Yngel af Meeki'er
Fra : Aardvark

Dato : 06-06-01 21:53

Jeg har den gode fornøjelse, at se mit Meeki-ynglepar (Rødstrubet Cichlide),
få unger..men problemet er lidt dét, at jeg ingen erfaring har med den slags
cichlider...har kun erfaring med Mundrugere.

Parret samt unger, går i mit 160 l. 'selskabs-akvarie' (sammen med Malawi og
Tangyanika)...

Spørgsmålet er, med hvad, og hvornår skal jeg fodre disse unger ?

Forsøger at fodre med Artemia, men det snupper de andre...forsøger med
tørfoder (det droppe tilbunds..takket være en fodring i modsatte ende
også,...)

Hvad er bedst ? Dafnier ? Levende Artemia ?

/Brian

Fra : Keyser Soze

Dato : 06-06-01 23:17

Jeg har lige haft en kæmpe (og jeg mener virkelig kæmpe) flok
managuense'r. De kunne fra begyndelsen spise frostfoder i form af
hummeræg, kort efter cyclops - optøet frost/levende, sorte myggelarver
- optøet/levende og artemia (voksne).
Det var altså helt problemfrit. Takket være dybfryseren og
vandhullerne i Hareskoven.
Da der er tale om et artsakvarie med en han og tre hunner (der har dog
sneget sig en enkelt Gibbiceps ind) var der ingen, der interesserede
sig for at æde ungernes foder.
Iøvrigt var der stort set heller ingen, der åd nogen af ungerne.
Selvfølgelig røg der en i ny og næ, men det blev dog til hundredevis
af foderfisk til Crenichliaerne.

Held og lykke med meeki'erne

Keyser Soze

Fra : Søren Lange

Dato : 07-06-01 09:27

Hvis jeg var dig, ville jeg forsøge mig med mikroorm, gå ind på
www.akvarieklubben.dk gå ind i annoncemarked og find Pernilles annonce, hun
sælger alt i den dur, mikroorm, eddikeorm, dafnier osv... Hun har valgt ikke
at tjene noget på hendes kulturer, kun det det koster at vedligeholde. Du
kan evt. nævne at Søren har lagt mailen her ind til dig....ikke fordi jeg
får %'er, bare så hun ved at det ikke er noget folk finder ud af udenoms...

MVH.:
Søren Lange
Soeren-Lange@mail1.stofanet.dk

Fra : Aardvark

Dato : 07-06-01 15:55

Jeg takker alle for deres hjælp...har selv lige opstartet en Artemia-kultur
i en Coca-Cola (tm) flaske...får se om dette bliver til noget.

Problemet er jo, at ynglen er i et 'Fler-fisks' akvarie...derfor er det
svært at målrette fodringen.

/Brian