Filmdilemma på TV i aften
Fra : Koeffe

Dato : 13-08-05 10:25

Hvilke af disse to film skal man helst se?:

Ørneborgen 22.00, TV3
Scarface 23.00, Kanal 5

De skulle begge være ret gode, ikke?

--
Koeffe

Fra : LIV

Dato : 13-08-05 10:27

Koeffe wrote:
> Hvilke af disse to film skal man helst se?:
>

> Ørneborgen 22.00, TV3
> Scarface 23.00, Kanal 5
>
> De skulle begge være ret gode, ikke?

Jo. Kig evt hos Imdb.
Kan du ikke se den ene og optage den anden?

Fra : Mogens L

Dato : 13-08-05 10:36

Jeg ville gå efter Scarface

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-08-05 10:57

"Mogens L" <teater-lyd@_________ofir.dk> wrote in message
> Jeg ville gå efter Scarface

Scarface er en skodfilm (i hvert fald den med Pacino), Ørneborgen har de
vist 1000 gange før, og så med rekameafbrydelser! . Jeg tror, det bliver
videoen i aften.

Per V.

Fra : Zeki

Dato : 13-08-05 14:09

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Scarface er en skodfilm (i hvert fald den med Pacino)

Nej, den er bestemt ikke!

Mvh
Zeki

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-08-05 14:25

On Sat, 13 Aug 2005 15:09:13 +0200, "Zeki"
<zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote:

>"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

>Nej, den er bestemt ikke!

Husk, at Per kvalitetsbedømer film ud fra, om de er politisk korrekte.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-08-05 14:33

Argh! BedøMMer hedder det.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-08-05 15:12

"Niels Søndergaard" <Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote in message

> Husk, at Per kvalitetsbedømer film ud fra, om de er politisk korrekte.

Sludder og vrøvl. At kalde folk "politisk korrekte" er lige så DF-plat som
at køre frem med "Kejserens nye klæder". Jeg bryder mig bare ikke om
voldelige psykopater fremstillet som helte.

Per V.

Fra : Zeki

Dato : 13-08-05 16:05

> Jeg bryder mig bare ikke om voldelige psykopater fremstillet som helte.

Og fordi du nu lige tilfældigvis ikke "bryder dig om noget," så er det pr
definition "et makværk"?

Desuden tror jeg, at du helt har misset pointen i filmen. Budskabet er jo
netop den amerikanske drøm vendt på hovedet.

Mvh
Zeki

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-08-05 16:33

On Sat, 13 Aug 2005 16:11:52 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>at køre frem med "Kejserens nye klæder". Jeg bryder mig bare ikke om
>voldelige psykopater fremstillet som helte.

Det bliver han da så sandelig heller ikke. Han bliver fremstillet som
et ubetinget dumt svin.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Morbid Angel

Dato : 13-08-05 18:44

wrote:

> Jeg bryder mig bare ikke om
>voldelige psykopater fremstillet som helte.
>
>Per V.

Men det er nok sandheden at helte er voldlige, måske undtagelse af
Ghandi

Mvh

MA

Mine DVDfilm: http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/MorbidAngel

Fra : Morbid Angel

Dato : 13-08-05 18:42

> [...]
<Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote:

>Husk, at Per kvalitetsbedømer film ud fra, om de er politisk korrekte.

Nævn nogle politisk korrekte film?
Kan ikke selv komme på nogle.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-08-05 18:55

On Sat, 13 Aug 2005 19:41:52 +0200, Morbid Angel <morbid@hotmail.com>
wrote:

>Nævn nogle politisk korrekte film?
>Kan ikke selv komme på nogle.

Spørg hellere Per. Det er ham, der bedømmer film efter politiske
kriterier.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-08-05 22:11

> Spørg hellere Per. Det er ham, der bedømmer film efter politiske
> kriterier.

Vrøvl.

Per V.

Fra : Peter G

Dato : 13-08-05 19:42

Morbid Angel <morbid@hotmail.com> writes:

> Dårlige i hvilken tilstand? Manuskript, skuespil eller instruktion,
> måske effekterne er dårlige (om 20 år), man burde begrunde, hvorfor
> man mener noget er skidt eller godt.

Jamen, de er jo voldsglorificerende.
Hver eneste gang nogen prøver at parlamentere ender det i kamp i
stedet. Scarface når ikke LOTR til sokkeholderne hvad angår
forherligelse af vold som løsningsmiddel.

Sikke et budskab at sende ungdommen nutildags. Det er jo direkte
tragisk.

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.

Fra : Brian P

Dato : 13-08-05 20:09

Morbid Angel wrote:

> Dårlige i hvilken tilstand? Manuskript, skuespil eller instruktion,
> måske effekterne er dårlige (om 20 år), man burde begrunde, hvorfor
> man mener noget er skidt eller godt.

Står det i fundatsen, eller hvad? ;)

Under alle omstændigheder praktiseres den opførsel du efterlyser
meget sjældent på disse kanter. Ligesom man som regel først
afkræver folk en begrundelse, når man er uenige med dem, uden i
øvrigt at angive ens eget (mod)standpunkt klart og velargumenteret.

Men ok. LOTR er dårlig i manuskript og instruktion. Start en ny tråd
om emnet med en klar argumentation for det modsatte, så skal jeg gerne
melde mig som debattør.

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 13-08-05 11:59

Koeffe wrote:
> Hvilke af disse to film skal man helst se?:
> Ørneborgen 22.00, TV3

Har du ikke set den før? Den har været vist masser af gange på dansk og
svensk TV, og TCM viser den adskillige gange om året.

> Scarface 23.00, Kanal 5
>
> De skulle begge være ret gode, ikke?

Ørneborgen er i hvert fald god, men jeg er overrasket over at du endnu
ikke har set den, for der har været masser af chancer.

Personligt vil jeg anbefale dig at starte med Ørneborgen, men så slukke
for TV'et igen hvis TV3 viser den i 4:3. Derefter kan du så håbe på at
Kanal 5 viser Scarface i 16:9, så du får hele filmen med. Ingen af de to
kanaler er nemlig konsekvente m.h.t. hvilket format de viser deres film
i. Man kan være heldig eller uheldig.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Brian P

Dato : 13-08-05 12:01

Scarface er et makværk, Ørneborgen habil underholdning, som går på
krykker. Hvis ikke det var for reklameafbrydelserne og den pan-scannede
version, TV3 sikkert viser, kunne den til nød godt ses.

Efter et hurtigt kig på aftenens program vil jeg imidlertid hellere
anbefale følgende dobbelt-program:

Kødet skælver, DR2 22:50
Happy, Texas, TV2 00:30

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 13-08-05 17:04

"Brian P" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse
>Efter et hurtigt kig på aftenens program vil jeg imidlertid hellere
>anbefale følgende dobbelt-program:

Ingen tvivl: Kødet skælver (Carne Tremula) er en fremragende film!

Happy Texas har jeg derimod aldrig hørt om?

Mikkel

Fra : Zeki

Dato : 13-08-05 14:19

Jeg forstår dit dillemma.

To meget forskellige film, dog med det til fælles at de begge er
helaftensfilm.

'Scarface' (8.0 på IMDB) - som jeg mener er Al Pacinos bedste
skuespilpræstation - er rå og brutal og et fremragende gangsterepos. Den
lider dog under at have et elendigt musikspor (tidlig 80'er synthesizer).

'Ørneborgen' (7.6 på IMDB) er drengefilmen over alle drengefilm. Onde
tyskere og store actionscener. Historien er skrevet af den samme som skrev
'Navarones Kanoner'

Dit valg afhænger vel af hvilket slags humør du er i.

Mvh
Zeki

Fra : Dag Stinus

Dato : 13-08-05 14:33

> 'Ørneborgen' (7.6 på IMDB) er drengefilmen over alle drengefilm. Onde
> tyskere og store actionscener. Historien er skrevet af den samme som skrev
> 'Navarones Kanoner'

Alistair MacLean:
http://www.fantasticfiction.co.uk/authors/Alistair_MacLean.htm.

Gode spændingsromaner som alternativ til at glo på tossekassen

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-08-05 15:11

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote in message

> 'Scarface' (8.0 på IMDB) - som jeg mener er Al Pacinos bedste
> skuespilpræstation - er rå og brutal og et fremragende gangsterepos. Den
> lider dog under at have et elendigt musikspor (tidlig 80'er synthesizer).

Skuespilpræstation? Han farer rundt det meste af filmen og brøler som en
sindssyg - totalt unuanceret. Hvis du vil se ham spille skuespil, så se "en
duft af
kvinde" eller den dér med Michelle Pfeiffer i dineren, som de sendte for
nyligt.

Og rå og brutal? Ja, det er den mest modbydelige, voldsforherligende
nazifilm, jeg har set (nu plejer jeg også at holde mig fra den slags, jeg
ved godt, de findes værre). Brækspande tilrådes.

Per V.

Fra : Zeki

Dato : 13-08-05 16:21

> [...]
> "en duft af
> kvinde" eller den dér med Michelle Pfeiffer i dineren, som de sendte for

He he.. og du taler om "totalt unuanceret" mens du fordømmer filmen langt
væk?

Nej du. Hvis han var elendig og "totalt unanceret" så var han nok ikke
blevet nomineret til en Golden Globe for sin skuespilpræstation.
Men enig, han gør det bestemt også godt i 'En duft af kvinde.'

> Og rå og brutal? Ja, det er den mest modbydelige, voldsforherligende
> nazifilm, jeg har set (nu plejer jeg også at holde mig fra den slags, jeg
> ved godt, de findes værre). Brækspande tilrådes.

Du har tydeligvis helt misset ironien og moralen i filmen.

Men fair nok, du er ikke til den slags film. Men det gør det altså ikke til
et "makværk"

Mvh
Zeki

Fra : AJC

Dato : 13-08-05 21:17

> Nej du. Hvis han var elendig og "totalt unanceret" så var han nok ikke
> blevet nomineret til en Golden Globe for sin skuespilpræstation.
> Men enig, han gør det bestemt også godt i 'En duft af kvinde.'

"En duft af kvinde"?
Den burde da hedde "En stank af kvinde".
Hvornår er stanken af fisk blevet forhøjet til at være en duft?
Det er en stank og vil altid være det!

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-08-05 21:33

On 13 Aug 2005 20:17:11 GMT, AJC <stillvirgin@age42> wrote:

> [...]
>
>"En duft af kvinde"?
>Den burde da hedde "En stank af kvinde".
>Hvornår er stanken af fisk blevet forhøjet til at være en duft?

Nu er det jo ikke nødvendigvis uvaskede kønsdele, der tænkes på
(Kredser dine tanker aldrig om andet end sex?). Rene, uparfumerede
kvinder dufter faktisk aldeles dejligt.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-08-05 22:10

"AJC" <stillvirgin@age42> wrote in message
> [...]
>
> "En duft af kvinde"?
> Den burde da hedde "En stank af kvinde".
> Hvornår er stanken af fisk blevet forhøjet til at være en duft?

Hold dog din svinske tankegang for dig selv, eller se at få taget din
lykkepille.

Per v.

Fra : AJC

Dato : 13-08-05 23:50

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in news:42fe61a4$0$25957
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Hold dog din svinske tankegang for dig selv, eller se at få taget din
> lykkepille.

Hehe.

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-08-05 14:25

AJC wrote:
> [...]
>

> "En duft af kvinde"?
> Den burde da hedde "En stank af kvinde".
> Hvornår er stanken af fisk blevet forhøjet til at være en duft?

Du burde få dig et slag fisse snart - er der ikke nogen i din nærmeste
omgangskreds (eller behandlings-kreds) der kunne hjælpe ?

Lars B

Fra : AJC

Dato : 14-08-05 20:11

Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk> wrote in news:42ff461a$0$1186$ba624c82
@nntp02.dk.telia.net:

> Du burde få dig et slag fisse snart - er der ikke nogen i din nærmeste
> omgangskreds (eller behandlings-kreds) der kunne hjælpe ?

Jeg har hverken en omgangskreds eller en behandlingskreds, så nej.

Fra : Lars Jensen

Dato : 16-08-05 21:16

AJC wrote:
> Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk> wrote in news:42ff461a$0$1186$ba624c82
> @nntp02.dk.telia.net:

> Jeg har hverken en omgangskreds eller en behandlingskreds, så nej.

Så må du betale dig fra det, som vi andre!

Lars B

Fra : AJC

Dato : 16-08-05 23:20

Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk> wrote in news:4302491e$0$1181$ba624c82
@nntp02.dk.telia.net:

> Så må du betale dig fra det, som vi andre!

Aldrig!

Fra : Robert Eriksen

Dato : 17-08-05 07:40

AJC wrote:
> Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk> wrote in news:4302491e$0$1181$ba624c82
> @nntp02.dk.telia.net:

> Aldrig!

Det må da ellers næsten kunne betragtes som velgørenhed efterhånden...
så du kan gøre det med god samvittighed

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-08-05 16:36

On Sat, 13 Aug 2005 16:10:40 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:
>Og rå og brutal? Ja, det er den mest modbydelige, voldsforherligende
>nazifilm, jeg har set

Du vrøvler. Der er intet forherligende ved scenen i badekarret. Det
skal man da selv være en afstumpet psykopat for at synes. Normale
mennesker vil uvægerligt væmmes ved den.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-08-05 22:11

> Du vrøvler. Der er intet forherligende ved scenen i badekarret. Det
> skal man da selv være en afstumpet psykopat for at synes. Normale
> mennesker vil uvægerligt væmmes ved den.

Netop. Og ved resten af filmen.

Per v.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 14-08-05 07:10

On Sat, 13 Aug 2005 23:10:33 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>"Niels Søndergaard" <Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote in message

>Netop. Og ved resten af filmen.

At du som socialkammerat løber skrigende væk fra film med politisk
ukorrekte handlinger og miljøskildringer, er én ting, men at påstå, at
Scarface (og Godfather) forherliger vold, er noget sludder. De film
gør præcis det modsatte.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Per Vadmand

Dato : 14-08-05 09:05

> At du som socialkammerat løber skrigende væk fra film med politisk
> ukorrekte handlinger og miljøskildringer,

Hvad min afsky fpr volds-mafiafilm skulle have noget med min politiske
holdning at gøre, skylder du mig vist dokumentation for. "Scarface" gav mig
simpelthen brækfornemmelser, og jeg syntes, Pacino overspillede vildt. Er
det ikke grund nok uden at blande politik ind i det?

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 14-08-05 10:02

On Sun, 14 Aug 2005 10:04:42 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>simpelthen brækfornemmelser, og jeg syntes, Pacino overspillede vildt. Er
>det ikke grund nok uden at blande politik ind i det?

Det, jeg opponerer imod, er, at du bliver ved med at sige, at Scarface
og Godfather er voldsforherligende. Din sunde reaktion viser jo netop,
at det er de ikke. Så jeg konkluderer, at din modvilje er den
velkendte automatiske Informationsabonnent-refleks. At være mod vold
og våben er fint, men bandlysning af ethvert værk, der skildrer
misbruget i praksis - og oven i købet forholder sig kritisk til det -
er en krybdyrhjernereaktion.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Per Vadmand

Dato : 14-08-05 22:07

> [...]
> at det er de ikke. Så jeg konkluderer, at din modvilje er den
> velkendte automatiske Informationsabonnent-refleks.

Informationsabonnent-refleks? Endnu en fordom. Hvorfor kan du ikke bare
acceptere, at jeg ikke bryder mig om Scarface? Og heller ikke om
Godfather-filmene? Jeg vil dog sige, at jeg finder Scarface langt mere
blottet for forsonende momenter end især Godfather 1. Det er sjældent en
Marlon Brandofilm er uinteressant - i hvert fald så længe, han er på
lærredet.

Per V.

Fra : -V-

Dato : 13-08-05 16:03

Zeki wrote:
[Scarface]
> Den lider dog under at have et elendigt musikspor (tidlig 80'er
> synthesizer).

Så stopper du.

Narada Michael Walden i topform.

'Dance Dance Dance' (som bliver spillet under et mindre opgør på et
diskotek) er topklasse.

-V-

Fra : Holst

Dato : 13-08-05 16:23

-V- wrote:

> Så stopper du.
>
> Narada Michael Walden i topform.
>
> 'Dance Dance Dance' (som bliver spillet under et mindre opgør på et
> diskotek) er topklasse.

Havde Narada Michael Walden noget at gøre med den?! Sikker?

Men hans Gimme Gimme Gimme vil altid være et af verdens bedste numre for
mig, men det er jo så en anden historie. Må se at få det på CD en gang
ved lejlighed. Snart mange år siden jeg sidst har hørt det!

Fra : -V-

Dato : 14-08-05 00:42

Holst wrote:

> [...]
> for mig, men det er jo så en anden historie. Må se at få det på CD en
> gang ved lejlighed. Snart mange år siden jeg sidst har hørt det!

Pis.
Jeg mente selvfølgelig Giorgio Moroder. My bad.

Dit andet udsagn er fuldstændigt og 100% rigtigt: 'Gimme Gimme Gimme' er et
afsindigt godt nummer.
For ikke at tale om 'Together in Electric Dreams'.
Jeps, han kunne nogle ting.

-V-

Fra : -V-

Dato : 14-08-05 01:08

-V- wrote:

> Jeg mente selvfølgelig Giorgio Moroder. My bad.

Mere pis.
Jeg blander igen de to sammen.

Jeg går bare i seng nu, ikk'?

-V-

Fra : Holst

Dato : 15-08-05 08:37

-V- wrote:

> Jeg går bare i seng nu, ikk'?

Det er indimellem klogt.

Fra : Holst

Dato : 15-08-05 08:36

-V- wrote:

> Dit andet udsagn er fuldstændigt og 100% rigtigt: 'Gimme Gimme Gimme' er et
> afsindigt godt nummer.

'Gimme Gimme Gimme' er et af de numre, som kunne få mig til at downloade
piratmusik, for jeg har bare ikke kunnet finde det på nogen 80'er
compilations. Det er nok derude, men jeg har ikke fundet det. Okay, så
voldsomt har jeg selvfølgelig heller ikke ledt.

Alphavilles 'Forever Young' mangler jeg også seriøst.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 15-08-05 13:59

> [...]
> voldsomt har jeg selvfølgelig heller ikke ledt.
>
> Alphavilles 'Forever Young' mangler jeg også seriøst.

Den findes på en 80'er opsamling, der hedder "Forever Young", faktisk.

Mark

Fra : Brian P

Dato : 13-08-05 15:58

For en gangs skyld er jeg enig med Per. Scarface er en skodfilm. Det
mener jeg dog ikke den er pga. sin voldelige psykopat (anti)helt, men
fordi den simpelthen er dårligt skrevet, dårligt spillet, dårligt
realiseret og har dårlig musik. Blandt andet. Den er et emminent
eksempel på et retningsløs film. Et mislykket formeksperiment.

Efter min mening er den desuden temmelig "politisk korrekt" i sin
udpensling af afstumpet, sygelig vold og psykopati. Dette udgør et
problem, fordi den ikke gør sig nogen anstrengelse for at komme under
huden på sin hovedperson, som Al Pacino udleverer totalt uden
indlevelse, sympati eller den mindste form for tolkning. Det er en ren
klichepræstation. Uspændende. Filmen er både spild af tid & galde.
Doh!

Fra : Zeki

Dato : 13-08-05 16:15

"Brian P" <kanal@klog.dk> wrote in message

> [...]
realiseret og har dårlig musik. Blandt andet. Den er et emminent
eksempel på et retningsløs film. Et mislykket formeksperiment.

Smag og behag. Vi er faktisk en del der er vilde med den og slet ikke kan
nikke genkendende til (det meste af) din kritik.

Du er dog i din gode ret til ikke at bryde dig om den.

> [...]
indlevelse, sympati eller den mindste form for tolkning. Det er en ren
klichepræstation. Uspændende. Filmen er både spild af tid & galde.

He he...du har besluttet dig for at du ikke kan lide en film og så får den
hele armen.

'Scarface' er en film som er et produkt af sin tid. Ja, den er forældet på
visse områder (bl.a musikken), men med 93% på Tomatometeret og 8.0 på IMDB,
kan den altså ikke være så elendig som du og en vis anden så ihærdigt prøver
at gøre den.

Mvh
Zeki

Fra : ML-78

Dato : 13-08-05 16:35

Zeki skrev:

> [...]
IMDB,
> kan den altså ikke være så elendig som du og en vis anden så ihærdigt

Man kan jo altid finde et eller andet sted hvor en skodfilm får høj
bedømmelse. Hvorfor skulle lige disse to steder være særligt pålidelige?
Leonard Maltins Film & Videoguide giver den f.eks. *½ ud af fire mulige
stjerne, dvs. nær bundkarakter. Det er i øvrigt en bog, der udmærker sig
ved sine korte, men ofte ultrapræcise og rammende bedømmelser af film.

I samme bog får originalversionen af "Scarface", instrueret af Howard
Hawks, i øvrigt ***½.

ML-78

Fra : Zeki

Dato : 13-08-05 16:51

"ML-78" <nneewwss@DELETETHISkabelmail.dk> wrote in message

> Man kan jo altid finde et eller andet sted hvor en skodfilm får høj
> bedømmelse. Hvorfor skulle lige disse to steder være særligt pålidelige?

Hvis halvdelen af 30.000 brugere giver filmen 9 eller ti, stjerner og resten
(pånær 3%) giver den over middel, så betyder det vel at ganske mange har
været mere end normalt begejstrede for filmen.

Ligeledes hvis 95% giver filmen dumpekarakter, så skal man nok ikke forvente
det store, selvom, man pga sin smag, godt kan blive positivt overrasket
nogle gange.

Dernæst er tomatometeret jo ikke en enkel kritikers vurdering, men et
nationalt gennemsnit af mere end 200 filmkritikere.

Men man kan ikke diskutere imod smag.

Der hvor jeg synes at filmen knækker, er når smag gøres til målestok for om
en film vitterlig er et ordentig kunstværk eller ej.
Jeg bryder mig f.eks overhovedet ikke om Ringenes Herre filmene, men jeg
kunne aldrig finde på at kalde dem makværk, skodfilm eller deciderede
dårlige film.

Facts er at publikum, såvel som kritikere, generelt er/var ellevilde med
'Scarface'. Du vil altid kunne finde nogle der ikke er og som råber højt om
dette.

Mvh
Zeki

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 13-08-05 17:03

"Brian P" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse
>Det er en ren klichepræstation. Uspændende.
>Filmen er både spild af tid & galde. Doh!

*LOL*

Mikkel

Fra : Brian P

Dato : 13-08-05 17:50

Zeki wrote:

> Facts er at publikum, såvel som kritikere, generelt er/var ellevilde med
> 'Scarface'. Du vil altid kunne finde nogle der ikke er og som råber højt om
> dette.

www.rottentomatoes wrote [on Scarface, 1982]:

Reviews counted: 29
Fresh: 27 Rotten: 2
Average Rating: 7.5/10

2 kompetente anmeldere ud af 29, det skal nok være meget
repræsentativt. Den ene af dem arbejder nok for Maltin's guide, hvem
mon den anden er?

Fra : Brian P

Dato : 13-08-05 18:02

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:

> Ingen tvivl: Kødet skælver (Carne Tremula) er en fremragende film!

Det er uomtvisteligt aftenens bedste filmtilbud. Stor filmkunst - ville
anbefale den til hver en tid!

> Happy Texas har jeg derimod aldrig hørt om?

Happy, Texas er en lille skæv, amerikansk komedie som jeg ikke ville
have fremhævet, hvis ikke det havde været aftenens/nattens
næstbedste filmtilbud. Men den går lige an, hvis man kan holde sig
vågen..

Fra : Brian P

Dato : 13-08-05 18:05

Zeki wrote:

> [...]
> kan den altså ikke være så elendig som du og en vis anden så ihærdigt prøver

Jeg foreslår at Koeffe ofrer sig (det var trods alt ham, der bragte
emnet på bane), gennemfører Scarface - i nat - og afgør sagen. Én
gang for alle.

Fra : Koeffe

Dato : 13-08-05 20:38

"Brian P"

[...]

Jeg tror nu jeg vælger at se Ørneborgen. Det virker som om
Scarface er en film uden historie, som blot beskriver et
miljø. Så vil jeg hellere se en film med en god historie.
Jeg har kedet mig under flere gangsterfilm, så hvis Scarface
ikke er noget specielt tager jeg Ørneborgen.

--
Koeffe

Fra : Brian P

Dato : 13-08-05 18:24

Zeki wrote:

> Jeg bryder mig f.eks overhovedet ikke om Ringenes Herre filmene, men jeg
> kunne aldrig finde på at kalde dem makværk, skodfilm eller deciderede
> dårlige film.

Vil det sige, at du ikke vil sige din mening?

I øvrigt ER de tre LOTR-film dårlige.

Fra : Morbid Angel

Dato : 13-08-05 18:47

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-08-05 19:05

Brian P wrote:

> Vil det sige, at du ikke vil sige din mening?
>
> I øvrigt ER de tre LOTR-film dårlige.

Kan du ikke komme med nogle argumenter i stedet for disse kategoriske,
dogmatiske, bedrevidende og alligevel subjektive udtalelser?

/David

Fra : Brian P

Dato : 13-08-05 20:14

David Rasmussen wrote:

> Kan du ikke komme med nogle argumenter i stedet for disse kategoriske,
> dogmatiske, bedrevidende og alligevel subjektive udtalelser?

Næ. Jeg er åbenbart en af den type som ikke argumenterer klart for
min subjektive sag. Det er pisseirriterende.

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-08-05 21:08

Brian P wrote:

> Næ. Jeg er åbenbart en af den type som ikke argumenterer klart for
> min subjektive sag. Det er pisseirriterende.

Hvis du med din sarkasme antyder, at det er umuligt at komme med
argumenter til at forklare, understøtte eller belyse ens subjektive
holdninger, så er jeg uenig.

/David

Fra : Brian P

Dato : 13-08-05 20:52

Selv Maltin's er altså fejlbarlig. Den burde naturligvis have haft ****

Fra : Brian P

Dato : 13-08-05 21:50

David Rasmussen wrote:

> Hvis du med din sarkasme antyder, at det er umuligt at komme med
> argumenter til at forklare, understøtte eller belyse ens subjektive
> holdninger, så er jeg uenig.

Hvad mener du da? ;)