.

Så fortæl hvad du lytter til og hvorfor du synes det er godt - eller
gør os begge en tjeneste og grin af min smag - for dig selv.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Max

Dato : 25-08-05 10:34

Hej Lars

> Så fortæl hvad du lytter til og hvorfor du synes det er godt - eller
> gør os begge en tjeneste og grin af min smag - for dig selv.

Du bad udtrykkelig om kommentarer, og du fik en, at du ikke
kan lide den er jo en anden sag.

Men jeg syntes du skulle kikke lidt på noget musik med lidt
mere bid i, ikke så poleret med alligevel musikalsk.

Queen og Genesis er et par bud, og hvad med at lytte lidt
til mænd der synger, som Billy Joel og Peter Gabriel.

Mvh Max

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 25-08-05 12:28

>Du bad udtrykkelig om kommentarer, og du fik en, at du ikke
>kan lide den er jo en anden sag.

Jeg havde ikke så meget mod kommentaren som at den var ubegrundet.

>Men jeg syntes du skulle kikke lidt på noget musik med lidt
>mere bid i, ikke så poleret med alligevel musikalsk.

Det gør jeg også. Desuden er en del elektronisk musik (og visse
stilarter inden for techno) som jeg godt kan lide. Chemical Brothers
loops of fury f.eks.

>Queen og Genesis er et par bud, og hvad med at lytte lidt

Faktisk er jeg stor fan af Queen. Jeg kender mest Genesis for deres cd
med land of confusion (kan ikke lige huske titlen). I lidt samme genre
er der også Dire Straits og Mike Knopfler. F.eks. Brothers in Arms med
den legendariske Money for nothing.

Eller Pink Floyd - som jeg dog ikke er ubetinget glad for på andet end
The Wall. Jeg lytter også til Metallica (det sorte album er godt)
eller Alice Cooper (det ældre - det nyeste er endt med at blive for
pænt og poppet).

>til mænd der synger, som Billy Joel og

Ja. Jeg er også ret pjattet med Elton John, som jeg synes er en af
tidernes bedste sangsmede. Eller BeeGees. Man kan argumneter for at
man ender med at blive træt af deres falset, men de er gode til at
skrive musik.

>Peter Gabriel.

Kender jeg ikke så meget til. Men jeg lytter da til Phil Collins og
Mike Rutherford som også har en fortid i Genesis.

Og så har jeg en svaghed for saxofon. Det er måske lidt poleret til
din smag - men Sarai Live fra Moonjams 1991 er virkelig flot.

Hvad lytter du selv til?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Max

Dato : 25-08-05 12:41

Hej Lars

> Og så har jeg en svaghed for saxofon. Det er måske lidt poleret til
> din smag - men Sarai Live fra Moonjams 1991 er virkelig flot.

Ja du kan nok have ret i at jeg ville mene det er lidt poleret og kedelig.

> Hvad lytter du selv til?

Jeg kan nævne de CD'er der ligger fremme lige nu, hvis jeg kan huske
dem da jeg ikke er hjemme nu

Bob Dylan - Infidels

Jethro Tull - en opsamlings CD

Stevie Ray Vaughan - husker ikke lige titlen

Donovan - en opsamling af gamle hits

Og så ligger der vidst en del mere som jeg ikke lige husker.

Mvh Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 25-08-05 12:10

Lars Kim Lund skrev:

Hej Lars Kim

> Jeg søger forslag til nyt musik at lytte til. Jeg har generelt en
> bred musiksmag, men har nok en svaghed for let pop, ballader,
> country-rock, latino-rock F.eks. holder jeg meget af:
> [...]

Jeg er nok for gammel til at give gode råd om "nyt musik". Og
jeg skal nok lade være med at komme med hånlige kommentarer
angående kvindelige sangere. Jeg har selv en masse plader med
kvindelige sangere, fx Joan Armatrading, Carole King, Joni Mitchell,
Donna Summer, Janis Joplin, Arethe Franklin, Nina Simone, Eva
Cassidy, Linda Lewis, Marie Fredriksson, Maria Bergman ... og
mange, mange flere.

Mange af dem blev jeg hurtigt træt af, og enkelte af dem bliver
jeg *aldrig* træt af. Jeg kan ikke forklare, hvad det er der gør
forskellen, men der *er* altså et andet ...

P.s. Jeg har kun oplevet ganske få danske sangerinder, der fik
mine knæ til at blive bløde. Den ene (og det var 'live') var Anne
Katrine Herdorf. Den anden (og det var på plade) er Lise Reinau.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-08-05 13:18

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> wrote in message

> Hej.

Lige for at uddybe min smag lidt mere.

> Shania Twain
> Contry-rock efter min smag. Bryder mig ikke om hendes Limelight-tid

Helt klart en god sangerinde, er dog måske blive lidt for poppet til mig.
Men har beholdt den gode sangstemme, som jeg synes er udtalt blandt mange
country sangere. Måske deres mere melodiske tilgang ifht. sangere som B.
Spears etc. ??

> Wynonna Judd
> Også country-rock, men måske lidt mere traditionelt. Jeg kan godt lide
> den måde som nogle country-sangere "knækker" stemmen. Andre i den
> genre?

Jo Dee Messina (My Give a damns busted -
http://makeashorterlink.com/?F23261DAB) måske ?

Kellie Coffey (Texas Plates - http://makeashorterlink.com/?I24231DAB)

Gretchen Wilson i nogle af de mere stille på Here For the Party ?

> LeAnn Rimes
> Også med fortid fra Country. Can't fight the moonlight og Life goes on
> er rigtig gode.

Helt enig.

Andre i samme kvalitet kan være Faith Hill med Mississippi Girl
(http://makeashorterlink.com/?B21252DAB)

Og stille ballader sunget af Reba McEntire er altid gode.

Og "outlaws" som Gretchen Wilson, Big & Rich, K.D. Lang etc.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 25-08-05 16:09

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote:

>Helt klart en god sangerinde,

Hun havde nogle radiohits i slutningen af halvfemserne, hvor hun slog
igennem uden for country-verdenen. Jeg hæftede mig aldrig ved det, før
jeg en del år senere så en koncert med hende ved et tilfælde på tv. Og
så har jeg siden hen fået købt det meste af hvad hun har lavet.

>er dog måske blive lidt for poppet til mig.

Hun er jo ude med en ny single har jeg hørt i radioen, - den ligner
faktisk meget stilen fra Up.

Hendes stil har ændret sig noget. Da hun startede under Limelight
firmaet var det mest rocket. Der er lavet en opsamling der hedder
Limelight sessions (mener jeg) og ellers er der jo pladen wild and
wicked. Det synes jeg ikke klæder hende særlig godt.

Imellem det og hendes store gennembrud internationalt er der et par
plader, der har hendes lidt særegne country-stil. Det er rigtig godt.

>Men har beholdt den gode sangstemme, som jeg synes er udtalt blandt mange
>country sangere. Måske deres mere melodiske tilgang ifht. sangere som B.
>Spears etc. ??

Måske, men jeg tror såmænd godt Britney kan synge såmænd. Så det er
også noget om genrer. Jeg blev overrasket da jeg første gang hørte
Jason Donnavan eller Kylie Minogue synge rigtigt istedet for deres
metervare-pop fra Stock Aitken Waterman i 80'erne som de blev kendte
for.

Jeg har faktisk et par plader eller tre med hende. Der er et par
energiske numre på dem, som jeg godt kan lide. Det seneste er lidt en
skuffelse - jeg købte det pga. Toxic, men resten er ikke specielt
mindeværdigt IMO.

Og når vi er i den genre, så kan jeg godt lide noget af de nyeste
nSync (inden de blev opløst). Det er den lidt synkoperede rytmiske
stil, som jeg synes er godt.

> [...]
>
>Kellie Coffey (Texas Plates - http://makeashorterlink.com/?I24231DAB)
>
>Gretchen Wilson i nogle af de mere stille på Here For the Party ?

Tak, det vil jeg undersøge.

>Helt enig.

Der er i øvrigt kommet en ny plade kan jeg se - jeg har ikke set den i
nogen forretninger. Har du hørt den? Jeg har et lidt ambivalent
forhold til hende - nogle af numrene er fænomenale og andre er
intetsigende. F.eks. kunne jeg kun lide det første nr. på Twisted
Angel - men det er så tilgengæld også rigtig godt.

>Andre i samme kvalitet kan være Faith Hill med Mississippi Girl
>(http://makeashorterlink.com/?B21252DAB)

Jeg havde faktisk lige købt den plade. Det er rigtig godt. Hvordan er
hendes ældre materiale?

>Og stille ballader sunget af Reba McEntire er altid gode.

Er der nogle plader du kan anbefale? Jeg går ud fra hun har lavet en
del, da hun er jo er temmelig "gammel" i gårde.

>Og "outlaws" som Gretchen Wilson, Big & Rich, K.D. Lang etc.

Jeg faldt også lige over Bonnie Raitt, som jeg kunne huske fra et
soundtrack fra Disneys "Home on the range". Sangen er godt nok ikke
på, men jeg hæftede med ved hendes stemme. Den anden var i øvrigt KD
Lang.

Pladen hedder "Silver Lining" og har en mere rå klang end de andre vi
har talt om. Men det er meget musikalsk og det swinger godt.

I mit raid i pladeforretningen faldt jeg også over en engelsk plade
med Laura Pausini, "From the inside", som jeg er ved at lytte igennem
- men det

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-08-05 07:27

> [...]
> jeg en del år senere så en koncert med hende ved et tilfælde på tv. Og
> så har jeg siden hen fået købt det meste af hvad hun har lavet.

Jeg tror hun er fantastisk live, se fx. her:
http://makeashorterlink.com/?N4C715EAB
Jeg har også flere cd'er med hende.

> Hun er jo ude med en ny single har jeg hørt i radioen, - den ligner
> faktisk meget stilen fra Up.

Desværre har jeg ikke hørt countryversionen af UP, den er jo lavet i vist
nok 2 udgaver: 1 international pop udgave og en 1 til hjemmemarkedet med
mere countryprægede versioner.

> [...]
> Limelight sessions (mener jeg) og ellers er der jo pladen wild and
> wicked. Det synes jeg ikke klæder hende særlig godt.

Jeg synes helt klart at hendes country er bedst, men da hendes stemmer er
meget god er det meste af det hun synger jo godt.

> Imellem det og hendes store gennembrud internationalt er der et par
> plader, der har hendes lidt særegne country-stil. Det er rigtig godt.

Helt klart.

www.cmt.com er en god kilde.

> [...]
> intetsigende. F.eks. kunne jeg kun lide det første nr. på Twisted
> Angel - men det er så tilgengæld også rigtig godt.

Det har jeg ikke hørt.

> Jeg havde faktisk lige købt den plade. Det er rigtig godt. Hvordan er
> hendes ældre materiale?

Lige så godt synes jeg, jeg synes hende og Shania Twain minder lidt om
hinanden, dog med hver deres særpræg.

> Er der nogle plader du kan anbefale? Jeg går ud fra hun har lavet en
> del, da hun er jo er temmelig "gammel" i gårde.

Jeg synes Room to Breathe er god, ellers er der mange gode på hendes
Greatest Collection.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 26-08-05 10:32

>Desværre har jeg ikke hørt countryversionen af UP, den er jo lavet i vist
>nok 2 udgaver: 1 international pop udgave og en 1 til hjemmemarkedet med
>mere countryprægede versioner.

Pladen jeg har er med to versioner - jeg ved ikke om det er det er
det, du tænker på. Den ene disk indeholder numrene i hendes rockede
stil fra Come on over og den anden er mere stille og akustisk.

Jeg kan godt lide hendes lidt rock-poppede stil. Og det er jo meget
naturligt at hun fortsætter, for det var jo det, der åbnede
publikummet uden for egentlig country-kredse.

Det ses vel i øvrigt ofte. F.eks. er LeAnn Rimes jo også blevet
beskyldt for ikke at lave country mere (hvilket sådan set er rigtigt -
der er ikke ret meget country over f.eks. Twisted Angel). Det er nok
prisen for at nå ud til at bredere publikum.

>www.cmt.com er en god kilde.

Ja - tak. Men det er svært med en zillion kunstnere at få startet.
Hvor køber du musik henne?

http://www.leannrimes.com

>Lige så godt synes jeg, jeg synes hende og Shania Twain minder lidt om
>hinanden, dog med hver deres særpræg.

Jeg har gennemspillet Faith Hill pladen et par gange nu - og den er
rigtig god.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-08-05 11:57

> Pladen jeg har er med to versioner - jeg ved ikke om det er det er
> det, du tænker på. Den ene disk indeholder numrene i hendes rockede
> stil fra Come on over og den anden er mere stille og akustisk.

Så tror jeg der er lavet 3 udgaver.

> Jeg kan godt lide hendes lidt rock-poppede stil. Og det er jo meget
> naturligt at hun fortsætter, for det var jo det, der åbnede
> publikummet uden for egentlig country-kredse.

Jeg synes da også at det er godt, og kan da sagtens forstå hvis hun vil
forfælge det spor. Der er garanteret en del flere penge i det end i country.

> [...]
> der er ikke ret meget country over f.eks. Twisted Angel). Det er nok
> prisen for at nå ud til at bredere publikum.

Det er nok rigtigt.

> Ja - tak. Men det er svært med en zillion kunstnere at få startet.

Jeg kigger der jævnligt, og hører dem fra deres hitlister og hvad der ellers
vises der.

> Hvor køber du musik henne?

Nettet og så har jeg brugt stationripper til at rippe shoutcast kanaler ala
102TotalCountry etc.

> http://www.leannrimes.com

"Probably Wouldn't Be This Way", videoen er hæderlig, men sangen god. Den
kan ses i fuld længde på CMT.com
"Nothin' 'Bout Love Makes Sense", god video, surrealistisk og en god
sang. Kan også ses i fuld længde.

> Jeg har gennemspillet Faith Hill pladen et par gange nu - og den er
> rigtig god.

Burde man måske investere i, Mississippi Girl er i hvert fald god.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 26-08-05 13:46

>Burde man måske investere i, Mississippi Girl er i hvert fald god.

Jeg har lige været på rov i lidt butikker. Faldt over en lidt skæv
forretning, der havde nye / brugte plader til okay priser. Så jeg fik
købt en ældre plade med The Judds, en ældre med LeAnn Rimes og med
Faith Hill. Jeg faldt også over "I'm a survivor collection" med Reba
McEntire.

Lige nu gennemspiller jeg Lee Ann Womack, "There's more where that
came from". Jeg kendte hende ikke, men kunne se det kom fra Nashville,
så jeg tog en chance. Det er udmærket, omend jeg uden at være ekspert
vil vurdere det som meget traditionel country. Førstehåndsindtrykket
er at det måske er lidt for stille og pænt - men hun synger udmærket.

Jeg købte også en del andet end country - men nu er det jo lige emnet
vi taler om her.

Vedr. Faith Hill. Køb du bare Fireflies, det er en god blanding af
stille og hurtigere numre. Og der er mange andre gode numre end
Mississippi Girl.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-08-05 13:54

> [...]
> købt en ældre plade med The Judds, en ældre med LeAnn Rimes og med
> Faith Hill. Jeg faldt også over "I'm a survivor collection" med Reba

Ny skriver du plader, er der så vinyl ?
Hvilken butik ?

> [...]
>
> Vedr. Faith Hill. Køb du bare Fireflies, det er en god blanding af
> stille og hurtigere numre. Og der er mange andre gode numre end

Det tror jeg så jeg vil.

--
mvh / regards Christian
- 1. sept. 2005, endelig skete det

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 26-08-05 19:07

>Ny skriver du plader, er der så vinyl ?

Nej, det er cd "plader".

>Hvilken butik ?

http://www.joennes-shop.dk/

Jeg var i byen og stødte på den ved et tilfælde.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Familien Nielsen

Dato : 26-08-05 23:51

Grace Slick kunne være et emne, hun er en dejlig dame med en tilpads råhed
med rødder tilbage til Jefferson Airplane

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-05 09:04

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> wrote in message
> Vedr. Faith Hill. Køb du bare Fireflies, det er en god blanding af
> stille og hurtigere numre. Og der er mange andre gode numre end
> Mississippi Girl.

Jeg var til min første linedanse time i går, og inden vi startede læste jeg
i et blad der hedder "Linedancer" en anmeldelse af Jo Dee Messinas nye album
Delicious Surprise
http://www.cmt.com/artists/az/messina_jo_dee/879080/album.jhtml
5 stjerner ud af 5 De anbefalede af man købte den lige gyldigt om man
kendte hende eller ej

Fra : Mads Breddam

Dato : 27-08-05 10:45

> Jeg søger forslag til nyt musik at lytte til. Jeg har generelt en bred
> musiksmag, men har nok en svaghed for let pop, ballader, country-rock,
> latino-rock F.eks. holder jeg meget af:

Min egen musiksmag falder nok lidt ved siden af din, men jeg vil alligevel
foreslå: Tori Amos (fx. Little Earthquakes), Fiona Apple (fx. When the
pawn...) og Eivør Pálsdóttir (fx. Krakan). De to første er klaver-pop + sang
.. Eivør er en 'folkelig' færøsk sangerinde som jeg synes er meget dygtig.

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : Peter G

Dato : 29-08-05 18:13

Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk> writes:

> Jeg synes det kunne være interessant at få en snak om hvilken musik vi
> holder af - for at få lidt inspiration. Kommentarer?

Ok, fremfor at sigte direkte efter kunsterne der læner sig tæt op ad de
førnævnte - meningen er at du skal have forslag til NYT input, ikke
kopier af det du allerede kan lide ;) - vil jeg tage mit udgangspunkt i
dette ene afsnit og fortælle om plader jeg kan lide og som du måske også
ville kunne lide.

Kate Bush. Har bl.a. lavet de to helstøbte plader "Hounds Of Love" og
"The Sensual World". Som introduktion ville jeg egentligt anbefale
samlingen "The Whole Story", men da den mangler sange fra "The Sensual
World" vil jeg anbefale både TWS og TSW. Jeg elsker hendes anerkendte
højdepunkt, "Hounds Of Love", men TSW har den ekstra modenhed og
inderlighed der rammer fuldstændig plet hos mig.
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&token=ADFEAEE5791DD34EAE7E20C1953A50DBB576D20ED342F38250234558C09D2446895F25B10DE9D1D2B3FD6AB679AFFA62A6500BDBC0EC51ECBC1B&sql=10:xye097u7krrt
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&token=ADFEAEE5791DD34EAE7E20C1953A50DBB576D20ED342F38250234558C09D2446895F25B10DE9D1D2B3FD6AB679AFFA62A6500BDBC0EE5FECBC1B&sql=10:qitxlfwe5cqo

Claudia Brücken. Hun er - quélle surprise - tysk og har en vidunderlig
flot sangstemme, hvis skønhed kun forstærkes af hendes tyske
accent. Udover en tid i de tyske art-synthpop bands Propaganda og Act
har hun udgivet en soloplade i 1991; "Love; And A Million Other Things".
Denne synthpop/semi-ambient soloplade er i mine ører en mindre perle fra
en popøsters.
Da den desværre er ude af tryk har jeg tilladt mig selv at rippe 2 numre
for at give et indtryk af hvad denne plade lyder som:
http://petersborgvej.dk/~aaz0016/kiss_like_ether.ogg (5,2 MB)
http://petersborgvej.dk/~aaz0016/fanatic.ogg (4,0 MB)

Donald Fagens "The NightFly" er heller ikke ringe hvad pop angår.

Noget Peter Gabriel, selvom det nærmere er "tung" pop! Start med en af
hans største hit-samlinger, f.eks. "Shaking The Tree".

David Sylvian / Japan.
Jeg er ikke helt sikker på hvad det er ved de fleste af Sylvians værker
der tiltaler mig, men jeg mener at alle bør høre hans "Secrets Of The
Beehive" - mens de aktivt lytter til den - mindst een gang i deres
liv. _Derefter_ kan de sgu holde sig fra hans musik hvis de ikke kan
lide den.
Stilen er vel nærmest en slags art/jazz/ambient.
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&token=ADFEAEE5791DD34EAE7E20C1953A50DBB576D20ED342F38250234558C09D2446895F25B10DE9D1D2B3FD6AB679AFFA62A55B05D3C9E456F9CC0640&sql=10:keoibkd96akb

Hvad med Chris Isaak? Det er jo romantisk rockabilly når det er
bedst. Han er nok mest kendt for sangen "Wicked Game", men har skrevet
og sunget mange andre gode hjerteknusere i samme stil. Der findes en
opsamling med navnet "Wicked Game".

Salif Keita. Ham havde jeg glemt. Prins fra Mali, der flyttede til
Frankrig for at lave "world"-pop. Man fatter ikke et ord af hvad han
synger, men det lyder godt. Opsamling: "Golden Voice"
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&token=ADFEAEE5791DD34EAE7E20C1953A50DBB576D20ED342F38250234558C09D2446895F25B10DE9D1D2B3FD6AB679AFFA62A55B05D3CAE453F8CC0640&sql=10:jnfrxq80ldke

Kitaro, den japanske synth-ambient musiker som nok er mest kendt for sit
lydspor til "Silk Road", lavede en plade ("Dream", 1992) med forsangeren
fra Yes, Jon Anderson. Nummeret "Lady Of Dreams" fra denne er en af de
smukkeste og mest medrivende kærlighedssange jeg har hørt.
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&token=ADFEAEE5791DD34EAE7E20C1953A50DBB576D20ED342F38250234558C09D2446895F25B10DE9D1D2B3FD6AB679AFFA62A55B05D3C8E452FFCC0640&sql=10:nlv8b5b4bsqk

MORCHEEBA! Dem tror jeg du vil kunne lide. Start med enten "Big Calm",
"Charango" eller "The Antidote"

Sinéad O'Connors "The Lion And The Cobra" er et mesterværk. Hendes
første album, der helt klart også det bedste og nemmest
tilgængelige. Den går også lige i hjertekulen.

Måske noget Eros Ramazotti?

Suzanne Vegas "Solitude Standing". Bør høres.

<sololøb>
Derudover nyder jeg meget gerne bandet Afghan Whigs og betragter albummet
"1965" som deres bedste værk. Der er intet 'pænt' ved denne plade. Den
er simpelthen en hyldest til kvinder, cigaretter, whiskey, nattelivet,
New Orleans, besættelse, begær, kærlighed, sved, soul og sex. Men hvor
er det dog smukt og fængende gjort. Bare lyt til hornsektionen i
nummeret "John The Baptist".
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&token=ADFEAEE5791DD34EAE7E20C1953A50DBB576D20ED342F38250234558C09D2446895F25B10DE9D1D2B3FD6AB679AFFA62A7500FD5C0EC57ECBC1B&sql=10:bp8o1vy1zzba

Uden at jeg tror du ville kunne lide den, er The Cults "Sonic Temple"
endnu en af favoritpladerne i denne husholdning. Det er simpel
semibombastisk jordbunden og støvet rock, men det virker.
To gode introsange er power-balladerne "Edie (Ciao Baby)" og "Sweet Soul
Sister".
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&token=ADFEAEE5791DD34EAE7E20C1953A50DBB576D20ED342F38250234558C09D2446895F25B10DE9D1D2B3FD6AB679AFFA62A55B05D2CAE457FDCC0640&sql=10:8zarqj3bojta
</sololøb>

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.