gratis musik til film
Fra : Peter Holm

Dato : 11-08-05 11:51

heysa
nogen der kender steder, hvor man kan downloade gratis musik der må bruges
vederlagtfrit som baggrundmusik i film ol. ?

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-08-05 15:16

Hej!

Peter Holm wrote:

> nogen der kender steder, hvor man kan downloade gratis musik der må bruges
> vederlagtfrit som baggrundmusik i film ol. ?

Kan du nøjes med 5.2 millione hits?

<
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2005-32,GGLG:en&q=free+background+music+download

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Peter Holm

Dato : 11-08-05 20:46

Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!

> [...]

jeg kan sikkert nøjes med bare et site, hvor man kan downloade mulik gratis
og royalty free. Ud af de 5.1 mill hits, kan du der selv finde bare eet hvor
det er muligt ? Jeg har prøvet de første 30 hits uden held.
Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Max

Dato : 11-08-05 20:51

Hej peter

> det er muligt ? Jeg har prøvet de første 30 hits uden held.

Så prøv at søge på "royalty free music download" og
vælg f.eks den første link.

Mvh Max

Fra : Peter Holm

Dato : 12-08-05 11:49

Max wrote:
> Hej peter

> Så prøv at søge på "royalty free music download" og
> vælg f.eks den første link.
>
> Mvh Max

er det http://www.partnersinrhyme.com/ du mener ?

I må altså være noget bedre end mig til det her, for jeg kan ikke finde et
eneste nummer der kan hentes kvit og frit.
Kan I linke til noget ?

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Max

Dato : 12-08-05 12:11

Hej Peter

> er det http://www.partnersinrhyme.com/ du mener ?

Ja der er der da masse, du skal godt nok betale for at
få en CD tilsendt, men musiken er gratis at bruge.

> Kan I linke til noget ?

http://www.tradebit.com/filesharing.php/3003/1

Mbh Max

Fra : Peter Holm

Dato : 12-08-05 17:25

Max wrote:
> Hej Peter

> Ja der er der da masse, du skal godt nok betale for at
> få en CD tilsendt, men musiken er gratis at bruge.

> http://www.tradebit.com/filesharing.php/3003/1

Kan du downloade noget gratis på det link ?
Kan du ikke prøve at linke direkte til en fil ?
Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : mikkel.eriksen@gmail~

Dato : 11-08-05 20:17

Du skal kigge efter royalty-free. Du kan vaere heldig at finde noget
der er loebet ud af copyright paa www.archive.org (men det er for
mestendels vedkommende fra foer 1922). Derudover kan du kontakte
diverse amatoermusikere, de vil nogle gange gerne med glaede give dig
musikken gratis mod at blive naevnt i rulleteksterne.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 11-08-05 21:03

Peter Holm skrev:

> nogen der kender steder, hvor man kan downloade gratis musik
> der må bruges vederlagtfrit som baggrundmusik i film ol. ?

Du kunne også skrive til et pladeselskab og spørge. Det gjorde
vi i ca. 1977, da jeg var i O.V.E., og der skulle laves en film om
'Vedvarende Energi'. Vi spurgte Pink Floyd's pladeselskab, og fik
lov til helt gratis at bruge et nummer fra "Wish You Were Here".

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Peter Holm

Dato : 11-08-05 22:04

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> [...]
> 'Vedvarende Energi'. Vi spurgte Pink Floyd's pladeselskab, og fik
> lov til helt gratis at bruge et nummer fra "Wish You Were Here".

smart, det vil jeg da bestemt overveje.

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Bistroist

Dato : 11-08-05 22:19

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> [...]
> 'Vedvarende Energi'. Vi spurgte Pink Floyd's pladeselskab, og fik
> lov til helt gratis at bruge et nummer fra "Wish You Were Here".

<nørd>
Virkelig? Så har de kunnet lide jer, eller også har pladeselskabets
danske afdeling bare været mere samarbejdsvillige end dens britiske
modstykke.
I den oprindelige radio-udgave af Hitchhiker's Guide to the Galaxy var
der en i dag nærmest legendarisk episode, hvor den depressive robot
Marvin nynner (bl.a.) Floyd's "Shine On You Crazy Diamond". Desværre har
den måttet stryges fra senere udgivelser af copyright-hensyn, så Fit the
Third såvidt jeg husker er et par minutter kortere end de andre afsnit.
</nørd>

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 12-08-05 09:26

Bistroist skrev:

> <nørd>
> Virkelig? Så har de kunnet lide jer, eller også har pladeselskabets
> danske afdeling bare været mere samarbejdsvillige end dens britiske
> modstykke. [...]

Vi fortalte dem at vi var nogle non-profit-sol-og-vind-græsrødder.

Det var netop den lange, lækre, instrumentale indledning af "Shine
On You Crazy Diamond" der blev brugt i filmen "Naturlig Energi".

</nørd>
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt