Gasolin - Akkorder
Fra : B.Lauritzen

Dato : 22-08-05 19:22

Hej NG..

Den sang som jeg specifikt leder efter akkorder til er 'Masser af
succes' , men kender nogen en side hvor der er flere vil det bestemt
ikke gøre noget.

Jeg har selv fundet den her:
http://www.azchords.com/g/gasolin-tabs-1616/masserafsucces-tabs-15397.html
men jeg syntes ikke den lyder rigtigt, derfor søger jeg en anden.

http://fifidong.dk/ har desværre ikke noder til sangene (en opfordring
skal lyde herfra)

På forhånd tak

B.Lauritzen

Fra : Mads Breddam

Dato : 22-08-05 19:39

> Jeg har selv fundet den her:
> http://www.azchords.com/g/gasolin-tabs-1616/masserafsucces-tabs-15397.html
> men jeg syntes ikke den lyder rigtigt, derfor søger jeg en anden.

Synes ellers de ser meget fine ud. Man kunne spille 7-eren med på
dominant-akkorderne og det skal helt sikkert ikke være en G i stedet for Gm
som "han" foreslår i bunden. Du er opmærksom på, at sangen går i 3/4? Måske
er det derfor den er svær at få til at lyde rigtigt... :-?

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : Sune

Dato : 22-08-05 22:49

"B.Lauritzen" <b.b@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.azchords.com/g/gasolin-tabs-1616/masserafsucces-tabs-15397.html
> men jeg syntes ikke den lyder rigtigt, derfor søger jeg en anden.

Ved ikke om det her kan hjælpe.

Prøvede lige og lege lidt med den en 5 minutters tid, synes dette lyder
udmærket, men er garanteret ikke helt korrekt.

Prøv at sætte en cabo på 3 bånd og brug følgende akkorder.

{Bm}Masser af su{Em}ces og {A}det som hører til{D}
{Bm}Masser af fede spot{F#}lights pri{Bm}vatliv og mu{F#}sik
(Det er så verset. Det gentages en gang m. ny tekst)
Omkvæ¦d:
(Med akkorder)
Men om {G}Na-a-a-a-ten{Bm} når {A}lyset brænder u{D}d
og alt blir {F#}stille
Er du e{G break}ne åh så {Bm}ene
Gentag i 2. vers

Og så vidt jeg kan høre så kører fingerspillet således, måske med nogle
varianter

Her er den første akkord

e 0 0
B 1 1
G 2 2 2 2
D 2 2
A 0 0

Fra : B.Lauritzen

Dato : 23-08-05 08:34

Hej Mads og Sune.

Tak for de hirtige svar. Jeg har idag været et smut forbi Biblioteket og
i Imudico Melodibog 62, side 4, fandt jeg den. Det viser sig at det
første link som
http://www.azchords.com/g/gasolin-tabs-1616/masserafsucces-tabs-15397.html
er lige i øjet. Det må være mit øre der er blevet skævt her på det sidste..

Tak for hjælpen

Brian