Brats 1980 (25 års jubilæum).
Fra : Steen Jensen

Dato : 06-08-05 14:56

Dette var vist den første danske heavy rock LP, der udkom. Tænk at det
er 25 år siden
http://isteen.smartlog.dk/25364_1980.html

--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Fatter Brik

Dato : 06-08-05 19:55

Fix - Fixation regnes så vidt jeg ved for den første danske heavy plade?
1979 så vidt jeg husker....

:)

Fra : Steen Jensen

Dato : 06-08-05 19:59

Fatter Brik <Fatter@brik.dk> wrote:

> Fix - Fixation regnes så vidt jeg ved for den første danske heavy plade?
> 1979 så vidt jeg husker....

Jamen det kan være du har ret - jeg kender den faktisk ikke.
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Steen Jensen

Dato : 07-08-05 15:52

Fatter Brik <Fatter@brik.dk> wrote:

> Fix - Fixation regnes så vidt jeg ved for den første danske heavy plade?
> 1979 så vidt jeg husker....

Jeg kan ikke se noget om dem på nettet - har du et link?
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Fatter Brik

Dato : 07-08-05 16:04

Alt hvad jeg lige kan huske på stående fod er at den vist er udgivet på
ROCORD records....Rocord lå på Amager og udgave vist kun 3 titler i årene
omkring 1979-80.....et af medlemmerne fra Red Squares skulle vist have
spillet en rolle i udgivelsen.....jeg har ikke pladen hjemme i øjeblikket
men får den tilbage først på ugen, så kan jeg jo smide et billede i binaer.

Andre er velkomne til at supplere....

:)

Fra : MahPsx

Dato : 06-08-05 23:18

Steen Jensen wrote:
> Dette var vist den første danske heavy rock LP, der udkom. Tænk at det
> er 25 år siden
> http://isteen.smartlog.dk/25364_1980.html

Ja tak for reminderen - det er vist blevet tid til lige at lytte den
igennem engang igen.

Jeg fandt den på CD for et par år siden, og undrede mig egentlig over at
den var blevet genoptrykt på CD, men den vækkede lidt gode minder, så
den kom hjem til samlingen.

Selvom den nok mest lyttes af nostalgiske grunde, er da dog alligevel
noget 'lytbart' over Heavy Rocker, B-Brain og OY-905...

/MahPsx

Fra : Steen Jensen

Dato : 07-08-05 08:51

MahPsx <mahpsx@yahoo.dk> wrote:

> Jeg fandt den på CD for et par år siden, og undrede mig egentlig over at
> den var blevet genoptrykt på CD, men den vækkede lidt gode minder, så
> den kom hjem til samlingen.

Jeg så den osse genoptrykt for en del år siden - det var efter jeg havde
siddet og nørklet, med at lægge musikken fra et kasettebånd ind på
computeren, renset og justeret lyden, og lægge den tilbage på en CD

Du har ret i, at det nok mest er af nostalgiske grunde, man hører den,
for musikken er nok ikke specielt tidssvarende i dag. Hold kæft hvor har
jeg tit jammet med på 'Heavy Rocker' - som hen 'Zombie People' i deres
oprindelige version...som var med på Pære Punk-opsamlingen.
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Pjensen73

Dato : 12-08-05 20:04

Steen Jensen skrev:
> Dette var vist den første danske heavy rock LP, der udkom. Tænk at det
> er 25 år siden
> http://isteen.smartlog.dk/25364_1980.html

Har puttet coveret ind i dk.binaer

Fra : Fatter Brik

Dato : 12-08-05 21:19

Uden at det skal blive en religiøs diskussion så kommer der her lidt data på
"Fix - Fixation" som jeg tidligere har nævnt som et bud på Danmarks første
heavyplade.

Fix
Fixation
udgivet på Rocords - Artellerivej 40 - 2300 S
ROLP-5951
Der står på coveret "Also aviable as MC (ROMC-5951), men jeg tvivler nu.

envidere:
All titles composed by FIX
Produced by FIX and Tony London
Engineered by Mike F Andreassen
(c) 1978

Fix: Jim Custance, Jeff King, Steve Wells.

Jeg vil snarest forsøge at smide et par billeder af coveret i binaer

:)

Fra : Steen Jensen

Dato : 12-08-05 22:58

Fatter Brik <Fatter@brik.dk> wrote:

> Fix: Jim Custance, Jeff King, Steve Wells.

Lyder ikke særligt dansk - men de gør Hank de Wank jo heller ikke
(HDW war Hank Shermans aka Rene Krolmarks første scenenavn)
--
Steen

isteen.smartlog.dk