Land of the Dead i biograf på Sjælland?
Fra : Optimus Prime

Dato : 01-09-05 13:53

Hvor går den henne? Kan ikke se den på Nordisk Film's liste

Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-09-05 13:15

> Hvor går den henne? Kan ikke se den på Nordisk Film's liste

den er vist taget af plakaten nu - den gik meget kort tid i odense i hvert
fald og jeg nåede ikke selv ind og se den desværre - meget skuffende
faktisk - jeg ved ikke helt hvordan de prioriterer filmens tid i biffen, men
LotD fik alt for lidt tid synes jeg...
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : TBC

Dato : 02-09-05 14:24

"Optimus Prime" <Prime@optimus.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor går den henne? Kan ikke se den på Nordisk Film's liste

Du er for sent ude. Den er taget af plakaten igen. Den har tidligere været
vist i f.eks Palads.

TBC

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 02-09-05 20:08

TBC wrote:

> Du er for sent ude. Den er taget af plakaten igen. Den har tidligere
> været vist i f.eks Palads.

Efter min mening ikke det store der er gået glip af. Den var MEGET
skuffende. Det kan Romero gøre meget bedre... eller også kan han bare ikke
længere.

--
Jacob

Fra : TBC

Dato : 03-09-05 00:43

"Jacob Skaaning" <jskaaning@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse

> Efter min mening ikke det store der er gået glip af. Den var MEGET
> skuffende. Det kan Romero gøre meget bedre... eller også kan han bare ikke
> længere.

Skal jeg så ikke kunne hverken bekræfte eller benægte. Jeg har ikke selv set
den.

TBC

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 03-09-05 08:45

> Efter min mening ikke det store der er gået glip af. Den var MEGET
> skuffende. Det kan Romero gøre meget bedre... eller også kan han bare ikke
> længere.

Ja det kunne have været bedre, men den var nu underholdende nok, og havde
nogle gode ting...men den manglede totalt uhygge.

Mvh. Brian

Fra : sniper_Nolight

Dato : 03-09-05 10:35

> Ja det kunne have været bedre, men den var nu underholdende nok, og havde
> nogle gode ting...men den manglede totalt uhygge.

Jeg ville nu gerne have set den i biffen - om ikke andet så for at kunne
sige at man havde set en Romero zombie film til den org. premiere (nørd,
jeg ved det) - jeg er vild med de 3 gamle, især Dawn, som er en af de bedste
film jeg har og for seriens skyld ville det nu have været skønt, at læne sig
tilbage i sædet. Jeg har slået mig til tåls med, at jeg aldrig får en
oplevelse som Dawn igen - mange ting spillede ind og filmen er mere et
fænomen for mig end bare en film og det kan ingen leve op til - heller ikke
Romero selv, så mine forventninger er ikke overdrevet høje og jeg kan
tilgive ham meget - det skal virkelig være dårligt hvis jeg skal blive
skuffet ... men så er det godt man har DVD

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 03-09-05 13:21

> [...]
> tilgive ham meget - det skal virkelig være dårligt hvis jeg skal blive
> skuffet ... men så er det godt man har DVD

Jamen ´den er slet ikke dårlig, synes du skal se om ikke du kan fange den i
biffen. Når jeg skriver at denne kunne have været bedre, er det med Dawn i
tankerne, den film havde det hele, både uhygge, gode skuespillere, og en
dejlig spooky stemning og en god historie og morale....

Det har den nye ikke, uhyggen er byttet ud med action, men tilgengæld har
den stadig gode og interessante personer. Filmen er velnærmest Romero's eget
remake af Day, og jeg synes klart land er bedre end Day...men slet ikke på
højde med Dawn...så prøv om ikke du kan finde en biograf og få set den,
synes den er udemærket...

Mvh. Brian

Fra : sniper_Nolight

Dato : 03-09-05 14:09

> Det har den nye ikke, uhyggen er byttet ud med action,

De færreste film er uhyggelige nu om stunder - enten er filmene blevet
anderledes eller osse har mange års filmkiggeri gjort en lidt immun.
En Romero zombie film drejer sig for mig 100% om atmosfære! - hvis man
sidder lidt med den der håbløse "vi er alene i verden" - følelse, ja så
mener jeg succeskriteriet er opfyldt... jeg er i den grad træt af gysere,
der kun kan skræmme ved hjælp af musiske chokeffekter og filmen som helhed
ikke er uhyggelig... atmosfære er det vigtigste og Dawn har det i overflod.

> [...]
> ikke på højde med Dawn...så prøv om ikke du kan finde en biograf og få set

min værste frygt er at den er for kort - Dawn remaket var rigtig god og den
kunne snildt have varet lidt længere - jeg kan lide den org. Dawns længde
fordi man mere og mere blev opslugt af den håbløshed de befinder sig i - man
bliver utilpas på en fed måde af atmosfæren.

Her i Odense er der Nordisk films biograf på banegården og Cinemaxx ved
Rosengårdcentret og begge har taget den af plakaten... med lidt held får vi
en fed (måske unrated) DVD og så ser vi den herhjemme med surrounden godt
kørende - det er et fint alternativ

Jeg glæder mig til den uanset.

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 03-09-05 19:07

> De færreste film er uhyggelige nu om stunder - enten er filmene blevet
> anderledes eller osse har mange års filmkiggeri gjort en lidt immun.

De færreste populære gysere nu om stunder er uhyggelige, det vil jeg give
dig ret i, mange af dem er faktisk ret kedelige... Men kan nu stadig blive
utilpas ved at se en film. Men som du også skriver så er det stemningen frem
for chokket der skræmmer mig. Mange af de nyere film som har momenter som
jeg vil kalde uhyggelige, vil mange nok ryste på hovedet af, men fx. så
synes jeg at den første gange jeg så den sjette sans, havde den en meget
skræmmende og uhyggelig stemning i den første del af filmen. Det samme synes
jeg faktisk at The Village havde den første gang jeg så den, disse film er
ikke dicederede gysere, men de fik alligevel de små hår til at rejse sig ´på
mine arme, i nogle scener. Dawn remake er faktisk også lidt uhyggelig. Nigth
og Dawn er også begge skræmmende pga. stemning...A tale of two sisters, som
jeg har nævnt et par gange før herinde, er også rigtig skræmmende, både pga.
stemning, men også på grund af nogle skræmmende billeder...70'er versionen
af "Stjålne kroppe" synes jeg stadig var uhyggelig da jeg genså den... Den
originale abernes planet, er ikke uhyggelig, men som da jeg så den første
gang, så sidder jeg stadig med små hår i nakken der truer med at rejse sig,
under den første del på planeten, hvor vores skydegale helt C.H. prøver at
finde ud af hvad der er sket, denne del af filmen oser også af atmosfære...

I dag virker det som om man er bange for at give sig tid, tænk nu hvis
seerne opgav filmen, og resultatet er at de fleste gysere intet siger mig,
og for det meste gider jeg ikke se dem færdige fordi de bliver kedelige....

Men jeg ved godt at meget af det helt unge publikum elsker disse gysere....

> [...]
> der kun kan skræmme ved hjælp af musiske chokeffekter og filmen som helhed
> ikke er uhyggelig... atmosfære er det vigtigste og Dawn har det i

Jep, skal lige siges at jeg aldrig havde interesseret mig for Zombie film
før, så fik jeg tilsendt Night, gratis fra en eller anden engelsk netbutik,
og var fascineret af stemningen...Senere lånte jeg så Dawn, og BLAM jeg var
skudt...Men jeg må sige at jeg blev meget skuffet da jeg så Day, den synes
jeg slet ikke har noget at byde på....

Men Land er altså bedre en Day, men leger videre med samme ide som Day er
bygget på...De politiske hints er måske en kende for tydelige...men jeg
synes at den til tider formår at opbygge den rigtige stemning....Men Dawn
remake og "28 days later" og "Shaun of the dead" er mere fuldendte....

Mvh. BRian

> [...]
> længde fordi man mere og mere blev opslugt af den håbløshed de befinder
> sig i - man bliver utilpas på en fed måde af atmosfæren.

Den er for kort, men Land må dog heller ikke være for lang, for det er en
action film, og den kunne ikke bære 2 timer, dertil har den ikke nok
stemning og historie...Men dommedagsstemningen er der.

> [...]
> vi en fed (måske unrated) DVD og så ser vi den herhjemme med surrounden
> godt kørende - det er et fint alternativ

Den kommer helt sikkert også til at stå på min hylde. Vi startede med at se
"Undead" før vi gik ind og så "Land of the dead"...Undead var sgu sjov
nok...men det er ikke sikkert at den bliver købt ind lige med det samme, der
var et par skuespillere i den film der virkelige gik mig på nerverne til
tider...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 03-09-05 21:28

70'er versionen
> [...]
> sig, under den første del på planeten, hvor vores skydegale helt C.H.
> prøver at finde ud af hvad der er sket, denne del af filmen oser også af

Jeg elsker Heston - intet mindre - jeg er ligeglad med hans personlige
holdninger - som skuespiller er jeg helt tosset med ham

70'er udg. af Body Snatchers er en af mine favoritter og Planet of the
Apes... ja den er jo fantastisk.
Er du til disse 2 film vil du kunne lide Soylent Green og The Omega Man -
begge med Heston og begge film har atmosfære så tyk den kan skæres - især
The Omega Man står for mig som sublim - mange hader den fordi den ikke
ligner sit oplæg ret godt... jeg er ligeglad - som selvstændig film er den
spitzenklasse! (Jeg husker ikke lige om de film har været oppe og vende i
debatter vi to har deltaget i?)

> Men jeg ved godt at meget af det helt unge publikum elsker disse
> gysere....

ja - især remakes af japanske gysere er populære - personligt finder jeg dem
middelmådige og en kende for langt ude... de giver ingen mening i mit hoved
og det bryder jeg mig ikke om.

> [...]
> BLAM jeg var skudt...Men jeg må sige at jeg blev meget skuffet da jeg så
> Day, den synes jeg slet ikke har noget at byde på....

Jeg kan godt lide Day, men den er absolut den svageste af de første 3...
langt den svageste.

> [...]
> synes at den til tider formår at opbygge den rigtige stemning....Men Dawn
> remake og "28 days later" og "Shaun of the dead" er mere fuldendte....

Som du beskriver din filmsmag tror jeg at jeg vil kunne lide Land.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 03-09-05 22:51

sniper_Nolight wrote:

> Som du beskriver din filmsmag tror jeg at jeg vil kunne lide Land.

[MULIG MINISPOILER for Land of the Dead]

Personligt er jeg ret vild med de tre gamle (enig i vurderingen af, at
Day er den svageste, men finder den dog stadig fremragende). Land of the
Dead er i mine øjne en flot opfølger. Helt i tråd med de gamle, men
stadig nyskabende, zombiernes udvikling fortsætter (det var så
minispoileren), og stemningen er "næsten som i gamle dage".

Jeg fandt remaket af Dawn forfærdeligt, intet mindre. Isoleret set kunne
den måske godt være meget god. Men den må uværgeligt ses i forhold til
den oprindelige, og der manglede den nye stort set samtlige kvaliteter.

Mine karakterer for de fire film

Night 5/6 (meget stort 5-tal)
Dawn 5/6 (do.)
Day 4/6
Land 5/6 (mindre 5-tal)

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-09-05 09:29

> Jeg fandt remaket af Dawn forfærdeligt, intet mindre. Isoleret set kunne
> den måske godt være meget god. Men den må uværgeligt ses i forhold til den
> oprindelige, og der manglede den nye stort set samtlige kvaliteter.

intet i denne verden vil kunne toppe den org. Dawn - derfor tænker jeg slet
ikke på den når jeg ser nye zombiefilm - det ville være uretfærdigt.

> Mine karakterer for de fire film
>
> Night 5/6 (meget stort 5-tal)

enig
> Dawn 5/6 (do.)
6/6
> Day 4/6
enig
> Land 5/6 (mindre 5-tal)
jeg håber jeg er enig

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 04-09-05 16:36

> [...]
> spitzenklasse! (Jeg husker ikke lige om de film har været oppe og vende i

Jep The Omega Man har også en dejlig stemning, har faktisk haft Soylent
Green i min kurv et par gange, men har ikke købt den, nu tror jeg sgu
hellere jeg må gøre det...Kan du forresten anbefale andet fra 70'er begynder
at tro at det er mit ynglingsårti ang. film

> ja - især remakes af japanske gysere er populære - personligt finder jeg
> dem middelmådige og en kende for langt ude... de giver ingen mening i mit
> hoved og det bryder jeg mig ikke om.

Nej har heller ikke været imponeret endnu, har ikke set så mange af dem, men
har dog set:

Scream I+II+III -> dårlige, bortset fra det første mord i scream I, det
var lidt uhyggeligt
Final Destinastion
Butterfly effect
The Ring (remake)
I know what You did last summer

Ingen af disse gjorde synderlig effekt på mig...så har ikke planer om at
prøve ret mange flere af disse ungdomsgys...

> Jeg kan godt lide Day, men den er absolut den svageste af de første 3...
> langt den svageste.

Den kunne ikke rigtig fange mig, synes fx. ikke rigtig at stemningen var
fed...

> Som du beskriver din filmsmag tror jeg at jeg vil kunne lide Land.

Ja det tror ejg også du vil kunne...

Mvh. Brian

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 03-09-05 22:53

Optimus Prime wrote:

> Hvor går den henne? Kan ikke se den på Nordisk Film's liste

Den går i bio Nyborg (det er da næsten Sjælland) som eneste sted iflg.
Scope.dk

Mvh
Kevin Edelvang