Spil på film?
Fra : Kim2000

Dato : 05-09-05 20:04

Der er kommet et hav spil, der er bygget på film, men er det kommet ret
mange den anden vej. Jeg kan kun lige komme i tanke om den fremragende
Resident Evil serie og den helt igennem forfærdelige Mortal Kombat.

mvh
Kim

--
www.damat.dk kan du hente Samfundet omkring os gratis.
Din Computer er et online computerblad, som kan hentes 6 gange om året -

Fra : Thomas

Dato : 05-09-05 20:39

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse
> Der er kommet et hav spil, der er bygget på film, men er det kommet ret
> mange den anden vej. Jeg kan kun lige komme i tanke om den fremragende
> Resident Evil serie og den helt igennem forfærdelige Mortal Kombat.

Street Fighter
Super Mario Brothers
Doom (er lige på trapperne)

Der er blevet lavet utallige animations-film, tegnefilm og manga-tegnefilm
over
computer-spil. (Street Fighter, Final Fantasy og sikkert mange andre)

Fra : Kim2000

Dato : 05-09-05 20:48

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEMail.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Street Fighter

Hvis jeg ikke husker helt galt så var det en karrikatur af actionfilm og
en ganske morsom parodi på actionspil/actionfilm. Naturligvis med Van
Damme som parodi på den dårlige skuespiller, men det var sikkert ikke
med vilje

> Super Mario Brothers
> Doom (er lige på trapperne)

Næh, er det ikke først næste år ved juletid, man regner med den?

> Der er blevet lavet utallige animations-film, tegnefilm og
> manga-tegnefilm over
> computer-spil. (Street Fighter, Final Fantasy og sikkert mange andre)

Final Fantasy havde jeg helt glemt, den er ellers en af mine
yndlingsfilm, er Titan AE mon bygget over et spil?

mvh
Kim

--
www.damat.dk kan du hente Samfundet omkring os gratis.
Din Computer er et online computerblad, som kan hentes 6 gange om året -
gratis.
Nr. 31 er netop udkommet
www.damat.dk

Fra : Thomas

Dato : 05-09-05 22:10

> [...]
> en ganske morsom parodi på actionspil/actionfilm. Naturligvis med Van
> Damme som parodi på den dårlige skuespiller, men det var sikkert ikke med

Ingen anelse om, om det var ment som en parodi - Men det endte ihvertfald
med at blive det...
Men faktum er, at den ER bygget over et computerspil.

> Næh, er det ikke først næste år ved juletid, man regner med den?

Der er da heller ikke mere end et par måneder til

> Final Fantasy havde jeg helt glemt, den er ellers en af mine yndlingsfilm,
> er Titan AE mon bygget over et spil?

Ingen anelse - Jeg har ihvertfald ikke hørt om et Titan AE spil...

..Thomas

Fra : Peter Larsen

Dato : 05-09-05 22:19

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> wrote in message

> [...]
> en ganske morsom parodi på actionspil/actionfilm. Naturligvis med Van
> Damme som parodi på den dårlige skuespiller, men det var sikkert ikke med

Street Fighter var et skrækkeligt forsøg på at lave en børne-action film.

> Næh, er det ikke først næste år ved juletid, man regner med den?

US premiere 21. Oktober i år.

> Final Fantasy havde jeg helt glemt, den er ellers en af mine yndlingsfilm,
> er Titan AE mon bygget over et spil?

Nej, det er den ikke.

Fra : Ole Kofoed

Dato : 09-09-05 14:16

> "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse

> Street Fighter

Også med i en enkelt scene i City Hunter (Jackie Chan) -
http://www.imdb.com/title/tt0103950/ :

"There's also the legendary Street Fighter sequence between Jackie and Gary
Daniels, with each taking the role of several of the video game characters
in one of the film's most frenetic fight scenes."

Mvh.

Ole

Fra : Dopedog

Dato : 11-09-05 10:42

> Doom (er lige på trapperne)

Halo bliver også filmatiseret SVJV

Fra : Morbid Angel

Dato : 05-09-05 20:48

On Mon, 5 Sep 2005 21:03:30 +0200, "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk>
wrote:

> [...]
>mange den anden vej. Jeg kan kun lige komme i tanke om den fremragende
>Resident Evil serie og den helt igennem forfærdelige Mortal Kombat.

Alt Uwe Boll laver =)~

Mvh

MA

Mine DVDfilm: http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/MorbidAngel

Fra : No Humor Man

Dato : 05-09-05 21:19

Kim2000 wrote:
> [...]
> mange den anden vej. Jeg kan kun lige komme i tanke om den fremragende
> Resident Evil serie og den helt igennem forfærdelige Mortal Kombat.

Tomb Raider 1 + 2

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
The Insane Asylum: http://www.fortunecity.com/marina/anchor/986/

Fra : MM

Dato : 05-09-05 21:50

> Der er kommet et hav spil, der er bygget på film, men er det kommet ret
> mange den anden vej. Jeg kan kun lige komme i tanke om den fremragende
> Resident Evil serie og den helt igennem forfærdelige Mortal Kombat.

Der er også Alone In The Dark, som udkom i USA for ik så længe siden, tror
ik den har været her endnu, jeg har i hvert fald ikke set noget til den, men
det skulle heller ikke ligefrem være et mesterværk... tværtimod

~MM

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-09-05 22:53

Hej!

MM wrote:

> Der er også Alone In The Dark, som udkom i USA for ik så længe siden, tror
> ik den har været her endnu, jeg har i hvert fald ikke set noget til den, men
> det skulle heller ikke ligefrem være et mesterværk... tværtimod

Den kan du godt gå undenom - tro mig, jeg har set den... :)

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : MM

Dato : 06-09-05 16:34

> Den kan du godt gå undenom - tro mig, jeg har set den... :)

Det var jo det jeg frygtede, spillene er ellers rigtig fede, en go gang
creepy stemning er ej at fornægte

Tror faktisk Realms of the Haunting (hvis der er nogen som har spillet det)
ville være rigtig sej på film, hvis det blev gjort rigtigt altså (læs: have
intet med Uwe Böll at gøre)

~MM

Fra : Dopedog

Dato : 11-09-05 10:40

> [...]
> ik den har været her endnu, jeg har i hvert fald ikke set noget til den,
> men det skulle heller ikke ligefrem være et mesterværk... tværtimod

Det er den heller ikke. LANGT fra !

Fra : Lasse Hansen

Dato : 05-09-05 22:14

Sin City <=> Max Payne måske?
Og så hører jeg noget om at de vil have Vin Diesel til at spille Hitman.

Fra : Peter Larsen

Dato : 05-09-05 22:21

"Lasse Hansen" <in@vali.d> wrote in message
> Sin City <=> Max Payne måske?

Eller tegneserien Sin City?

http://en.wikipedia.org/wiki/Sin_City

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-09-05 07:44

On Mon, 5 Sep 2005 23:14:28 +0200, "Lasse Hansen" <in@vali.d> wrote:

>Sin City <=> Max Payne måske?
>Og så hører jeg noget om at de vil have Vin Diesel til at spille Hitman.

Nej, nej. Det skal da være Thomas Gravesen.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 06-09-05 12:43

> Nej, nej. Det skal da være Thomas Gravesen.

Hvor 80'eragtigt.

Det skal da være Yul Brynner. Man snupper bare de bedste billeder fra
Westworld og manipulerer dem lidt.

Mark

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-09-05 13:00

"Lasse Hansen" <in@vali.d> writes:

> Sin City <=> Max Payne måske?

Arh. Det faktum, at begge er film noir-ting gør vel ikke den ene
afhængig af den anden.

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-09-05 07:34

Lasse Hansen wrote:
> Sin City <=> Max Payne måske?

Nu får du helt sikkert skæld ud af en Frank Miller fan her i gruppen.

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 06-09-05 08:39

Kim2000 wrote:
> Der er kommet et hav spil, der er bygget på film, men er det kommet ret
> mange den anden vej. Jeg kan kun lige komme i tanke om den fremragende
> Resident Evil serie og den helt igennem forfærdelige Mortal Kombat.

Wing Commander
Tomb Raider

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 06-09-05 11:15

> [...]
> mange den anden vej. Jeg kan kun lige komme i tanke om den fremragende
> Resident Evil serie og den helt igennem forfærdelige Mortal Kombat.

http://www.imdb.com/name/nm0093051/

Mvh. Martin

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 06-09-05 17:11

> Der er kommet et hav spil, der er bygget på film, men er det kommet ret
> mange den anden vej. Jeg kan kun lige komme i tanke om den fremragende
> Resident Evil serie og den helt igennem forfærdelige Mortal Kombat.

Jeg synes nu Mortal Kombat var pisseunderholdende... Slår helt klart Tomb
Raider 1+2 som jeg synes var noget lort. Aldrig før har jeg set film blot
for at se et glimt af et bryst. Og det fik jeg jo ikke at se : (

Hitman-filmen er jo blevet ødelagt ved castningen af Vin Diesel.

Wing Commander The Movie kunne jeg nu også godt lide.

Fra : Thomas S

Dato : 06-09-05 17:14

Søren Kjeldsen skrev:

> Slår helt klart Tomb
> Raider 1+2 som jeg synes var noget lort. Aldrig før har jeg set film blot
> for at se et glimt af et bryst. Og det fik jeg jo ikke at se : (

Hvis det var dit eneste mål, så valgte du forkert film. Se fx Gia,
så skal du nok få Jolie-bryst.

Thomas S

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 06-09-05 17:46

>Hvis det var dit eneste mål, så valgte du forkert film. Se fx Gia,
>så skal du nok få Jolie-bryst.

Ville selvfølgelig også se om de var noget ved...
Det var de så ikke...

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 06-09-05 18:10

Søren Kjeldsen wrote:

> Ville selvfølgelig også se om de var noget ved...
> Det var de så ikke...

Jolies bryster?

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 06-09-05 22:23

> Jolies bryster?

høhø... nej filmene...
Kan dog godt se misforståelsen ;)

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-09-05 21:24

On 6 Sep 2005 09:14:24 -0700, "Thomas S" <staermose@gmail.com> wrote:

>Hvis det var dit eneste mål, så valgte du forkert film. Se fx Gia,
>så skal du nok få Jolie-bryst.

Det får du i hvert fald i "Taking LIves"

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 06-09-05 17:18

> [...]
> mange den anden vej. Jeg kan kun lige komme i tanke om den fremragende
> Resident Evil serie og den helt igennem forfærdelige Mortal Kombat.

Independence Day (Space Invaders)
Trainspotting (PacMan)
Armageddon (Asteroids)
Wimbledon (Pong)

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Kim2000

Dato : 06-09-05 20:11

"Thomas Hejl Pilgaard" <lazyjones@tdcspace.dk.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse
>
> Independence Day (Space Invaders)
> Trainspotting (PacMan)
> Armageddon (Asteroids)
> Wimbledon (Pong)

Men hvordan fik du kædet Trainspotting (fremragende film) og Pacman
sammen?

mvh
Kim

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 07-09-05 10:28

> Men hvordan fik du kædet Trainspotting (fremragende film) og Pacman
> sammen?

Det handler vel begge om en gut der render rundt i små mørke rum, og spiser
piller mens der bliver spillet monotom dansemusik?

Mvh. Martin

Fra : Thomas

Dato : 10-09-05 21:02

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det handler vel begge om en gut der render rundt i små mørke rum, og
> spiser piller mens der bliver spillet monotom dansemusik?

Æhh... Har du set filmen??

..Thomas

Fra : Kim2000

Dato : 10-09-05 22:55

> "Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Æhh... Har du set filmen??

Ganske enkelt en suveræn film.

Det giver mig fortsat myrekryp, når man ser hans mareridt med
spædbarnet, der kommer kravlede på loftet. Scenen hvor han falder gennem
gulvtæppet (pga overdosis) er filmet helt exceptionelt godt, for slet
ikke at tale om den scene hvor han dykker ned i toilettet efter en
pille.

Kan klart anbefales - jeg så den i Bilka til 20 kroner forleden (godt
nok vhs).

mvh
Kim

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 10-09-05 23:08

Kim2000 wrote:

> Kan klart anbefales - jeg så den i Bilka til 20 kroner forleden

Wow, jeg vidste slet ikke at de var begyndt at vise film i Bilka, men
det lyder sgu billigt!

Hvem ka'

Mikkel

--
Guatemala travel, Spanish studies, volunteering:
http://lakjer.dk/mikkel/spanish.shtml

Fra : Kim2000

Dato : 10-09-05 23:12

"Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Wow, jeg vidste slet ikke at de var begyndt at vise film i Bilka, men
> det lyder sgu billigt!
>
> Hvem ka'

Jojo, man kan jo nå en film mens man står i kø

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 10-09-05 23:21

Kim2000 wrote:
> "Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Jojo, man kan jo nå en film mens man står i kø

Hæhæ, ja lørdag formiddag har du da i hvert fald ret!

Mikkel

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-09-05 00:02

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> writes:

> Kan klart anbefales - jeg så den i Bilka til 20 kroner forleden (godt
> nok vhs).

Sejt!

Man KAN faktisk bruge "godt nok" og "VHS" i samme sætning.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 11-09-05 00:18

Peter B. Juul wrote:

> Sejt!
>
> Man KAN faktisk bruge "godt nok" og "VHS" i samme sætning.

Danser med ulve (DC) eller Magnolia og den slags er helt klart værd at
købe for 20 kr. på VHS, for så kan man sætte tape over hullerne i
hjørnerne og så bare sætte sig til at vente foran fjernsynet til der
kommer noget, for så har man et helt vildt billigt optagebånd.

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-09-05 18:17

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:

> [...]
> hjørnerne og så bare sætte sig til at vente foran fjernsynet til der
> kommer noget, for så har man et helt vildt billigt optagebånd.

Tja, men et optagebånd i elendig kvalitet.

/David

Fra : Robert Eriksen

Dato : 11-09-05 18:36

David Rasmussen wrote:

> Tja, men et optagebånd i elendig kvalitet.

Og i en skæv længde.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 12-09-05 11:45

David Rasmussen wrote:

> Tja, men et optagebånd i elendig kvalitet.

Så kan man benytte det til optagelser fra tv3, så kvaliteterne passer
sammen.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 10-09-05 23:24

Thomas wrote:
> "Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Æhh... Har du set filmen??
>
> .Thomas

Jeg tror han tænkte på det dér med at spøgelserne bliver blå, når man
spiser den *stoooore* pille! *LOL*

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 12-09-05 11:28

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEMail.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Æhh... Har du set filmen??

Jepper, det er en rigtig fed film.

Ovenstående bygger blot på en joke, der lyder på at beviset for at børn ikke
tager skade af computerspil er følgende: I såfald ville alle børn der i
80'erne har spillet Pac-man jo rende rundt idag i små mørke rum og spise
piller mens de lytter til monotom musik. Og det er jo heldigvis ikke sket

Mvh. Martin

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-09-05 13:21

Martin Ohlsson wrote:

> [...]
> piller mens de lytter til monotom musik. Og det er jo heldigvis ikke sket

Hedder det ikke "monoton"?

/David

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 12-09-05 14:07

> Hedder det ikke "monoton"?

Jo.. sorry :(

Mvh. Martin

Fra : Thomas S

Dato : 07-09-05 00:16

Niels Søndergaard skrev:

> Det får du i hvert fald i "Taking LIves"

Ah, men får du så også full nudity photo sessions og en ganske lang
lesbisk scene?

Taking Lives:
Rated R for strong violence including disturbing images, language and
some sexuality.

Gia:
Rated R for graphic depiction of drug abuse, strong sexual content,
language and some violence.

Gia takes the lead

Thomas S

Fra : John Hinge

Dato : 07-09-05 12:13

On 07 sep 2005 Thomas S was heard to say:

> Gia takes the lead

Flawless Victory ? :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Thomas W. Helvard

Dato : 09-09-05 07:32

> [...]
> mange den anden vej. Jeg kan kun lige komme i tanke om den fremragende
> Resident Evil serie og den helt igennem forfærdelige Mortal Kombat.

Double Dragon: The Movie....og jo, den er elendig

- T

Fra : Jesper

Dato : 12-09-05 16:46

> [...]

> mange den anden vej. Jeg kan kun lige komme i tanke om den fremragende
> Resident Evil serie og den helt igennem forfærdelige Mortal Kombat.

Jeg har en stor svaghed for Super Mario Brothers, uhyre underholdende og
stærkt undervurderet.

Fra : klaro@mailcircuit.co~

Dato : 16-09-05 22:01

Lara Croft - Tomb Raider.