Depeche Mode - Precious
Fra : Peter

Dato : 04-08-05 13:56

Har netop hørt den nye single - og fans af de gode englændere kan roligt
glæde sig: Det er SÅ godt!
Tilbage til rødderne; godt med små keyboardfinurligheder, elektrobas, en
inderlig Dave Gahan og naturligvis lidt guitar fra Martin Gore.

/Peter

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 04-08-05 15:53

Peter wrote:
> [...]
> Tilbage til rødderne; godt med små keyboardfinurligheder,
> elektrobas, en inderlig Dave Gahan og naturligvis lidt guitar fra

Ihhhh glæder mig som en lille knægt!! SKAL satme oxxo ind og se dem!! :))

--
Vh. Henrik Sørensen

Fra : Peter

Dato : 04-08-05 16:26

Henrik Sørensen wrote:

> Ihhhh glæder mig som en lille knægt!! SKAL satme oxxo ind og se dem!! :))

Ditto! Koncerterne i Tyskland er stort set allerede udsolgt, så der
bli'r måske rift om pappet.
17. oktober synes endelig langt væk (hvor albummet sku' komme).

/Peter

Fra : Martin Koch Andersen

Dato : 05-08-05 14:57

Peter wrote:
> Ditto! Koncerterne i Tyskland er stort set allerede udsolgt, så der
> bli'r måske rift om pappet.

Forhåbentligt holder de sig fra det der system, med at give billetter,
som fanklubben, kan købe tidligere end salget til andre osv. Som ved U2
og Coldplay. Det er et besynderligt system, synes jeg.

Salget starter 5. september kl. 10 på billetlugen.dk. Jeg tror, jeg
flipper, hvis jeg ikke får et par :)

Held og lykke til jer andre også.

--
Martin - http://925.dk
"I’m learning to live, living to learn."

Fra : Per Madsen

Dato : 04-08-05 18:03

Peter <ihatespam@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> Tilbage til rødderne; godt med små keyboardfinurligheder, elektrobas, en
> inderlig Dave Gahan og naturligvis lidt guitar fra Martin Gore.

Jeps...den er super fed...Minder mig dog lidt om Circulations nummer der
hedder "Magenta" i visse dele af nummeret...Men hvorom end alt
er..Precious er et supert nummer
--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-08-05 19:16

Peter skrev:
!
>Tilbage til rødderne; godt med små keyboardfinurligheder, elektrobas, en
>inderlig Dave Gahan og naturligvis lidt guitar fra Martin Gore.

Nå jeg troede lige at de havde fået Vince Clarke med igen, når nu det var
tilbage til rødderne

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : ASKF

Dato : 04-08-05 23:06

Ivan V. Klattrup ytrede sig i <xn0e5lssaogjey006@dtext01.news.tele.dk>
med dette:

>Peter skrev:
>!
>
>Nå jeg troede lige at de havde fået Vince Clarke med igen, når nu det var
>tilbage til rødderne

Vince var jo kun med til at danne gruppen og lave deres første album.
Efter Speak & Spell forlod han dem til fordel for Alison Moyet (de
dannede sammen gruppen/duoen Yazoo).

Allerede på DMs andet album kunne man jo tydeligt høre at Vince var væk
og det er den stil de startede der, og ikke ændrede så meget på de næste
5-7 år, som må betegnes som deres "rødder".

Jeg tvivler faktisk på at DM havde været så populære den dag i dag, hvis
Vince var forblevet i gruppen, vi har jo oplevet op gennem halvfemserne
at han ikke rigtig har været i stand til at forny sig nok og følge med
tiden - var hans sidste hit ikke tilbage i '93-95?

Bortset fra det, så holder Speak & Spell stadig tekstmæssigt.

UPS, nu blev dette metalhead lige afsløret som en gammel DM-freak

PS. I 80'erne havde jeg to favorit bands, DM og Iron Maiden. På et
tidspunkt kunne jeg faktisk alle deres tekster uden af, samt nævne
hvilket nummer på hvilken plade der indeholdt X strofe og hvor i
nummeret det optrådte, uden at jeg skulle tænke mere end et minut over
det. Trist at denne viden for længe siden er gledet ud i glemslens tåger
og at jeg i dag end ikke er i stand til at nævne rækkefølge, endsige
årstal for albums. :-/
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Pipeline

Dato : 05-08-05 01:17

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at han ikke rigtig har været i stand til at forny sig nok og følge med
> tiden - var hans sidste hit ikke tilbage i '93-95?

Fy skam dig! Vince Clarke og Erasure hitter skam stadig. Bare siden 2003,
har de haft singler som nummer 15, 14, 13, 10 og 4 på den engelske hitliste.
Deres seneste album 'Nightbird' er et fantastisk album og det bedste siden
'Wonderland' IMHO.
Så Vince kan skam stadig. Men vi er enige i at DM nok ikke ville eksistere
idag, hvis Vince stadig var en del af gruppen. Dertil er han vist for
dominerende.
MVH
Pipeline

Fra : Angina

Dato : 04-08-05 21:25

"Peter" <ihatespam@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tilbage til rødderne; godt med små keyboardfinurligheder, elektrobas, en
> inderlig Dave Gahan og naturligvis lidt guitar fra Martin Gore.

Og hvordan slipper man afsted med at høre det???
Ved at befinde sig uden for Danmarks grønne grænser, eller hur??

Fra : Per Madsen

Dato : 04-08-05 21:59

Angina <junk1234@mail.dk> wrote:

> "Peter" <ihatespam@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvordan slipper man afsted med at høre det???
> Ved at befinde sig uden for Danmarks grønne grænser, eller hur??

Man googler på "Depeche Mode Previous" ...du skal måske lede lidt men
de ligger der
--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.dk

Fra : Angina

Dato : 04-08-05 22:58

> Man googler på "Depeche Mode Previous" ...du skal måske lede lidt men
> de ligger der
> --
> Mhv. Per Madsen
> Blog: http://www.madsenblog.dk
> ...music, news, mac etc. etc.

Tak for det, det lykkedes langt om længe
Fedt nummer, Precious, kan kun glæde mig til albummet kommer i handlen...

Fra : ASKF

Dato : 04-08-05 23:36

Per Madsen ytrede sig i
<1h0sl0f.1kbhr4nm09dxcN%permandREMOVETHIS@cool.dk> med dette:

>Man googler på "Depeche Mode Previous" ...du skal måske lede lidt men
>de ligger der

Gik lidt sløvt at hente den (tog ca. 12 minutter) :-/

Kan kun sige at jeg glæder mig, for den lyder som en kombination af
stilen fra Black Celebration og Violator, selvom man ikke kan kalde
Violator for deres "rødder", den og Music for the Masses var jo noget af
et stilskifte (måske husker jeg galt og der var en i mellem, ud over 101
- gider ikke hive pladerne frem på dette sene tidspunkt).

Ps. Var Personal Jesus ikke deres første nummer hvor de brugte guitar?
(de lavede den i adskillige versioner).
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Per Madsen

Dato : 05-08-05 00:07

ASKF <nospam@askf.dk> wrote:

> Ps. Var Personal Jesus ikke deres første nummer hvor de brugte guitar?
> (de lavede den i adskillige versioner).

Jo, det har du vist ret i...ihvertfald i sådan mere udpræget grad, omend
der dog tidligere er blevet listet en kort guitar ind hist og her
(Stripped og...ehhh...så kan jeg faktisk ikke lige komme på flere...)

Her er forresten DM: Personal Jesus (Live)...får kuldegysninger hver
gang jeg ser/hører den...:

http://demand1.stream.aol.com/ramgen/aol/us/aolmusic/artists/wmg/depeche
mode/depechemode_personaljesus_bb8.rm

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.dk

Fra : Pipeline

Dato : 05-08-05 01:09

"Per Madsen" <permandREMOVETHIS@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, det har du vist ret i...ihvertfald i sådan mere udpræget grad, omend
> der dog tidligere er blevet listet en kort guitar ind hist og her
> (Stripped og...ehhh...så kan jeg faktisk ikke lige komme på flere...)

DM har faktisk brug guitar på alle deres albums. Det er bare ikke helt let
at spotte den på de første skiver, men den er der
Mvh
Pipeline

Fra : Peter Juhl

Dato : 05-08-05 01:52

ASKF wrote:

> Ps. Var Personal Jesus ikke deres første nummer hvor de brugte
> guitar? (de lavede den i adskillige versioner).

Jeg holder mere på Behind The Wheel (og Route 66).

Fra : Jesper Larsen

Dato : 05-08-05 22:47

Hvis du er heldig finder du også en video til numret - kan ikke helt afgører
og det er et rough eller det er videoen- men ok er den da

DoC

Fra : Per Madsen

Dato : 06-08-05 02:01

Jesper Larsen <docone@mail.dk> wrote:

> Hvis du er heldig finder du også en video til numret - kan ikke helt afgører
> og det er et rough eller det er videoen- men ok er den da
>

> DoC

Ja..svært at sige.."light on David" osv...kunne meget vel være en
ikke-færdiggjort version

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.dk

Fra : Peter G

Dato : 06-08-05 02:06

"Jesper Larsen" <docone@mail.dk> writes:

> Hvis du er heldig finder du også en video til numret - kan ikke helt afgører
> og det er et rough eller det er videoen- men ok er den da

Det er en ufærdig arbejdskopi.

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.

Fra : Peter Juhl

Dato : 05-08-05 02:00

Peter wrote:

> Har netop hørt den nye single - og fans af de gode englændere kan
> roligt glæde sig: Det er SÅ godt!

Den lyder lovende - håber det bliver lidt mindre som Exciter.

> Tilbage til rødderne; godt med små keyboardfinurligheder, elektrobas,
> en inderlig Dave Gahan og naturligvis lidt guitar fra Martin Gore.

Selvom Ultra er en af mine favoritter, så synes jeg stadig deres lyd
mangler Alan Wilders mystiske påfund og de utrolig mange lag der var i
deres lyd dengang - i dag er deres lyd noget mere minimalistisk, og med
færre samples, det er lidt en skam.

Fra : Mette og René

Dato : 12-08-05 13:55

> [...]
> Tilbage til rødderne; godt med små keyboardfinurligheder, elektrobas, en
> inderlig Dave Gahan og naturligvis lidt guitar fra Martin Gore.

er der en der ved om der er en demo af sangen et sted på nettet(precious)

René

Fra : Kenneth Jakobsen

Dato : 14-08-05 18:59

Det er der.... og det er et fedt nummer!