Minimalistisk "Hvad hører du for tiden"
Fra : -V-

Dato : 09-08-05 09:30

Jeg savner inspiration.

Jeg hører Chic - The Very Best Of, Dream Theater - Octavarium, Behemoth -
Demigod og Mastodon - Leviathan, og har brug for noget nyt.

Hvad hører I?

-V-

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 09-08-05 10:08

On Tue, 9 Aug 2005 10:29:50 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Jeg savner inspiration.
>
>Jeg hører Chic - The Very Best Of, Dream Theater - Octavarium, Behemoth -
>Demigod og Mastodon - Leviathan, og har brug for noget nyt.
>
>Hvad hører I?

Jeg er ikke helt sikker på det falder i din smag:

Plastikman - Artifakts & Closer
og
En live-bootleg med Orbital (mp3-fil)

Lidt minimalt også herfra.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 10-08-05 20:36

On Tue, 09 Aug 2005 11:07:44 +0200, Thomas Jespersen
<thomas@lucky-music.dk> wrote:

>Jeg er ikke helt sikker på det falder i din smag:
>
>Plastikman - Artifakts & Closer
>og
>En live-bootleg med Orbital (mp3-fil)

Åh jo, jeg kiggede lige på min audioscrobbler profil. Jeg hører også
"Fade to Bluegrass" der har lavet nogle Bluegrass udgaver af
Metallicas numre, og det er faktisk lykkedes dem ret godt!
--
Now Playing:
Orbital - Live at Maida Vale 28-07-2004

Fra : OlIvEr [6000]

Dato : 09-08-05 10:22

> Jeg savner inspiration.
> Jeg hører Chic - The Very Best Of, Dream Theater - Octavarium, Behemoth -
> Demigod og Mastodon - Leviathan, og har brug for noget nyt.
> Hvad hører I?
---
"Night drive music" har et gratis mix liggende på deres side.. Det er også
kanon!
http://www.night-drive-music.com/ndm_sound/ALECTRICSessionMix2005.zip

Kan virkeligt anbefales!

--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600

Fra : Peter G

Dato : 09-08-05 11:52

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> writes:

> Jeg savner inspiration.
>
> Jeg hører Chic - The Very Best Of, Dream Theater - Octavarium, Behemoth -
> Demigod og Mastodon - Leviathan, og har brug for noget nyt.
>
> Hvad hører I?

Udover Nouvelle Vagues bossanova-vamp af "Too Drunk To Fuck" og "Guns Of
Brixton" mener du?

Jeg har en svaghed for fire noir-numre med The National - 90-Mile Water
Wall, Available, Cardinal Song, Slipping Husband samt et par udvalgte
Craig Armstrong numre.

Jeff Klein - The Hustler. Udmærket, men ikke så fængende.

Lydsporet til filmen "Layer Cake". En film, der har den bedste brug af
Durand Durans "Ordinary World" jeg har hørt. Filmen kan forresten
anbefales som en af de bedre britiske gangsterfilm i nyere tid.

Afghan Whigs med et stemningsfuldt late-night bootleg fra New York 1998,
som burde udgives officielt. Masser af humoristisk bandkommunikation
blandet med et vidunderligt sæt. De spiller endda Black Sabbath med
hornsektion.
http://rapidshare.de/files/3803212/13_-_black_sabbath_jam.mp3.html

Van Halens "Van Halen" og "1984". Jeg skulle høre hvad folks benovelse
skyldtes.

Samt selvfølgelig svenske Eggstone og deres uimodståelige popperler.

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 09-08-05 12:15

-V- wrote:
> Jeg savner inspiration.
>
> Jeg hører Chic - The Very Best Of, Dream Theater - Octavarium,
> Behemoth - Demigod og Mastodon - Leviathan, og har brug for noget nyt.
>
> Hvad hører I?

Blandet guf de sidste par uger:

Force Of Evil: debutskiven
Hatesphere: Bloodred Hatred
Dio: Strange Highways
Roger Waters: In The Flesh live
Sade: Best Of
Mötley Crüe: Shout At The Devil
Pink Floyd: Wish You Were Here
Pink Floyd: A Momentary Lapse Of reason
Mercyful Fate: Return Of The Vampire
Iced Earth: Dark Saga
Slayer: Hell Awaits

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Dopedog

Dato : 09-08-05 12:50

> Jeg savner inspiration.
>
> Jeg hører Chic - The Very Best Of, Dream Theater - Octavarium, Behemoth -
> Demigod og Mastodon - Leviathan, og har brug for noget nyt.
>
> Hvad hører I?

Iron Maiden - Powerslave
Iron Maiden - Seventh Son Of A Seventh Son
Iron Maiden - Brave New World
Iron Maiden - Dance Of Death
Iron Maiden - Iron Maiden

JA Iron Maiden styrer :D

Derudover hører jeg da også lidt den nye Children Of Bodom single (In Your
Face) dog ikke ekstra tracket som er et cover af Oops I Did It Again
(Britney Spears) og det lyder FORFÆRDLIGT! Hvorfor SKAL CoB lave covers af
popsange på deres singler ? På Needled 24/7 var der et cover af Andrew WK's
She Is Beautiful og man kan jo slet ikke høre det er CoB *suk*

-Ronnie

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 09-08-05 14:39

Per-vers - Vers 1.0

Tænk sig at der faktisk findes dansk rap der ikke handler om pik og
patter og min-er-større-end-din.

Fra : Rohde

Dato : 09-08-05 20:36

"Thomas Lund Hansen" <newsreader@BACKSPACETHISbendejo.dk> skrev i en
meddelelse news:icchf1l9tmn572b5uge72an1odube3ec20@4ax.com...
> Per-vers - Vers 1.0
>
> Tænk sig at der faktisk findes dansk rap der ikke handler om pik og
> patter og min-er-større-end-din.

Ja han burde have en præmie. Men efter P3s playlister at dømme er "fuck
diiiiiiiiiiig" musik og alt det luder-fuck-sutterbarepik hiphop jo
topmoderne. Bare ikke her...

/ Rohde (den gamle?)

Fra : Steen Jensen

Dato : 09-08-05 17:44

-V- <Diplomaten@snotmail.com> wrote:

> Hvad hører I?

En meget blandet landhadel:
Pro-Pain
Hustlerne
Backstreet Girls (hører jeg ALTID)
Toy Dolls
En hulens masse podcasts
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 09-08-05 18:34

> Jeg savner inspiration.
>
> Jeg hører Chic - The Very Best Of, Dream Theater - Octavarium, Behemoth -
> Demigod og Mastodon - Leviathan, og har brug for noget nyt.
>
> Hvad hører I?

Byzantine - ... And they shall take up serpents

Groove metal ligesom Lamb of God, men anderledes... Pissefedt!

Fra : Koeffe

Dato : 09-08-05 22:17

"-V-"

| Hvad hører I?

Zapp Zapp - What Does Fish Is?
Zapp Zapp - You Better Believe
Drori-Hansen Furniture - Family
Drori-Hansen Furniture - For Their Friends
Coheed & Cambria - In Keeping Secrets Of Silent Earth 3
Bamse & Kylling - Regnsangen :cD
Bamse & Kylling - Jodlesangen :cp - jodeley heheeeee!

Det er hvad der ruller i mine afspillere for tiden.

--
Koeffe

Fra : S. Sørensen

Dato : 09-08-05 23:06

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg hører Chic - The Very Best Of, Dream Theater - Octavarium, Behemoth -
> Demigod og Mastodon - Leviathan, og har brug for noget nyt.

Alice Cooper - Dirty Diamonds,
Wuthering Heights - Far From The Maddening Crowd,
Led Zeppelin - The Early Days
Led Zeppeling - The Latter Days
Dio - Killing The Dragon
W.A.S.P - The Neon God

Steinbjørn

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-05 23:22

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg savner inspiration.
>
> Jeg hører Chic - The Very Best Of, Dream Theater - Octavarium, Behemoth -
> Demigod og Mastodon - Leviathan, og har brug for noget nyt.
>
> Hvad hører I?

Cd'er jeg lige kan huske, der har været forbi afspilleren de sidste par
uger:
U2 - How To Dismantle An Atomic Bomb
Coldplay - X & Y
The White Stripes - Get Behind Me Satan
The Raveonettes - Pretty in Black
Tori Amos - The Beekeeper
Love Shop - Go
Love Shop - Det løse liv
Brendan Benson - The Alternative To Love
Interpol - Antics
Cat Stevens - Tea for the Tillerman
Johnny Madsen - Udenfor Sæsonen
Allan Olsen - En Gros

Mvh Mikkel

Fra : Sune Salminen

Dato : 10-08-05 12:06

-V- wrote:
> Jeg savner inspiration.
>
> Jeg hører Chic - The Very Best Of, Dream Theater - Octavarium,
> Behemoth - Demigod og Mastodon - Leviathan, og har brug for noget nyt.
>
> Hvad hører I?

Jeg hører bl.a. 'World Citizen - I Won't Be Disappointed' med Ryuichi
Sakamoto og David Sylvian.

Og Prince Live in Las Vegas.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Peter G

Dato : 10-08-05 20:23

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> writes:

> Jeg hører bl.a. 'World Citizen - I Won't Be Disappointed' med Ryuichi
> Sakamoto og David Sylvian.

Kort anmeldelse?

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 10-08-05 20:31

On Wed, 10 Aug 2005 21:22:47 +0200, Peter G <peterg@despammed.com>
wrote:

>http://www.audioscrobbler.com/group/dk-kultur-musik

Bemærk at audioscrobbler er ved at blive flyttet til last.fm. Den nye
url er:

http://www.last.fm/group/dk-kultur-musik

Fra : Sune Salminen

Dato : 12-08-05 11:13

Peter G wrote:

> Kort anmeldelse?

En stream of consciousness om at leve, rejse og elske, tilsat kemisk,
digitalt knitrende bål.

-Sune

Fra : Peter G

Dato : 16-08-05 12:01

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> writes:

> En stream of consciousness om at leve, rejse og elske, tilsat kemisk,
> digitalt knitrende bål.

Lyder som noget syret minimal-ambient ikke ulig "Blemish"? Jeg er
allerede skeptisk.

Fra : Sune Salminen

Dato : 29-08-05 10:18

Peter G wrote:

> Lyder som noget syret minimal-ambient ikke ulig "Blemish"? Jeg er
> allerede skeptisk.

Jeg kender ikke Blemish..

Jeg synes ikke det er et specielt 'syret' nummer, men det kan jo være du
har nogle andre associationer med det ord.
Teksten er rigtig fed og jeg kan godt lide hans stemme. Da jeg hørte
nummeret første gang syntes jeg den var irriterende, men så var jeg ude
at rejse og da jeg kom hjem gav teksten så meget mening at hans stemme
holdte op med at irritere mig.

-Sune

Fra : Peter G

Dato : 29-08-05 18:15

> Jeg kender ikke Blemish..

"Blemish" var Sylvians forrige pladeudgivelse. Den tog ordene ambient,
guitarspil og syret og sammensatte dem på en måde, der testede selv den
hårde kerne af fans. Ikke en plade man skal høre som introduktion.
Scott Walker har sin "Tilt", Sylvian sin "Blemish".

> Jeg synes ikke det er et specielt 'syret' nummer, men det kan jo være du
> har nogle andre associationer med det ord.

Nu har jeg fået hørt numrene og kan roligt konstatere at, hvad angår
Sylvian, er det ikke det mindste syret. Det er tværtimod en meget -
relativt set - 'mainstream' og fængende produktion fra hans side ;)

> [...]
> nummeret første gang syntes jeg den var irriterende, men så var jeg ude
> at rejse og da jeg kom hjem gav teksten så meget mening at hans stemme

Det lyder som om du ikke kender til Sylvians andre værker. Start
evt. med "Secrets From The Beehive", "The First Day" eller "Brilliant
Trees". Tre vidt forskellige plader, med hver deres charme.

Fra : Sune Salminen

Dato : 03-09-05 15:00

Peter G wrote:

> [...]
> den hårde kerne af fans. Ikke en plade man skal høre som introduktion.
> Scott Walker har sin "Tilt", Sylvian sin "Blemish".

David Bowie har sin Tin Machine..

> [...]
> evt. med "Secrets From The Beehive", "The First Day" eller "Brilliant
> Trees". Tre vidt forskellige plader, med hver deres charme.

Jeg kender ganske rigtigt intet til David Sylvian (eller hans gamle
gruppe Japan) men jeg læste lidt om ham rundt omkring efter jeg opdagede
det nummer og jeg synes han virker spændende. Secrets from the Beehive
og Brilliant Trees fik en klokke til at ringe i mit hovede, jeg tror jeg
har skrevet begge titler ned et eller andet sted en gang. Tak for
anbefalingerne G.

-Sune

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 10-08-05 12:27

-V- skrev:
> Hvad hører I?

Udvalg fra cd-afspilleren:

John Mayer: Heavier Things
Mario: Turning Point
Whitney Houston: Whitney
Maroon 5: Songs About Jane
Nelly: Country Grammar
Dionne Warwick: Best Of
Brand New Heavies: Best Of
Queen: Greatest Hits Vol. I
Oasis: What's the Story, Morning Glory
Carole King: Tapestry

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 10-08-05 12:37

-V- wrote:

> Hvad hører I?

Jimi Hendrix - Live at The Fillmore East
Jimi Hendrix - BBC Sessions
Derek and The Dominos - Layla and Other Assorted Love Songs
Joni Mitchell - Hejira
Janis Joplin - Live at Winterland '68
N.W.A - Greatest Hits
Elmore James - Dust My Broom

Carl

Fra : Propellen

Dato : 10-08-05 18:38

On Tue, 9 Aug 2005 10:29:50 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

I den sidste måneds tid:

Pantera - VDOP (Er blevet voldspillet i bilen)
Tori Amos - The Beekeper + bagkatalog + bootlegs + + + Altid Tori
hehe

Værsgo 2 - Er vild med Nephews version af Byens Hotel
Nailbomb - Point Blank
U2 - How to....
Marie Frank - Vermillion
Portishead - NYC Live