open range
Fra : Martin T.

Dato : 31-08-05 03:28

Jeg fik lige genset sub. og fik lyst til at se mere i samme genre. Hvad er
der på markedet indenfor nyere westerns?

Mvh
Martin T.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 31-08-05 14:52

On Wed, 31 Aug 2005 04:27:43 +0200, "Martin T." <thode@besked.com>
wrote:

>Jeg fik lige genset sub. og fik lyst til at se mere i samme genre. Hvad er
>der på markedet indenfor nyere westerns?

Blueberry - men det er det værste lort, jeg længe har set, så den kan
bestemt ikke anbefales.

Hvis du vil se noget, der er næsten lige så fremragende som Open
Range, skal du nok helt tilbage til "The Unforgiven".

"The Quick and the Dead" er vel også værd at nævne, og så kan jeg ikke
komme på flere uden at gå tilbage til "Pale Rider", "High Plains
Drifter" og Sergio Leones westerns, som alle er mesterværker).

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Martin T.

Dato : 31-08-05 19:07

"Niels Søndergaard" <Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote in message

> [...]
> komme på flere uden at gå tilbage til "Pale Rider", "High Plains
> Drifter" og Sergio Leones westerns, som alle er mesterværker).

Af ovenstående er det vel kun Blueberry jeg ikke har set.
Konklution: Der bliver lavet for få gode westerns.

Men tak for hjælpen

Mvh
Martin T.

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 31-08-05 19:50

"Martin T." <thode@besked.com> skrev i en meddelelse

> Af ovenstående er det vel kun Blueberry jeg ikke har set.
> Konklution: Der bliver lavet for få gode westerns.

Det gør der, men synes nu du skulle give Blueberry en chance, er slet ikke
enig med Niels, men ved godt jeg er ret alene omkring at kunne lide denne
film. I store dele af filmen er den altså ret tro mod western genren...den
bliver så dog meget syret, men er man klar over det, så synes jeg ikke det
gør noget, jeg fandt den faktisk ret god.

Der er ikke lavet mange nyere westerns, men der er da Young Guns, Tombstone,
Unforgiven, Wyat Earp som alle er rigtig gode film...
¨
og i den lidt lettere ende er der også "American Outlaws", "The Mising" og
"Texas Rangers" dette er ikke suveræne film som Open Range og Unforgiven,
men kan man godt lide westerns, så kan de sagtens ses..

Mvh. Brian

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 31-08-05 19:52

On Wed, 31 Aug 2005 20:50:07 +0200, "Brian, Rikke & Kristian"
<brauner.kjeldsen@mail.DETTESKALVAEK.dk> wrote:

>og i den lidt lettere ende er der også "American Outlaws", "The Mising" og
>"Texas Rangers" dette er ikke suveræne film som Open Range og Unforgiven,
>men kan man godt lide westerns, så kan de sagtens ses..

Jeg glemte helt "The Missing". Den er bestemt værd at se!

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 31-08-05 23:08

Brian, Rikke & Kristian skrev:

> [...]
> western genren...den bliver så dog meget syret, men er man klar over
> det, så synes jeg ikke det gør noget, jeg fandt den faktisk ret god.

Det er muligt. Jeg var ikke klar over, at den ville syre helt ud, så jeg
blev voldsomt skuffet. Jeg mener i øvrigt at have læst, at instruktøren selv
har indrømmet, at han måske fik hældt vel meget new age ned over historien.

--
Mvh. Peter

Fra : Thomas

Dato : 01-09-05 10:16

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner.kjeldsen@mail.DETTESKALVAEK.dk> skrev i
en meddelelse news:4315fa8a$0$37054$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Der er ikke lavet mange nyere westerns, men der er da Young Guns,
> Tombstone, Unforgiven, Wyat Earp som alle er rigtig gode film...

Back To The Future 3

..Thomas

Fra : Peter Heide

Dato : 31-08-05 19:50

> Af ovenstående er det vel kun Blueberry jeg ikke har set.
> Konklution: Der bliver lavet for få gode westerns.

Måske OT, men den er da også ude på DVD : Deadwood
http://www.hbo.com/deadwood/

DR2 køre den i øjeblikket.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 31-08-05 22:35

On Wed, 31 Aug 2005 20:50:06 +0200, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>Måske OT, men den er da også ude på DVD : Deadwood
>http://www.hbo.com/deadwood/
>
>DR2 køre den i øjeblikket.

Og den er intet mindre end fremragende.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Per

Dato : 01-09-05 13:23

"Martin T." <thode@besked.com> wrote in message
> Jeg fik lige genset sub. og fik lyst til at se mere i samme genre. Hvad er
> der på markedet indenfor nyere westerns?

De bedste westerns fra nyere tid er Tombstone, Silverado, Young Gun I+II og
Open Range.