Den Røde Tråd
Fra : Karina

Dato : 23-08-05 16:01

Shubiduas film "Den Røde Tråd" blev set af mange i biografen, da den havde
premiere tilbage i 1989, men den er siden blevet set af endnu flere på
video.

Nu er det på tide, at den bliver genudgivet på DVD, da filmen er stort set
umulig at fremskaffe på VHS, og de, der er så heldige at have et
eksemplar,
sidder efterhånden inde med temmelig slidte udgaver.

Derfor vil vi hermed opfordre Nordisk Film til at udgive en DVD med "Den
Røde Tråd" - gerne sammen med ekstra materiale som eksempelvis fraklip,
interviews, koncertoptagelser med mere.

Vis din støtte ved at sætte dit navn på underskriftsindsamlingen herunder:

www.shubidua.nu/underskriv

Nordisk Film får underskrifterne overrakt den 1. september - og de ved det
godt allerede nu. Derfor er det sidste chance for at være med til at
presse
dem.

På forhånd tak!

Mvh
Karina

--
http://www.shubidua.nu - dedicated to the best band ever
http://www.freestyledesign.dk - my webdesign company

Fra : Yving P. Blom

Dato : 25-08-05 17:09

"Karina" <khjorth@FJERNoncable.dk> skrev i en meddelelse
> Shubiduas film "Den Røde Tråd" blev set af mange i biografen, da den havde
> premiere tilbage i 1989, men den er siden blevet set af endnu flere på
> video.

Det er interesant.
Hvad kan det så være at Shu Bi Dua, navnligt Michael Bundesen i et Shu Bi
Dua special
at DR2 viste for ca. 2 år siden udtalte at den film var en stor fejl og at
den faktisk
floppede meget stort ?

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 25-08-05 17:49

"Yving P. Blom" <notnotrealy@anadress.com> wrote:

> [...]
>Dua special
>at DR2 viste for ca. 2 år siden udtalte at den film var en stor fejl og at

Den floppede stort. Men det er en af den slags film der er dårlig på
en god måde, så filmen har fået en slags "kult" status. Personligt kan
jeg godt lide den - og jeg kunne godt finde på at købe den på DVD hvis
den var til fornuftig pris.

Thomas Eje og Ulf Pilgaard som tyskere er mindeværdigt. "Alles kan gå
itu. Ein speedbådt kan gå in tusind stücken. "

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Karina

Dato : 25-08-05 20:34

> [...]
Bi
> Dua special
> at DR2 viste for ca. 2 år siden udtalte at den film var en stor fejl og

Den floppede på den måde, at anmelderne haglede den ned. Samtidig syntes
Shubberne selv bagefter, at det var enormt pinligt at se sig selv på
skærmen
på den måde, da ingen af dem reelt er skuespillere. Jeg tror, det kommer
sig
af, at hvis en film dengang ikke blev set af mere end 100.000, og
anmelderne
ikke gav den rosende ord, så var det en fiasko.

Men sandheden er jo sådan set, at den som sagt blev set af mere end
100.000
i biografen, og den solgte utrolig godt på VHS - og disse eksemplarer er
nu
næsten umulige at opdrive.

Det er formentlig en af den slags film, man enten hader eller elsker, men
mange mennesker, der ikke har set den, tror, at den stinker seriøst
uanset,
hvilken type film man er til, netop pga den dårlige omtale.

Men rent faktisk - som Lars også skriver - så spiller bl.a. Thomas Eje og
Ulf Pilgaard nogle geniale roller som tyskere. Eje faktisk i dobbeltrolle
som far og søn.

Derudover viste det sig bagefter, at Claus Asmussen faktisk var en ganske
glimrende skuespiller i rollen som det gamle spøgelse, Kettenraucher.

Der er på nuværende tidspunkt mellem 1100 og 1200, der har sat sit navn på
underskriftsindsamlingen, så det kan ikke være nogen helt dum idé
alligevel
at genudgive den på DVD.

Mvh
Karina

Fra : Linda Hjøllund

Dato : 25-08-05 21:11

Jeg synes det er en kanon god ide, at få den udgivet på DVD. Jeg har
set filmen flere gange og synes den er rigtig god. jeg vil give Karina

ret i at anmelderne haglede den ned, men der var og er mange som synes
at filmen er god og at den godt kunne blive genudgivet på DVD.

Fra : Ulrik

Dato : 27-08-05 01:36

Karina wrote:
> Vis din støtte ved at sætte dit navn på underskriftsindsamlingen herunder:
>
> www.shubidua.nu/underskriv

Yes! Den film er bare kult!! Den SKAL bare komme på DVD, og gerne med
lidt ekstramateriale i form af nogle live-optagelser... (Ud over
optaglesen af koncerten fra Palads' tag, der jo naturligvis følger med!)

Ulrik

Fra : Morbid Angel

Dato : 27-08-05 15:05

On Sat, 27 Aug 2005 02:35:54 +0200, Ulrik <you.dont@need.it> wrote:

> [...]
>lidt ekstramateriale i form af nogle live-optagelser... (Ud over
>optaglesen af koncerten fra Palads' tag, der jo naturligvis følger med!)

Kan man ikke skive under på at filmens eneste kopi skal brændes? :)

Mvh

MA

Mine DVDfilm: http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/MorbidAngel