Åge, du får din egen kanal ;-)
Fra : Steen Jensen

Dato : 03-08-05 14:46

Fra DR's nyheddsbrev:
Med de mange nye sendemuligheder på DAB og Internet vil DR kunne
præsentere meget mere musik for lytterne. I efteråret tester DR således
en række nye musikkanaler indenfor de genrer, som til hverdag må nøjes
med enkeltstående prorammer i DRs radiokanaler. Det gælder bl.a.
verdensmusik, folkemusik og elektronisk musik, men også dansktoppen vil
få sin egen radiokanal.

--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-08-05 15:52

Steen Jensen skrev:

>men også dansktoppen vil få sin egen radiokanal.

så mangler der kun en som sender schlager

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Steen Jensen

Dato : 03-08-05 16:21

Ivan V. Klattrup <ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

> så mangler der kun en som sender schlager

Hvad kendetegner egentligt 'dansktopmusik' og hvad kendetegner
'schlagermusik'?
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-08-05 16:37

Steen Jensen skrev:

>Hvad kendetegner egentligt 'dansktopmusik' og hvad kendetegner
>'schlagermusik'?

Aner det ikke, men meget af det som Åge snakker om er jo ikke dansk musik,
men tysk musik, og jeg har en fornemmelse af at den tyske musik som han
omtaler er schlager.
men om dansktop også er en del af schlager aner jeg ikke, jeg har ikke ret
meget styr på de forskellige genrer.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Steen Jensen

Dato : 03-08-05 19:55

Ivan V. Klattrup <ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

> men om dansktop også er en del af schlager aner jeg ikke, jeg har ikke ret
> meget styr på de forskellige genrer.

Det flyder vist ud i det uvisse...
Mon ikke 'dansktop', er 'schlager' sunget på dansk?
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 03-08-05 19:58

> Det flyder vist ud i det uvisse...
> Mon ikke 'dansktop', er 'schlager' sunget på dansk?
> --
> Steen

Det ER det!

Anders

Fra : Allan Krautwald

Dato : 03-08-05 17:25

> så mangler der kun en som sender schlager
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Den kommer nok til at DR-Åge