Coldplay
Fra : Familien Nielsen

Dato : 12-08-05 07:47

jeg har hørt et par numre med Coldplay, de lød lidt hen af U2, er det
rigtigt og er der en cd der specielt er anbefalelsesværdig for at lære dem
lidt nærmere at kende, hører ikke så meget radio måske, derfor har jeg ikke
lagt så meget mærke til dem før nu.
På forhånd tak
Søren

Fra : schlafen

Dato : 12-08-05 09:02

"Familien Nielsen" <famniel@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lidt nærmere at kende, hører ikke så meget radio måske, derfor har jeg
> ikke lagt så meget mærke til dem før nu.

De har "kun" udgivet 3 (+ en live) så det er ret nemt at gå til:
Parachutes - 2000
A Rush of Blood to the Head - 2002
X&Y - 2005

min favorit er A Rush.....

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-08-05 15:15

> De har "kun" udgivet 3 (+ en live) så det er ret nemt at gå til:
> Parachutes - 2000
> A Rush of Blood to the Head - 2002
> X&Y - 2005
>
> min favorit er A Rush.....

jeg synes dog det skal tilføjes at alle 3 album er ret gode og alle 3 album
er værd at smide penge efter imo.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : AJC

Dato : 12-08-05 23:04

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in

> jeg synes dog det skal tilføjes at alle 3 album er ret gode og alle 3
> album er værd at smide penge efter imo.

Jeg synes deres musik er for ensformig og helt uden sjæl, lidt ligesom U2.
Har man hørt et nummer, har man hørt dem alle. Det er lige før, at jeg vil
gå så langt og sige at dansktopmusik er mere varierende.

Jeg har tvunget mig selv til at lytte til deres musik flere gange og alle
gange er jeg blevet skuffet. Dog har jeg endnu ikke hørt deres nyeste cd.

At de har så stor succes forstår jeg ikke, dog er det ikke musik, som jeg
ikke kan holde ud at høre på. Der skal meget mere til, før jeg slukker
radioen, f.eks Dick&Gay, 50 Cent, Jokeren, LOC og andet hiphop/rap.

Fra : Kim Jensen

Dato : 13-08-05 15:39

AJC wrote:
> [om Coldplay]
> Jeg synes deres musik er for ensformig og helt uden sjæl, lidt ligesom U2.
> Har man hørt et nummer, har man hørt dem alle.

U2 ensformigt? Du har vist ikke hørt ret meget U2. Nævn mig et rock-band
med større spænd i deres bagkatalog end U2 ...?

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : AJC

Dato : 13-08-05 16:17

Kim Jensen <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> wrote in

> U2 ensformigt? Du har vist ikke hørt ret meget U2. Nævn mig et
> rock-band med større spænd i deres bagkatalog end U2 ...?

F.eks. REM.

Fra : Kim Jensen

Dato : 13-08-05 22:13

AJC wrote:
> F.eks. REM.

Nu nævner jeg tre U2-plader jævnt fordelt over U2s bagkatalog med et
spænd i genrer og stil der IMHO ikke overgåes af tre tilsvarende
REM-plader. Men prøv gerne.

1) War
1) Zooropa
3) POP

Ikke et ondt ord om REM, men af alle de REM-ting jeg har hørt har temaet
været ret fastlåst omkring den traditionelle guitar-rock. U2, derimod,
har ofte (mere end) flirtet med blandt andet det mere elektroniske, og i
kraft af deres mangeårige samarbejde med Brian Eno også ting, der
nærmest tangerer det ambiente (lyt fx til albummet "The Unforgettable
Fire"). Og dette endda uden at medregne de endnu mere eksperimenterende
"sideprojekter" som fx Passengers.

Fra : Peter Juhl

Dato : 13-08-05 23:14

Kim Jensen wrote:

> 3) POP

Den er måske, imhp, ikke lige den fedeste U2 plade (de andre to er
gode valg), selvom Flood, som altid, styrer knapperne formidabelt.

Fra : Kim Jensen

Dato : 14-08-05 22:21

Peter Juhl wrote:
> Den er måske, imhp, ikke lige den fedeste U2 plade (de andre to er
> gode valg), selvom Flood, som altid, styrer knapperne formidabelt.

Smag og behag, men nævnte albums var nu ikke for at fremhæve kvalitet,
men nærmere forskellighed. Personligt er nogle af mine absolutte
U2-favoritter faktisk på POP - fx "If You Wear That Velvet Dress", der
har en stor stjerne hos mig - en smuk oplevelse da de spillede den i
Parken ved PopMart touren - ligesom jeg fx synes at "Heartland" (fra
Rattle and Hum) er noget "overhørt" og hører hjemme i klassen med "One"
og "With or without you".

Heldigvis har vi jo hver vores smag og vores favoritter. Og med U2 er
der jo rigeligt til alle. Man kan, som jeg, elske de intime, mørke
ballader, mens andre sikkert har det på samme måde med de mere kontante
og "hårdere" numre som "Silver and Gold" og "Bullet the Blue Sky".

Og alt dette understøtter kun mit udsagn om, at U2 har en bredde, der
IMHO ikke lader sig matche at andre rock-bands.

Fra : AJC

Dato : 13-08-05 23:55

Kim Jensen <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> wrote in news:42fe6266$0$67262
> [...]

> nærmest tangerer det ambiente (lyt fx til albummet "The Unforgettable
> Fire"). Og dette endda uden at medregne de endnu mere eksperimenterende

Ok, jeg vil prøve at lytte til de omtalte albums.
Tak for din gode tone i dit svar. Det er jeg ikke vant til.

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-08-05 00:53

AJC wrote:

> Ok, jeg vil prøve at lytte til de omtalte albums.
> Tak for din gode tone i dit svar. Det er jeg ikke vant til.

Hvorfor mon? :)

Tror du er offer for en konspiration, eller tror du det er fordi din
egen tone ofte ikke er for pæn?

/David

Fra : AJC

Dato : 14-08-05 05:15

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote in news:42fe87dd$0$171
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Hvorfor mon? :)
>
> Tror du er offer for en konspiration, eller tror du det er fordi din
> egen tone ofte ikke er for pæn?

Det er helt sikkert en konspiration.

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-08-05 07:39

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-08-05 07:59

Kim Jensen wrote:

> U2 ensformigt? Du har vist ikke hørt ret meget U2. Nævn mig et rock-band
> med større spænd i deres bagkatalog end U2 ...?

Hvordan måler man det? Jeg kan komme i tanker om mange bands som jeg
synes har et større "spænd".

Desuden kan musik godt være ensformigt selv om man flirter med flere genrer.

/David

Fra : Astrid

Dato : 14-08-05 15:20

David Rasmussen wrote:

> Hvordan måler man det?

Med det samme instrument som man bruger til at måle, at eens øjenvipper
får 3 gange mere fylde, eller eens hår blir fire gange så
modstandsdygtigt overfor vejr & vind

/astrid

Fra : Kim Jensen

Dato : 14-08-05 22:23

David Rasmussen wrote:
> Hvordan måler man det? Jeg kan komme i tanker om mange bands som jeg
> synes har et større "spænd".

Jeg siger skam ikke at det kan måles (og vejes) - det er jo bare min
personlige mening - men jeg hører da gerne hvilke bands du mener kan
præstere et større spænd? Jeg er meget åben for nye inputs

Fra : Steen Jensen

Dato : 12-08-05 23:09

schlafen <luft@hansa.de> wrote:

> min favorit er A Rush.....

Det var vist osse den, anmelderne kom helt op og juble over.
--
Steen

isteen.smartlog.dk

Fra : Familien Nielsen

Dato : 13-08-05 16:51

Jeg takker og må så lige i den anledning give Kim ret, U2 er i mine øjne
noget af det bedste jeg har hørt - og hører, R.E.M. er også ok men ikke helt
på højde med U2.