Mærkelig fisk
Fra : HE

Dato : 06-06-01 21:52

Er det muligt?
Her til aften var jeg nede ved min lille å, for at fiske lidt på flue. Lige
da jeg skulle til at gå hjem fik jeg hug af en rigtig lille vildbasse.
Mens den stadig var i vandet, kunne jeg se at det var en bækørred, som slet
ikke holdt målet. Jeg undrede mig dog noget over så meget kraft den havde.
Da jeg fik den ind, så jeg at den havde et underlig form. Den var meget
"stump" og slet ikke slank som en almindelig ørred. Desuden havde den en
meget krafig og muskuløs krop. Nakken hævede sig over hovedet. Formen
mindede meget om en aborre. Farve og tegninger var helt normale for en
bækørred, den var flot broncefarvet med røde prikker.
Nu er det så jeg spørger: "Er der nogen der nogesinde har hørt om en
krydsning mellem ørred og aborre?". Ja det kunne også være ørred og skalle
elle hvad ved jeg. Der er mange aborrer og skaller i åen, hvor der
naturligvis også er en pæn bestand af bækørreder.

Mvh

Ole

Fra : Ivan G

Dato : 06-06-01 22:05

Lyder lidt som en brasen, dog pånær de røde prikker...???

Ivan Gregersen

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 07-06-01 08:20

brasen med røde hunde/mæslinger?

K.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 07-06-01 11:48

Næppe.

I disse moderne tider vaccineres der jo vidt og bredt mod børnesygdomme.
Blandt andre røde hunde og mæslinger.

Jensby

Fra : warlock

Dato : 08-06-01 11:49

Jeg tror ikke at ørred kan krydses med de nævnte arter,derimod er der den
mulighed at der kan være tale om en brasen.I gydetiden får brasen nogle røde
gydevorter.Hvis den havde fedtfinne er der helt sikkert tale om en ørred der
så bare har været pukkelrygget.