Twin Peaks
Fra : Niau

Dato : 17-08-05 12:39

Hej NG

Er der tilfældigvis en af jer, der sidder med alle Twin Peaks afsnittene?
Jeg vil rigtig gerne se dem og betaler gerne for det, hvis det er.
Jeg bor i Valby.

mvh Thanh Nhi N.

Fra : Grunt

Dato : 17-08-05 13:52

On Wed, 17 Aug 2005 13:38:48 +0200, "Niau" <thanh_nhi_nguyen@hotmail.com> wrote:
in dk.kultur.film
>Hej NG
>
>Er der tilfældigvis en af jer, der sidder med alle Twin Peaks afsnittene?

Hvorfor spørger du ikke i tv-gruppen ?

>Jeg vil rigtig gerne se dem og betaler gerne for det, hvis det er.

Hvis du søger en kopi af optagelserne fra tv, så er det forbudt at give 3mand en
kopi, hverken for penge eller gratis. Læs ophavsretsloven.

Hvis det er dvd udgaver af serien, kan du søge hos en dvdfilm forhandler.

Fra : Niau

Dato : 17-08-05 16:30

Hej
Nej, jeg ved da godt det er ulovligt!
Tænkte på at LÅNE dem, derfor, at jeg også skrev at jeg bor i Valby ;)
Vidste ikke, at der var en gruppe, der hed TV-gruppen, men der er vel ikke
noget i vejen med at spørge her?

Men tak for det.

/Thanh Nhi N.

Fra : Grunt

Dato : 19-08-05 09:15

On Wed, 17 Aug 2005 17:29:35 +0200, "Niau" <thanh_nhi_nguyen@hotmail.com> wrote:
in dk.kultur.film
> [...]
>Tænkte på at LÅNE dem, derfor, at jeg også skrev at jeg bor i Valby ;)
>Vidste ikke, at der var en gruppe, der hed TV-gruppen, men der er vel ikke

Du er ikke klar over der findes regler for hvor man skal skrive på usenet ?

Fra : Niau

Dato : 20-08-05 10:36

> Du er ikke klar over der findes regler for hvor man skal skrive på usenet
> ?

Hej igen.
Nej det vidste jeg ikke rigtig. Troede bare, at man måtte skrive der, hvor
man synes, at det passede ind. Men tak for det endnu engang.

/Thanh Nhi N.

Fra : AJC

Dato : 17-08-05 23:12

Grunt <gruntsaver@msn.com> wrote in

> Hvis du søger en kopi af optagelserne fra tv, så er det forbudt at
> give 3mand en kopi, hverken for penge eller gratis. Læs
> ophavsretsloven.

Det lyder vanvittigt. Sålænge det ikke ikke er en kopi af DVD/VHS
udgivelserne men en kopi af serien optaget fra tv, kan jeg ikke se noget
problem i at forære en kopi væk. Er loven virkelig så syg?

> Hvis det er dvd udgaver af serien, kan du søge hos en dvdfilm
> forhandler.

Ja, det anbefales altid at støtte kunstnerne ved at købe VHS/DVD
udgivelserne, når/hvis de er tilgængelige.
Jeg er selv ved at købe Seinfeld serien på DVD. Tidligere har jeg bl.a.
købt Star Trek TNG serien.
Jeg kunne i stedet have valgt at optage serierne fra tv, redigere i dem
(fjerne reklamer og andet snavs) og brænde dem ud på DVD skiver eller bare
have dem liggende på harddisken og se dem derfra. Ville det være ulovligt
at give andre muligheden for at se disse serier. Der vil jo ikke være tale
om 100% digitale kopier men kopier i væsentlig ringere stand end det
oprindelige materiale?

Fra : TBC

Dato : 17-08-05 23:31

"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du søger en kopi af optagelserne fra tv, så er det forbudt at give
> 3mand en
> kopi, hverken for penge eller gratis. Læs ophavsretsloven.

Er det ikke kun hvis det er en digital kopi, ellers må man vel nok udlåne
analoge optagelser svjh.

TBC

Fra : Nikoline

Dato : 18-08-05 17:52

Hej,

Det er kun sæson 1, der fås med danske undetekster på dvd (kan købes i fx TP
til 399) sæson 2 er desværre slet ikke udgivet på dvd endnu (!?). Men
tilgengæld kan man købe hele serien på VHS - det må man jo kunne finde et
sted på det utømmelige internet...

Hilsen
Nikoline

Fra : Niau

Dato : 18-08-05 20:40

Hej Nikoline

Tak for det.
Det var lige det svar jeg ledte efter ;)
Så skal jeg bare i gang med at lede.
Tak endnu en gang.

/Thanh Nhi N.

Fra : Kasper Aae

Dato : 22-08-05 22:07

On Thu, 18 Aug 2005 21:40:20 +0200, "Niau"
> [...]

>Hej Nikoline
>
>Tak for det.
>Det var lige det svar jeg ledte efter ;)

Du kan få sæson 1 for ~170 kr. hos cdwow.com med danske undertekster.
2. sæson kommer med lidt held her til vinter, men det er vist blevet
lovet en del gange efterhånden.

http://www2.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=4097&subcat=region2

--
Kasper Aae

Fra : Niau

Dato : 25-08-05 20:33

Hej Kasper

Tak skal du have! Det er jo også ret billigt. Den vil jeg have.
Tak igen igen :D

/Thanh Nhi N.