Mp3 på DVD
Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 16:09

Kan man brænde Mp3 filer ned på en DVD-R og så afspille den i en almindelig
stationær DVD afspiller eller autoradio som understøtter mp3 ?

Bo

Fra : Nicki Lolk

Dato : 22-08-05 17:09

"Bo" <-> skrev i en meddelelse
> Kan man brænde Mp3 filer ned på en DVD-R og så afspille den i en
> almindelig stationær DVD afspiller eller autoradio som understøtter mp3 ?

Jeg vil ikke afvise at 'man' kan, men jeg kan ikke - desværre! Jeg har en
Pioneer DV-535.

Mvh. Nicki

Fra : Allan Krautwald

Dato : 22-08-05 17:16

"Bo" <-> skrev i en meddelelse
> Kan man brænde Mp3 filer ned på en DVD-R og så afspille den i en
almindelig
> stationær DVD afspiller eller autoradio som understøtter mp3 ?
>
> Bo

Man kan ihvertfald med DVR+R skiver og hvis afspilleren er forberedt til
hjemmebrændte skiver...det må du kunne læse i manualen.

Allan

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 22-08-05 18:17

On Mon, 22 Aug 2005 17:09:06 +0200, "Bo" <-> wrote:

>Kan man brænde Mp3 filer ned på en DVD-R og så afspille den i en almindelig
>stationær DVD afspiller eller autoradio som understøtter mp3 ?

Der er nogle der kan. Prøv at kigge på
http://www.videohelp.com/dvdplayers.php

og så læs de brugerkommentarer der findes på din dvd afspiller. Evt.
bare prøv :) (en dvdskive koster ikke alverden)

Hvis det er fordi du skal ud at købe en dvdafspiller der kan, kan du
evt. først kigge på ovennævnte site og derefter spørge i "den der"
dk.teknik gruppe der handler om dvd.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 22-08-05 18:21

On Mon, 22 Aug 2005 18:16:45 +0100, Thomas Jespersen
<thomas@lucky-music.dk> wrote:

>evt. først kigge på ovennævnte site og derefter spørge i "den der"
>dk.teknik gruppe der handler om dvd.

dk.teknik.dvd såmænd :)

Fra : Ingolf

Dato : 22-08-05 19:31

"Bo" <-> wrote in message
> Kan man brænde Mp3 filer ned på en DVD-R og så afspille den i en
> almindelig stationær DVD afspiller eller autoradio som understøtter mp3 ?
>
> Bo

De fleste kan. Men mange kan ikke afspille dem hvis de er i Variable Bitrate
(VBR), eller er kodet med mere end 160kbps. Nogle afspillere acceptere kun
et specielt format for MP3 filer.

Prøv dig frem med en DVD-RW

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 19:30

Tak for jeres svar. Jeg ofrer en skive på sagen. )

Bo

Fra : Robert Eriksen

Dato : 22-08-05 19:35

Bo wrote:
> [snip] autoradio som understøtter mp3 ?

Der får du nok den største udfordring.
Det er de færreste bilradioer der har DVD-drev.
Det skulle da lige være en af de fancy Navigations-modeller. Men
standard MP3 radio'er har bare standard CD-ROM drev.

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 22:25

> Kan man brænde Mp3 filer ned på en DVD-R og så afspille den i en
> almindelig stationær DVD afspiller eller autoradio som understøtter mp3 ?

Du kan købe et program der hedder Music on CD & DVD fra Magix.

http://site.magix.net/index.php?id=11438

Du kan så kun desværre kun afspille dem på en dvd da programmet laver mp3 om
til vob filer.

KIm MIchael LArsen

kimila snabel a mail dot dk