Danny the Dog/Unleashed
Fra : Niels Søndergaard

Dato : 08-08-05 08:51

Jeg er normalt ikke til sparkende kinesere, men det her er en
overaskende god film, også for folk, der er ude efter mere end tæsk.
Jet Li får megakompetent opbakning af Bob Hoskins og Morgan Freeman
efter et rigtig godt manus af Luc Besson. Instruereret af Louis
Leterrier, som lavede "The Transporter", også en glimrende actionfilm,
men der er meget mere persondybde i den her.

Anbefales varmt!

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-08-05 13:36

Niels Søndergaard wrote:

> Anbefales varmt!

Lækkert at høre!

Min er bestilt (og på vej) fra cd-wow. Den kan nemlig fås der med DTS
ES 6.1 i en farlig 2 disc udgave til 12 pund:
http://www6.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=19096

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-08-05 21:21

Lars Hoffmann wrote:

> Min er bestilt (og på vej) fra cd-wow.

....og så ankom den idag med posten sammen med Ghost in the Shell Special
Edition, Ghost in the Shell 2: innocence, Sin City og Team America World
Police. Det bliver en lang weekend

Fra : Anders Houmark

Dato : 08-08-05 21:43

Niels Søndergaard wrote:
> [...]
> Leterrier, som lavede "The Transporter", også en glimrende actionfilm,
> men der er meget mere persondybde i den her.

Ja det er udmærket underholdning.
Jeg vil vurdere den til 6½ ud af 10.

Nu vi er i gang med at anbefale hinanden film, så kan jeg på det kraftigste
anbefale at folk ser Crash fra 2004. (
http://www.imdb.com/title/tt0375679/ ).
Filmen er lidt i stil med Magnolia, men jeg synes måske den er lige en
anelse bedre end Magnolia.. Men det skal jeg lige have set den en gang mere
for at kunne vurdere helt ordentligt.

Selvom Sandra Bullock står på listen skal I ikke regne med at se meget til
hende. Hendes navn er sikkert bare købt til filmen, for at få mere
publicity. Hun er ca. 15 min i filmen sammenlagt, men gør det så til gengæld
også udmærket, på en ikke-action-agtig måde.
Rap-musikkeren "Ludacris" gør det faktisk helt godt i rollen som Anthony,
det var jeg en anelse overrasket over.
Kan kun anbefale at man ser den. Jeg lod være med at læse noget om den, og
faldt egentlig rent tilfældigt over den. Det er jeg meget glad for.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 08-08-05 23:46

On Mon, 8 Aug 2005 22:43:21 +0200, "Anders Houmark"
<anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

> [...]

>anelse bedre end Magnolia.. Men det skal jeg lige have set den en gang mere

Jeg har lige set den, og jeg ved ærlig talt ikke, hvad jeg skal synes.
Det er en god film, men den har slet ikke Magnolias poetiske styrke.

Jeg spekulerer på, hvad det egentlig er, forfatteren/instruktøren
prøver at fortælle os.. "Sammenstød" siger titlen. Og det er meget
rammende. Sammenstød mellem forskellige mennesker af forskellig etnisk
observans. Okay, og hvad så? Man keder sig ikke, mens man ser den, men
jeg vil tro, jeg har glemt alt om den om et par dage. Hvis det er
racekonflikter, filmen prøver at sætte fokus på, når den ikke "Do the
Right Thing" til sokkeholderne.

Men den mindede mig endnu en gang om, at vi bør være dybt taknemlige
over, at vi ikke bor i USA.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Anders Houmark

Dato : 09-08-05 23:16

Niels Søndergaard wrote:

> Jeg har lige set den, og jeg ved ærlig talt ikke, hvad jeg skal synes.
> Det er en god film, men den har slet ikke Magnolias poetiske styrke.

Hmm.. Så langt nåede jeg slet ikke, havde desværre ikke lang tid nok da jeg
så filmen.. eller jov, jeg så filmen fra ende til anden ud i et hug, men
havde ikke rigitg tid til at tænke over den bagefter. Men jeg skal i hvert
fald lige se den en gang til.

> [...]
> jeg vil tro, jeg har glemt alt om den om et par dage. Hvis det er
> racekonflikter, filmen prøver at sætte fokus på, når den ikke "Do the

Det lyder til, at jeg skal have set "Do the Right Thing" på et tidspunkt.
tak for anbefalingen

> Men den mindede mig endnu en gang om, at vi bør være dybt taknemlige
> over, at vi ikke bor i USA.

Ja, det er jeg nu også glad for, at vi ikke gør.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 09-08-05 23:54

On Wed, 10 Aug 2005 00:15:34 +0200, "Anders Houmark"
<anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

>Det lyder til, at jeg skal have set "Do the Right Thing" på et tidspunkt.
>tak for anbefalingen

Jeg er ikke den eneste, der anbefaler den. Se lige engang
tomatometeret her:
http://www.rottentomatoes.com/m/do_the_right_thing/

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Anders Houmark

Dato : 11-08-05 21:34

Niels Søndergaard wrote:

> Jeg er ikke den eneste, der anbefaler den. Se lige engang
> tomatometeret her:
> http://www.rottentomatoes.com/m/do_the_right_thing/

Så, nu fik jeg den set. Har faktisk set den en gang tidligere, men det må
alligevel have været mange år siden. Huskede den store ghettoblaster, som
blev båret rundt af ham det store brød Radio Raheem

Det er en ganske fin film. Skal lige reflektere lidt mere over den, men
umiddelbart synes jeg også, at det var en seværdig film. Ved dog ikke om jeg
mon ikke fandt Crash en lille smule mere fængene.

Det var også skægt at se alle de store stjerner være med i filmen, f.eks.
Samuel L. Jackson som radiovært.. De var sikkert ikke så kendte dengang.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Peter G

Dato : 13-08-05 13:06

Niels Søndergaard <Niels.Sondergaard@gmail.com> writes:

> [...]
> jeg vil tro, jeg har glemt alt om den om et par dage. Hvis det er
> racekonflikter, filmen prøver at sætte fokus på, når den ikke "Do the

Fremmedgørelse, svaghederne ved et usikkert socialt system,
kommunikationsproblemer grundet forskellige kulturer/sprog, vores
fordomme farvet af egne anekdotiske oplevelser, det faktum at menneskers
interaktion skaber bølger samt en kritik af meget udbredte håndvåben?

Den har en virkelig god dialog og godt skuespil fra alle. Den læner sig
op ad "Do The Right Thing", men fokuserer bredere og er mere dramatisk.

Ludacris' rolle er morsom, og det er rart at se en dramatisk Matt Dillon
på skærmen igen.

Virkelig god film, helt klart en af årets bedste.

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.

Fra : Morbid Angel

Dato : 09-08-05 01:15

On Mon, 08 Aug 2005 09:51:07 +0200, Niels Søndergaard
<Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote:

> [...]
>Leterrier, som lavede "The Transporter", også en glimrende actionfilm,
>men der er meget mere persondybde i den her.

Det er dog en atypisk Jet li Film og slet ikke at sammenligne med hans
kung-fu film.

Mvh

MA

Mvh

MA

Mine DVDfilm: http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/MorbidAngel

Fra : Per

Dato : 09-08-05 17:49

"Niels Søndergaard" <Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote in message
> [...]
> Leterrier, som lavede "The Transporter", også en glimrende actionfilm,
> men der er meget mere persondybde i den her.

Jeg har lige set filmen. Sikke dog en gang lort! Det er utroligt så dybt Luc
Besson er sunket! Filmen starter med et par af de typiske wu ping kampscener
og så sker der ellers ikke en skid den næste time! Nå ja altså bortset fra
at Jet Li forsøger sig som den store karakterskuespiller hvilket han bestemt
ikke er! Og så er det ret latterligt at den unge pige med bøjlerne er
tiltrukket af Li, der mildt sagt ikke er hverken ung eller køn.

Hopkins og Freeman gør deres til at holde filmen ovenvande, men i sidste
ende er det forgæves. Hvordan de har fået Freeman med i sådan en b-film
fatter jeg ikke. Men tilbudende til ham er måske ikke hvad de var engang :?

Kort sagt en total b-film med en latterlig historie og masser af klicheer.

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 09-08-05 20:47

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> :?
>
> Kort sagt en total b-film med en latterlig historie og masser af klicheer.

Hmmm...beskriv gerne lige kort hvad du synes om fx. Kiss of the dragon, the
Transporter, Romeo must die....

Mvh. Brian

Fra : Per

Dato : 11-08-05 08:29

> Hmmm...beskriv gerne lige kort hvad du synes om fx. Kiss of the dragon,
> the Transporter, Romeo must die....
>
> Mvh. Brian

De to sidstnævnte var ikke så slemme som Danny the Dog, men rangerer bestemt
ikke på min top 100.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 11-08-05 09:03

On Thu, 11 Aug 2005 09:28:48 +0200, "Per" <no@tak.dk> wrote:

>De to sidstnævnte var ikke så slemme som Danny the Dog, men rangerer bestemt
>ikke på min top 100.

The Transporter er da en fed film, især starten med biljagten. Jeg ser
frem til 2'eren. "Kiss of the Dragon" derimod er ikke specielt god.
"Romeo" husker jeg slet ikke mere, så den har ikke gjort indtryk.

Det, der IMHO gør Danny bedre, er at tævene rent faktist har en
funktion og mening og ikke bare bliver serveret i én endeløs kæde, men
som en del af en historie. Og så kan jeg også godt lide det
utraditionelle Glasgow-miljø. Og Hoskins er altid god som dumt svin.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-08-05 00:55

SMÅ
SPOILERE
AHEAD....

Per wrote:

> Jeg har lige set filmen. Sikke dog en gang lort! Det er utroligt så dybt Luc
> Besson er sunket! Filmen starter med et par af de typiske wu ping kampscener
> og så sker der ellers ikke en skid den næste time!

For det første syntes jeg at det eneste der er typisk ved Wu pings kampscener
er deres opfindsomhed, og i Unleashed er de noget mere rå og barske end man
ellers plejer at se. Det er lækkert at se en der har styr på sin kampsport, så
kamaraet ikke behøver at klippe 15 gange i sekundet, som ellers er den typiske
amerikanske opskrift. Hvis de så også bare kunne holde kameraet lidt mere
stille så man virkelig kan nyde Jet Lis egenskaber ville det være endnu bedre.
Men hvis det er det man se, bliver man vel nød til at se nogle af hans
asiatiske film.

> Nå ja altså bortset fra
> at Jet Li forsøger sig som den store karakterskuespiller hvilket han bestemt
> ikke er!

Come on - han gør det da skide godt, selv hans gebrokne engelsk er perfekt til
rollen. Jeg syntes han på fremragende vis formulerer en karakterudvikling som
ellers sjældent ses i denne slags action film.

> Og så er det ret latterligt at den unge pige med bøjlerne er
> tiltrukket af Li, der mildt sagt ikke er hverken ung eller køn.

Han har bestemt en charmerende udstråling. Køn er han da ikke, men jeg har
flere gange hørt piger udtrykke den holdning. Pigen er da heller ikke noget
kunstværk og da deres forhold aldrig bliver mere udviklet end det gør, holdt
det 100%

> [...]
> fatter jeg ikke. Men tilbudende til ham er måske ikke hvad de var engang :?

Freeman er, på trods af hans screentime, i en birolle, men Hopkins er da
forrygende.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-08-05 00:57

On Sat, 13 Aug 2005 01:55:13 +0200, Lars Hoffmann
<lars@intercambiodvd.com> wrote:
>Freeman er, på trods af hans screentime, i en birolle, men Hopkins er da
>forrygende.

Hoskins, mener du. Ja, han er et genialt valg til den rolle.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-08-05 09:37

Niels Søndergaard wrote:

> The Transporter er da en fed film

Jeg må nu indrømme at den har lidt for mange B-elementer til at jeg
vil kalde den "fed". Der hvor de slås imellem busserne, vælter det
bare på uforklarlig maner ind med badguys. Tricket med at spænde et
eller andet på fødderne for ikke at glide i olie er da også for
lamt. Og hvorfor skulle Qu Shi (som jo er så dejlg at se på)
overhovedet transporteres?

> , især starten med biljagten. Jeg ser
> frem til 2'eren. "Kiss of the Dragon" derimod er ikke specielt god.
> "Romeo" husker jeg slet ikke mere, så den har ikke gjort indtryk.

Problemet med Kiss of the Dragon er at Jet li slet ikke får modstand.
Der er jo ingen af de amerikanske skuespillere der kan slås, så der
er intet spændende i filmen. I Romeo får Jet da i det mindste et par
kinnesere at slås lidt med, hvilket gør det lidt mere spændende.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 11-08-05 15:04

Niels Søndergaard wrote:

> [...]

er intet spændende i filmen. I Romeo får Jet da i det mindste et par
kinnesere at slås lidt med, hvilket gør det lidt mere spændende.

Hmmm synes at Kiss of the Dragon er den bedste af dem...Ingen af filmene har
en særlig god historie, eller særlig fedt skuespil...Men alle tre film ses
også mest for kampene, og Kiss of the Dragon har nogle forrygende
kampscener, og skuespillet og historien er ikke så lam at det gør
noget...Transporter kunne have været den fedeste, den har simpelthen nogle
suverænt fede kampscener, og jeg synes det med at spænde noget på fødderne
er helt suveræn. Men den har bare så tam en historie at selv om jeg ser
filmen for kampscenerne ødelægger det altså lidt filmen....

Romeo must die er gangske underholdende, men så heller ikke mere, det klær
ikke Jet Li at være alt for fjollende og smilende

Mvh. Brian

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann