Melodi til sjofel festsang
Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 09-08-05 18:37

Hej

Jeg søger en melodi til en sjofel festsang. Dvs jeg kan godt melodien,
men ved ikke hvad den hedder, og det skal der jo lissom til.

Hvert vers er på 4 linier, og det sjofle består i, at man tror, at man
skal synge noget sjofet, men det sidste ord er skiftet ud med noget,
der er mindre sjofelt:

F.eks:
De mødtes til en fødselsdag
Hun kigged på hans isse
Så troed han at han sku' ha'
en ordentlig røvfuld.... kaffe.

Melodien er lidt langsom og lidt "marchagtig".

Pft
Thomas

Fra : Astrid

Dato : 09-08-05 18:44

Thomas Lund Hansen wrote:
> [...]
> Så troed han at han sku' ha'
> en ordentlig røvfuld.... kaffe.
>

> Melodien er lidt langsom og lidt "marchagtig".

Det kunne være ouverturen fra Elverhøj.

/astrid

Fra : bettersexinc

Dato : 09-08-05 19:45

Det er den der: molak, molak, mak mak mak osv.

Aner ikke hvad den hedder.

bsi

Fra : Ole Laursen

Dato : 09-08-05 20:31

"bettersexinc" <you@cant.mail.me> skrev i en meddelelse
> Det er den der: molak, molak, mak mak mak osv.
>
> Aner ikke hvad den hedder.

Den hedder lige præcis det du skriver. Kan høres her:
https://www.bibliotekernesnetmusik.dk/netmusik/Udlaan?action=gettrack&trackid=80235

Venlig hilsen,
Ole Laursen

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-05 21:21

"Astrid" <ingenspam-tak@ingenspam-tak.org> skrev i en meddelelse
> Det kunne være ouverturen fra Elverhøj.

Tæt på.

Er sikker på det er Minuet fra Elverhøj. Lyt her:

https://www.bibliotekernesnetmusik.dk/netmusik/Udlaan?action=showalbum&lmid=80852

--
Michael
Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-05 15:06

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 09-08-05 20:22

Hit med hele sangen

Fra : Ole Laursen

Dato : 09-08-05 20:31

> Hit med hele sangen

Værsågod: http://www.festlige-sange.dk/index.html?side=fraekstyr.html

Venlig hilsen,
Ole Laursen

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 09-08-05 20:58

Synes godt nok TV2 har taget lidt der fra....

http://www.ebbemunk.dk/tv5/tv2_Kom_Lad_Os_Brokke_Os.html

Alt for meget vold
og lidt for lidt Susse
og ham der Ulrik Kold
ku' eddermame godt trænge til noget, en varm kop kaffe

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-08-05 21:31

"Thomas Lund Hansen" <newsreader@BACKSPACETHISbendejo.dk> skrev i en
meddelelse news:p6qhf15oes1hsve0481q4ohq6v1gfcgigv@4ax.com...

> og det sjofle består i, at man tror, at man
> skal synge noget sjofet, men det sidste ord er skiftet ud med noget,
> der er mindre sjofelt:
----------------

Hej Thomas.

Den sang du tænker på var en stor succes på Dansktoppen i 1973. Den hedder
"Smedens Vise" og er med Lille Palle.

Han laveden efter at han havde haft succes med en anden sjofert som hed "Jeg
er så ked af den hænger nedad". Også en stor Dansktop-succes.

Det må være den smedesang du tænker på, for da skifter han det sidste ord ud
med noget man ikke lige troede. Omkvæddet lyder "tju falderi og trala lula
laj"

Hilse Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-08-05 08:31

> [...]
> Så troed han at han sku' ha'
> en ordentlig røvfuld.... kaffe.
>

> Melodien er lidt langsom og lidt "marchagtig".

Tja, men den ville køre lige så fornemt på " Bamses fødselsdag "

M.V.H.....Benny..

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 10-08-05 08:57

The weakest link Thomas Lund Hansen
<newsreader@BACKSPACETHISbendejo.dk>, dared to write this anyway:

> [...]
>Så troed han at han sku' ha'
>en ordentlig røvfuld.... kaffe.
>

>Melodien er lidt langsom og lidt "marchagtig".

Tak til allesammen. Astrid og Trekroner har ret. Det er netop "Minuet
fra Elverhøj" jeg tænker på.

Thomas