Ørkenens Sønner...
Fra : Jakob

Dato : 23-08-05 09:42

Hey,

Er der nogen i denne gruppe som evt, ved hvordan og hvor man kan få fat i
det først show med Ørkenens Sønner?

MVH
Jakob Bøgh

Fra : LIV

Dato : 24-08-05 09:00

Måske her: http://www.softexchange.dk/
ellers kig på http://www.dvdpriser.dk/
eller http://www.axelmusic.dk/

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 24-08-05 10:10

"LIV" <spammers@goto.hell> wrote in message

> Måske her: http://www.softexchange.dk/
> ellers kig på http://www.dvdpriser.dk/
> eller http://www.axelmusic.dk/

Og hvis det kniwer, så prøv at spørge på:
www.fissefissefezfez.dk
eller hos:
www.agenzy.dk

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Jakob

Dato : 24-08-05 10:24

Tak for de gode råd, nu vil jeg så prøve om jeg kan finde det, da jeg er
helt vild med deres humor og er pænt irretert over ikke at kunne finde det
første show..

Fra : Michael Westi

Dato : 24-08-05 10:50

"Jakob" <cojab@torskesmoothie.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for de gode råd, nu vil jeg så prøve om jeg kan finde det, da jeg er
> helt vild med deres humor og er pænt irretert over ikke at kunne finde det
> første show..

Det første show du refererer til, kan ikke fås på DVD (endnu).
Problemet er ophavs-rettigheder.
(det har jeg fra Henrik Kofoed himself)

Mvh Michael
(den findes på vhs, men er sikkert svær at få fat i)

Fra : Jakob

Dato : 24-08-05 11:33

Ja jeg havde nok på en fornemmelse at det var noget med ophavs-rettigheder
at gøre. Men ja, jeg kan sige det er i hvert fald at skaffe her hvor jeg
bor, da folk tror jeg er tosset, når jeg spørger til det show.

Men lad os da håbe at de kunne få løst det problem, da jeg sikkert ikke er
den eneste som sidder og rigtigt gerne vil ha fat i det show.

MVH
Jakob

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 24-08-05 16:10

"Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> wrote in message

> [...]
> (det har jeg fra Henrik Kofoed himself)
>
> Mvh Michael
> (den findes på vhs, men er sikkert svær at få fat i)

Michael har ganske ret, det første show kan ikke fåes på dvd, men er udgivet
på vhs.
Jakob er ikke den første der har spurgt efter det første show på video inde
på FFFF.dk, så det bliver sikkert ikke nemt at få fat i.
Men man kan jo altid spørge.

Angående rettigheder:
Når man udgiver et show som ØS' første, skal ØS jo betale til de komponister
og forfattere, der oprindeligt lavede sangene.
Dette har de omgået ved at ændre en smule i de sange, de har brugt i de
efterfølgende shows.
Så er sangene derefter at regne for 'originale værker' og ikke
genindspilninger, og dermed slipper ØS for at skulle betale for brug af
sangene, da de jo selv har komponeret dem. Vascodagamaaaaaaa! Et styks
gennem-musikalsk show!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Thomas

Dato : 24-08-05 10:50

> [...]
> helt vild med deres humor og er pænt irretert over ikke at kunne finde det

Så vidt jeg ved er det første show IKKE udgivet på DVD... Desværre.
Men hvis du finder ud af, at det er det, må du gerne lige sige til

Mvh. Thomas

Fra : Jakob

Dato : 24-08-05 11:34

Det er da trist det ikke er på DVD.

Men ja, jeg skal nok lige gi' lyd fra mig hvis jeg skulle finde det

MVH
Jakob