Hvem er backinorkestre?
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-08-05 19:52

Nu ved jeg at GEMALERNE er backingorkester for en masse dansktopsangere,
helt præsis: Birthe Kjær - Keld og Hilda - Dorthe Kollo - Bjørn Tidmand -
Teddy Edelmand - Kisser og Søren - Richard Ragnvald - Susanne Lana

Nu kan jeg godt se at det er store og kendte navne, men der er jo også andre
navne, som er mindst lige så kendte. Er der nogen som ved hvem der er
backingorkester for dem? - det er f.eks. navne som: Lis og Per - Flemming
Antony - Benny Berdino og hele rsten af bundtet.

Hvilke orkestre er mest brugt som backingorkester for dansktop-solister?

Bruges Søren Sebber Larsen - Jan Glæsel - Henrik Krogsgård - Frans
Bak, og i givet fald, hvem bbacker de op?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-05 22:00

Den éne rædselsfulde gang jeg har været til en Lis og Per koncert (I
forbindelse med mit daværende arbejde)
bestod backingorkesteret af en CD afspiller.
Der er imidlertid ingen tvivl om at denne CD afspiller var den mest
musikalske af de tilstedeværende på scenen.

Vokalisterne
- som bestod af en herre der mest af alt lignede en Kendukke med strålesyge
og et fin dame som bestod af 15% kvinde og 85 % bruncreme og pudder -
ville sjældent bruge de samme toner som "backingbandet"
hvilket resulterede i nogle fantastiske disharmonier som ikke engang jodle
kjeld kunne ha gjort smukkere.

Det var en koncertoplevelse jeg altid vil huske

Esben

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42f261f3$0$162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Pipeline

Dato : 05-08-05 01:27

> [...]
> andre
> navne, som er mindst lige så kendte. Er der nogen som ved hvem der er

Nu ved jeg ikke lige om man kan kalde dem for orkestre, men her er et par
bud:
Roland EM-15
Yamaha DGX 205
Korg PA-60
Casio CTK-230

Eller kort sagt: Ethvert keyboard der kan levere middelmådige General
MIDI-lyde.

MVH
Pipeline

Fra : plh

Dato : 06-08-05 06:00

"Pipeline"

> [...]
> Korg PA-60
> Casio CTK-230
>
> Eller kort sagt: Ethvert keyboard der kan levere middelmådige General

Det svar var ikke bare sjovt, det var også rigtigt...- men dertil skal også
tilføjes 6-7 akkorder i familie med en c-dur skala, som ovennævnte maskiner
sættes til at autotransponere hvis sangerne har en erkendelse af hvilken
toneart de fungerer i.

Og så en halv tone op til sidst....

Per