Switch til lille blandet netværk
Fra : Simon Nejmann

Dato : 06-06-01 21:51

Vi er nogle stykker, som fra tid til anden mødes og spiller lidt
computer sammen. Hidtil har vi brugt en hub med 8 RJ45 porte og 1 BNC,
men den er ved at være lidt for langsom.

Netværket består af 5-6 computere med 10 eller 100Mbit RJ45 netkort,
og lidt på BNC (bla. en amiga, så opgradering er lidt svært) - dog
kunne man vel køre BNC delen gennem den hub vi har nu, og på den måde
få det hele på RJ45 (ikke?).

Jeg regner med, at en switch vil kunne give en del i netværks
performance, men aner ikke hvilken model vi skal købe.
Findes der f.eks. switche der kan håndtere både RJ45 og BNC, og er de
det værd eller bør vi bare køre gennem hubben?

Nå anyway, jeg håber at I vil kunne give mig nogle gode råd til
hvilken switch vi bør få fat i.

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-06-01 22:01

"Simon Nejmann" <snejmann@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og lidt på BNC (bla. en amiga, så opgradering er lidt svært) - dog
> kunne man vel køre BNC delen gennem den hub vi har nu, og på den måde

Køb en stor NetGear switch (www.proconsult.dk) og kobl BNC-tingene til via
hub'en

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 06-06-01 22:04

Simon Nejmann <snejmann@worldonline.dk> writes:

> [...]
> og lidt på BNC (bla. en amiga, så opgradering er lidt svært) - dog
> kunne man vel køre BNC delen gennem den hub vi har nu, og på den måde

I kan lige så godt køre den del af netværket der kører med BNC-stik
(og tilhørende coax-kabler) igennem hubben, og så spare besværet med
at lede efter en switch med begge dele. De findes sikkert, men de er
ikke specielt udbredte så vidt jeg ved. Det er ikke noget problem at
køre det gennem hubben. Skulle I så en dag blive flere kan man jo
stadig bruge portene i hubben, selv om de ikke er så hurtige som dem
på den nye switch.

> Jeg regner med, at en switch vil kunne give en del i netværks
> performance, men aner ikke hvilken model vi skal købe.

Jeg har en NetGear FS108 stående, og den må jeg sige at jeg er meget
tilfreds med. Men andre switche i samme prisklasse er sikkert lige så
gode. NetGear'en har et godt solidt stålkabinet, og er dejlig lydløs.

--
Jacob
Can we try with real bullets now?

Olicom Crossfire 8400 switch til salg, send et bud ...