Shit og Chanel..
Fra : Torben Koch

Dato : 21-08-05 14:31

Hej,

Hvor F***** kan jeg køber cd'er med Shit og Chanel, online?
Jeg kan bare ikke finde dem nogen steder?
Skal jeg virkelig bevæge mig ned i en musikforretning?

Links modtages meget gerne.

--
Best Regards:
Torben Koch

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 21-08-05 14:52

Torben Koch skrev:

> Hvor F***** kan jeg køber cd'er med Shit og Chanel, online?

Prøv at søge efter "Shit & Chalou" i stedet. De måtte skifte navn efter
problemer med Chanel.

--
Jesper Juellund Jensen
http://cyrk.dk/musik/

Fra : Holst

Dato : 21-08-05 14:53

Torben Koch wrote:

> Hvor F***** kan jeg køber cd'er med Shit og Chanel, online?
> Jeg kan bare ikke finde dem nogen steder?

Måske skulle du søge efter Shit & Chalou ...

Fra : Torben Koch

Dato : 21-08-05 14:57

Holst wrote:

> Måske skulle du søge efter Shit & Chalou ...

Tak til jer begge.
Men jeg kan nu stadig ikke finde et sted hvor jeg kanbestille deres cd'er.

Fra : Torben Koch

Dato : 21-08-05 15:13

Torben Koch wrote:

> Men jeg kan nu stadig ikke finde et sted hvor jeg kanbestille deres cd'er.

Hvis jeg nu bare lærte at kigge ordenlig efter første gang.

Har fundet en enkelt cd "16 største, Vol 2", og "Shit & Chalou, 3" til
download på payload.

Jeg slipper nok ikke for at vade Århus rundt, for at finde deres andre
udgivelser.

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 21-08-05 16:31

"Torben Koch" <me@somewhere.int> skrev i en meddelelse

> [...]
> download på payload.
>
> Jeg slipper nok ikke for at vade Århus rundt, for at finde deres andre

Hej,

CDskiven har omtalte CD til 59,95,-
http://www.cdskiven.dk/default.asp?view=album&albumid=366560

mvh

Carsten Pedersen

Fra : Henrik F

Dato : 21-08-05 18:56

> Har fundet en enkelt cd "16 største, Vol 2", og "Shit & Chalou, 3" til
> download på payload.
>
> Jeg slipper nok ikke for at vade Århus rundt, for at finde deres andre
> udgivelser.

...:>
Den største grund til det kan være svært og finde musik af ældre dato i de
butikker, der sælger digital download (TDC Musik, Payload, Radio 100FM,
Jubii Musik etc.) er for det meste de gamle aftaler/kontrakter ikke
indbefatter digitalt salg, men udelukkende indeholder ejeren af masteren
retten til at udgive musikken på faste medier så som LP, MC, og CD.

Oftest vil man (som i dette tilfælde) kunne finde en opsamlings-udgivelse,
men med tiden vil flere udgivelser komme til. Jeg arbejder selv ved et
pladeselskab, hvor der er et meget stort bagkatalog - det cleares for
digitalt salg en smule af gangen og alle nye aftaler indeholder naturligvis
retten til digital distribution i både nuværende og kommende formater.

Venlig hilsen
/Henrik

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 21-08-05 20:08

> [...]
> retten til digital distribution i både nuværende og kommende formater.

Tja, det er den slags buraukrati der gør, at du har langt større
mulighed for at finde det musik du ønsker, ved at hente det på de
"gratis" tjenester frem for at købe det online...

Man burde jo sørge for at ALT hvad der nogensinde var udgivet på CD var
til salg... Det tager ikke mange minutter at rippe en CD, og den fylder
ca. 100 MB i en OK kvalitet, og med en nuværende pris på 3 kr/GB er der
tale om en udgift til storage i størrelsesordnen 30 øre for et album.
(ved godt der er brug for en del mere da der skal være backups osv)

Ved LPer er det self. lidt sværere da disse først skal kopieres over på
CD, inden de kan lægges online...

Jeg er sikker på online tjenesterne (de lovlige) ville blive brugt mere
end P2P hvis udbuddet var lige så stort, og musikken blev udgivet på
samme tid.

Fra : Henrik F

Dato : 21-08-05 20:40

> [...]
> end P2P hvis udbuddet var lige så stort, og musikken blev udgivet på samme

Hvis du læser hele mit indlæg, så skriver jeg bagkataloget cleares en smule
af gangen og mere og mere kommer til hver dag. Det er en langvarig proces,
hvor man skal have fat i samtlige gamle kontrakter og tilskrive et nyt
kapitel bådeartist/gruppe, komponist, teksforfatter, producent og
master-rettigheds-indehaver skal godkende.

Hos "os" cleare vi op imod 3.000 tracks pr. måned i øjeblikket og musikken
gøres efterfølgende tilgængelig via. vort centrale system. Man kan ikke bare
"rippe" en cd og lægge den på en harddisk. Samtlige tracks skal være
tilgængelige i en lang række formater. I nogle butikker på nettet henter du
i format: .vma, i andre format: .mp3 og så videre (vi skal rent faktisk gøre
vores musik parat i 32 forskellige pakke-typer). Desuden så skal alle numre
vedhæftes hvert sit GRID-nummer, så de ønskede målinger hele branchen ønsker
kan foretages - desuden de samme målinger der ligger til grund for hitlister
etc. Selvsamme GRID er også den der indeholder information om, hvilket
territorium et evt. track må sælges i. Nogle kunstnere udgiver jo på
forskellige labels fra land til land...

/Henrik

Fra : ASKF

Dato : 22-08-05 04:14

Henrik F ytrede sig i <4308d8a7$0$68309$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>
med dette:

> [...]
>kapitel bådeartist/gruppe, komponist, teksforfatter, producent og
>master-rettigheds-indehaver skal godkende.

Jeg gad nok vide om ikke i ville kunne spare mange penge hvis det
EU-direktivforslag[1] der er til høring om bla. at danne en fælles
EU-instans, hvor alle rettigheder kan cleares.

En sådan instans vil selvfølgelig blive indraget i Lov om Ophavsret, der
som bekendt træder i forgrunden for den frie aftale ret, så f.eks.
net-butikker ikke længere skal vente på at pladeselskaberne får ændret
på gamle kontrakter (pladeselskaberne behøver faktisk heller ikke at
gøre dette, da de også blot kan benytte den instans).

> [...]
>etc. Selvsamme GRID er også den der indeholder information om, hvilket
>territorium et evt. track må sælges i. Nogle kunstnere udgiver jo på

Det undrer mig lidt at i skal have så mange pakke-typer. Skyldes det de
mange forskellige former for DRM, eller er det pga. territorierne?
- Begge dele er jo en fordyrende omkostning for forbrugerne og noget
musikbrancen selv har indført mhb. på profitoptimering, der giver
bagslag ved at gøre fileshare netværkene mere attraktive.

[1] Hvis nogen er interesseret i at læse det, skal jeg gerne finde det
frem senere på ugen, når jeg vender hjem igen.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Henrik F

Dato : 22-08-05 07:21

> [...]
> musikbrancen selv har indført mhb. på profitoptimering, der giver
> bagslag ved at gøre fileshare netværkene mere attraktive.

Jeg ser ikke nogen grund til jeg skal forsvare den måde pladeselskaberne på
nuværende tidspunkt arbejder på. Jeg har blot fortalt hvordan reglerne er på
nuværende tidspunkt. Jeg har læst om det forslag du nævner, men det vil ikke
kunne bruges i alle henseender, da mange aftaler mellem kunster/artist og
masterrettighedindehaver også kræver godkendelse af komponist og
tekstforfatte der sjældent er den/de samme som kunstner/artist.

Grunden til de mange pakketyper er et krav fra forhandlerene - hvis vi vil
sælge skal vi kunne levere i deres standarder og det gør vi så. Det er noget
vrøvl det er vores mulighed for og tjene flere penge. Vi har senest tilføjet
6 nye "pakker" og rent faktisk sænket netto-prisen pr. track. En eller to
standarder vil aldrig være nok - tænk på alle de forskellige
udnyttelses-former der er nu og dem der kommer - ikke mindst på
mobil-fronten.

Men igen - jeg ser det ikke som mig hverv at forsvare pladeselskabernes
arbejdsmetoder - jeg fortæller blot, hvad der er virkelighed i øjeblikket.
Desuden er hver enekelt kontrakt mellem kunstner/artist og pladeselskab
forskellige fra hinanden.

/Henrik F

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 22-08-05 17:31

Henrik F skrev:

> Men igen - jeg ser det ikke som mig hverv at forsvare pladeselskabernes
> arbejdsmetoder - jeg fortæller blot, hvad der er virkelighed i øjeblikket.

Tak for det. Interessant.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 22-08-05 22:16

Jeg kan sagtens forstå det er problematisk osv.

Når jeg siger bureaukrati mener jeg netop at der skal laves nye aftaler
med bands, producere osv. Hvis man fra starten havde lavet mere simple
kontrakter som blot hed "salg" og ikke "salg på sølvfarvede
plasticskiver" - så ville det jo være en del nemmere at lægge tingene
op, uden for meget administration.

Ang. de mange formater og DRM er det vel intet problem da det kan løses
teknisk, ved at et program automatisk encoder i alle disse formater.

Det bringer mig så ingen ind på, at junglen af formater i sig selv er et
problem. Det har på det grå markedet fungeret fint med MP3 formatet i
snart 10 år - at MP3 ikke er godt nok til at sælge online, er jo
udelukkende fordi der ikke er DRM i det. og DRM er åbenbart en
nødvendighed for at tjene penge, selv om branchen har levet uden indtil
minidisc kom på markedet?

Min pointe er bare at branchen gør det sværere for sig selv, med
indviklede regler og kontrakter, DRM og andre ting, som gør at man som
lovlig bruger har mindre udbud af musik, og samtidig har alt for meget
administration som holder prisen oppe, for ikke at nævne, at man er
forhindret i at bruge musikken som man vil, fordi den er beskyttet af DRM.

Men denne DRM er jo ikke værre end at man kan lave en kopi uden DRM, og
dermed er den blot et besværende mellemled.

Folk som henter "gratis" musik, skal ikke slås med DRM og har som regel
kun ÉT format at tænke over, samtidig med at de har adgang til stort set
alt musik, både det gamle, og det der ikke er udgivet online endnu.

Jeg håber bare at branchen en dag forstår, at man IKKE kan forhindre
folk i at kopiere noget der kan afspilles, og at det er svært at få
sælge noget til folk, hvor de gratis kan få et bedre alternativ